Richard Carapaz niet gestart in Giro dell’Emilia, mogelijk vanwege kuitblessure

dinsdag 18 augustus 2020 om 12:04
Richard Carapaz niet gestart in Giro dell’Emilia, mogelijk vanwege kuitblessure

Carapaz na zijn val in Polen - foto: Cor Vos (archief)

Richard Carapaz werd nog wel aangekondigd door Team Ineos als kopman voor de Giro dell’Emilia, maar de klimmer uit Ecuador is vanmorgen niet gestart. Volgens Tuttobiciweb heeft hij last van zijn kuit, een nasleep van zijn valpartij in de Ronde van Polen.

Maandagavond bracht de Italiaanse website naar buiten dat Carapaz in het geheim een bezoek heeft gebracht aan een sport- en orthopedisch revalidatiecentrum voor particulieren in Bologna. Daar liet hij naar verluidt zijn kuit behandelen, in de hoop vandaag te kunnen starten in de Giro dell’Emilia. Maar rugnummer 31 verscheen niet aan de start.

Het nieuws van de opgave van Carapaz valt samen met het nieuws dat de Girowinnaar van vorig jaar in beeld is om over twee weken de Tour de France te rijden. Titelverdediger Egan Bernal stapte afgelopen week met een rugblessure uit de Dauphiné en Carapaz is volgens La Gazzetta in beeld als vervanger, mocht de kwetsuur bij Bernal ernstiger zijn dan verwacht. Maar dan moet Carapaz zelf natuurlijk ook fit genoeg zijn…

Dit artikel delen:

31 Reacties

Spake Breekerd 18 augustus 2020 om 12:07

Eerder vandaag nog kandidaat voor de Tour! Rookgordijnen? Blinde paniek? Opvallende berichtgeving in ieder geval.

bartp25 18 augustus 2020 om 12:08

Mijn god wat is er aan de hand bij Ineos.

horsm 18 augustus 2020 om 12:09

Hahaha… zo houden we het wel spannend, met steeds die wisselende berichten.

Anyway, niet starten kan natuurlijk ook uit voorzorg zijn omdat Richard ineens Belangrijkere Doelen in zicht krijgt…

Harm Zijlstra 18 augustus 2020 om 12:15

Kostelijke soap.

Wheely 18 augustus 2020 om 12:15

Vanwege kuitblessure Thomas moet er staan. ;)

NCK17 18 augustus 2020 om 12:16

Dat gaat niet goed met Ineos. Geen 1 kopman heeft de tourvorm te pakken. Grote kans dat zij voor het eerst in jaren de tour niet gaan winnen.

freire93 18 augustus 2020 om 12:34

Dan toch naar de Tour?

Craig Vanderswag 18 augustus 2020 om 12:35

Als het aan dit tempo verder gaat, wordt Froome toch nog kopman voor de Tour!

bartp25 18 augustus 2020 om 12:38

nog even en ik denk aan een complottheorie haha.

Verweggistan 18 augustus 2020 om 12:36

Misschien kunnen ze Luke Rowe op dieet zetten om toch nog een kopman te hebben in de Tour?

nickdt 18 augustus 2020 om 12:44

Carapaz heeft een blessure aan zijn Dirk. Dat is nieuws.

Turtlehead 18 augustus 2020 om 12:44

Ik gok: niet opeens een blessure van twee weken oud, maar in paniek voorbereiden op de Tour.

NCK17 18 augustus 2020 om 12:48

Zou best kunnen.

Scott Sunderland 18 augustus 2020 om 12:44

Echt crisis hoor. Je hebt vier kopmannen. Twee geblesseerd en twee niet vooruit te branden. Sivakov schrikt zich kapot. Moet ineens de Tour winnen.

Scibby 18 augustus 2020 om 12:55

Of ruikt zijn kans.

reusjen 18 augustus 2020 om 13:55

Sivakov is ook nog op zijn plaat gegaan in de laatste etappe van de Dauphiné, al weet ik niet of dat ook gevolgen heeft gehad.

Merlinappa 18 augustus 2020 om 12:49

Rookgordijnen zijn voor een chemisch bedrijf niks nieuws natuurlijk. ;)

nickdt 18 augustus 2020 om 12:57

Oke, hier moest ik ff om lachen.

osca freire gomez 18 augustus 2020 om 13:09

Had Poels toch beter bij Ineos gebleven, was die plots kopman in de Tour

Marik 18 augustus 2020 om 13:13

Kopman met minstens 4 slechte dagen, was niks geworden.

user5697 18 augustus 2020 om 13:21

Leedvermaak alom. Maar bij “huis”ploeg Jumbo, is de toestand niet veel beter. Roglic nog niet volledig hersteld van een val. Kruijswijk allicht niet aan de start van de Tour. Van Aert en Bennet die het waarschijnlijk niet redden tijdens de tweede Tourhelft. Dumoulin die goede en minder goede prestaties zal afwisselen. Benieuwd of Kuss dan het hele gewicht op zijn schouders zal moeten dragen. Drie weken lang. Of zal Roglic er de laatste week alleen voor staan ?

Scott Sunderland 18 augustus 2020 om 13:22

Dumoulin gaat er staan als kopman. Kuss zijn belangrijkste helper.

Bob 18 augustus 2020 om 14:07

Ik denk zo stil in mijn hoofdje dat Kuss beter gaat zijn dan Dumoulin

S.t.B 18 augustus 2020 om 14:08

Kostelijk en zeer de vraag hoe serieus je dit moet nemen.
Heeft Ineos het zo dun in de broek van TJV, en dan met name Roglic, dat ze hun toevlucht zoeken tot Koude Oorlog rookgordijnen.
Ik hoef in ieder geval geen Le Carré thriller uit de kast te trekken zolang ze dit spelletje blijven spelen.

moa 18 augustus 2020 om 14:26

al die blessures bij INEOS, dat vind ik toch beetje vreemd en tegelijk verontrustend. ze zullen de doktersvoorschriften al klaar hebben. ze gaan vliegen in de tour.

Baukema Tomoulin 18 augustus 2020 om 16:40

Jup daar lijkt het ook op. Een paar TUE’s ertegenaan gooien, puffer in de achterzak… het wordt weer zo’n Tour.

reusjen 18 augustus 2020 om 16:07

Waarom zou je eigenlijk “in het geheim” naar een revalidatiecentrum gaan. Ik vind het een apart verhaal.

Giro_101 18 augustus 2020 om 16:13

Misschien moet Dylan van Baarle maar vragen of hij kopman mag spelen, unieke kans ;-)

SprintMaster 18 augustus 2020 om 16:48

Kunnen ze Kwiatkowski nog wat laten afslanken? Misschien moet hij het maar gaan doen?

zietemgaan 18 augustus 2020 om 18:05

Murphy is met hen

Murcia 18 augustus 2020 om 21:51

Nog een laatste nieuwtje. Volgens dit artikel waren de mannen van INEOS/Grenadiers vandaag de Col de la Loze aan het verkennen: https://www.ledauphine.com/sport/2020/08/18/tour-de-france-egan-bernal-et-l-equipe-ineos-en-reconnaissance-au-col-de-la-loze
Dus met Bernal en met Froome, en verder de ploeg van de Dauphine dus. Lijkt mij een aanwijzing dat deze groep + Rowe de Tourploeg zal worden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair