Evenepoel maakt ook indruk in UAE Tour: “Het gevoel is goed”

dinsdag 26 februari 2019 om 18:08
Evenepoel maakt ook indruk in UAE Tour: “Het gevoel is goed”

foto: Cor Vos

Het was een van de vragen voorafgaand aan de UAE Tour: kan Remco Evenepoel ook indruk maken in een WorldTour-wedstrijd? Het antwoord is ja, want de piepjonge renner werd knap vijftiende in de eerste bergrit naar Jebel Hafeet. “En dat is niet slecht”, zo vertelde hij aan Sporza.

Evenepoel mag dan nog maar weinig ervaring hebben als prof, hij reed in de finale allesbehalve onstuimig. “Ik kon de toppers tot op vijf kilometer van de top volgen, maar daarna moest ik op zoek naar mijn eigen tempo. Dat ging goed, waardoor ik nog veel renners kon oprapen.”

“Het leek me verstandiger om op eigen tempo verder te klimmen. Dat bleek uiteindelijk de juiste keuze. Hier vijftiende worden, dat is niet slecht.” Evenepoel eindigde zelfs voor toppers als Vincenzo Nibali en Richie Porte. “Het is altijd motiverend om voor dat soort jongens te eindigen”, zo liet Evenepoel weten aan Het Nieuwsblad.

Hectische finale 
“Het was een lastige klim met veel wind. Het tempo lag daarom erg hoog.” Het was volgens de renner van Deceuninck Quick-Step een hectische finale. “Vooral de laatste vijf kilometer naar Jebel Hafeet. Maar ook tijdens de eerste drie kilometer van de klim ging het hard.”

Evenepoel vindt zichzelf na drie dagen koers terug op een zeventiende plaats in het klassement, op bijna anderhalve minuut van leider Primož Roglič. Wellicht dat hij morgen nog wat verder kan stijgen, als de renners finishen op de steile Hatta Dam. “Nu moet ik goed recupereren, want woensdag wacht er weer een lastige aankomst”, zo besluit het toptalent.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Pedalo 26 februari 2019 om 18:19

Gisteren gingen er mensen vanuit dat ie wellicht kan verrassen. Dit is een goeie uitslag maar dit wonderkind wordt zo gepusht in de media…..

0
skylimit 26 februari 2019 om 18:23

Hij moet zich niet spiegelen aan Nibali en Porte hier, dat is in dit soort koersen niet zo’n kunst om die voor te blijven. Verder leuk resultaat, maar verder niet echt bijzonder van het “nieuwe wonderkind”. HIJ heeft nog geen etappe kunnen winnen, maar ja hij heeft nog zo’n 2 jaar om Pogacar te overtreffen.

0
04398 26 februari 2019 om 18:26

Gaan we nu echt na iedere goede uitslag van Evenepoel een heel artikel eraan wijden? Nibali had een slechte dag vandaag ook een artikel waardig misschien?
Vooral lekker laten fietsen die jongen en niet zo druk maken waar hij eindigt is voor hem ook het beste.

0
Melkzuur 26 februari 2019 om 18:32

Dit artikel zal mogelijk weer goed zijn voor minimaal 30 reacties (overdreven goede, en overdreven slechte, want zo gaat dat hier). Het volk krijgt, wat het volk verdient.

0
Kelder is de Man 26 februari 2019 om 19:10

Eens 04398
Iedere Belgische scheet hoef ik niet aan te ruiken.

0
Etika 26 februari 2019 om 19:51

Maar toch eerst even het stukje lezen en nog reageren ook, azijnpisser.

0
Kelder is de Man 26 februari 2019 om 22:25

Etika.. blij te horen dat je een nieuw woord hebt geleerd.

0
LucasR 26 februari 2019 om 19:36

Ja wat een non-nieuws dit…

0
inspector 26 februari 2019 om 20:03

Poganar is maar een jaartje ouder dan remco! en vind poganar al veel meer bereikt heeft dan remco op dit moment dus snap hype niet

0
VDB44 26 februari 2019 om 20:18

psst, spoel de procyclingstats-uitslagen van Pogačar eens een jaar terug, Remco zit gewoon mooi op schema voor een 19 jarige knaap waarvan de verwachtingen hoog zijn (en die overspoelt wordt door media-aandacht), zowel zijn presteren in San Juan en hier doen veel beloven voor de toekomst en zijn eigenlijk ongelooflijk als je er blijft aan denken dat die kerel nog geen 2 jaar aan wielrennen doet

0
Japsie 26 februari 2019 om 20:06

Twee zaken die irritant zijn, het constante gezever over Evenepoel en het constante gebruik van het woord toptalent.

0
Geraint 26 februari 2019 om 21:26

Het constante gezever over het gezever is ook best irritant.

0
Veloburto 26 februari 2019 om 20:29

De piepjonge Evenepoel en good old Oscar Sevilla. De meest gebruikte combinaties op Wielerflits

0
Timster 27 februari 2019 om 10:27

Mag ik daar nog aan toe voegen de pocketklimmer pozzovivo?

0
Omhoog73 26 februari 2019 om 20:32

Indruk? nou nou wordt even evenepoel moe…..

0
Luke 26 februari 2019 om 21:00

Knap wat Remco hier als 19-jarige laat zien op World Tour niveau. Gaat een hele grote worden!

0
Romāns Vainšteins 26 februari 2019 om 21:02

Het is gewoon een bijzonder fietstalent en daarom moet ie gewoon een koers winnen voordat de volgende, echte reeks oe-en-aa’s ingezet kan worden. Dat dat binnen afzienbare tijd gebeurt lijkt me zeer aannemelijk.

0
koos verrek 26 februari 2019 om 21:05

Maar toch weer indruk Remco, effe Nibali en consorten der af fietsen.

Off: redactie geen stuk over Jef Brakevelt??

0
koos verrek 26 februari 2019 om 21:26

Bedankt maillot

0
Maillot à Pois 26 februari 2019 om 21:30

In alle objectiviteit heeft hij natuurlijk gewoon een heel erg goeie start voor een neo-prof. Zeker voor een jongen die de beloftencategorie overslaat.

0
Vincent Lacressonniere 26 februari 2019 om 23:13

Als dit al geen artikel waard is…

Die Evenpoel is gewoon by far het grootste talent dat zich de laatste jaren heeft aangediend in het wielergekke land dat Belgie is. Dan is het toch logisch dat de wielerpers er bovenop zit om te kijken hoe hij presteert in de allereerste echte test in zijn allereerste World Tour wedstrijd?

Ga me nu niet vertellen dat een 15e stek niets betekent, en dat namen als Nibali en Porte er niet toe doen enkel omdat ze nog in voorbereiding zijn.

Dit is gewoon een fenomeen in de dop. Het kan best zijn dat hij die dop nooit uit komt, maar voorlopig kiekt hij al in zijn eerste World Tour koers over de rand, en dat is gewoon bijzonder.

Ik vindhet boeiend om te volgen, de ontwikkeling van deze jongen. En ik ben geen Belg. Hup Remco!

0
HSV 27 februari 2019 om 00:02

+1VL

0
toke 27 februari 2019 om 03:07

tis allemaal wha

0
john 27 februari 2019 om 09:06

Och in de jaren zestig-zeventig had Belgie ook een talent ,die van boven niet wist dat hij beneden op de pedalen stond .
Maar dat gaat deze renner niet gebruiken want hij fietst bij Clean-step dus is het wel een wonderkind

0
Geraint 27 februari 2019 om 11:04

Aha, de fase van de ongefundeerde beschuldigingen. Gaat snel zo.

Vergeet niet bij de eerste mindere prestatie te roepen dat hij helemaal zo goed niet is John!

0
Mystery Rider 27 februari 2019 om 09:48

Is altijd grappig deze reacties te lezen.

Ik heb geen glazen bol, maar over 5 jaar wil ik er wel bij zijn om de reacties te lezen wanneer Evenepoel, MvdP, Sosa, Pogacar en eventueel Pidcock strijden voor het podium in de TDF. :)

En dan zit ene Thibau Nijs waarschijnlijk ook al in het profpeloton, kunnen we daar ook een artikeltje over schrijven.

0
LB117 27 februari 2019 om 10:44

Ja, het kan ook zo zijn dat Evenepoel de weelde niet kan dragen en er op een hotel kamer met een afrikaanse prostitue tussenuitknijpt zoals z’n voorganger VDB..

Al die berichten zoals deze gecombineerd met fans zoals Mystery rider bezorgen deze jongen een loden last op de schouders

0
Angelo Pauwels 27 februari 2019 om 10:59

Hij kan er mee om, heeft hij al een keer gezegd voor het WK vorig jaar. hij zei letterlijk hoe meer aandacht en hoe meer druk, hoe beter ik presteer.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone