Roglič na nieuwe eindzege: “Ideale wedstrijd in de opbouw naar de Tour”

Roglič na nieuwe eindzege: “Ideale wedstrijd in de opbouw naar de Tour”

foto: LaPresse (archief)

zondag 17 juni 2018 om 17:48

Primož Roglič behaalde vandaag voor de derde keer dit seizoen een eindzege in een rittenkoers. De Sloveen wist na de Ronde van Romandië en de Ronde van het Baskenland ook ‘zijn’ Ronde van Slovenië te winnen, voor de tweede keer in zijn carrière alweer. “Het resultaat is perfect”, zegt hij op de ploegsite.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

“Ik ben erg blij dat ik hier voor eigen publiek heb kunnen winnen”, vertelt Roglič. “Dat was zonder de steun van mijn ploeggenoten en fans nooit gelukt. Mijn supporters waren de hele week geweldig. Deze overwinning is ook voor hun. Het is een week om niet snel te vergeten.”

De Ronde van Slovenië staat voor Rogla in het tegen van de Tour de France. “De Ronde van Slovenië is voor mij een ideale wedstrijd in de opbouw geweest. De Tour start over drie weken en deze wedstrijd was perfect om de intensiteit weer in de benen te krijgen”, legt hij uit. “De komende weken zal vooral uit trainen en rusten bestaan en hopelijk ben ik dan klaar voor de Tour. Nu ga ik vooral even genieten van mijn overwinning.”

Naast de eindzege boekte Roglič ook nog twee ritzeges in eigen land. In de voorlaatste rit, met een aantal bergen, greep hij solo de macht. Vandaag wist hij in de tijdrit de puntjes op de i te zetten met een nieuwe ritzege.

Dit artikel delen:

26 Reacties

mooiman 17 juni 2018 om 17:51

Ik ben zo benieuwd naar wat hij ons kan laten zien in de TDF. Stiekem verwacht ik wel heel van hem

0
Jean Dumas 17 juni 2018 om 17:54

Er zit een goede kop op, dat is zeker. Hij kan Uran en Majka lossen op een lange klim en domineert de tijdrit. Zou niet weten waar hij in de Tour voor iemand onder zou moeten doen (op de ploegentijdrit na).

0
DrJ 17 juni 2018 om 17:59

@Jean

Dat ie te vroeg piekt en dat hij hetnog moet laten zien in 3-weekse tours. Ik hoop dat hij óók dat aankan.

0
Tour 17 juni 2018 om 18:07

Wel mooi zijn eigen land en koers gepromoot. Goed bezig, maar 3 weken, zal niet gaan. Hopelijk wil hij nog knechten voor een kopman, ik twijfel daar over.
Meestal krijgen ze allures van het winnen van een ronde van 1 week. En vergeten ze dat de finish in Parijs ligt.

0
Chaba 17 juni 2018 om 18:11

@Tour
Knechten voor welke kopman? Betwijfel of Kruijswijk het beter gaat doen dan Roglic dus zie niet in waarom hij moet werken voor een kopman.

0
EdEnd 17 juni 2018 om 18:14

Ik denk dat als Roglic moet gaan knechten voor Kruijswijk dat hij dat gewoon gaat doen, maar de vraag is of Kruijswijk dan wel bij kan blijven natuurlijk. Maar ik denk 1 of 2 overwinningen in de Tour moet mogelijk zijn…

0
kelderfan 17 juni 2018 om 18:14

Ik denk, dat hij de volgers gaat verrassen. Die zit echt op koers naar een mooie TdF.
Allures krijg je met de resultaten van ene Froome. Niet 1 GT nee gelijk alle drie achter elkaar.

0
Eljorro 17 juni 2018 om 18:15

Deze Roglic verdient kopmanschap naast Kruijswijk.

0
ChefSpijker 17 juni 2018 om 18:19

Gister was niet echt een lange klim. Was 5 km aan 8 procent waarop hij wegreed van Uran en Majka.

0
jessevdalen 17 juni 2018 om 18:21

Hij liet vorig jaar op de galibier zien ook op de lange beklimmingen uit de voeten te kunnen. Hoop dat hij voor het klassement gaat

0
leegloper 17 juni 2018 om 18:37

De tegenstand had nog geluk dat Groenewegen in rit 1 voor een valpartij moest uitwijken en Roglic zo onstuimig was in de rit van Uran. Het had nog 5 op 5 kunnen zijn voor TLJ.
TLJ heeft echt goed gereden dit rondje en dan met name Roglic natuurlijk.

