Quinten Hermans op weg naar Total Direct Energie?

Door , woensdag 31 juli 2019 om 07:00
Quinten Hermans op weg naar Total Direct Energie?

©Cor Vos

Na Dries Van Gestel trekt Total Direct Energie met Quinten Hermans een tweede Belgisch talent aan. Hermans, die in de toekomst het veld met de weg wil blijven combineren, zou het Franse ProContinentale team boven twee andere aanbiedingen verkiezen. 

Quinten Hermans liet zich vorig jaar al opmerken met enkele fraaie resultaten op de weg. De Limburger won zowel een etappe in de Oberösterreichrundfahrt als in de Ronde van Wallonië. In die Tour de Wallonie miste hij op een haar na de eindzege door het spel van de bonificaties.

Dit jaar domineerde Quinten Hermans de Flèche du Sud. Hij won de proloog, twee ritten in lijn én het eindklassement. Hermans stond ook op het podium van Dwars door het Hageland, en deze week is hij opnieuw op weg naar een stevige prestatie in de Ronde van Wallonië. Zo staat de gisteren 24 geworden veldrijder – die eind dit jaar Telenet-Fidea verlaat – al even in de belangstelling van een aantal topteams.

Interesse van Lotto Soudal
De aanbiedingen kwamen van Lotto Soudal en Total Direct Energie. Het ziet er naar uit dat Hermans dus kiest voor de ploeg van Niki Terpstra, dat eerder ook al Dries Van Gestel aantrok.  Hermans kan bij Total het veldrijden blijven combineren met de weg.

Opmerkelijk: een kleine anderhalve maand geleden vertelde Hermans’ manager Hans van Kasteren nochtans aan WielerFlits dat hij er op stond om zijn twee pupillen – Hermans en Corné van Kessel – samen te houden. Van Kasteren heeft dus moeten inbinden, want Van Kessel wordt volgens onze info niet betrokken bij de overstap.

UPDATE (14u30): manager Van Kasteren laat ons weten dat er op dit moment nog geen handtekening gezet is en dat het nieuws dus voorbarig is. “Naast Total werd ook gesproken met Lotto Soudal en Wanty-Gobert”, aldus Van Kasteren. 

Dit artikel delen:

17 Reacties

greeny 31 juli 2019 om 08:18

heeft willier een beetje goede crossfiets?

zipp404 31 juli 2019 om 11:34

Vraag maar aan Femke Van der Driessche

Charlie33 31 juli 2019 om 08:22

Wat is het doel van Total Energie? Kopen ze lukraak renners of zit er een bepaalde visie achter?

Verweggistan 31 juli 2019 om 09:42

Het doel zal zijn versterkingen voor Terpstra halen. En Vlamingen weten daar beter de weg. Daarnaast zullen ze hopen dat Hermans in de toekomst de rol van Terpstra kan overnemen. En iedereen wil tegenwoordig een veldrijder.

EddyB1958 31 juli 2019 om 08:58

@ Nico dat Lotto weer een talent misloopt slaat nergens op. Ik denk aan Dewulf (21), Lambrecht (23), Thijssen (21), Van Moer (21) en Vanhoucke (22). En laten we er Mertz (24) en Wouters (23) ook maar bijnemen. Hermans zelf is er 24. Er rijdt ook nog de jonge Deen Iversen (21). Bij Deceuninck Quick-Step heb je het toptalent Evenepoel (19) natuurlijk, maar de overige Belgen daar zitten zoals wij Vlamingen zeggen al op tram 3, zijn 30 en ouder. En de twee Belgen die er bijkomen voor 2020 zijn Steels, die per 21/8 op tram 3 stapt en Van Lerberghe 27 op 29/9. Nu Lefevere begint opnieuw met een jongerenteam. Ik denk eerder dat het niet is omdat Jumbo Visma een jongerenteam in de maak heeft, zoals hier uit Nederlandse hoek werd gesuggereerd, maar omdat Lotto Soudal al enkele beloftevolle jongeren heeft rondrijden.

AnderJ 31 juli 2019 om 09:40

Zag de opmerking er niet meer op dat Lotto Van Aert niet heeft weten binnen te halen, terwijl dat wel aan de orde was?

senne van hoof 31 juli 2019 om 10:22

AnderJ, dat kan, maar in die discussie van toen lag de voorkeur van Van Aert misschien gewoon bij Jumbo ( en dat lijkt me niet onterecht)

EddyB1958 31 juli 2019 om 10:45

Van Aert was ook te duur voor Lefevere en die hield dan nog eens rekening met de juridische perikelen. Trouwens hoe zit het daarmee, Van Aert versus Sniper?

Samlambeej 31 juli 2019 om 12:04

+ JV haalde ook Marc Lamberts binnen. (de trainer van Wout)

Theo Bovengemiddelkamp 31 juli 2019 om 11:44

Ik zie toch een kantelpunt in de cross. Steeds meer renners gaan cross en weg combineren. Ik denk dat het voor het aanzien van de cross niet slecht is, anderzijds zullen de crossen vroeg en laat in het seizoen waarschijnlijk niet meer zo sterk bezet zijn.
Ik heb het al eerder geplaatst. De UCI en de organisaties moeten er werk van maken om in een bepaalde periode van het crossseizoen oud crossers die nu wegrenner zijn te bewegen terug naar het veld te gaan. Het type parkoers, de datum op de kalender en startgeld zijn de drie belangrijkste voorwaarden. Gieten zou zo’n parkoers kunnen zijn, niet te technisch, niet te zwaar. Het zou toch prachtig zijn wanneer renners als Trentin, Teunissen, Sinkeldam en Alaphilippe in de winter een paar weken terug in het veld te zien zijn voor een aantal leuke crossen?

Samlambeej 31 juli 2019 om 12:13

Stybar werd volledig weggereden. Ze durven niet eens.

Pseudo Niem 31 juli 2019 om 16:01

Niet iedere wegrenner die weer een crossfiets optuigt hoeft direct ambitie te maken voor Super Prestige of wereldbekers. Dat is enkel voor sommige weggelegd.
Dylan Groenewegen rijd zijn rondjes in regio competitie en zo kan je voor elk wat wils maken.

Het zou voor onze eigen nationale competitie al een zegen zijn als ze daar meer als de halve paardenkop aan de elite start krijgen als dat er nu rond rijd.

Samlambeej 31 juli 2019 om 12:11

"Vàn Kastèrèn?! Tu peux écrire ton deal de nonsense sur ton ventre."

Plavka 31 juli 2019 om 16:29

Was het nu niet juist de bedoeling dit soort informatie op . BE te plaatsten? Waarom is dat verschil er anders. Dit lijkt me nou typisch een belgisch item, net zoals dat van van der Lijke typisch nederlands is. Of staat dat soms ook op BE?????

EddyB1958 31 juli 2019 om 17:30

.be is een mislukking en mag gerust opgedoekt worden. Maar dat wil men niet weten.

Nico Dick 31 juli 2019 om 19:19

@plavka: ik denk dat ook een groot aantal Nederlandse lezers dit graag wil weten/lezen. Total DE is ProContinentaal en Hermans wordt in dit geval ploegmaat van Terpstra. Deze morgen bvb verschenen interviews Stijn Steels en Toon Aerts wel exclusief op .BE

@Eddy: wat je eerdere opmerking van LS betreft, daar kan ik je deels in volgen. Heb dat zinnetje er zelfs uitgehaald. Dat .be een mislukking zou zijn, kan ik in alle objectiviteit niet anders dan met met klem ontkennen. Integendeel, zelfs. ;-)

Plavka 31 juli 2019 om 21:26

@nico
Duidelijk.