Remco Evenepoel over slechte resultaten klassiekerkern: “In de Ardennen iets terugdoen”

Remco Evenepoel over slechte resultaten klassiekerkern: “In de Ardennen iets terugdoen”

foto: Cor Vos

zondag 3 april 2022 om 16:14

Remco Evenepoel was zondagmiddag aandachtig toeschouwer van de Ronde van Vlaanderen, op zijn hotelkamer in Spanje. Het 22-jarige toptalent van Quick-Step Alpha Vinyl doet vanaf maandag mee aan de Ronde van het Baskenland. Zondagmiddag sprak hij via Zoom met enkele Belgische media en WielerFlits, waar hij op een tweede scherm de koers volgde en meeleefde. Castelli

Om het Baskenland ging Evenepoel in op het slechte klassieke voorjaar dat zijn ploeg tot op heden afwerkt. “Voor een team zoals de onze is het nooit leuk om naar klassiekers te gaan als underdog. Dat niet gewoon voor ons. Als je ieder jaar domineert en dit seizoen ben je aan het afzien in diezelfde koersen om resultaten te behalen, dan is dat een nieuwe situatie. Daar hebben we mee te doen. Ik hoop alleen dat de jongens uit onze klassiekerkern mentaal sterk genoeg zijn om ermee om te gaan en er toch het beste van te maken.”

Zelf zal de jongeling dit jaar in de Ardennenklassiekers proberen het mooie weer te maken. “Ik vind het daarom ook moeilijk om te praten over de Vlaamse klassiekers, want ik rijd een compleet ander programma. Ik denk niet dat ik de teleurstelling en de deceptie voel van de koersen in Vlaanderen. De wedstrijden die ik zelf reed, waren wel aardig succesvol – behoudens Tirreno-Adriatico misschien. Nu komen mijn grote afspraken eraan. Ik ben erg gefocust op de Ardennenklassiekers. We hebben een sterke ploeg. Julian Alaphilippe komt stilaan heel goed in vorm en samen hopen we iets terug te doen.”


Maandagmorgen verschijnt een uitgebreider interview met Remco Evenepoel online in aanloop naar de Ronde van het Baskenland.

Dit artikel delen:

13 Reacties

quickstep_wolfpack 3 april 2022 om 16:58

Nou ik hoop het want dit slaat echt nergens op

0
Michelangelo 3 april 2022 om 18:27

zware tijden voor je… sterkte!

0
quickstep_wolfpack 3 april 2022 om 18:34

Hahahaha valt wel mee hoor. Geniet genoeg van een van der poel. Het is wel gewoon teleurgestellend

0
Michelangelo 3 april 2022 om 18:39

@Quickstep-Wolfpack,
Ik denk dat ze in de Ardennen wel een vuist gaan kunnen maken… Wie het laatst lacht ;-)

0
Panache 3 april 2022 om 19:23

Het Vlaamse voorjaar bleek een fiasco, het Waalse voorjaar en daarmee het volledige voorjaar krijgt desondanks een voldoende indien Luik gewonnen wordt.

0
Marik 3 april 2022 om 17:17

Evenepoel pakt heus zijn grote overwinning dit jaar. Er zijn altijd situaties waarin de anderen naar elkaar gaan kijken als hij op 70 km van de streep aangaat. Wat dat betreft hoop ik dat hij de Waalse Pijl gaat rijden en heel onconventioneel gaat koersen daar.

0
Jean Dumas 4 april 2022 om 09:31

Dat zou wel eens leuk zijn, in het Pijltje.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 18:30

Denk dat ze in de Waalse klassiekers wel een stuk beter voor de dag gaan komen.

Als Evenepoel slim is, dan gaat hij niet van te ver. Niet zelf de eerste schifting willen doen, maar dat overlaten aan bijvoorbeeld Vansevenant. En dan in de finale zijn aanval plaatsen in het spel met (normaal gesproken) Alaphillipe. Ze zijn denk ik samen echt wel een hele sterke combi.
Enige probleem is uiteindelijk als hij niet alleen weg geraakt, maar met een rappe metgezel. Dan krijgen we weer een soort Colbrelli scenario.

0
Wim Kruithof 3 april 2022 om 19:41

stel dat ze een tandem vormen als Jumbo-Visma dit voorjaar en samen naar de meet rijden, dan ben ik bijzonder benieuwd wie van Evenepoel of Alaphilippe de zege krijgt. Beiden willen niet voor elkaar onderdoen en lijken me teveel haantje om het te gunnen.

0
Alfons Haavers 3 april 2022 om 18:36

Als Pogi dit niveau nog even aanhoudt, zou ik me toch niet te veel illusies maken.

0
quickstep_wolfpack 3 april 2022 om 18:57

Alaphilippe zal er wel gewoon staan in de Waalse pijl en luik

0
Rutgerj81 3 april 2022 om 22:34

De wedstrijden die hij zelf reed waren aardig succesvol. Ja de kleinere koersen liggen hem wel.

0
sooike 4 april 2022 om 09:48

Ik vind dat Evenepoel wel erg vaak in de belangstelling staat. Tot nu toe zijn zijn prestaties in geen enkel opzicht te vergelijken met de erelijst van toprenners. Misschien verstandig om eens wat minder interviews te geven en wat minder hoog van de toren te blazen. En een voorbeeld te nemen aan Van der poel die in het kader van zijn maand herstel en rust alle verzoeken van journalisten afwees.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone