Roompot-Charles heeft voorlopig 13 renners onder contract

Door , zaterdag 29 september 2018 om 17:48

foto: Sirotti

De nieuwe Nederlands-Belgische formatie Roompot-Charles krijgt stilaan vorm. Nu de fusie is aangekondigd, kunnen we werk maken van de sportieve invulling, staat op de teamwebsite te lezen. Zes renners komen over van Veranda’s Willems-Crelan, zeven van Roompot-Nederlandse Loterij. Breukink, Van Poppel en Boogerd zullen de ploegleiders van dienst zijn in het ProContinentale team.


Dertien renners staan momenteel op de loonlijst van het team, dat naar verluidt onder Roompot-licentie zal verder gaan.

Komen over van het Sniper Team:
flag-be Arjen Livyns (24)
flag-be Matthias De Witte (25)
flag-be Sean De Bie (26),
flag-be Senne Leysen (22),
flag-be Stijn Steels (29)
flag-nl Huub Duijn (34)

Blijvers van Roompot-Nederlandse Loterij:
flag-nl Elmar Reinders (26)
flag-nl Jan-Willem van Schip (24)
flag-nl Jesper Asselman (28)
flag-nl Nick van der Lijke (27)
flag-nl Oscar Riesebeek (25)
flag-nl Pieter Weening (37)
flag-nl Sjoerd van Ginneken (25)

“Versterking nodig”
“Uit beide ploegen vloeien renners met capaciteiten samen in het nieuwe team”, meldt algemeen manager Michael Zijlaard. “Bij Roompot lag Jan-Willem van Schip nog onder contract. Verder ben ik blij dat de basis en de kern van Team Roompot 2018 heeft bijgetekend. Een aantal anderen zetten de stap naar een WorldTour-team en daar zijn we best trots op.”

“We hebben renners die zich kunnen tonen op verschillende terreinen, maar we realiseren ons ook dat we nog verdere versterking moeten aantrekken”, beseft Zijlaard ook. “De komende dagen zullen we dan ook een aantal nieuwe renners kunnen voorstellen.”

 

 

 

Dit artikel delen:

27 Reacties

Grobbel 29 september 2018 om 17:52

De manier waarop het wordt verwoord lijkt erop te duiden dat er verder geen andere renners van Roompot bijtekenen; dan staan er toch wel veel renners op straat ineens.

Weet iemand eigenlijk wat er met Jeroen Meijers gaat gebeuren? Op CQ staat dat ie sowieso vertrekt, maar ik weet niet of dat is omdat ie naar een andere ploeg kan of dat Roompot simpelweg niet verder met hem wil.

krypton 29 september 2018 om 17:57

Matig team zo op papier zeg.

Grobbel 29 september 2018 om 18:15

Ook maar even afwachten of renners als De Witte en Livyns nog wat doorgroei maken, want voor mijn gevoel zaten die vooral bij VWC om de selectie in de breedte te spekken.

hanzul 29 september 2018 om 18:00

Vooral wat er van Crelan overkomt is arme troef uitgezonderd Duyn in mindere mate

Marcel1112 29 september 2018 om 18:19

De Bie vind ik ook nog wel een aardige renner.

Vincent Lacressonniere 29 september 2018 om 20:03

De Bie is gewoon een erg sterke renner ja. Er fietsen er bij Roompot niet veel die zijn wiel kunnen houden als ie eens lekker gek gaat doen.

Mwielerfan 2 oktober 2018 om 20:18

De bie heeft al meer laten zien dan van schip. Alleen weening staat bovenaan qua palmares maar ook qua leeftijd

bloemist 29 september 2018 om 18:01

Bij Roompot zijn ze fier als er renners uit hun ploeg kunnen over gaan naar een World Tour Team.

Marcel1112 29 september 2018 om 18:17

Terecht toch?

ghostwriter 29 september 2018 om 18:03

Zo komt Duijn terug bij de ploeg die hem twee jaar geleden niet goed genoeg meer vond…

Grobbel 29 september 2018 om 18:08

Is dat zo? Ik dacht dat Duijn toentertijd gewoon andere oorden wilde opzoeken.
edit: dit artikel maakt het er niet heel veel duidelijker op: https://www.wielerflits.nl/nieuws/toch-geen-contractverlenging-voor-huub-duijn-bij-roompot-oranje-peloton/

Arry1337 29 september 2018 om 18:17

Peter Koning? Michel Kreder?

Grobbel 29 september 2018 om 18:18

Ik weet niet hoe diep de buidels zijn van de nieuwe ploeg, maar als dat het niveau van de opties is hadden ze beter Meijers, Gerts en Vermeltfoort een nieuw contract kunnen aanbieden.

Chrys 29 september 2018 om 18:18

Is Wout van Aert niet iets voor deze ploeg?

TomDJ 29 september 2018 om 18:55

Precies, heeft best leuke uitslagen gereden in de klassiekers.
Schijnt nog geen ploeg te hebben.

Mwielerfan 2 oktober 2018 om 20:19

Lol

Baukema Tomoulin 29 september 2018 om 18:19

Yes, kunnen we volgend jaar legit juichen voor Sean de Beast!!!

Marcel1112 29 september 2018 om 18:20

Lars Boom zie ik hier ook nog wel terechtkomen.

SS3000NL 29 september 2018 om 18:27

Tot zover de doelstelling om talent op te leiden. Alle uitgangspunten van Roompot (Nederlands en talent) dus overboord gezet. Zonde.

Vincent Lacressonniere 29 september 2018 om 21:24

Joh, die Zijlaard, Boogerd en Breuk willen gewoon een speeltje.

Mwielerfan 2 oktober 2018 om 20:20

Ja want nu hebben ze geen enkele nederlander meer

Jacco van Stierop 29 september 2018 om 18:37

“Nick Nuyens blijft betrokken bij de ploeg”, las ik in het vorige bericht. Mij nog steeds niet duidelijk op welke manier.

Verweggistan 29 september 2018 om 18:52

Misschien kan hij bidonnen aangeven.

sooike 29 september 2018 om 19:38

Niet in zee gaan met Nuyens. Lijkt me goed voor het imago van de ploeg !

marehoek 29 september 2018 om 21:01

Dat worden weinig interessante wedstrijden en de Wild Cards kun je vergeten.
Management heeft gefaald.
Te veel in sprookjes geloofd en zelfoverschatting.

Verweggistan 29 september 2018 om 21:53

Hopelijk halen ze nog een goede sprinter binnen. Maar eentje van beter dan het niveau Wippert is niet meer vrij. Onbegrijpelijk dat die weg moest.

Grobbel 29 september 2018 om 22:05

Ze hebben voor mijn gevoel wel meer 'duurdere' jongens laten gaan die voor uitslagen zorgden (naast Wippert ook Vermeltfoort, Meijers, Gerts, en laten we niet Ligthart en Van der Hoorn niet vergeten die zijn 'gepromoveerd' ). Ik denk dat Roompot volgend jaar, zelfs met de steun van Charles, mogelijk gewoon met een kleiner budget zal gaan werken (zeker nu Crélan geen reden meer heeft om geld in een ploeg rond Van Aert te steken). Tenminste, ik neem aan dat De Bie en Duijn niet net zoveel geld opsouperen als die andere zes.
Mochten ze nog echt bezig zijn met serieuze versterkingen die beter zijn dan wat er nu vertrekt dan slik ik m'n woorden overigens wel weer netjes in. :) Al heb ik nu even geen renners op de radar die daaraan zouden voldoen. Boom is een optie, maar wel een vrij dure renner met een zeker risico na een verloren seizoen door die hartoperatie.