Rick Zabel verkast naar Katusha

Door , dinsdag 30 augustus 2016 om 10:05
Rick Zabel verkast naar Katusha

foto: Marcel Koch

Rick Zabel rijdt in 2017 en 2018 in dienst van Katusha. De 22-jarige Duitser mag vooral opdraven in de klassiekers en krijgt een plek in de sprinttrein van Alexander Kristoff. “Rick heeft nog altijd een enorm groot groeipotentieel”, stelt teammanager Viatcheslav Ekimov in een persbericht.

Leren
Zabels vader Erik werkte in het verleden ook voor Katusha, maar sindsdien is de ploeg veranderd. “Katusha krijgt meer en meer een internationaal karakter. Met Tony Martin en Nils Politt heb ik bovendien nog twee Duitse renners om me heen. Ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van deze ploeg. Het meest verheugende vind ik dat Katusha zich focust op de klassiekers. Daarnaast wil ik een actieve rol spelen in de lead-out van Alexander Kristoff. Het is leuk om voor een grote renner te werken en om van zijn ervaringen te leren. Natuurlijk droom ik van mijn eigen successen, maar dat is voor later. Ik ben nog altijd erg jong”, aldus Zabel, die zijn opleiding genoot bij Rabobank.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Baukema Tomoulin 30 augustus 2016 om 10:10

Katusha blijft bezig. Die krijgen een totaal ander karakter/imago

Wheely 30 augustus 2016 om 10:14

Ook gij Rick?

Chaba 30 augustus 2016 om 10:16

Lijkt me wel zeker dat Alpecin co-sponsor gaat worden met nu al 3 Duitsers in het team.

Jeff®ey 30 augustus 2016 om 10:52

Tim Declerq naar Etixx-Quickstep

kelderfan 30 augustus 2016 om 11:02

Die liet zich even zien in de schaal sels. Een sterke renner en een mooie kans om zich te tonen in ’t WT gebeuren.

Dayer Quintana 30 augustus 2016 om 11:08

@Jeff
Mooie transfer dan voor Etixx! Kan een type Vandenbergh worden.
On:
Leuke transfer voor Rick. Ik vond hem wel passen bij BMC. Samen met Politt en Kristoff in het voorjaarswerk.

Laatste man 30 augustus 2016 om 11:38

Lead-out Kristoff als vervanger Guarnieri?

Striga 30 augustus 2016 om 14:53

Morkov op ’t vlakke en Haller in oplopende sprints al lead-out denk ik. Zabel zal ergens verder terug in het treintje zitten.

Polleke 30 augustus 2016 om 15:45

Een van de ‘excuus duitsers’ nu Alpecin daar sponsor gaat worden…redelijke coureur maar geen schim van zijn vader…

TeamNL 30 augustus 2016 om 19:33

@Polleke
Maar rijdt (hopelijk) in tegenstelling tot zijn vader wel schoon.

Polleke 30 augustus 2016 om 21:56

Dat hoop ik ook en dat zal ook wel zo zijn…andere tijden, andere zeden…

Headlines

Materiaalzone

Populair