Gevallen Evenepoel: “Niet hoe ik mijn eerste WorldTour-koers wilde beëindigen”

woensdag 27 februari 2019 om 17:16
Gevallen Evenepoel: “Niet hoe ik mijn eerste WorldTour-koers wilde beëindigen”

foto: Cor Vos

Update

De schrik zat er goed in bij Remco Evenepoel na zijn valpartij in de vierde etappe van de UAE Tour. Daardoor moest de jonge renner van Deceuninck-Quick Step de rittenkoers vroegtijdig verlaten. Medisch onderzoek bracht geen breuken aan het licht bij de jonge klimmer, die dinsdag nog knap vijftiende werd in de bergrit naar Jebel Hafeet.

“Natuurlijk ben ik teleurgesteld en een beetje geschrokken na wat er is gebeurd”, reageert Evenepoel in een perscommuniqué van de ploeg. “Dit was mijn eerste WorldTour-koers en dit is niet hoe ik die wilde beëindigen. Afgezien van wat pijn ben ik in orde en er is niets gebroken, wat ook een opluchting is. Ik hoop snel te herstellen en zo snel mogelijk terug te keren in het peloton.”

Zijn werkgever Deceuninck-Quick Step meldde dat Evenepoel betrokken was bij een valpartij. De 19-jarige Belg stond nochtans zeventiende in het klassement, op bijna anderhalve minuut van leider Primož Roglič. Evenepoel toonde zich eerder al tevreden met zijn prestatie gisteren op Jebel Hafeet. “Hier vijftiende worden, dat is niet slecht. Het gevoel is goed.”

Botsing met een motor 
Zijn vader Patrick Evenepoel vertelde aan Eurosport dat zijn zoon moest uitwijken voor een motor, die aan de kant van de weg stond. De klimmer botste vervolgens op het voertuig, waarop hij moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig voor Evenepoel heeft hij geen breuken opgelopen. Wel hield hij oppervlakkige wonden over aan zijn val.

Dit artikel delen:

79 Reacties

horsm 27 februari 2019 om 11:04

Jammer voor hem – en om de reacties voor te zijn: ik vind het leuk, alle berichten over Evenepoel. Het is geen gewone renner, dus elk nieuws over hem is Nieuws.

0
Fast Freddy 27 februari 2019 om 11:56

Je maakt een grapje hoop ik?

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 11:06

Nu nog het waarom?

0
HSV 27 februari 2019 om 11:09

Misschien toch wat veel allemaal..

0
Wielervolger 27 februari 2019 om 11:10

Hij is het fietsen nu ook beu en is dan maar gaan tennissen.

0
leegloper 27 februari 2019 om 11:14

Jammer. Gister voor het eerst zien rijden en hij koerste lekker.

0
Viktrodriguez 27 februari 2019 om 11:14

Hangt de vlag in Vlaanderen al halfstok?

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 11:32

edit wf: gedraag je

0
Viktrodriguez 27 februari 2019 om 12:12

Ik vind oranje persoonlijk een afgrijselijke kleur. Verder zou ik niet weten waarom ik blij moet zijn met een blessure van Evenepoel en heb ik een broertje dood aan nationalistisch geneuzel, ook in de wielersport. Ik kijk niet naar nationaliteiten qua renners.

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 12:37

Je kijkt niet naar nationaliteiten maar het verwijzen naar de Vlaamse vlag ontkracht die stelling. Trouwens veel Nederlandse renners en rensters hebben als jongeren in België leren koersen.

0
Viktrodriguez 27 februari 2019 om 12:48

Ik heb geen idee hoe dat mijn verhaal ontkracht. Het is namelijk gewoon een feit hoe de situatie van Evenepoel is in de Belgische media en onder een deel van de supporters ten zuiden van mij. Het was dan ook louter cynisch.

0
A. V. Toledo 27 februari 2019 om 11:17

Snap niet zo goed waarom mensen altijd de neiging hebben zo negatief te reageren. Klinkt als een prima gast met een grote potentie. Zou ook graag wat meer berichten over andere renners zien maar daarom niet per sé minder over Remco

0
Melkzuur 27 februari 2019 om 11:18

Zwaar gevallen blijkbaar…

0
Romāns Vainšteins 27 februari 2019 om 11:22

Edit: Graag weer on-topic

0
xistnc 27 februari 2019 om 11:20

Dit houdt de Mythe in stand. Zoals bij JVDB, die zeker 2x de Tour zou hebben gewonnen.

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 12:01

Remco rijdt twee maanden, Jurgen reed een tiental jaar. Ik zie niet in hoe je die twee en op welke basis je hen kan vergelijken.

0
djerkson 27 februari 2019 om 13:22

Jurgen Van Den Broek en Remco Evenepoel hebben evenveel met elkaar te maken als Jeroen Blijlevens en pakweg Sam Oomen.

0
Mwielerfan 27 februari 2019 om 19:53

Andere vdb is natuurlijk meer een mythe gebleven

0
josi 27 februari 2019 om 11:20

Erg sneu voor hem, was goed bezig. Hopelijk valt de schade mee.

0
HSV 27 februari 2019 om 13:44

Eens. Jammer dit. En weer een motor die in de weg stond of reed.

0
dustin 27 februari 2019 om 11:24

quote:
kwam vandaag in de vierde rit ten val. “Hij is met de ziekenwagen afgevoerd”

0
Cadellie 27 februari 2019 om 11:25

Kan dus niet in het peloton rijden ;)

0
Angelo Pauwels 27 februari 2019 om 13:59

Hij kan wel in het peleton rijden, wat stond die motor daar te doen!

0
jvh93 27 februari 2019 om 11:32

Oh, het is toch geen machine?? wel fijn om te lezen dat het toch een mens blijkt te zijn, uiteraard wel sneu voor hem

0
martini151 27 februari 2019 om 11:34

Ik hou zeker niet van de hype die rondom deze jongen hangt. Maar de reacties die sommigen hier maken zijn nog veel erger.

Van mij mag die jongen heel vaak tweede worden achter een Nederlander. Het liefste zonder strijd, dus zeker niet dmv een val. Hopelijk valt het allemaal mee.

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 12:03

Maar moest het een Nederlander zijn, dan zou je in het Oranje langs de kant hem staan toe te schreeuwen?

0
RomainWardet 27 februari 2019 om 11:37

Ik pleit voor een dagelijkse update over Eddy Evenepoel, of er nou iets gebeurt of niet

0
Turtlehead 27 februari 2019 om 11:55

Die is er al :)

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 12:07

Remco Evenepoel is Remco Evenepoel en Eddy Merckx is Eddy Merckx. https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180927_03789879

0
appiett 27 februari 2019 om 11:38

Sneu voor die jongen,
Verder ben ik heel benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen.
Over 5 jaar weten we meer. Om hem nu al veelvuldig rondewinnaar/kansloze te noemen lijkt me veel te vroeg.

0
Angelo Pauwels 27 februari 2019 om 11:39

Nu maken ze me wel nerveus ze, ze zeggen dat hij is afgevoerd naar het ziekenhuis op sporza! Ik hoop echt dat hij ok is, mijn tikker gaat aan 200 nu!

0
koos verrek 27 februari 2019 om 11:48

Laat ons het beste hopen Angelo !!

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 12:12

Volgens Sporza valt het mee en zou het bij schaafwonden gebleven zijn.

0
koos verrek 27 februari 2019 om 11:43

Kleine ramp ! Hopelijk is ie ok !!

0
yo-eddy 27 februari 2019 om 11:47

“Deceuninck-Quick Step laat weten dat Evenpoel betrokken was in een valpartij. “Er waren geen andere renners betrokken. Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis”, zegt ploegleider Geert Van Bondt”

…… hoop dat het meevalt.

0
Turtlehead 27 februari 2019 om 11:55

Er is niemand mee-gevallen. Hij viel alleen.

0
Chris Van Uden 27 februari 2019 om 11:55

Afgevoerd met de ziekenwagen.. Dat klinkt serieus. Hopelijk valt het allemaal mee!

0
maklukzat 27 februari 2019 om 12:23

In dergelijke landen komt er al gauw een ziekenauto aan te pas. Zegt weinig.

0
Mischa 27 februari 2019 om 11:56

Nog meer renners betrokken?.. Niet alles wat gebeurt is nieuws..

0
Luke 27 februari 2019 om 12:13

Als oud-voetballer is hij het vallen niet verleerd… Hopelijk valt het mee en zien we deze klasbak weer snel in het peloton!

0
theking 27 februari 2019 om 12:25

Dit is wel waar De Cauwer bang voor was. Die jongen is omdat hij zo ver boeven zijn leeftijdsgenoten uit stak natuurlijk niet gewend aan rijden in een peloton.

0
Martino87 27 februari 2019 om 12:34

Ik ben wel benieuwd of dat in het peloton rijden inderdaad niet een probleem gaat zijn. Het feit dat hij na 1 etappe in Argentinië al riep bewezen te hebben in een peloton te kunnen rijden geeft wel aan dat hij daar zelf ook wat onzeker over is.

0
kielabokki 27 februari 2019 om 16:41

Het zal de calvinist in me zijn, maar ga nou eerst eens fietsen. Iets dat ie meer dan uitstekend doet. Nee hij heeft al een kledinglijn. En iedereen vindt dat volgens mij nog heel normaal ook. In Vlaanderen dan.

Bescherm die jongen tegen zichzelf, hij is nog maar een menneke van wie je mag verwachten dat hij overmoedig is. Manager, ploegleiding, mentor.. daar moet het van komen. Maar ja, Team Wolfpack… ah yeah we gonna kick some ass. Koekoek.

0
boenk 27 februari 2019 om 23:19

kielabokki, hij heeft geen eigen kledinglijn. Zijn fanclub verkoopt ten voordele van een kinderziekenhuis waar alle opbrengsten naartoe gaan, wat tshirts, caps en hoodies. Remco promoot dit enkel ten voordele van een goed doel.

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 12:48

In aanraking met een motor. Dus als hij in het midden van het peloton had gereden, was hij niet gevallen…

0
xistnc 27 februari 2019 om 13:37

Maar daar reed hij niet.

0
EddyB1958 27 februari 2019 om 13:57

En dat was dom van hem.

0
Dolledriesoldebroek 27 februari 2019 om 12:53

Beschikt dus toch over een zwak gestel.. komt die niet meer bovenop

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone