Rémi Cavagna grijpt naast ritzege: “Dit is wel een beetje frustrerend”

donderdag 27 mei 2021 om 17:29
Rémi Cavagna grijpt naast ritzege: “Dit is wel een beetje frustrerend”

foto: Cor Vos (archief)

Rémi Cavagna deed vandaag een gooi naar de ritzege in de Giro d’Italia, maar de Fransman van Deceuninck-Quick-Step werd in de finale voorbijgereden door Alberto Bettiol. “Dit is natuurlijk spijtig en een beetje frustrerend”, liet Cavagna na afloop van de etappe weten aan de verzamelde pers.

Cavagna maakte in de achttiende etappe naar Stradella deel uit van een vroege vlucht van 23 renners en besloot in de finale er alleen vandoor te gaan. De Franse hardrijder wist een maximale voorsprong bijeen te fietsen van een halve minuut, maar werd op het laatste klimmetje van de dag, op goed zeven kilometer van de streep, bijgehaald door Bettiol.

De Italiaan van EF Education-Nippo wist op en over de moegestreden Cavagna te gaan, die uiteindelijk als negende over de streep kwam op 24 seconden van ritwinnaar Bettiol. “Het plan was om alles te geven in de finale. Het was wel een redelijke goede finale voor mij, maar ik wist niet precies wanneer het klimmetje ten einde was.”

“Ik wist niet hoe lang ik mijn wagonnetje nog moest aanhaken, maar het is niet gelukt. Ik voelde me vandaag goed, maar ik wist tegelijkertijd dat er een paar betere klimmers in de kopgroep zaten. Ik zat bovendien een beetje geïsoleerd en dat maakte het een lastige opgave”, aldus Cavagna, die al met een schuin oog kijkt naar de tijdrit van zondag.

Dit artikel delen:

19 Reacties

vanSpringel 27 mei 2021 om 17:35

Je zag de wolf langzaam verzuren in het klimmetje waar Bettiol bleef stijgen. Er valt ‘m niks te verwijten. Deed deze finale al op zo’n 31,5km voor de finish fraai inkleuren.

SolitaryShell 27 mei 2021 om 17:41
Quote:
Het was wel een redelijke goede finale voor mij, maar ik wist niet precies wanneer het klimmetje ten einde was.”

Dat kun je allemaal van tevoren opzoeken en als je het niet meer weet, kan de ploegleider dat wel mededelen. Toch?

vincenzo 27 mei 2021 om 20:30

Dat soort uitspraken, die getuigen van een slechte voorbereiding, begrijp ik ook nog steeds niet. Hij wist van te voren dat dit zijn dag ging worden en dan zo slecht voorbereid ….

Derierre de la course 27 mei 2021 om 22:28

Jij denkt dat je dat na 3 weken koers allemaal nog onthoudt?

Vinokourov90 27 mei 2021 om 23:26

Het was inderdaad een lange etappe, maar de briefing voor deze etappe was gewoon vanochtend in de bus. En hij heeft zelf ook toegang tot een route boek.

hartstikkebedankt 27 mei 2021 om 17:53

Mooie renner die Cavagna, solo wel iets te vroeg ingezet misschien met een heleboel goede renners achter hem maar goed uiteindelijk scheelt het maar 1 km van een klimmetje. Die gaat echt nog wel wat mooie wedstrijden winnen en zijn tijdrit is het afgelopen jaar ook wereldtop geworden.

Michelangelo 27 mei 2021 om 17:54

Dit is waarom ik Cavagna graag in een vrije rol zie in rondes. Als hij mee is met dit soort ontsnappingen, dan kun je er van op aan dat hij probeert te winnen, en vaak ook van wat verder. Zonde om een wolf als Cavagna te muilkorven voor een kopman als je het mij vraagt.

Vandaag liep hij echter aan tegen een hele sterke Bettiol…

de adelaar 27 mei 2021 om 17:55

Herinnert u zich de kreet in de bus na de overwinning van Bettiol na de hoogmis ? Who the F is QS! en dat ene R Evenepoel vervolgens later heeft geroepen dat Bettiol nooit meer zou winnen als het aan hem en QS lag. Zie hier ‘het antwoord’ Remco

Titaantje 27 mei 2021 om 19:31

hij kreeg het wel enkel voor elkaar nadat R.EV uitviel ;-)

plattenband 27 mei 2021 om 20:28

Nogmaals…

wees blij dat er zo’n ventje rond rijdt in het peloton.

Zonder zijn juiste of foute uitspraken zou ’t hier een pak saaier zijn. Is het niet leuk om na een harde werkdag eens goed je gal te kunnen spuien of es goed te kunnen kakken op iemand?

Wel, dat ene ventje biedt jullie nu die kans en misschien wel nog de komende 10 jaar.

Een renner waar nooit es een gewichtige uitspraak uit komt… Saaaaa-aaaiiii

DeGroteMolen 27 mei 2021 om 22:25

Nog een paar lesjes in nederigheid en prinsje Remco zal het wel afleren die ‘grote smoel’ is te verwachten.

AdZ 27 mei 2021 om 18:34

Ahh gelukkig … we kunnen t nog even over Hem hebben :-)

Miko1983 27 mei 2021 om 18:53

De schandvlek van het forum bedoel je??

AdZ 27 mei 2021 om 18:56

Schandvlek voor de een, Goddelijke besputtering voor de ander …

Dikke vrouw 27 mei 2021 om 21:09

Goed van Remi, maar niet super

harryjohan71 27 mei 2021 om 21:19

Er was er 1 duidelijk beter dan Cavagna vandaag op dit parcours. Geen schande. Cavagna heeft op het juiste moment aangevallen en geknokt tot het einde. Meer kun je niet doen.

Chasse_patate 27 mei 2021 om 23:09

Tellen Harry. We waren er 8 beter vandaag.

harryjohan71 27 mei 2021 om 23:12

Die waren niet voor Cavagna geëindigd als Bettiol hem niet zo opgejaagd had.

Medicijnman 28 mei 2021 om 00:27

Even los van wie voor welke ploeg rijdt en wie van een ploeg ergens wat geroepen heeft: ik heb wederom een mooie finale gezien (en een mooi begin ook weer)

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair