Remco Evenepoel kraakt op Monte Zoncolan: “Ik blijf vechten voor toptienplaats”

Remco Evenepoel kraakt op Monte Zoncolan: “Ik blijf vechten voor toptienplaats”

© Cor Vos

zaterdag 22 mei 2021 om 19:01

Remco Evenepoel finishte op de top van de Zoncolan als 19de, op 3’13” van winnaar Fortunato. Maar vooral, anderhalve minuut na rozetruidrager Egan Bernal. In het klassement telt Evenepoel (8ste) nu 3’53’ achterstand op de Colombiaan. “Misschien is mijn lichaam toch nog niet zoals we vooraf hadden gehoopt.” Dat Almeida de komende dagen een vrije rol krijgt, gaf hij nog mee.

“Ik voelde bij het aansnijden van de steilere stroken dat de benen leegliepen”, vertelde Evenepoel na een verfrissende douche voor de camera’s. “Misschien is mijn lichaam toch nog niet zoals we vooraf gehoopt hadden, wat prestaties betreft. Anderzijds, ik verlies opnieuw anderhalve minuut op Bernal, maar ik sta nog mooi in de toptien.”

En dat blijft nu een doel, vertelde hij nog. “Ik probeer daar elke dag voor te vechten, maar de ploegmaats moeten zich niet echt meer met mij bezighouden. Als Joao (Almeida, red) een dag in de aanval wil, mag hij dat zeker doen. Maar ik voelde vandaag gewoon dat het zwaarder en zwaarder wordt en dat die lange break er inhakt.”

“Maandag moet mij beter liggen”
“Ik ging nog lang mee, maar als de kracht er op een bepaald moment niet meer is, dan is ze er niet meer. Kijk, ik wist dat ik in die explosieve laatste drie kilometer zou afzien. Daar moet ik nog heel hard op werken en het zal tijd nodig hebben om te verbeteren op dat vlak. Maar dat weten we, en we hebben geduld.”

Toch kijkt hij alweer vooruit. Zoals naar de koninginnenrit op maandag. “Met drie lange tempocols, minder steil. Dat moet mij in principe al beter liggen.”

Dit artikel delen:

115 Reacties

getteman 22 mei 2021 om 19:06

:) nu kan iedereen hier met een gerust hart gaan slapen

SoloSlim 22 mei 2021 om 19:08

Ook de journalisten..

Murcia 22 mei 2021 om 19:08

Duidelijk, al benoemd hij niet dat ook vandaag hij weer veel te kwetsbaar blijkt in de afdaling. Dat kan maandag nog wel eens een groter probleem worden dan de cols zelf.
Almeida moet ook de vrijheid krijgen om voor een etappe te gaan want die lijkt in goede doen. Als aan het einde van de rit Remco nog steeds in de Top 10 staat heeft hij het goed gedaan en weet hij ook waar nog aan gewerkt moet worden.

S'mon 22 mei 2021 om 19:40

Lijkt me niet zo slim als een renner zijn zwaktes de wereld ingooit. ;)

Murcia 22 mei 2021 om 19:44

@S’mon
Klopt helemaal, maar eigenlijk is dit iets waar de journalist naar kan en moet vragen. Je hebt echter een punt dat hij het zelf niet hoeft te noemen.

Scibby 23 mei 2021 om 00:11

Beetje laat voor Almeida he. Die had anders waarschijnlijk nog dik top 10 kunnen rijden.

Marik 22 mei 2021 om 19:14

Ga nou niet voor een top 10 plek vechten kereltje. Er komen nog meer wedstrijden aan dit jaar. Forceren is voor niemand goed.

boehoe 22 mei 2021 om 19:18

begrijp dat ook niet zo goed. Ga lekker voor een rit.

Turtlehead 22 mei 2021 om 21:38

Leren om drie weken op niveau mee te koersen is een doel op zich. Dat kun je beter nu volhouden, dan ben je daar vast doorheen.

reusjen 22 mei 2021 om 19:16

Al=Als
Dat=dag

rennerske 22 mei 2021 om 19:17

Wordt nooit wat met die jongen. Heeft zich 9 maanden in alle rust kunnen voorbereiden en is met al zijn ervaring in het Rondewerk inmiddels op een leeftijd dat hij eindelijk eens moet gaan oogsten. En dan laat hij het zo afweten. Heel teleurstellend.

Quintenri 22 mei 2021 om 19:22

Ben je vergeten dat hij 10 maanden geleden in een ravijn lag met verschillende breuken en pas 3 maand geleden beginnen fietsen is?

Nils96 22 mei 2021 om 19:28

Moeilijk hè, ironie?

Robrecht Vancraeyveldt 22 mei 2021 om 19:29

Wat een kortzichtige reactie. Hij is begot begin de 20 en heeft voor zijn val reeds overvloedig bewezen heel wat in zijn mars te hebben. Laat hem toch gewoon lekker rijpen.

rennerske 22 mei 2021 om 19:30

@Quintenrie: o jee, dat is me in alle berichtgeving rond Evenepoel ontgaan. Een ravijn zeg je. Heftig!

vocsnor 22 mei 2021 om 19:33

Wisten jullie dat ie nog niet eens zo lang wielrenner is? Schansspringer was ie toch?

Wheely 22 mei 2021 om 19:36

Nee korfballer, daarom kan ie niet dalen.

DeGroteMolen 22 mei 2021 om 19:55

Afgaande op zijn praatjes en kapsones heeft hij al meer gewonnen dan Merckx. Wie weet gaat hij ook op de fiets nog wat winnen. Geef het wat tijd.

antilek 22 mei 2021 om 20:17

Hopen doe ik ook rennnerske, maar dan op het toilet

Handige Harry 22 mei 2021 om 20:49

Zo pijnlijk als mensen zulk overduidelijk sarcasme niet herkennen.
Dit is precies de reden dat er eigenlijk voor verkiezingen ook gewoon een soort ondergrens moet komen waar je aan moet voldoen om deel te nemen.

wimvl 22 mei 2021 om 22:31

Vooral jou commentaar is teleurstellend. 9 maanden voorbereiding. Informeer U voor ge zulke uitspraken doet

Quintenri 22 mei 2021 om 22:46

Hoe zou ik nu in godsnaam in een tekstbericht van een louter onbekende sarcasme moeten herkennen? Het krioelt hier van de minder intellectuele leden, dus het zou zomaar kunnen dat dit er eentje van is, toch?

Quintenri 22 mei 2021 om 22:55

@Handige Harry

Gezien jij het verschil niet kent tussen sarcasme en ironie, hoor jij dan boven of onder die grens?

reusjen 22 mei 2021 om 22:59

@Quintenri
Heb je nou sarcasme opgezocht op Google om dit statement te maken, dat is een beetje flauw. Het lag er bij deze post toch wel driedubbeldik bovenop dat het ironisch bedoeld was.

Gerrie21 22 mei 2021 om 23:08

Dit dus….

Quintenri 23 mei 2021 om 00:06

@reusjen

Met alle idioten die je hier ziet, zou ik er niet van verschoten zijn moest de reactie 100% serieus zijn. En ja, ik heb de definities van sarcasme en ironie vanbuiten geleerd! Zo kon ik hier ook nog eens een statement maken, je hebt me door ;).

Michelangelo 23 mei 2021 om 00:14

@quintenri,
Ik sta niet bekend als groot Evenepoel fan. Maar als zulke extreme teksten van mij afkomen, dan mag je daar toch zeker ook met je sarcasme / ironiebril naar kijken in de toekomst ;-))

Waarbij je op je klompen kunt aanvoelen dat een tekst als hierboven overduidelijk bedoeld is om te dollen met iets te fanatieke fans. En daarin is Rennerske met vlag en wimpel geslaagd!!

reusjen 23 mei 2021 om 00:21

@Michelangelo
Ik heb het dan weer geïnterpreteerd als een ironische post gericht op de criticasters van Evenepoel. Zo zie je maar hoe ingewikkeld het is, dus het is je vergeven Quintenri;)

EricV 23 mei 2021 om 07:53

Ik hoop toch zo dat er in dit land geen designerbaby’s komen. Dat simpel volk is toch machtig mooi

Medicijnman 23 mei 2021 om 08:55

Zijn de verbolgen reacties op Rennerke nu ook ironisch bedoeld of zijn ze serieus? En is het 9 of 10 maanden voorbereiding?

Handige Harry 23 mei 2021 om 12:46

@quintenri

Sarcasme is de overtreffende trap van ironie.
Het is dus maar net hoe je dit bericht interpreteert of je het ironisch of sarcastisch vindt.

Maar als je het serieus neemt en er ook zo op reageert dan ben je zeker af.
Jij zit dan ook overduidelijk onder de ondergrens.

adelaarvanantwerpen 22 mei 2021 om 19:19

Zoveel hadden die laatste drie km nu ook weer niet met explosiviteit te maken. Daarvoor was het al acht km aan 8% en dus de explosiviteit was al sowieso afgebot. Evenepoel werd ook gewoon gelost op het tempo van Martinez en nog voor de versnelling van Yates.

Murcia 22 mei 2021 om 19:32

+1 Helemaal met je eens en door die achterstand in de eerste afdaling weten de ploegen al dat hij in deze ronde zowel bergaf als bergop niet bij de besten hoort. Een vrije Almeida kan nog wel eens meer tijdverlies opleveren voor Remco.

getteman 22 mei 2021 om 19:20

Quickstep is bezig aan een zeer anonieme Giro. Lefevre zegt altijd dat hij geen hele ploeg in dienst gaat zetten van 1 iemand. Doe dit dan wel met een renner die nog nooit geen rittenwedstrijd van 3 weken heeft gereden en zijn eerste koersdagen nota bene afhaspeld in deze giro en je blijft na 2 weken giro met lege handen achter. Laat je wolven de laatste week los Patrick, je doet het al jaren zo Met de nodige resultaten. Mss kan je het binnen 3 jaar nog is proberen als de kopman er echt klaar voor is.

xistnc 22 mei 2021 om 19:25

De analyse van Bobbie vond ik treffend. DQS rijdt atypisch, om iets te verdedigen dat niet verdedigd hoeft te worden. Ze verloochenen hun DNA en identiteit.

Volgens mij doen ze er beter aan om het klassement nu helemaal op te geven. Een top-10 is niet waarvoor ze kwamen en hooguit nog een doel om gemaakte foute keuzes te rechtvaardigen.

Murcia 22 mei 2021 om 19:28

Patrick is over de grote ronde strategie al gedraaid, een gedeelte van het verlengen en of binnenhalen van sponsors is gebeurd met de droom van een Vlaamse renner op het hoogste podium in Parijs. In deze Giro zijn de resterende etappes niet bepaald gemaakt voor jongens als Cavagna en Honoré. Beste kans is er nog voor Almeida maar die staat grappig genoeg nog vrij dicht voor de mannen die met hun Top 10 bezig zijn net als Remco dus die laten ze ook niet makkelijk wegrijden.

vocsnor 22 mei 2021 om 19:38

Heeft nu niet meer zoveel zin om nog te wijzigen.
Das de prijs van de transformatie die Quickstep door moet maken.
Lefevere kan eens gaan spieken bij Jumbo. Die zijn er in een paar jaar in geslaagd om een top tourploeg te bouwen.

Michelangelo 22 mei 2021 om 19:38

Dit is ook de analyse die ik zelf heb gemaakt. De huidige manier van koersen staat compleet los van het DNA van de ploeg. En de beloning is er ook naar.

Ach ja, van mij mag DQS het op die manier doen. Ik heb niet zo heel veel sympathie voor Lefevere. Maar wel voor sommige jongens die in die ploeg rijden. Had hier graag Cavagna een "Cavagnatje" zien doen bijvoorbeeld. Maar wie weet was deze etappe wel nodig voor quickstep om dit kwartje te laten vallen….

@Vocsnor,
Ik denk dat het DNA van TJV van begin af aan heel anders is geweest. Dat is nooit een ploeg geweest voor klassiekers (het was in de blanco-tijd zelfs een ploeg van bijna niks). Rondewerk zit veel dichter tegen de beleving aan van de Nederlandse renners en sponsoren dan de Belgische. Daar is het toch meer klassiekers, etappes, truien. En ik ben benieuwd in hoeverre het Belgische publiek gaat morren na een giro als deze, waarin met een beetje pech voor "blauw" niks gewonnen is en alles verloren…

Wheely 22 mei 2021 om 19:40

Kon me ook wel vinden in Traksel. DQS is in principe een fantastische ploeg maar van klassementen rijden hebben ze geen kaas gegeten.

CechRepublic 22 mei 2021 om 20:00

Ze deden het ander best ok met Almeida vorig jaar en Uran deed het ook prima bij hen. Het probleem is dat Evenepoel gewoon nog niet klaar is. Ik denk oprecht dat Almeida een beter kans zou hebben gehad op een top 10 plek als hij niet had hoeven wachten op RE, maar who cares als je eigenlijk kwam om te winnen.

vocsnor 22 mei 2021 om 19:20

Hij moet niet enkel aan de explosiviteit gaan werken lijkt me.
Die afdaling was echt niet van die aard dat je daar een halve minuut mag verliezen.
Dat zijn lichaam nog niet op het gewenste niveau is, moet niet zijn grootste zorg zijn.
Al bij al was het een prima ontdekkingsreis, maar hij staat nog niet op niveau Pogacar.

Lendilonus 22 mei 2021 om 19:49

Inderdaad, dat de tank na zo’n lange pauze nu leeg is, is niet gek. Benen moeten nog worden wat ze zijn geweest maar die jongen is duidelijk klaar om weer topwielrenner te worden en de val lijkt in ieder geval geen permanente schade aan de motor te hebben aangericht. Hij moet echter wel werken aan de explosiviteit en vooral techniek want de komende 10 jaar zal hij het toch vaak tegen Pogacar en Bernal af gaan leggen als hij kansloos is in de laatste kilometer of niet meekan in een afdaling. Daarnaast zorgt een goede techniek ervoor dat je ‘zuiniger’ kan rijden wat in een grote ronde ook prettig is.

CechRepublic 22 mei 2021 om 20:02

Maar ik vrees wel dat dit experiment permanente schade heeft aangericht aan zijn zelfvertrouwen. En dan bedoel ik niet dat nep Twitter zelfvertrouwen maar aan zijn echte geloof in zichzelf.

oscarito1908 22 mei 2021 om 20:21

Je kunt werken aan je explosiviteit, maar veel ga je dat niet verbeteren. Dat heb je of dat heb je niet.

Michelangelo 22 mei 2021 om 23:57

@vocsnor,
Dit is inderdaad een waardevolle ontdekkingsreis. Voor hemzelf, maar ook voor zijn fans en anderen die hem volgen.

En wat we in ieder geval ontdekt hebben, is dat hij niet met twee vingers in de neus overal wint waar hij start. Ik ben altijd heel kritisch geweest op zijn overwinningen (wie stonden er aan de start, wie waren er niet, wat voor een parcours was het), en zoals bekend ben ik ook nooit mee gegaan in het hele euforieverhaal, hoewel hij straffe dingen heeft laten zien. Maar dit is ongeveer de eerste keer dat hij met een echte topper in vorm aan de start staat. Bernal, Roglic of Pogacar in een grote ronde zijn toch wat andere koek als Yates of Fuglsang in Polen. En dan blijkt dat hij echt niet zomaar over iedereen heen walst.

Deze giro is daarom ook een reality check voor hemzelf en zijn fans. En de realiteit is dat hij op dit moment goed genoeg is om kort te eindigen in rondjes van een week met een tijdrit en niet al te extreem klimwerk. Maar nog niet goed genoeg voor een drieweekse ronde. En ligt het aan zijn basis (zeer waarschijnlijk wel) of is hij gewoon niet zo dominant in grote rondes in vergelijking met de rondjes van een week (ook niet uit te sluiten)??

Hoe dan ook gaat de giro op deze manier een waardevollere les zijn dan wanneer hij hem met 2 vingers in de neus en achterstevoren op zijn fiets had gewonnen. Dan was ik onder een steen gekropen en er gebleven vanwege alle overenthousiaste reacties van de hardcore fans ;-)))

Romāns Vainšteins 22 mei 2021 om 19:20

Ik vind het de juiste focus.

Hij wil grote rondes betwisten en niet ritten kapen, deze laatste week gewoon proberen aan te haken is wat hem beter maken gaat. Helemaal kapot gaat ie hier niet van want het is geen normale.

Wheely 22 mei 2021 om 19:30

Als hij echt klassementsrenner wil zijn is het inderdaad niet gek om te ervaren hoe het is om drie weken op dat klassement te focussen. Aan de andere kant, daar is totaal geen haast bij toch?

Jacco van Stierop 22 mei 2021 om 21:47

Dit is een investering. Het wordt duidelijk waar nog aan gesleuteld moet worden en wat de valkuilen zijn van 3 weken achter elkaar koersen. Ritzeges behalen zal Evenepoel wel blijven doen, dus dat heeft nu geen prioriteit. Proberen focus te houden op het klassementrijden, of dat nu een 8e of een 14e plaats oplevert in de eindschikking is niet zo van belang. Hier legt hij een fundament voor de toekomst.

Quintenri 22 mei 2021 om 19:23

Mooie, eerlijke en correcte analyse van zijn wedstrijd. Nu de laatste week zo zuinig mogelijk proberen doorkomen en daarna recupereren.

joep b 22 mei 2021 om 19:24

Rennerske haha mooie reactie ook.

reusjen 22 mei 2021 om 19:25

Dit lijkt me de juiste insteek, en die hadden ze vanaf het begin moeten volgen. Met Almeida voor het klassement en met Evenepoel zien hoever ze zouden komen.

FDJ 22 mei 2021 om 21:14

Dit ja, ik heb me al die tijd serieus afgevraagd of er serieus mensen waren die in een podiumplaats van Evenepoel geloofd hebben.

CechRepublic 22 mei 2021 om 21:18

Na Pogacar ben ik nergens meer verbaasd over.

FDJ 22 mei 2021 om 21:50

Pogacar was niet tien maanden daarvoor in een ravijn gevallen.

TheBigShow 22 mei 2021 om 22:11

Alleen viel Almeida door de mand…

vocsnor 22 mei 2021 om 22:15

@FDJ, ik geef toe dat ik schuldig was aan dat geloof. ( en denk toch ook een serieus mens te zijn )

Lalsacien 22 mei 2021 om 22:25

@thebigshow het vertrouwen in Almeida was flinterdun…

Nils96 22 mei 2021 om 19:27

4 artikelen op de hoofdpagina van Sporza. Leggen er verder gelukkig geen druk op.

Murcia 22 mei 2021 om 19:38

HLN heeft de remedie al gevonden, Roger en Nys zijn eensgezind, veldrijden voor Remco is de oplossing!

rennerske 22 mei 2021 om 19:59

@Nils96: aha, hij wordt nu dus doodgezwegen in de media, dat is goed nieuws
@ murcia: het ei van Columbus, stom dat we hier niet eerder aan gedacht hebben.
Kortom: nu de mediastilte rond Remco daar is, en hij in de luwte van het veldrijden aan zijn vorm kan werken lijkt het misschien toch nog goed te komen met zijn wielertoekomst

Michelangelo 22 mei 2021 om 19:31

Als je de reeks van interviews kijkt, inclusief zijn uitstraling, dan zie je wat je in het klassement terug ziet.
Vol zelfvertrouwen en met branie in het begin (met het gevoel dat ie kan winnen, inclusief bijbehorend koersgedrag). Dan tegen de eerste kleine tikjes oplopen, waarna de uitspraken al wat voorzichtiger worden, maar nog steeds met hoop op de overwinning. Vervolgens een kaakslag in de gravelrit, waarbij hij ineens zijn ambities heeft bijgesteld tot “podium”. En dan de volgende tik vandaag: de branie is er volledig uit, bescheidenheid en nederigheid ervoor in de plaats, en doelstellingen bijgesteld tot top 10.

Wat hem siert is dat hij strijdbaar blijft; ook dat hij gewoon weer kijkt naar de volgende cols, die hem beter moeten liggen. Maar ik denk ook dat hij het grote rondewerk een beetje onderschat heeft. Met zijn huidige vorm was hij denk ik heel ver gekomen in pakweg de ronde van Polen of de Algarve. Ik denk namelijk dat zijn traningswaarden niet slecht waren, en zijn vertrouwen (en dat van de ploeg) echt wel ergens op was gebaseerd. Maar een drieweekse rittenkoers is gewoon andere koek.

Ik verwacht persoonlijk voor deze ronde het “nachtkaars-scenario”. Je ziet het in de pers (de euforie is weg), je ziet het hier op WF (veel fans zijn ineens een stuk realistischer), en je ziet het op zijn gezicht. Niet gek, gezien waar hij vandaan komt. En ik denk dat dit ook geen kwaad kan, misschien brengt het wat meer rust in zijn hoofd, en in de hoofden van journalisten en fans.

Maar zelfs MET een goede voorbereiding is het niet iedereen gegeven om alle aspecten van het fietsen gedurende 3 weken lang te beheersen, en geen enkele slechte dag te hebben. Wie weet heeft hij dat gewoon niet in zich. Dat kan ook, daarvan hebben we genoeg voorbeelden gezien in het verleden, ook bij toprenners.

