Richard Carapaz kan leven met derde plek op Blockhaus: “Hebben groter doel”

zondag 15 mei 2022 om 20:21
Richard Carapaz kan leven met derde plek op Blockhaus: “Hebben groter doel”

Richard Carapaz, midden - foto: Cor Vos

Richard Carapaz sleepte er in de negende etappe van de Giro d’Italia, met aankomst op Blockhaus, een derde plaats uit het vuur. De kopman van INEOS Grenadiers kon na afloop leven met dat resultaat. “Er mag gezegd worden dat ik tevreden ben”, vertelde hij na afloop aan de Spaanstalige media.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

“De ploeg heeft hard gewerkt om er een stevige beklimming van de maken. Ik ben nooit blij om te verliezen, maar we streven een groter doel na”, doelt Carapaz op de eindwinst in deze Giro. “Het gevoel was in ieder geval goed. We gaan door met de strijd. Nu moeten we ons plan verder ontwikkelen. Maar jullie mogen zeggen dat ik tevreden ben.”

De Ecuadoriaanse Giro-winnaar van 2019 zag op Blockhaus een van de grootste concurrenten om de eindzege, Simon Yates, wegvallen uit het klassement. De Brit verloor bijna twaalf minuten. Zelf staat Carapaz na de zware bergrit op de vierde plaats, 15 seconden achter roze trui Juan Pedro López.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Henk Boer 15 mei 2022 om 20:33

Praat als een winnaar.!!

vevie 15 mei 2022 om 20:40

Het is ook een winnaar.

Turtlehead 15 mei 2022 om 21:39

Ik weet het niet. Is toch een krasje op de carrosserie. Bedoel was duidelijk winnen en misschien ook roze. Nu heeft ie vooral, met nog een paar anderen, goede zaken gedaan in het klassement. En verloren in de sprint. Zal toch niet helemaal tevreden zijn met wat hij in zijn eentje kon.

Henk Boer 15 mei 2022 om 20:43

Vandaar dus !

Nul verstand 15 mei 2022 om 21:03

Valt me dan toch tegen dat Carapaz geen goede aanval plaatste nadat Porte van kop ging. Bij het oude Sky/Ineos gaat de kopman volle bak aan als de laatste knecht van kop was gegaan, maar Carapaz bleek niet sterk genoeg daarvoor.

Bardet, Landa en Almeida maken ook een goede kans op de eindzege.

Henk Boer 15 mei 2022 om 21:07

Carapaz wordt altijd sterker gedurende een grote ronde. Hij is zeer taai.

Nul verstand 15 mei 2022 om 21:28

Vorig jaar in de Tour stond er geen maat op Pogacar, maar kreeg hij Vingegaard er ook niet af…

peterwinnen 15 mei 2022 om 23:04

HIj is in ieder geval niet onaantastbaar, dunkt me. Bardet en Landa volgden zonder enige moeite.

FDJ 15 mei 2022 om 23:16

Sterker nog ik had bij het doortrekken van Bardet het idee dat Carapaz het wel wat lastig had en echt op het tandvlees zat

peterwinnen 16 mei 2022 om 00:19

Eens ik ook…..die krachtpatserij van Ineos heeft in ieder geval akelig weinig opgeleverd.

Shinzawai 16 mei 2022 om 00:48

Landa heeft nog geen pech gehad, die gaat de Giro winnen.

Zenon J. 16 mei 2022 om 06:59

Je bedoelt waarschijnlijk: als Landa niet valt en van pech bespaard blijft wint hij de Giro

Jean Dumas 16 mei 2022 om 01:20

Hij blijft de favoriet. Grootste palmares en sterkste ploeg.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone