Plugge reageert op uitspraak Evenepoel over Groenewegen: “Onderdeel van het probleem”
Dylan Groenewegen - foto: Cor Vos (archief)
woensdag 10 maart 2021 om 12:22

Plugge reageert op uitspraak Evenepoel over Groenewegen: “Onderdeel van het probleem”

Plugge heeft scherp gereageerd op een recente uitspraak van Remco Evenepoel. De Belg stelde onlangs in een interview met Humo dat niemand van Deceuninck-Quick Step nog wat zou zeggen tegen Dylan Groenewegen wanneer hij zijn comeback maakt. Bij de ploegbaas van Jumbo-Visma is dit in het verkeerde keelgat geschoten.

Evenepoel is met zijn reactie onderdeel van het probleem”, is de ploegbaas van Jumbo-Visma van mening. “Het is beter om goed na te denken alvorens wat te roepen in de media. Hij zou dat kunnen weten”, stelt Plugge in Het Laatste Nieuws.

Door Patrick Lefevere, manager van Deceuninck-Quick-Step, is er een aansprakelijkheidsstelling bij Jumbo-Visma neergelegd. Onterecht, vindt Plugge: “Dylan is afgeweken van zijn lijn. Hij is daarvoor geschorst en in een normale wereld kan je geen twee keer gestraft worden voor hetzelfde vergrijp. De gevolgen voor Fabio Jakobsen liggen niet allemaal op het bord van Dylan Groenewegen. Die liggen ook bij de organisatie. De vraag is of Lefevere niet beter daar kan aankloppen.”

Ontmoeting
Na het veelbesproken incident in de Ronde van Polen, waarbij Fabio Jakobsen levensgevaarlijk gewond raakte, ontving Groenewegen ernstige bedreigingen. Zo werd er onder meer een strop naar zijn huis gestuurd. De politie heeft wekenlang het adres van Groenewegen nauwlettend in de gaten gehouden.

Hoewel Dylan Groenewegen en Fabio Jakobsen na het incident alweer contact met elkaar hebben gehad, is het nog altijd niet tot een ontmoeting tussen de twee gekomen. “Het is wachten op een goed moment”, zegt Richard Plugge in gesprek met Het Laatste Nieuws. “Dat ligt vooral bij Fabio.”

RIDE Magazine
151 Reacties
Sorteer op:
10 maart 2021 12:28
Evenepoel helaas nog niks geleerd, soms is zwijgen beter dan spreken. Is nog jong hopelijk leert hij het nog en gaat hij iets van begeleiding hierin krijgen.
    10 maart 2021 12:35
    Het roedel waarin dit welpje zich bevindt met bijbehorende capo lijkt me niet direct geschikt als omgeving om hem daarin bij te sturen. Helaas krijgt hij daar volop het verkeerde voorbeeld.
    10 maart 2021 12:35
    Begeleiding zal dan van buiten Deceuninck moeten komen en zal snel moeten komen.
    10 maart 2021 12:37
    Het peloton en Fabio zelf zal zijn ongelijk bewijzen. Verder moeten we hier maar niet teveel op ingaan. Het is te hopen dat Remco zich ontwikkelt tot een sportieve en menselijke wielrenner want een bijdehand ventje wat vervolgens ook nog eens alles wint kan wel eens een vloek voor de sport worden.
    10 maart 2021 12:46
    edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten
    10 maart 2021 12:47
    Ik denk en hoop dat Fabio hier de maat zal aangeven. Maar hoe meer zijn ploegbaas en ploegmaats zich vanuit hun onderbuik laten gaan, des te lastiger dat wordt voor hem.
    10 maart 2021 14:59
    Begeleiding heeft niet veel zin als de ploegleider een soort sociopaat is
    10 maart 2021 16:35
    +1. Maakt de indruk van te vroeg koning om de scepter te zwaaien.
    11 maart 2021 19:23
    dit over het paard getild mannetje heeft nog niks gepresteerd,mag en kan niet in de schaduw staan van WvA en MvdP laat hem eerst maar eens iets waarmaken.
10 maart 2021 12:33
Eens. Zijn baas moet hem een beetje intomen. In deze is zijn baas al in gesprek met JV.
10 maart 2021 12:34
Hoe Groenewegen nog steeds wordt aangepakt gaat helemaal nergens over. Qua aansprakelijkheid en centen moeten ze dit maar lekker in de rechtbank uitvechten als ze dat zo nodig vinden, maar goed dat Plugge hier Evenepoel op zijn plek zet. Bah.
10 maart 2021 12:36
Dit is toch zeker niet waar, wat RE gezegd heeft. Wat een ongelooflijk raar gebaar van DQS. Het is mi beter om niet meer naar de ronde van Polen af te reizen, en dit dan samen met TJV in een statement te doen. Dan geef je als profteam een goed gebaar af.

En als vreemde uitwas hiervan, dat misselijkmakende kleine mensje die vindt dat hij dit naar buiten moet brengen tjongejonge zeg.
10 maart 2021 12:44
Ik zojuist een beetje binnensmonds moeten overgeven van die opmerking van Remco Evenepoel. Is dat interview ergens terug te vinden?
    10 maart 2021 12:50
    Waarom binnensmonds?
    10 maart 2021 12:55
    Omdat het anders zo'n troep geeft
    10 maart 2021 12:59
    Ik ga er de Humo alvast niet voor kopen, trieste uitspraak van Evenepoel. Ik zou wel graag een geluidsfragment van het interview horen om te weten wat de vraagstelling juist was en of de uitspraak correct is weergegeven in het artikel. Woorden zijn snel verdraaid... (maar ik sluit zeker niet uit dat Remco dit zo gezegd heeft)
    10 maart 2021 13:32
    was de nasi bedorven?
    10 maart 2021 14:04
    @Limal
    Dat is exact waarom ik er naar vroeg. Het blijft sowieso een achterlijke uitspraak, maar context is wel degelijk van belang.

    @groetjesaandevoetjes
    nasiballen zijn sowieso niet te vreten
    10 maart 2021 14:54
    @nasibal, Melzuur heeft de passage over Groenewegen/Jakobsen op pagina 2 gekopieerd. Nog steeds niet handig, maar de exacte quote in context leest wel wat genuanceerder dan de reactie van Klugge deed vermoeden.
    10 maart 2021 15:11
    De Humo provoceert graag. Maar Pizza Hut zijnde zou ik niet blij zijn om zo’n ongeleid projectiel persoonlijk te sponsoren.
    Verder snap ik het sentiment wel, maar dat houd hij het beste binnenskamers als privé opvatting. En dan nog, moet het hem duidelijk gemaakt worden dat Groenewegen dit niet met voorbedachte rade deed, in een hectische situatie worden fouten gemaakt.
    10 maart 2021 16:24
    Weet je zeker dat het overgeven niet komt door een bedorven nasibal? :)
10 maart 2021 12:44
Evenepoel is wel een zegen voor Wielerflits. Want dit belooft weer een ellenlange lijst met reacties te worden.
    10 maart 2021 16:35
    119 as we speak.

    Wat me wel opvalt is dat er behoorlijke eensgezindheid is over de onnozelheid van RE in dit geval. Toch nog wel te nuancering, hij zegt alleen dat ze niet met DG zullen praten. Niet dat ze hem op het schoolplein opwachten, zijn broodtrommel afpakken om vervolgens zijn fiets in de sloot te gooien. Ik vind het niet handig wat hij zegt, maar laten we ook niet overdrijven over hoe ernstig deze uitspraak is. Ik geloof trouwens ook niks van een omerta tegen DG vanuit heel DQS.
10 maart 2021 12:52
Als die opmerking over het doodzwijgen van Groenewegen werkelijk gemaakt is dan moet je daar toch eigenlijk ook maar gewoon om lachen. En je schouders ophalen, zulke lieden weten blijkbaar niet beter. Niet eens de moeite om daar een discussie over te hebben of mee te hebben.
    10 maart 2021 17:38
    Op zich heb je gelijk, maar tegenwoordig zijn er helaas ook lui die achter dit soort uitspraken aan lopen te kwijlen. Strop voor Groenewegen, onthoofding van een docent zijn voorbeelden. Zo'n misselijk ventje moet gewoon op z'n plek gezet worden. Het zou mooi zijn als het peloton hier ook zo over denkt en hem op sportieve wijze laat voelen wat de mores van het peloton zijn.
    11 maart 2021 11:13
    Het zullen geen collega renners geweest zijn die een strop per post naar DG gestuurd hebben. Tegen dat soort idioten kun je je toch nooit wapenen, er lopen meer psychopaten buiten het gesticht dan er in zitten. Ik begrijp het ook prima als ReV besluit nooit meer iets tegen DG te zeggen, dat moet ie lekker zelf weten. Ik vind het ook prima (en tevens waanzinnig kinderachtig) als heel DQS besluit nooit meer iets tegen DG te zeggen. Maar daar moet je echt alleen maar om lachen en je schouders over ophalen, prima joh doe er lekker je voordeel mee. Alsof het ergens iets aan bijdraagt.
10 maart 2021 12:54
Natuurlijk kan Groenewegen wel nog gewoon aansprakelijk gesteld worden voor geleden schade van Jakobsen. Dat heeft niks met dubbel straffen te maken want:

- De UCI is een instantie die mag beoordelen of een renner uit mag komen in profkoersen maar heeft geen enkel zeggenschap over eventuele aansprakelijkheid en daarbij behorende financiële tegemoetkomingen.
- De gerechtelijke instanties mogen beoordelen of een aansprakelijkheidsclaim rechtsgeldig is en kunnen daarbij verplichte financiële compensatie noodzakelijk achten, maar zij hebben dan weer niets te zeggen over het wel of niet mogen uitkomen van Groenewegen in sportwedstrijden.

Dus die twee zaken staan los van elkaar, en Groenewegen kan in beide gewoon schuldig bevonden worden terwijl dat geen dubbele straf is.

Verder ben ik het er wel mee eens dat er meerdere partijen aansprakelijk zijn in deze kwestie, maar bij welke partij Lefevre het beste kan aankloppen weet ik niet. Het lijkt me ook niet per se goed dat Plugge daar in de media zijn oordeel over geeft.

De reactie van Evenepoel is achterlijk. Groenewegen heeft een enorme fout gemaakt die bijna het leven had gekost van een collega. Maar wat er daarna over die jongen heen is gekomen is écht al een enorme straf die hij de rest van zijn leven bij zich moet dragen. Hij heeft het totaal niet verdient om dan ook nog als een paria behandeld te worden door de rest van het peloton, en gezien de reacties van andere renners geloof ik er ook niks van dat dat gaat gebeuren.
    10 maart 2021 13:28
    Goed verwoord!
    10 maart 2021 13:38
    Klopt helemaal, alhoewel ze die claim achter de deuren moeten uitvechten en niet over de rug van hun werknemers. Ik mag toch verwachten dat wielerploegen hiervoor ook verzekert zijn.

    Het is Evenepoel ook vrij om te reageren, maar ik verwacht dat hij hier zelf alleen maar last van gaat krijgen in de toekomst, aangezien het steeds onsympathieker wordt. Was beter voor hem geweest om dit over te laten aan Plugge en Lefevre.
    10 maart 2021 15:29
    Klopt inderdaad, waar Plugge naar verwijst is het 'ne bis in idem' beginsel, wat vooral van toepassing is op het strafrecht: iemand kan niet 2x voor dezelfde moord veroordeeld worden. Dit geldt echter alleen in hetzelfde rechtsgebied, het komt vaak genoeg voor dat iemand strafrechtelijk veroordeeld wordt en vervolgens ook een civiele aanklacht tegen zich krijgt, bijvoorbeeld een schadevergoeding.

    In dit geval is Groenewegen tuchtrechtelijk vervolgd door de instanties, dus hij zou inderdaad niet nogmaals geschorst kunnen worden. Een civiele aansprakelijkheidsprocedure is echter nog wel mogelijk en staat hier los van.
    11 maart 2021 09:53
    Dat was ook mijn gedachte idd.. maar dan beter verwoord!
10 maart 2021 12:56
Sam Bennett moet nog oppassen ook, straks wil Remco niet meer met hem praten...
    10 maart 2021 13:38
    Zal Remco wel babbelen met zijn gloednieuwe ploeggenoot Cav?
    10 maart 2021 15:43
    DCQ heeft moeten wachten tot Viviani weg was voor ze Cav durfden binnenhalen. Sindsdien praat Bennet alleen nog Gaelic tegen Ackermann.
10 maart 2021 13:00
Veel belangrijker dan de onderbuikopmerking van Remco, sinds wanneer voert hij het woord voor acties van zijn ploeggenoten? is de juridische strategie die Plugge hier uit de doeken doet. Wordt interessant in hoeverre het double jeopardy principe een rol gaat spelen bij het aansprakelijk stellen van Jumbo Visma door Fabio (DQS).

Ook is de aanpassing van het parcours in Polen wel degelijk aan te voeren in een juridische procedure als een impliciete erkenning van de onveiligheid van de aankomst.
Als men werkelijk van mening is dat alle schuld bij Dylan zou liggen hoef je immers het parcours niet te wijzigen.
10 maart 2021 13:01
Evenepoel is toch wel een ziek mannetje eigenlijk. Een blik op zijn Instagram-account of enkele lukrake zinnen in een interview zeggen al genoeg. Geen idee of het komt door zijn achtergrond in het voetbal-wereldje maar qua karakter is hij geen zegen voor de wielersport. Qua talent misschien wel, tenzij hij alles aan gort rijdt de komende 10 jaar, dan hebben we er ook geen zak aan.
    10 maart 2021 14:44
    edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten
10 maart 2021 13:06
Het is nu wachten op een genuanceerde reactie van Lefevere.
10 maart 2021 13:09
Evenepoel - ik was hem al bijna weer vergeten. Ik ben benieuwd of hij nog op het niveau van generatiegenoot Pogacar gaat komen.

Anyway, bijzonder onnodige en onsympathieke opmerking van REV.
10 maart 2021 13:11
"in een normale wereld kan je geen twee keer gestraft worden voor hetzelfde vergrijp."

Wat een simplistische redenatie van Plugge. Er zijn toch voldoende voorbeelden van voetballers die een rode kaart (+schorsing) ontvingen en daarna van de rechtbank een straf wegens toebrengen van lichamelijk letsel of mishandeling. Zou toch van de gekke zijn dat een tuchtcommissie zwaarder gaat wegen dan het wetboek!

Wat Evenepoel zegt daar heeft Plugge ook nul komma nul mee te maken. Vrijheid van meningsuiting heet dat. Dat Evenepoel beter enkel voor zichzelf kan spreken en misschien overdrijft daar kan ik een heel eind in meegaan. Maar deze Belg de mond snoeren is een verkeerd voorbeeld van Nederlandse arrogantie. Deze reactie vanuit TJV verdient niet de schoonheidsprijs.

Edit: van de eerste 5 reacties is KimJungPoels voorlopig de enige die goed leest zonder mij woorden in de mond te leggen, +1.
    10 maart 2021 13:14
    Dus wel vrijheid van meningsuiting voor Remco maar niet voor Plugge om te reageren op deze aanval naar zijn werknemer toe? Het moet niet veel gekker worden.
    10 maart 2021 13:14
    @Panache jij hebt een raar beeld van vrijheid van meningsuiting. Voor Evenepoel geldt dit wel en voor Plugge niet.
    10 maart 2021 13:15
    @Murcia je was me met voor
    10 maart 2021 13:16
    Zeker mag Evenepoel dit zeggen, maar daar mag Plugge dan ook een mening over hebben. Vrijheid van meningsuiting werkt twee kanten op.

    Edit: een aantal post tegelijk met dezelfde strekking.
    10 maart 2021 13:17
    Panache zegt toch helemaal niet dat Plugge zijn mening niet mag geef. Hij zegt in een nette bewoording dat de beredenering van Plugge dom is. En dat beargumenteerd hij naar mijn mening goed.

    Remco mag ook zijn mening geven. Ook dat vind ik een domme mening, qua gradatie nog wat stapjes dommer dan die van Plugge. Neemt niet weg dat Plugge wel extra olie op het vuur gooit door de mening van die kei hard fietsende puber nog een keer in de media te moeten corrigeren.
    10 maart 2021 13:24
    Er wordt letterlijk door Panache gesteld dat Plugge niks te maken heeft met de opmerking van Remco want vrijheid van meningsuiting. Dat is natuurlijk niet vol te houden als het om opmerkingen gaan die zijn werknemer betreffen en schaden. Dan is een reactie prima te rechtvaardigen en toont hij zich een werkgever die voor zijn werknemer opkomt. Dat klopt dus al niet en verder wordt Remco door hem niet de mond gesnoerd maar geeft hij aan dat deze wel eens mag nadenken voordat hij dingen zegt.
    10 maart 2021 14:07
    Quote:
    Wat Evenepoel zegt daar heeft Plugge ook nul komma nul mee te maken. Vrijheid van meningsuiting heet dat.


    Plugge mag prima wat vinden van wat Evenepoel zegt én zich daarover uitspreken. Vrijheid van meningsuiting heet dat.

    10 maart 2021 14:44
    Zeker Nasibal, enkel ontbreekt de inhoudelijke bijdrage van Plugge volledig. Plugge had kunnen zeggen 'jammer dat Evenepoel er op deze wijze in staat. Ik vind het onnodig en niet constructief richting de toekomst. Het staat hem helemaal vrij om wel of niet met andere renners te praten, maar m.i. is daar niemand - ook Fabio niet - mee geholpen'. Dát is de vrijheid van meningsuiting respecteren en iemand van repliek dienen. De versie van Plugge (geen inhoudelijke reactie maar het verzoek om de mond te houden) is daarmee in strijd. Dat inmiddels 5 personen hier in lezen dat Plugge van mij niets mag zeggen of de meningsvrijheid respecteert is redelijk schrikbarend.
    10 maart 2021 15:16
    Panache,

    Dat je concludeert dat Plugge geen inhoudelijke opmerking maakt heeft denk ik vooral te maken met hoe jij zijn reactie interpreteert/wenst te interpreteren.

    Ik quote voor het gemak eerst even uit het artikel:
    Quote:
    “Evenepoel is met zijn reactie onderdeel van het probleem”, is de ploegbaas van Jumbo-Visma van mening. “Het is beter om goed na te denken alvorens wat te roepen in de media. Hij zou dat kunnen weten


    Laten we het even ontleden:

    1) Plugge stelt dat Evenepoel met zijn reactie onderdeel is van het probleem. Hij stelt dus niet dat het feit dat Evenepoel reageert an sich een probleem is. Hij verwijst naar de specifieke reactie.

    Dit ligt wat mij betreft in hetzelfde straatje van wat jij suggereert:

    Quote:
    Ik vind het onnodig en niet constructief richting de toekomst

    Het verschil is dat jij inderdaad wat genuanceerder uitlegt waaróm je het onderdeel van het probleem vind. Hij stelt gewoon dat hij het onderdeel van het probleem vind.

    2)Vervolgens stelt Plugge dat het goed is als mensen éérst nadenken alvorens wat te roepen.
    Je kan stellen dat dit een ongefundeerde aanname is dat hij niet nagedacht zou hebben, maar je kan niet stellen dat hij hier zegt dat Evenepoel uberhaupt niets mag roepen.

    3) Tenslotte sluit hij af met de conclusie dat Remco dat zou kunnen weten. Ook hier lees ik geen 'verzoek om z'n mond te houden' ,zoals jij dat stelt.

    M.a.w: Plugge neemt inderdaad niet echt de moeite om te onderbouwen waarom hij vind wat hij zegt, maar hij zegt ook nergens dat Evenepoel niets mag zeggen/vinden. Nergens verzoekt hij hem z'n mond te houden. Alleen om even na te denken over wát je zegt alvorens je iets zegt. Jij legt hem dat in de mond terwijl je tegelijkertijd hier andere users beticht van zaken in jouw mond leggen.
    10 maart 2021 15:42
    @ Nasibal
    "Het is beter om goed na te denken alvorens wat te roepen in de media. Hij zou dat kunnen weten”

    Is dat op andere wijze te interpreteren dan: als je er goed over zou hebben nagedacht, dan zou je het niet gezegd hebben? En als automatisch gevolg: volgende keer denk je beter na en zal je het niet meer zeggen (tenzij je een domkop bent). Alsof dat de enige smaken zijn...

    Of Plugge het nu ziet als 'slip of the tongue' of gewoon een domme uitspraak laat ik in het midden. Feit is dat hij op geen enkele wijze inhoudelijk in gaat op de uitspraak die niet eens zo gek is wanneer je terughaalt wat er gebeurd is.
    10 maart 2021 15:53
    Als ik de exacte uitspraak van Evenepoel lees (met de hele passage over DG/FJ errond) vraag ik me ook af of Plugge die zelf wel heeft gelezen of het 'van horen zeggen' was.
    10 maart 2021 16:18
    @Panache

    Dat is inderdaad te concluderen als: "als je er goed over nagedacht had zou je wat anders gezegd hebben".

    Maar dat komt toch niet eens in de buurt van "Je mag niets zeggen"? Als het al érgens in de buurt komt, dan is het in de buurt van "Wat een primaire ondoordachte reactie van Evenepoel".

    Ergo, een mening over de inhoud, in plaats van over het feit dát hij wat zegt.
    11 maart 2021 12:30
    Heerlijke discussie dit!
10 maart 2021 13:14
Evenepoel is een verschrikkelijk ventje, dat weten we zo ondertussen toch wel?
10 maart 2021 13:15
Evenepoel heeft geen recente uitspraken gedaan over Groenewegen, dus dit artikel is (nog maar eens) een volledig uit zijn verband gerukt (oude) quote uit een interview met Plugge. En half Wielerflits trapt er weer met open ogen in.
    10 maart 2021 13:21
    Volgens het Nieuwsblad staat het in de Humo van vorige week.
    10 maart 2021 13:27
    Zoals reusjen zegt zou dit uit een recent Humo-artikel komen, dus ik neem aan dat het toch een recente uitspraak was. In welke context deze gedaan werd en hoe waarheidsgetrouw ze is weergegeven is natuurlijk een ander punt. Ik vind het in elk geval een spijtige uitspraak, maar de passie waarmee Evenepoel hier nu weer verketterd wordt gaat ook erg ver.
    10 maart 2021 13:39
    Klopt wat jullie zeggen:
    Richard Plugge, de manager van het Jumbo-Visma van Wout van Aert, heeft scherp gereageerd op een uitspraak van Remco Evenepoel. Die had eerder deze week in Humo gezegd dat bij de terugkeer van Dylan Groenewegen in het peloton niemand van Deceuninck-Quick Step nog wat zou zeggen tegen hem nadat hij hun ploegmakker Fabio Jakobsen zwaar had doen crashen. “Evenepoel is met zijn reactie onderdeel van het probleem”, zegt Plugge in Het Laatste Nieuws.
    BRON: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210310_92739830
    10 maart 2021 13:39
    Sterker nog, het is een WF-artikel van vandaag. Hoe recent wil je het hebben?
    10 maart 2021 14:00
    Helaas zit het stuk in de Humo, waar naar gerefereerd wordt, achter de betaalmuur. Linken daar naar toe heeft weinig zin.
10 maart 2021 13:17

Wat mij betreft is het met name een heel erg domme uitspraak van Evenepoel met een hoog hiphop-gehalte er in. Hoe kan hij sowieso voor het hele team spreken? Ook voor Jakobsen geldt dat trouwens, als hij niet wil dat teamgenoten met Groenewegen lullen is dat ook niks meer dan zijn eigen mening en niks van een maatstaf.
10 maart 2021 13:19
Ik snap Remco zijn opmerking wel. Als iemand mijn vriend de vernieling in zou rijden dan keek ik hem ook niet eens meer aan. Zou 'm de eerste drie sprints ook volledig vastrijden zodat ie niet kon meedoen.

Het zou imo Dylan goed staan als hij zelf zou aanbieden op te draaien voor groot deel van de kosten. De reactie van Plugge dat Lefevre bij de organisatie zou moeten aankloppen is bs, ja de dranghekken waren bagger maar de fout ligt in de basis niet bij hen.
    10 maart 2021 13:24
    Lekkere neanderthaler reactie. Dat dat je eerste ingeving is snap ik, maar we zijn nu zo veel tijd verder dat er ook wel wat nuance bij aan te pas mag komen.
    De oorzaak van de valpartij is dan wel Groenewegen, de oorzaak van de ernstige gevolgen zijn dat niet.

    Als Dylan hier voor de kosten op moet draaien dan is het hek van de dam. Er is bij nagenoeg iedere valpartij wel een schuldige aan te wijzen die dan gederfde inkomsten moet gaan vergoeden.
    10 maart 2021 13:28
    Daar ga je beetje gemakkelijk er van uit dat binnen het wielrennen je teamgenoten =gelijkaan je vrienden zijn. Renners mogen gewoon lekker zelf bepalen hoe ze dit incident inschatten en welke sociale consequenties ze er aan verbinden. Ik zou als Quickstepper juist wél een babbeltje maken met Groenewegen om hem een hart onder de riem te steken want hoe debiel ook was deze crash natuurlijk nooit de bedoeling en is ook hij als veroorzaker zwaar getraumatiseerd. Of is het juist tof om zo'n schuldgevoel te consolideren of zo?
    10 maart 2021 13:43
    @Marco - je hebt 7 maanden de tijd gehad om je ook maar enigzins in te kunnen lezen hoe aansprakelijkheid werkt. Als bij jou iemand op de werkvloer een ongeluk veroorzaakt, dan wil jij ook dat die daar persoonlijk financieel voor opdraait?
    10 maart 2021 14:10
    zullen we deze reactie maar als "een beetje dom" beschouwen?
10 maart 2021 13:35
Mocht Groenewegen een vriend van mij de hekken in katapulteren, zou ik ook weinig zin hebben om wat met hem te gaan socializen. Lijkt me logisch. En ik kan me goed voorstellen dat de renners hier op trainingskamp over gesproken hebben.

Wel zou hij het beter voor zichzelf houden en zich de heisa besparen.
    10 maart 2021 14:38
    Inderdaad , zwijgen is goud en spreken is zilver. Het lijkt erop dat iedereen maar een mening moet hebben en dat die ook geventileerd moet worden.
10 maart 2021 13:37
Als Remco zo door gaat spreekt niemand straks nog met hemzelf in het peloton. Ik vermoed dat hij verwacht dat hij groots onthaald wordt bij zijn terugkeer, maar ik schat zomaar in dat hij gewoon achteraan mag aansluiten als een nobody, zeker als hij deze grootspraak blijft volhouden.
10 maart 2021 13:37
edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten
10 maart 2021 13:44
Ik neem aan dat er ook niemand binnen de ploeg is die maar een woord wisselt met Cavendish?
    10 maart 2021 13:55
    Die werd met open armen ontvangen, omdat zijn acties waren in de trui van DCQS. Dat is een essentieel verschil.
10 maart 2021 13:46
Enige fout die hij maakt is dat hij ook voor de andere renners spreekt. Dat hij zelf geen behoefte heeft om met Groenewegen te spreken, kan ik helemaal begrijpen.
    10 maart 2021 14:45
    Ik neem aan dat hij dan ook niet spreekt met alle andere renners die ernstige ongelukken hebben veroorzaakt?!? Zoals bv Cavendish.
10 maart 2021 13:52
Dat bedoel ik nu. Een van de redenen dat ik dat Belgische bluffertje niet mag.
10 maart 2021 13:55
Beste antwoord dat Dylan kan geven is winnen, gewoon zijn benen laten spreken.

Reacties zijn gesloten.