Hoe dan ook is dit de eerste keer dat Evenepoel zichzelf echt tegenkomt in een koers (zijn tuimelperte in Lombardije daargelaten), en waar hij moet concluderen dat hij niet mee kan met de besten en zijn favorietenstatus niet waar kan maken. Ik denk dat hij daar veel meer van gaat leren (als renner en als mens) dan van een zoveelste overwinning. Ik heb wel gezegd dat hij beter in een klein rondje had kunnen terugkeren, maar dan had hij deze les in nederigheid waarschijnlijk niet gekregen.

Dus wie weet is het beter zo, en haalt hij hier lessen en motivatie uit voor Tokyo en alle andere doelen die nog komen…

Wim Kruithof 23 mei 2021 om 06:54

lijkt me een prima analyse. Van nederigheid groeit hij mogelijk meer dan van de zoveelste adorerende fan, gehuld in Evenepoels kledinglijn.

De eerste Angolese Tourwinnaar 23 mei 2021 om 22:35

Eens dat het beter is zoals het nu verloopt.

Beter voor de wielersport in het algemeen. Hoe saai zou het vooruitzicht zijn als een renner met een volkomen gammele voorbereiding meteen zijn eerste grote ronde zou winnen, wat zou dat geven als hij een goede voorbereiding zou draaien?

Maar vooral goed voor hemzelf. Hij leert wat verliezen is. Wat tegenslag is. En een piek is altijd hoger na een dal. Mocht hij in de toekomst alsnog een grote ronde winnen, dan zal hem dat meer voldoening geven met deze Giro in het achterhoofd.

Etika 22 mei 2021 om 19:35

Als hij er maandag definitief doorzakt hoop ik dat de ploeg hem naar huis stuurt. Een goede basis is gelegd voor de rest van het seizoen. Dat lijkt me het beste want het valt me op hoe grauw en grijs zijn gezicht is tijdens de beklimmingen. Die jongen is serieus aan het afzien met mogelijke roofbouw op zijn lichaam ten gevolge. Mocht hij maandag echter de favorieten kunnen volgen, tja, dan is het podium nog altijd binnen handbereik. Dan kunnen ze hem moeilijk laten stoppen.

Murcia 22 mei 2021 om 19:40

Voor de rest van dit seizoen zou het inderdaad het verstandigst zijn. Hij komt hier met een flinterdunne basis en het risico bestaat dat je meer kapot maakt dan er mee wint door die laatste week uit te rijden. Ik denk dat maandag beslissend is.

Patrick1987 22 mei 2021 om 19:38

Gewoon laten lopen scheelt Almeida ook weer wachten is op dit moment 10x beter dan Evenepoel na een slechte dag te hebben gehad die gaat sowieso top 10 rijden als die niet elke keer op Evene(niet)poel moet wachten

Panache 22 mei 2021 om 19:39

Binnen zijn entourage en fans was het twee jaar lang ‘not done’ om te twijfelen aan bepaalde kunde, of hij die wel of niet beheerst. Denk aan dalen, hoge stijgingspercentages, recuperatie, de derde week, presteren op hoogte… Of Evenepoel een echte grote ronde renner is kan nog steeds niet gezegd worden, dat hij nu wegzakt zegt ook niet alles (gezien leeftijd en voorbereiding). Wel zijn we eindelijk af van dat nep-aura van onoverwinnelijkheid. Werkelijk niemand, buiten een handvol die-hard fans, zit te wachten op een nieuwe kannibaal. Net als andere wereldtoppers is Evenepoel geen alleskunner en zal hij geen grote wedstrijden jarenlang domineren. Dat is een zegen voor de sport, die drijft op onvoorspelbaarheid en competitie.

Wim Kruithof 23 mei 2021 om 06:59

precies. Blijkt gewoon mens en dat is een zegen voor de sport.

Zet ook zeges als Algarve en Polen in perspectief. Dit zijn gewoon prachtige koersen op het palmares ook. Een renner wint niet alles en kan zomaar een ravijn in tieven, beter te koesteren wat wel gewonnen wordt.

HSV 22 mei 2021 om 19:40

Dat asgrauwe gelaat valt mij ook telkens op als het bergop gaat.

Grobbel 22 mei 2021 om 19:52

Op basis daarvan lijkt het inderdaad aannemelijker dat ie volgende week een keer in de laatste bus belandt dan dat ie nog een rit gaat winnen. Maar goed, wellicht herstelt ie nog.

