Rio 2016: Poels vol vertrouwen voor wegwedstrijd

vrijdag 5 augustus 2016 om 10:20
Rio 2016: Poels vol vertrouwen voor wegwedstrijd

foto: Sirotti

Wout Poels is overtuigd van zijn kansen voor de wegwedstrijd van de Olympische Spelen. Hij is tevreden met het lastige parcours in Rio de Janeiro. “Het parcours is superzwaar, dat moet me echt heel goed liggen. Het heeft alles in zich: kasseien, klimmen en als het een beetje hard waait, kunnen we het misschien nog ‘op de kant’ zetten. Deze wedstrijd kan alle kanten op”, zegt Poels tegen het ANP.

Volgens de 28-jarige Nederlander zijn Alejandro Valverde en Sergio Henao de topfavorieten voor Olympisch goud en zijn kopman bij Sky, Chris Froome niet. “Chris heeft eerlijk gezegd in eendagskoersen nog niet zo heel veel laten zien. Al is het met zo’n zwaar parcours en het vele klimmen ook weer anders. En hij heeft geen Wout Poels bij zich hè, dat is wel een minpuntje voor hem”, lacht de Limburger.

Dit artikel delen:

49 Reacties

Diegosi 5 augustus 2016 om 10:28

Meer dan 25% denkt dat Poels gaat winnen??, hoop het wel. Echter, die Nederlanders koersen er veel te dom voor. Waarschijnlijk gaat er gewoon weer een plaatboefje winnen.

BlancoProCycling 5 augustus 2016 om 10:33

Op de kant gooien? Geloof er niks van met teams van 4 man…

Natte spons 5 augustus 2016 om 10:37

Op de kant gooien kan 1 man al doen. Dumoulin de lichte klimmertjes eraf poefen in de wind voordat hij zich gaat richten op de tijdrit, daarna de andere mannen het afmaken.

Othello 5 augustus 2016 om 10:38

En op primetime op televisie! Wout voor goud:D!

Fast Freddy 5 augustus 2016 om 10:44

@ns
Het heeft alleen zijn als er echte kanshebbers gelost worden, maar dat zie ik met een Froome, Valverde etc. niet gebeuren. Zelfs Quintana zat er bij de laatste 40 man nog bij in de tour.

Spinergy 5 augustus 2016 om 10:53

hele grote kans dat het een sprint wordt met een selecte groep en wie gaat dan Valverde kloppen?

siht 5 augustus 2016 om 11:00

Blijlevens!

Kingstown 5 augustus 2016 om 11:02

@Diegosi:

Dat soort polls kun je het beste niet al te serieus nemen. De antwoorden zijn meer ingegeven door blind chauvinisme dan door enige realiteitszin.

jan jansen 5 augustus 2016 om 11:04

Valverde hoeft niet geklopt te worden in een sprint omdat het geen sprint wordt.

Juice 5 augustus 2016 om 11:06

Poels doet een splijtende demarrage op de laatste klim en niemand haalt hem meer in tijdens de afdaling..
A la Tirreno Adriatico 2015

jan jansen 5 augustus 2016 om 11:10

@kingstown
Ook de realiteitszin van diegossi wat betreft het rijden van de Nederlanders hoeven we niet serieus te nemen. De wedstrijd moet immers nog worden gereden.

schipperaar 5 augustus 2016 om 11:10

Wegkomen lukt zelden maar dat wout een kans van een op 4 maakt is meer dan reeel, waarschijnlijk heeft diegosi de tour gemist.

ah-ja 5 augustus 2016 om 11:12

Die zal wel voor Froome rijden als het erop aan komt. Die afspraken zijn intern zeker al gemaakt. Of gaan ploegbelangen overal voor behalve bij de Nederlanders?? Laat ons niet naïef zijn

LaurentJalabert 5 augustus 2016 om 11:29

Even een off-topic-vraagje, maar weet iemand hoe laat ze ongeveer verwachten dat ze binnenkomen? Het begint volgende mij 14.30 uur(?).

Johnny7 5 augustus 2016 om 11:30

Ik zie hem nog knechten voor Froome ook ja.

Scotty 5 augustus 2016 om 11:31

@ah-ja, vraag me af waarom je dat denkt. Ploegbelang of niet, Poels heeft toch aardig wat krediet opgebouwd in de TdF, heeft laten zien in LBL een eendagsklassieker te kunnen winnen. Ook is de OS veel meer dan het WK een individuele prestatie en heeft Sky er verder weinig mee van doen. Froome is niet zo'n veelvraat volgens mij dat hij dit opeist.

Als het ploegenbelang meespeelt zie ik Froome eerder rijden voor Poels. Of voor Henao.

Marszzz 5 augustus 2016 om 11:31

@ah-ja,
Daar heeft Froome nog anderen voor eventueel. Ik tel totaal 11 Sky renners op de startlijst. Poels is er altijd duidelijk over geweest dat hij graag Froome wil verslaan in deze wedstrijd.

schipperaar 5 augustus 2016 om 11:33

@ah-ja
Vaderlandsgevoel gaat voor, zowel bij Tom als Wout, daarnaast zal froome na bewezen diensten zich eerder in dienst stellen van zijn knecht as a gentleman. Komt helemaal goed.

nasibal 5 augustus 2016 om 11:34

@LJ

Tijden staan in het voorbeschouwingstopic

Thailand 5 augustus 2016 om 11:35

@ Kingstown, dat gebeurt altijd met polls, Valverde is wel de favoriet, maar in Spanje zal hij in polls ook irreëel veel vertrouwen krijgen.

Maar omdat niemand echt een blok heeft waarmee je de wedstrijd kan controleren maken de NL-ers wel echt een goede kans. We hebben toch met Poels en Mollema twee outsiders aan de start staan. Spanje en Ierland hebben echt een favoriet, maar de rest van de landen heeft of een gelijkwaardige of een mindere selectie.

MichielH 5 augustus 2016 om 11:37

Natuurlijk maakt Poels geen kans van 1 op 4, je kunt zo 10 renners noemen die enigzins gelijkwaardige kansen toebedeeld kunnen krijgen.
Bij bookmakers zit je ongeveer op 1:20 (20 euro als je 1 euro inzet), dus die geven Poels 5% kans, maar zullen natuurlijk altijd winstmarge houden. In werkelijkheid denken ze < 5%, immers zouden ze anders verlies maken. En ik denk dat dat ook wel realistisch is, er zijn gewoon veel kanshebbers aanwezig.

Melkzuur 5 augustus 2016 om 11:38

Bijna 50% kans dat er een Nederlander gaat winnen! Ik kijk zeker.

ah-ja 5 augustus 2016 om 11:41

Froome wil Wiggins evenaren. Tour & goud voor Groot-Brittannië. Brailsford heeft een riante cheque klaarliggen voor wie dit mee realiseert. Zij denken Brits – idd vaderlandslievend.
Maar Poels mag me verrassend en een poging doen het gat toe te rijden op Froome in de laatste afdaling en het vlakke stuk. Benieuwd.

Spaakje 5 augustus 2016 om 11:45

@LJ, ongeveer rond 21:00, beetje afhankelijk van het tempo natuurlijk.
@ahja en johnny7, als Poels gaat knechten voor Froome dan krijgen jullie een lekker koud pilsje van mij, geloof er geen snars van.

schipperaar 5 augustus 2016 om 11:46

Als de koers echt hard wordt gemaakt zoals op wk vorig jaar blijven er weinig sprinters over. Bookmakers volgen de kudde, had 1 tegen 400 vorig jaar op dumoulin in de vuelta, slechts 0,25% kans, ging lang goed. Zaterdag was even slikken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair