Remco Evenepoel vervolgt Benelux Tour ondanks twijfel

woensdag 1 september 2021 om 09:59
Remco Evenepoel vervolgt Benelux Tour ondanks twijfel

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel staat woensdag ‘gewoon’ aan de start van de derde etappe van de Benelux Tour. Na de tijdrit van dinsdag in Lelystad liet de kopman van Deceuninck-Quick-Step weten dat hij zich wat ziekjes voelde en dacht aan afstappen.

“Ik heb niks kunnen eten tot één uur voor de tijdrit. We hoopten nog op verbetering voor de tijdrit, maar dat was niet het geval”, vertelde Evenepoel na zijn tijdrit, die hij als achttiende afsloot. Ook stelde hij vragen bij de rest van de Benelux Tour. “We bekijken het nu dag per dag. Als de situatie blijft verslechteren, heeft het geen zin om verder te doen. We gaan straks zien of ik al meer eten kan binnenhouden. Als dat niet lukt, kan ik beter uitzieken en herstellen richting volgende week.”

Woensdag gaat Evenepoel alvast van start in de derde etappe van Essen naar Hoogerheide, meldt Het Nieuwsblad. In het achterhoofd van de 21-jarige coureur zit het EK wielrennen van volgende week in Trentino. Evenepoel rijdt daar de tijdrit en de wegwedstrijd.

Dit artikel delen:

49 Reacties

Motta 1 september 2021 om 10:08

Blij dat hij start, wat zal het vandaag weergeven met onze Remco ?

Romāns Vainšteins 1 september 2021 om 10:08

Wat een held!

notriple 1 september 2021 om 10:28

enig cynisme is je niet vreemd.

A.M.M. Jonkers 1 september 2021 om 10:15

De column van Zijne Grijze Eminentie Patrick L. is weer gevuld!

Wheely 1 september 2021 om 10:16

Dat is lief. Wat zouden we zonder hem moeten.

Barry Batsbak 1 september 2021 om 10:29

Waarschijnlijk 24/7 Van Avermaet beschimpen…

Steven_E 1 september 2021 om 10:35

Ik gok op 157 reacties

notriple 1 september 2021 om 10:40

156 reactie

Diskob 1 september 2021 om 10:38

Wat een geluk voor Michelangelo. Zo gaan zijn lege, eenzame dagen ook weer iets sneller voorbij.

Lalsacien 1 september 2021 om 15:03

Hij krijgt ook aandacht van jou …

notriple 1 september 2021 om 10:40

Vandaag neem ik me voor om niets over dat kleine belgje te zeggen.

Polleke 1 september 2021 om 10:42

Te laat…

wimvl 1 september 2021 om 11:43

@notriple. Houden zo

DopieJopie 1 september 2021 om 10:48

lol Wat hebben jullie tegen evp, ok hij is niet echt transparant naar de pers maar dat is ook een stukje cultuur. Ik kan niet wachten tot hij mee gaat doen in de grote rondes, strijdend tegen poga roglic en bernal & co, hopelijk weer spannende wedstrijden.

En evp zorgt ook nog voor wat “soap” in de koers, heerlijk toch?

peter s 1 september 2021 om 10:55

Evenepoel….Is dat niet die gast ,met vaccinatieklachten

DopieJopie 1 september 2021 om 10:58

:D Volgens mij wel, hij ging samen met Greg naar het vaccinatiecentrum, Greg hield z’n hand vast toen ie geprikt werd.

wimvl 1 september 2021 om 12:02

Peter s. Waren het geen rugklachten

christ van maercke 1 september 2021 om 10:57

Het is inderdaad erg zielig, al die kleine reacties over godbetert een jongen van 21 jaar.
Het zegt heel veel over de mensen zelf, vind ik.
Een wielerliefhebber.

notriple 1 september 2021 om 11:44

Hoe komt dat toch??

christ van maercke 1 september 2021 om 12:04

Omdat de meeste mensen een zielig leven leiden en zich laten leiden door negativiteit terwijl je net zo goed ook een positieve supporter kan zijn?

Pogacar_GOAT 1 september 2021 om 14:18

Inderdaad onbegrijpelijk temeer omdat Evenepoel altijd de bescheidenheid zelve is en onveranderlijk sympathiek overkomt in de koers en de pers.

Jean Dumas 1 september 2021 om 11:01

De Rijzendeweg in Woensdrecht (korte kasseienklim in de finale) moet toch op zijn lijf zijn geschreven.

Motta 1 september 2021 om 11:08

Gaat hem niet worden de kasseien liggen daar niet correct volgens Remco.

Baukema Tomoulin 1 september 2021 om 11:25

Ik heb voor veel Remco reaguurders wel een tip: Neem hem op in al je wieler poultjes en spelletjes. In het slechtste geval wint hij en jij dus je spelletje. In het beste geval wint hij niet, verdien jij geen punten in je poultjes en spelletjes maar wint misschien wel je eigenlijke favoriete renner!!! Tel uit je winst!

peter s 1 september 2021 om 11:53

Jah, maar dan wil hij weer DE kopman zijn ,nee bedankt!!!!

Motta 1 september 2021 om 11:28

Wat een wijsheid (Baukema)

girardengo 1 september 2021 om 12:05

Hij zit in een leerproces, zoals i e d e r e e n, en iedere volger moet hier elke dag van op de hoogte worden gehouden. Bij vroegere cracks, Anquetil, Van Looy, Merckx, etc. etc. hoorde je daar niets over. Ik weet niet goed wat de voorkeur heeft. Het leven gaat nu eenmaal niet zonder tegenslagen en is niet helemaal voorspelbaar.

LaDoyenne 1 september 2021 om 12:11

Je slaat de nagel op de kop! Om zo veel aandacht van de media te krijgen moest de oude Merckx een grote ronde als de Giro niet enkel uitrijden, maar ook winnen. De nieuwe Merckx daarentegen…

Steven_E 1 september 2021 om 13:00

Benieuwd of de oude Merckx dat kon

Steven_E 1 september 2021 om 13:00

Met amper 6 weken training. (En zonder tussenkomst van de premier natuurlijk om hem ondanks een positieve test toch te laten starten)

Pogacar_GOAT 1 september 2021 om 14:27

@Steven_E
Slechts 6 weken training voor de Giro? Jij bent ook niet gestikt in je laatste leugen. Evenepoel begon 19 februari weer te trainen terwijl de Giro op de 8e mei begon. Ruim 11 weken training als ik goed tel. Maar goed 6 weken training zou de prestatie van Evenepoel nog een beetje oppoetsen.

LaDoyenne 1 september 2021 om 14:43

@Pogacar_GOAT

Sterker nog: tussen zijn valpartij en de Giro 9 maanden later heeft Remco slechts een goede 2 maanden niet gefietst.

De persberichten illustreren dit duidelijk.

15/08/2020: val
24/09/2020: terug op de fiets
18/01/2021: pijn
19/02/2021: 1e training

Steven_E 1 september 2021 om 15:12

Evenepoel hervatte de revalidatie op de fiets op 19 februari. Gericht trainen heeft hij amper 6 weken kunnen doen.

Reiger 1 september 2021 om 15:21

@Steven Omdat hij maar 6 weken gericht kon trainen, is het toch complete waanzin geweest om hem te laten starten? Gewoon een fout van de ploegleiding. Ongeacht of REV koste wat t koste wilde starten.

Lalsacien 1 september 2021 om 15:23

Hij begon aan zijn revalidatie in november. Het duurde alleen erg lang…

Klein Verzet 1 september 2021 om 12:14

Maagklachten. Te veel klein bier de afgelopen weken? Hij was weer helemaal de oude; maar hoe jong is ie nog? Afijn, in Italië, in Tokio en nu in Friesland tussen de grote meneren laveert de Belgische hoop tussen angst en vrees, en dat is niet goed voor de ingewanden, en al die nervositeit is ook geen pre voor de stuurvaardigheid.

wimvl 1 september 2021 om 12:19

@ klein verzet, hopelijk waait hij niet in de gracht.

peter s 1 september 2021 om 12:23

@wim je bedoeld ,een ” Alaphillipje” doen ?

wimvl 1 september 2021 om 12:41

@peter s. Nee, het zou gewoon jammer zijn als hij weer pech moest hebben. Ik blijf supporter van Remco, in goede en kwade dagen. Mijn opmerkingen waren en dat weet ik wel, een beetje cynisch en ja, ook ongepast. Ik probeerde me een beetje in te leven in de anti Remco supporters, maar het is eigenlijk niet leuk. Waarom telkens die renner in het belachelijke trekken. Er zijn er zelfs die hopen dat hij valt. Wel, van mij moet niemand vallen of pech hebben. Nederlander of Belg of wat dan ook. Laat ons gewoon een objectieve mening hebben en genieten van de wielersport.

peter s 1 september 2021 om 21:59

@wimvl….point taken

Steven_E 1 september 2021 om 13:01

Trouwens een update op Sporza over z’n ontbijt deze ochtend. Plaatsen jullie deze update ook WF of komt er ineens een nieuw artikel?

A.M.M. Jonkers 1 september 2021 om 13:11

Breaking News;

Remco Evenepoel heeft volgens zijn verklaring aan Sporza deze ochtend 2 pistolets en 2 pannennkoeken verorberd.
En veelvuldig transpiratie door warme kleding zodat zijn ziektekiemen zullen verdwijnen.
Verder deelde hij mee dat hij vandaag (woensdag) en morgen zich kalm zou houden zodat hij later toe kan slaan.

Ome Patrick is zeer content……

Romāns Vainšteins 1 september 2021 om 13:25

In welk universum is dit grappig? Bij de Blarpzs op Pluto 3?

LaDoyenne 1 september 2021 om 13:31

@Romāns Vainšteins

Toch is dit echt ‘nieuws’. Zonet op Sporza:

“12 uur 30. Remco Evenepoel is na zijn maagklachten toch van start gegaan. “Ik heb deze nacht vrij goed geslapen maar zweette wel heel veel. Ik had me warm aangekleed om zo de afvalstoffen eruit te proberen zweten”, vertelde hij. “Mijn maag is nog niet 100 procent maar wellicht wel goed genoeg om gewoon mee te rijden vandaag. Ik kon deze ochtend bij het ontbijt al twee pistolets en twee pannenkoeken eten. Dat is al beter dan niets. Vandaag en morgen wil ik me wat afzijdig houden en niets speciaals doen.””

Cochise 1 september 2021 om 13:55

Hij heeft niet gezegd dat hij wil toeslaan in het weekend, hij wil voor Asgreen werken.

Pogacar_GOAT 1 september 2021 om 14:29

@Romāns Vainšteins
In ieder geval grappiger dan je eigen eindeloze pogingen tot het produceren van ‘proza’ hier op WF.

Tollpatscher 1 september 2021 om 13:33

“Ik heb vrij goed geslapen vannacht”
Waarschijnlijk zijn eigen slaapkussentje niet vergeten.

Pascal Mortier 1 september 2021 om 14:36

Prima overwinning van Taco :-)

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair