Ritwinnaar Matthews: “Wilde eigenlijk meegaan in de kopgroep”

Door , dinsdag 18 juli 2017 om 18:27
Ritwinnaar Matthews: “Wilde eigenlijk meegaan in de kopgroep”

Foto: ASO

Michael Matthews is wellicht bezig aan zijn beste weken als profwielrenner. De 26-jarige Australische sprinter boekte in Romans-Sur-Isère alweer zijn tweede etappezege in deze Tour, na een collectieve prestatie van zijn ploeg Sunweb. Na afloop was Bling dan ook in de wolken tegen de verzamelde pers.

Aanvankelijk wilde Matthews meegaan in de vroege vlucht. “We probeerden op de eerste klim weg te geraken. Quick-Step Floors had echter duidelijk andere plannen. Toen we hoorden dat Kittel moest afhaken, hebben we de koers in handen genomen. Uiteindelijk is het fantastisch dat ik mijn tweede etappe kan winnen in vier dagen tijd. Het is vooral geweldig dat ik het kan afmaken na het geweldige werk van mijn ploegmaten.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

ONCE 18 juli 2017 om 18:29

Als Quick Step hem daar laat rijden hadden we een massasprint gehad met Kittel als winnaar

jp.vanoosterhout 18 juli 2017 om 18:33

daar kan je weleens gelijk in hebben once!!

Schollekop 18 juli 2017 om 18:44

Toch jammer dat Sagan er uit is gegooid. Had zonder twijfel een mooie tweestrijd geworden.

debarreman 18 juli 2017 om 18:50

Verbazingwekkend dat hij zo goed presteert in de Grote Rondes, 8 etappe-zeges tot nu toe. En zijn grootste overwinning in een 1-dag koers is maar de Clasica de Almeria in 2012. Hij is nog jong, dus het kan nog komen.

Titaantje 18 juli 2017 om 18:54

Vandaag deed denken aan de mooie Liquigas tijden die voor een jonge Sagan ook een heuvelqchtige sprintetappe tot een waar spektakel maakten

TeamNL 18 juli 2017 om 18:57

Matthews weet nu hoe het is om in een team te rijden. De ondersteuning die hij nu krijgt heeft hij bij Orica nooit gehad.

Verweggistan 18 juli 2017 om 19:02

Sunweb Blingt :)

GreenDay 18 juli 2017 om 19:07

@Debarreman: er zijn ook weinig eendagskoersen met een parcours zoals dat van vandaag, niet? Matthews is de betere, attractievere versie van Gerrans.

Arema Pro Cycling Team 18 juli 2017 om 19:10

@ONCE;

NO WAY, deze aankomst is niet voor Kittel.

F e r o x 18 juli 2017 om 19:24

Als Quick-Step Matthews laat rijden is er in de kopgroep waren een Degendt en Cummings mee en was gewoon simpelweg de kopgroep weggebleven.

Quick-Step heeft gedaan wat ze moesten maar Kittel zelf was simpelweg niet sterk genoeg.

Jean Dumas 18 juli 2017 om 20:16

Alles valt goed voor Matthews. In een kopgroep had hij alle demarrages moeten pareren. Nu is hij no.1 kandidaat groen. Morgen tussensprint na Ornon. Hopen op matte start. Donderdag steile côte voor tussensprint, waarop Kittel zeker lost.

ONCE 18 juli 2017 om 20:38

@Arema

Volgens mij mis je mijn punt…
Ferox

Als Quick Step hier Matthews laat rijden was alles na het klimmetje bij elkaar gekomen in het peloton. Sunweb gaat immers niet als een gek rijden op kop van het peloton zoals nu gebeurde op het moment dat Matthews in de kopgroep zit. Kittel heeft maar op een klein gaatje gezeten maar alleen door het toedoen van Sunweb heeft ie het niet dicht gekregen. De rest van de spintersploegen (muv DDD) was toch een beetje ondervertegenwoordigd in de kop (Veel Katusha’s en LottoSoudals zaten ook achterin)
Daarna was vast een samenwerking op gang gekomen om het kopgroepje op te rollen, zoals iedere dag in week 1.
Het is een beetje chargerend gezegd, we hadden hoe dan ook waaiers gezien dus dat Kittel had gewonnen was ook geen zekerheidje, maar QS heeft wel eea tacktische fouten gemaakt.

assen 18 juli 2017 om 23:31

ONCE, we zullen het nooit weten, maar ik denk dat je gelijk hebt.

AusFan 19 juli 2017 om 05:01

@TeamNL
En zijn tour ettape corgi jaar dan? 4 Orica mannen in de kopgroep

assen 19 juli 2017 om 07:28

Bij TLJ ging Matthews met staart tussen de benen weg. Ik geloof dat ie niet kon aarden, maar ik ben er zelf niet bijgeweest. Bij Sunweb schijnt ie vooral vrienden te hebben. Hij noemt Barguil en Dumoulin goede vrienden.