Ik hoop dat hij in de Tour niet te vroeg als knecht ingezet gaat worden, want hij kan wel eens heel goed gaan rijden. Volgens mij is dat ook de bedoeling van TLJ: Gedurende de Tour kijken wie er goed voor staat.
Kruijswijk heeft natuurlijk het voordeel dat hij bewezen heeft meerdere serieuze bergritten achter elkaar in de derde week goed te kunnen verteren.

0
Wheely 17 juni 2018 om 18:57

Roglič wint gewoon zijn derde rittenkoers op rij. Fenomenaal.

0
mus van de maasstad 17 juni 2018 om 19:11

Heeft roglic wel eens een kassei in het echt gezien?

0
assen 17 juni 2018 om 19:30

@Mus
Voor ALLE renners geldt dat ze eerst maar die kasseienrit moeten overleven.

0
rahimns 17 juni 2018 om 19:31

Deze jongen heeft geen last van ster allures. Heb hem vorig jaar gesproken die is echt heel bescheiden. Is ook de rust zelve en laat zich niet snel gek maken. Ik ben ook heel benieuwd of hij een klassement kan rijden in een grote ronde. Misschien is hij daar niet geschikt voor dan zien we dat snel genoeg. Maar volgens mij heeft hij daar zeker de motor voor.

0
jsprunk 17 juni 2018 om 20:27

Ze doen er in ieder geval alles aan om hem geen druk op te leggen door volledig Kruijswijk als kopman aan te wijzen.
Hij gaat gewoon de eerste week overleven, wellicht al vlammen op de Mur de Bretagne en dan kijken hoe ver hij komt. Dat kan alles zijn tussen podium en plek 30.

0
Baukema Tomoulin 17 juni 2018 om 21:03

Het leuke aan die gast is dat hij zo dankbaar lijkt aan TLJ voor het vertrouwen in hem. Ik weet dat wij Nederlanders graag cynisch zijn over prestaties en loyaliteit als er veel geld in het spel is. Maar wat nou als hij gewoon oprecht is en het echt naar zijn zin heeft? Vergeet niet dat dit zijn 2de topsport carrière is dus ik vermoed niet dat hij een naïef jongetje is. Hoe dan ook, ik sta wel te juichen voor hem.

0
Col du Bramont 17 juni 2018 om 21:18

Wat een kanjer, wat een topper. Die gaat in de Tour wat sterke nummertjes opvoeren.

0
Marszzz 17 juni 2018 om 21:35

Dat Roglic een paar rondjes van een week wint wil nog niet zeggen dat hij een Tour van 3 weken constant presteert en in de laatste week goed stand houdt. Remember Simon Yates.

0
04398 17 juni 2018 om 22:44

Vorig jaar was iedereen ook enthousiast voor de tour nadat hij in romandie(3e) baskeland(5e) en tirreno(4e) goed reed. Toen hadden ook veel hier verwacht dat hij in de tour ook wel mee ging doen en toen kwam hij in de eerste bergetappe(ettape 5) op 3.25 binnen. Natuurlijk hij heeft alles om een goede ronde renner te zijn/worden, maar of het dit jaar al is, ik weet het niet maar hij mag me altijd verrassen het is en blijft een mooie renner.

0
mus van de maasstad 18 juni 2018 om 04:48

@assen
Serieus? Ik dacht echt dat alleen primoz die etappe moest rijden…

Maar dat beantwoord nog steeds mijn vraag niet. Heeft hij ooit wel eens over kasseien gereden?

0
Romāns Vainšteins 18 juni 2018 om 07:25

‘Remember Simon Yates’

Meteen voor tekenen als je 2,5 week kan vlammen om er daarna als een mug-tegen-gloeilapmp doorheen te dwarrelen. ‘remember Meintjes’

0
hakkinho 18 juni 2018 om 08:38

Stiekem hoop ik dat LJ vooral voor Roglic gaan ipv kruijswijk. Ik denk dat Kruijswijk veel moeite gaat hebben met een top 10. Gewoon vol gokken op Roglic!!

0
Koel 18 juni 2018 om 09:32

@hakkinho – 18 juni 2018 om 08:38
Kruijswijk is de kopman en ik verwacht niet dat de ploegleiding daar verandering in brengt!

0
tendam 18 juni 2018 om 09:48

Als Kruijswijk gewoon op z’n fiets blijft zitten en niet ziek wordt is hij al bijna goed voor een top-10. Dat is gewoon zijn niveau in een grote ronde. Of hij zal meespelen om top-5 is de vraag, na Romandie dacht ik dat wel maar ik vond hem nu niet erg soepeltjes rijden.

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone