Riesebeek verbaasde zichzelf: “Hoopte dat we met de groep voorop zouden blijven”

zondag 15 april 2018 om 18:24

Oscar Riesebeek was de landgenoot die het langst mee bleef strijden in de finale van de Amstel Gold Race. De renner van Roompot-Nederlandse Loterij zat in de vroege vlucht en streed tot op de laatste klim met de favorieten. Daarna kon hij de toppers niet meer volgen. “Ik ben realistisch. Als die mannen, absolute wereldtop, aansluiten, dan probeer ik wel wat. Maar er zat niet heel veel meer op”, blikt hij terug voor de camera van WielerFlits. Hij verbaasde zichzelf. “Ik hoopte dat we met de groep voorop zouden blijven, maar het was net te veel van het goede.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Wildebert 15 april 2018 om 18:41

Bescheiden renner. Hoop dat hij ziet wat voor een motor er bij hem in ligt. Hield het zeer goed vol. En ook nog enige bluf in het eindspel. Top!
Zonder concurrentie Nederlander en aanvaller van de dag.

jvh93 15 april 2018 om 18:45

Jongen die laatste weken prima in orde is. Had zelfs kunnen winnen in de Volta als hij niet over dat hek gevlogen was. Roompot rijd een prima voorjaar in de kijker

Chaba 15 april 2018 om 19:06

Erg knap gereden van Riesebeek. Beter had hij het niet kunnen doen. Ook heel sterk dat hij gewoon nogmaals in de aanval ging toen ze bijgehaald waren, ook al tegen beter weten in.

ikbenprocycling 15 april 2018 om 19:30

Knap gereden!

Jan 15 april 2018 om 20:48

Finale glans gegeven
Geen hoogte stage met z’n gezin in z’n kielzog
Gewoon aanvallen
Zouden er meer moeten doen

Mwielerfan 15 april 2018 om 23:14

Hier wordt ie zoveel sterker van, ook in zn kop. Zo’n aanval en een klein kansje op winst is veel mooier en betere publicateit dan plek 9.

52voor11achter 15 april 2018 om 23:54

Ik vond het wel slim. Als Fugelsang doorrijdt kan het nog best wat worden.

sooike 16 april 2018 om 09:23

Roompot heeft zich dankzij deze jongen de hele dag uitstekend laten zien in een topwedstrijd voor eigen publiek. Ik ben benieuwd wat Riesebeek nog meer laat zien de komende jaren.

Olly 16 april 2018 om 09:37

Riesebeek heeft talent zat, hij was bij de junioren al een topper (tijdrijden, vlak en bergop). En is eigenlijk bij het Rabo conti-team, een beetje verguisd. Met wat betere begeleiding (Roompot of Sunweb) kan deze jongen nog heel ver komen.