Rob Ruijgh pakt eindzege Ronde van Iran

vrijdag 13 oktober 2017 om 11:42

Rob Ruijgh heeft het eindklassement in de Ronde van Iran gewonnen. De Limburger nam eergisteren de leiding over en stond deze vandaag in de slotrit niet meer af. De Ronde Iran is een zesdaagse rittenkoers van het wedstrijdniveau UCI 2.1.


De renner van Tarteletto-Isorex wist zich in de bergritten vooraan te handhaven. De slotrit met start en finish in Tadriz ging naar Theodore Yates. Marco Doets (Baby-Dump) werd derde.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Plavka 13 oktober 2017 om 12:09

Leuk. We zullen in sibbe een receptie regelen.

tricoloor 13 oktober 2017 om 12:14

wat een prachtige aanvulling op zijn palmares, mag hij nu naar astana? :P

Scott Sunderland 13 oktober 2017 om 12:18

Geinig dat onze Rob er in het oude Perzië nog eens een overwinning uitperst. Een mooie opsteker.

Wheely 13 oktober 2017 om 12:21

Hoppa, die mag ingelijst boven zijn bank. Gefeliciteerd Rob!

Veloburto 13 oktober 2017 om 12:32

Jaaaaa, dit hadden we zo nodig.

HoofdIsVrij 13 oktober 2017 om 12:44

Mooie zege, helaas zat een stap hoger er voor hem niet meer in en mag hij weer in de vlakke Vlaamsche koersen in de vlucht van de dag gaan rijden.

wielerman 13 oktober 2017 om 12:45

Wel geinig om deze op je naam te zetten!

Abdoe 13 oktober 2017 om 12:56

Zou leuk zijn als dit nieuwe deuren voor hem opent.

Nelson 13 oktober 2017 om 13:43

En een Perzisch tapijt voor de eindwinnaar!

Scotty 13 oktober 2017 om 14:07

Hij laat hier niet de minste achter zich.

wienesroa 13 oktober 2017 om 14:07

Gefeliciteerd Rob

Romāns Vainšteins 13 oktober 2017 om 14:19

Hartstikke leuk dit ! Laatste plekkie bij Astana zou idd iets geweldigs zijn :) En dan meteen 2 etappes in Paris-Nice pakken oid.

ah-ja 13 oktober 2017 om 14:59

Tarteletto voor iedereen!

girardengo 13 oktober 2017 om 15:39

Mooie prestatie. Weer een Limburgse rondewinnaar.

DeGroteMolen 13 oktober 2017 om 15:42

Scotty, vlak coming man Rebellin niet uit he.

bilthoven 13 oktober 2017 om 16:11

Goeie renner, mooie overwinning! Hij heeft natuurlijk al bijgetekend, maar wie weet kan hij in de toekomst misschien toch weer naar een ploeg op een hoger niveau. Dat zou deze man wel verdienen.

horsm 13 oktober 2017 om 16:21

Nouja, toekomst… hij wordt over een paar weken 31.

Wel leuk: Hofland & Ruijgh winnen weer eens

r525 13 oktober 2017 om 16:47

@bilthoven
Mwah, rest van z’n jaar zit weinig aansprekends tussen. Dat in combinatie met z’n leeftijd vraag ik me af of hij nog iets op ProConti niveau te zoeken heeft.

Leuk voor hem dat hij wint natuurlijk, daar niet van.

Hoebele 13 oktober 2017 om 17:21

Mooi Rob! Ik zie hem liever winnen op dit niveau, dan worstelen in een knechtenrol op een hoger niveau.
Dat “(Azarbaijan)” slaat, neem ik aan, op de provincies in Iran, net zoals Luxemburg in België en Macedonië in Griekenland?

Dolfy 13 oktober 2017 om 17:37

@Hoebele Betreft inderdaad Iraans Azerbeidzjan, regio in Iran waar vier provincies invallen. Groot deel van de bevolking is wel Azerbeidzjaans, zoals dat heet.

limburgia 13 oktober 2017 om 17:41

Waarom zijn er zo'n misselijke commentaren op een overwinning van een renner.
Als je leuk wilt zijn ga dan als Stand Up Commedian in een café met gelijkgezinden optreden.

Mwielerfan 13 oktober 2017 om 17:52

Azeri heet dat geloof ik

Dolfy 13 oktober 2017 om 17:59

@Mwielerfan Kan allebei: http://namen.taalunie.org/land/az :-)

Bobby Solo 13 oktober 2017 om 18:04

Prima gedaan Rob! Moet toch een stappie hoger kunnen, zou het ‘m gunnen. Misschien toch iets voor de Roompot ploeg?

Dario 13 oktober 2017 om 23:09

Eerste profoverwinning ooit voor Rob :D

  • 1
  • 2