DeGroteMolen 22 mei 2021 om 19:58

Bernal ziet wat minder bleek inderdaad.

oscarito1908 22 mei 2021 om 20:04

Denk dat maandag hem totaal niet beter ligt. Aardig wat afdalingen en als het nat ligt een ramp.

Panache 22 mei 2021 om 20:15

Plus drie toppen op >2.000 meter.

oscarito1908 22 mei 2021 om 20:23

Ook dat en best wat hoogtemeters. Slechts 5700 wow.
Bovendien heeft hij nog nooit zulke ritten gereden. Om dan te beweren dat je dit beter ligt is nergens op gebaseerd.

Aart van Woud 22 mei 2021 om 21:21

Hij moet toch iets zeggen. Ik denk ook dat het hem maandag niet gaat worden. Al helemaal niet met zoveel afdalingen.

vincenzo 22 mei 2021 om 20:26

Remco gaat nooit in de top 10 eindigen en waarom stelt hij zich dat ten doel? Niet slim. Als hij zich spaart kan hij de tijdrit in Milaan wellicht nog winnen.

girardengo 22 mei 2021 om 20:33

Almeida als kopman, Evenepoel op ontdekkingsreis, dat was een veel betere taakverdeling geweest. Niks (mede-)kopman. De ploegleiding heeft zich laten meeslepen in de gedachte aan een Pogacar/Bernal scenario. Kennelijk onvoldoende rekening houdend met nog bestaande tekortkomingen en 9 maanden afwezigheid door een zware blessure.

Lalsacien 22 mei 2021 om 20:43

Precies mijn gedachte.

Koers 22 mei 2021 om 20:44

Achteraf kun je dat idd vaststellen. Vooraf neem ik echter aan dat zijn waarden goed waren en dat ze het wilden proberen. Daarnaast weet je van tevoren ook niet hoe goed de concurrentie is. Ze zetten hun goudhaantje heus niet in als er niks te halen valt.

Kluizenaar 22 mei 2021 om 20:36

karma komt altijd zijn afspraken na

Ton van Wieringen 22 mei 2021 om 20:36

Lefevere is hier niet blij mee en Remco ook niet.
De ‘TITELS’ De Kannibaal van Schepdaal en ‘De nieuwe Merckx’ liever niet meer gebruiken. Geef Almeida de vrijheid!

ProfrondeZevenbergen 22 mei 2021 om 20:51

Free Almeida!

Aart van Woud 22 mei 2021 om 21:17

Vind Kannibaal sowieso een misplaatste bijnaam. Hij eet toch geen mensenvlees of wel?

Panache 23 mei 2021 om 08:43

Dat weten we niet Aart, het is geen gewone he.

IlPirata 22 mei 2021 om 20:39

Concluderend:Toch onwijs knap wat hij allemaal al laat zien na maanden out-of-competition. Ik snap de hijgere pers etc. , maar de verwachtingen waren iets te hoog gespannen. Kijk een Pogacar wordt 3e en pakt 3 ritten in de vuelta met zijn 1e grote ronde, maar die had het gehele seizoen wel wedstrijden gereden en kwam ook niet terug van een blessure. Wel had Quick-Step Almeida in de Strade Bianche-etappe al een vrije rol moeten geven, maar goed dat is 'een koe in de kont kijken'.

reusjen 22 mei 2021 om 21:32

Hij doet het ook super goed, jammer dat ze bij DQS niet realistisch lijken te kijken naar wat er haalbaar is. Je zegt een koe in de kont kijken, maar dit was van tevoren ook te bedenken. Sterker nog, iedereen die de sport, of welke duursport dan ook, volgt en niet verblind is door hoop wist dit van tevoren. Als je op een rijtje zet dat hij nog super jong is, nog nooit een grote ronde gereden heeft, 9 maanden niet gekoerst heeft, 3 maanden geleden nog moest leren lopen, een tegenvaller in zijn revalidatie tegenkwam etc. dan is het gewoon onrealistisch om te denken dat hij hier even de Giro komt winnen.

Lalsacien 22 mei 2021 om 20:42

De eerste fout is gemaakt door hem kopman te maken. Almeida had te allen tijde de eerste man moeten zijn. Evenepoel in een vrije rol. Dat had m veel meer vrijheid gegeven in zijn eerste wedstrijd. Zelfs met inzinking had Almeida ook eerste man moeten blijven, dat heeft hij vorig jaar ook verdiend.
Blijkbaar was het oog groter dan de maag.

Headlines

Materiaalzone

Populair