Reinier Honig zoekt nieuwe ploeg

dinsdag 31 oktober 2017 om 13:02

Reinier Honig is op zoek naar een nieuwe werkgever voor 2018. De Nederlander heeft besloten na één seizoen te vertrekken bij het Oostenrijkse Vorarlberg.


“Ik had het super naar mijn zin bij deze ploeg. Ik had graag willen blijven, maar heb toch mijn redenen om te vertrekken”, zegt hij tegen WielerFlits. Volgens de 34-jarige Noord-Hollander is de ploeg een aantal afspraken niet nagekomen.

Over stoppen wil Honig absoluut nog niet denken. “Ik koers gewoon nog heel graag”, lacht hij. “Het liefst vind ik een ploeg waar ik nog wat buitenlandse koersen kan rijden. Een ploeg op Continentaal niveau lijkt mij het kansrijkst.”

In 2014 reed Honig ook al een seizoen voor het Continentale Vorarlberg, daarna reed hij twee jaar in dienst bij Roompot-Oranje Peloton, om afgelopen jaar weer terug te keren bij de Oostenrijkse formatie.

17 Reacties

skylimit 31 oktober 2017 om 13:37

Succes bij het zoeken. Ploegen staan te trappelen. Iets met niet je oude schoenen wegdoen voor je nieuwe hebt. Misschien weer een crowdfundactie starten.

aardappeljager 31 oktober 2017 om 13:39

In deze tijd van het jaar willen ze allemaal nog wel wat versterking halen skylimit. Volgens mij zit nog geen enkele ploeg vol en als je dan iemand kunt halen die zijn eigen financiering regelt zit je goed

skylimit 31 oktober 2017 om 13:44

@aardappeljager Ik lees alleen maar dat ploegen hun rennersbestand aan het inkrimpen zijn, dus zo makkelijk zal het voor een renner op leeftijd niet worden. Floris Gerts is ook aan de kant gezet, heb nog niet vernomen dat hij al een andere ploeg zou hebben.

LB117 31 oktober 2017 om 14:17

Succes, zal niet meevallen voor deze “oude” 1000 in een dozijnfietser

brianbentert 31 oktober 2017 om 14:20

Mag hopen voor hem dat een klein ploegje nog een beetje geld over heeft. Een veel winnaar is hij niet dus een rol als ervaren rot of weg kapitein bij een conti ploeg is wellicht het hoogst haalbare voor hem.

Veloburto 31 oktober 2017 om 14:34

Beetje pathetisch: bedelen om een baantje.

Plavka 31 oktober 2017 om 14:52

History repeats.

marehoek 31 oktober 2017 om 14:56

Ophouden met zoeken, en zo snel mogelijk een baan zoeken.
Ik kan me niet een pleg voorstellen, die interesse in Honig heeft, 20 van in een dozijn.

Scott Sunderland 31 oktober 2017 om 15:03

Einde profcarrière Honig.

34 jaar en geen bijzondere resultaten op de weg geboekt.

Het is november en niemand zit op hem te wachten, of het nu een aardige jongen is of niet.

Grobbel 31 oktober 2017 om 15:19

Nou ja, die Circuito de Getxo / Memorial Ricardo Otxoa (1.1 koers) prijkt toch mooi op z’n erelijst. Al is dat ook alweer bijna een decennium geleden…

Ton van Wieringen 31 oktober 2017 om 15:41

Reinier zoekt, Floris zoekt, Andre Looij zoekt, Piotr Havik zoekt.
Morgen is het al november, dus……………

Veloburto 31 oktober 2017 om 15:49

Misschien kunnen ze samen een nieuwe ploeg beginnen

zeurwiggo 31 oktober 2017 om 16:22

Havik zoekt niet. Die gaat naar beat

aardappeljager 31 oktober 2017 om 16:48

Schattig dat je dacht dat ik serieus was skylimit

the student 31 oktober 2017 om 21:31

Soms wordt het tijd te beseffen dat je je beste tijd wel gehad hebt. Professional zijn is leuk, maar dan kan je natuurlijk verwachten dat je ook zeker op resultaten wordt afgerekend.

finton 31 oktober 2017 om 21:59

Een hoop ervaring om over te brengen op de jongeren, dus misschien lukt ’t hem nog wel in een CT ploeg. Naar Beat cycling?

Flowik 31 oktober 2017 om 22:03

Monkeytown CT