Rio 2016: Elis Ligtlee rijdt naar goud op de keirin

Rio 2016: Elis Ligtlee rijdt naar goud op de keirin

Elis Ligtlee als eerste aan de meet - foto: Sirotti

zaterdag 13 augustus 2016 om 22:39

Elis Ligtlee heeft de gouden medaille gewonnen op de keirin. De Nederlandse koos ervoor om al vroeg in de finale op kop te zitten en wist in de slotronde haar concurrentes achter zich te houden. Rebecca James (zilver) en Anna Meares (brons) eindigden nog binnen de seconde van Ligtlee, maar wisten haar niet te passeren.

Met wat geluk bereikte Ligtlee de finale. Ze begon de slotronde van haar halve finale in laatste positie en leek uitgeschakeld, maar door een valpartij moesten vier rensters uitwijken. Ligtlee kon daardoor als tweede door naar de eindstrijd. De rest is geschiedenis.

Landgenote Laurine van Riessen was toegewezen tot de troostfinale. Ze werd derde in haar race en besloot het keirin-toernooi als negende.

Dit artikel delen:

51 Reacties

klootje kriekeljon 13 augustus 2016 om 22:41

Dit zijn de mooiste! Totaal uit het niets.

meldrum 13 augustus 2016 om 22:41

Super!

Peterthebackpacker 13 augustus 2016 om 22:41

Wow.

debarreman 13 augustus 2016 om 22:41

Waanzinnig schitterend!!

Robs234 13 augustus 2016 om 22:42

Sensationeel! En zo vroeg op kop ook, wat knap!

RaketVuist 13 augustus 2016 om 22:42

Sooodeknetter wat een beest

Onie 13 augustus 2016 om 22:42

Geweldig sterk!

ZwartebroekengeIetrui 13 augustus 2016 om 22:42

Wat een race. Echt geweldig

Cyclejo Schwanen 13 augustus 2016 om 22:42

Schitterende race!

krypton 13 augustus 2016 om 22:44

Wow, wat is dat knap van haar. Super prestatie.

jobo14 13 augustus 2016 om 22:44

Geweldig!, wat een beest trouwens vergeleken met die kleine sprintertjes

TeamNL 13 augustus 2016 om 22:44

Heerlijk… Geweldig… Heb er geen andere woorden voor! Enorm goed voor de toekomst van het Nederlandse baanwielrennen.

123poetertjes 13 augustus 2016 om 22:45

De strategie om als domme kracht meteen de aanval te kiezen en gewoon te blijven sleuren kan dus gewoon werken als je zo sterk bent. Proficiat meid.

Verder wel fascinerend om zoveel verschillende lichaamsbouwen in een finale te zien. Die tengere Britse paste gewoon twee keer in Ligtlee.

Il Cavaliere 13 augustus 2016 om 22:45

Fantastisch! Zo lang op kop heel indrukwekkend

nickdt 13 augustus 2016 om 22:46

Wauw! In 1 klap het baantoernooi goedgemaakt.

meldrum 13 augustus 2016 om 22:46

Een beest van een vrouw aldus canvas-commentator.

RaketVuist 13 augustus 2016 om 22:48

De commentaar zei ook al: 90 kilo.. Als dat eenmaal op snelheid is, zie er dan nog maar omheen te komen.

schipperaar 13 augustus 2016 om 22:49

Goed de kop genomen en nog over hebben op het eind, kracht, souplesse en slim, prachtig.

Cyclejo Schwanen 13 augustus 2016 om 22:49

De NL dames stelen de show bij het Wielrennen.

karper 13 augustus 2016 om 22:52

Met mazzel naar de finale. Ze maakte daar een tactische fout maat je moet gewoon met een ronde te gaan op kop zitten…. Dat is echt de beste tactiek.
Geweldige race. Van Riessen vond ik ook strak rijden.

grootverzet 13 augustus 2016 om 22:52

Inderdaad zijn dit de mooisten. Het komt wel van de vrouwen. Ze was puur de sterkste en dit keer was dat voldoende. Minder op taktiek waar ze bijna de finale mee misliep. Die valpartij eindelijk eens niet in nadeel van ndl. En gelukkig voor baanwielrennen geen brits volkslied…..dat is dubbele winst….

ikbenprocycling 13 augustus 2016 om 22:53

Lekker hoor, wat een powerwijf.

karper 13 augustus 2016 om 22:56

Klopt. Wat die Britten doet en dat volgens mij al twee OS lijkt op de OS 2014 van NL bij schaatsen…

PauldeG 13 augustus 2016 om 22:56

Ja echt mooie overwinning. Wat een kracht

vanuit de kantlijn 13 augustus 2016 om 23:03

YESSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!! dikke chapeau!!!! Koninginnennacht is begonnen!!!!

Headlines

Materiaalzone

Populair