Robert Gesink voelt zich drie weken na operatie weer wielrenner

dinsdag 21 mei 2019 om 09:18
Robert Gesink voelt zich drie weken na operatie weer wielrenner

foto: Cor Vos

Robert Gesink had deze weken de Giro d’italia moeten betwisten, maar een valpartij in Luik-Bastenaken-Luik besliste daar anders over. Daarom is de 32-jarige klimmer momenteel druk bezig met herstellen van zijn sleutelbeen- en bekkenbruik. Gisteren was voor Gesink een belangrijke mijlpaal, want via Instagram laat hij weten dat hij zich tijdens een tweeënhalf uur durende trainingsrit in Andorra ‘voor het eerst weer wielrenner voelde’.


“Oké, ik kan nog niet fatsoenlijk zonder krukken lopen of op de fiets stappen (op- en afstappen ziet er hilarisch uit), maar ik was in ieder geval weer in staat om tweeënhalf uur in het zadel door te brengen”, schrijft de renner van Jumbo-Visma op Instagram.

“De laatste weken zaten vol ups en downs, maar nu begint het ergens op te lijken. Ik wil het team, de trainers, fysiotherapeuten en mijn vrienden bedanken voor alle hulp. Ook wil ik iedereen bedanken voor alle lieve woorden”, sluit Gesink zijn relaas af.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Robert Gesink (@robertgesink) op

Dit artikel delen:

35 Reacties

peterwinnen 21 mei 2019 om 09:24

Wat een ongelooflijke mentale veerkracht moet deze man hebben. Bak ellende voor hem elke keer, en steeds keert hij terug naar de fiets. Ik had dat kreng al lang aan de spreekwoordelijke wilg opgehangen of in een ravijn gepleurd. Held!

HSV 21 mei 2019 om 11:11

+1

Bertvd 21 mei 2019 om 11:50

Zo eens

Veloburto 21 mei 2019 om 11:54

Ik vind termen als ‘wat een veerkracht!’ altijd een beetje overdreven om eerlijk te zijn. Het is toch logisch om te gaan revalideren als je geblesseerd bent als dat je werk is? Die gast heeft het mooiste beroep wat er is en wordt er heel goed voor betaald.

BanDoge 21 mei 2019 om 11:59

+1

Samlambeej 21 mei 2019 om 12:24

Wat @Veloburto zegt.
Alsof we na een paar mislukte deals met weken/maanden voorbereiding geheel zouden moeten stoppen als verkoper. Robert weet ondertusse ook wel dat het niet aan 'het kreng' maar aan zichzelf ligt. Hij heeft wss de botdichtheid van een 64 jaar oude vrouw.
Ik wens 'm een Tour zoals vorig jaar.

rput 21 mei 2019 om 14:26

@salambeej
Ja, want een mislukte deal op je werk is ook echt hetzelfde als je botten breken en daar een operatie voor moeten ondergaan….

Samlambeej 21 mei 2019 om 14:58

Robert heeft inderdaad een ietsje hoger risico. Gelukkig is hij ook ietsje beter verzekerd.

Vlinder 21 mei 2019 om 18:09

@veloburto en Samlambeej
Jullie gaan totaal voorbij aan het mentale stuk van revalideren in het algemeen. Revalidatie is voor alle mensen erg zwaar. Of je nou wielrenner bent of niet. Het vergt in elke situatie veerkracht. Gesink heeft vele malen moeten revalideren. Je kunt dat niet vergelijken met ander soort werkzaamheden. En Samlambeej je opmerking ‘hij is beter verzekerd dan wij hier’ geeft voor mij aan dat je vooral erg zakelijk naar alles kijkt. Dan ga je voorbij aan heel veel dingen. Zeg maar de menselijke kant. Ik noem sporters nooit geen helden. Maar ik heb wel bewondering voor zijn enorme doorzettingsvermogen en inderdaad zijn veerkracht!

josi 21 mei 2019 om 09:26

Fijn te horen dat het de goede kant opgaat. Benieuwd of hij de Tour zal halen. Met krukken op- en afstappen, gaat daar waarschijnlijk toch wat moeilijk.

Olly 21 mei 2019 om 09:38

Ja ik denk dat de tour niets wordt, als je daar een berg op moet rennen vanwege motoren die je ophouden zal het moeilijk gaan.
FF serieus; de tour is nog bijna 7 weken verwijderd vanaf nu. Ik denk dat dit wel goed komt. Ik zou het geweldig vinden als hij daar voor SK kopwerk kan verrichtten. Stiekem hoop ik dat deze man een etappe daar gaat winnen. Dat zou in mijn ogen meer dan verdiend zijn.

Bertvd 21 mei 2019 om 11:51

Inderdaad. Soort euvreprijs

Random wielerliefhebber. 21 mei 2019 om 09:41

Lekker Robert! Laat die zwartblauwe je achterwerk zien daar in de Tour :p

josemanuelfuente 21 mei 2019 om 10:09

Zwartrood ….

VerstandOpNul 21 mei 2019 om 09:44

Begint serieuze tekeken van masochisme te vertonen..

honderdprocent 21 mei 2019 om 09:46

Ongelofelijk knap om na zulke tegenslagen telkens weer op de fiets te stappen. Ik weet niet of het realistisch is maar een Vuelta zoals in 2016 zou fantastisch zijn.

Rombout 21 mei 2019 om 10:06

Hij zal niet op nul moeten beginnen qua conditie aangezien hij net klaar was voor zijn doelen. Dus hoop dat hij snel genoeg helemaal pijnvrij is. Het niet meedoen aan het NK geeft ook aan dat ze bij TJV nog steeds rekenen op Gesink voor de tour. Ik hoop het ook, liever Gesink zien zwoegen dan De Plus (die de logische vervanger zou zijn). Niks tegen De Plus maar Robert heeft gewoon mijn gunfactor.

joowii 21 mei 2019 om 10:28

Wel een luxeprobleem nu inderdaad voor de Tour: twee renners erbij die in topconditie klaarstonden maar dit nergens hebben hoeven inzetten. Ik denk sowieso dat Gesink met zijn ervaring wel mee gaat indien volledig fit. Maar De Plus in de TTT zou wel echt een toevoeging zijn, misschien nog wel meer dan Bennett.
Wordt een mooi team zo.

Chris Van Uden 21 mei 2019 om 10:13

Fijn om te lezen dat hij weer op de weg terug is. Ook ik hoop dat hij de Tour haalt! Mocht het niet lukken, dan gaan voor de Vuelta :)

heino 21 mei 2019 om 10:50

Heel mooi nieuws ik kijk uit naar zijn optreden in een evt. tour

Michiel De Rooij 21 mei 2019 om 11:23

Ben beetje ontroerd.

iLLan 21 mei 2019 om 11:37

Hij blijft toch mijn jeugdidool. Wat een geweldige persoonlijkheid.

Ik blijf toch altijd denken: wat als hij niet alle ongemak had gekregen, maar zijn progressie na 2010 voort had kunnen zetten?

Romāns Vainšteins 21 mei 2019 om 11:42

Gast nu al als ploegleider vastleggen om het zwarte gat te ontlopen, die kerel kan niet zonder fiets.

Jandepandaman 21 mei 2019 om 11:51

Held! Diep respect voor dit werkpaard

assen 21 mei 2019 om 11:52

Gesink moet wel een echte liefhebber zijn. :-)

Verder opvallend hoeveel aandacht het reilen en zeilen van Gesink hier krijgt. Gesink heeft vroeger duidelijk veel losgemaakt bij Nederlandse wielerfans…. Bij mij ook, de Vuelta waarin hij meedeed om de winst, maar toen viel, is in mijn geheugen gegrift.

Romāns Vainšteins 21 mei 2019 om 12:35

Offtopic > Het interview met Clement op de radio mbt Roglic is ruimschoots een artikel waard. Veel meer dan ‘van der Poel zegt buurman hoi te Kapellen, BE’. Gaat veel discussie en kliks opleveren !

Wheely 21 mei 2019 om 12:48

Clement heeft hier uiteraard een punt, obviously. Feitelijk gezien moeten we bij een Dumoulin net zo goed die vraagtekens stellen. Zelf nooit begrepen hoe hij ineens beter in bergbeklimmen is geworden dan mannen als Poels, Mollema, Kruijswijk, Kelderman en Gesink.

Samlambeej 21 mei 2019 om 13:07

Met name Dumoulin die over 2 grotes rondes op een verschil van 11 seconden kwam van onze grote vriend Froome.

hugenholz 21 mei 2019 om 14:45

@assen ik las het vanochtend op de NOS-site. Opmerkelijk die uitspraken van Clement. Hij is nog steeds in dienst bij Jumbo-Visma, vreemd en gewaagd dat die dit doet. Wil die soms ontslagen worden? Profileringsdrang? Aandacht tekort?

HV 21 mei 2019 om 14:51

Ja! Niet inhoudelijk op in gaan maar gewoon de boodschapper afschieten. Terecht!

hugenholz 21 mei 2019 om 15:14

@hv ik zeg toch: “gewaagd”…
Hij is nog in dienst bij Jumbo-Visma hè? Vanuit zijn perspectief vind ik het vreemde uitspraken want hij gaat ongetwijfeld gezeik krijgen met z’n werkgever. Als een onafhankelijke journalist (bijv. Thijs Zonneveld) met deze uitspraken was gekomen dan was de ophef minder geweest en zou de discussie meer op de inhoud gaan. Clement is in deze de blikvanger.

jan jansen 21 mei 2019 om 16:15

Een beetje overdreven reacties om Gesink als held te bestempelen, het is gewoon zijn werk.
Iemand die jarenlang voor zijn leven vecht tegen allerlei ziekten en hierdoor financieel in de problemen komt vindt ik eerder een held.

yo-eddy 21 mei 2019 om 17:42

…. een held is iemand die er zelf voor kiest zijn lijf en leden te wagen voor een ander. Alle andere voorbeelden zijn vechters, knokkers en mensen met een ijzeren wil en discipline.

iLLan 21 mei 2019 om 18:38

Tjaa, het hoeft niet jouw held te zijn. Ik vind het persoonlijk juist weer heel raar om mensen die ziek zijn geweest als helden te bestempelen. Wat hebben die mensen anders gedaan dan in bed liggen en hopen dat de dokter ze beter maakt? Dat is echt zo'n rare gedachtekronkel. Alsof iemand die overlijdt aan kanker geen echte knokker of held is. De één heeft wat meer mazzel dan de ander.

Ik vind het logischer om Gesink dan als held te zien.

toiletduck 21 mei 2019 om 16:47

Zit ie nu alweer selfies te maken? Hij kan beter zn handen voorlopig aan het stuur houden lijkt me! ;)