Quintana: “De ploeg heeft gezegd dat Valverde kopman is”

vrijdag 30 augustus 2019 om 12:53
Quintana: “De ploeg heeft gezegd dat Valverde kopman is”

foto: Cor Vos

Volgens Nairo Quintana is zijn ploeggenoot Alejandro Valverde de kopman binnen Movistar. “Eusebio (Unzué, de teammanager, red.) heeft dat gezegd. De ploeg zal Alejandro steunen, maar ik heb wel een vrije rol”, zo vertelde de Colombiaan na afloop van de zesde etappe.


Valverde liet gisteren nog weten dat hij geen probleem heeft met Quintana. “Ik voel me heel erg goed, maar Nairo staat nog steeds hoger in het klassement. We moeten profiteren van het feit dat we derde en vierde staan.” Volgens de Colombiaan – drie jaar geleden nog winnaar van de Vuelta – richt de ploeg zich vooral op de wereldkampioen.

“Maar ik ben wel vrij om mijn eigen koers te rijden”, aldus Quintana. Het is de vraag of de twee kemphanen zullen samenwerken in de zevende etappe met aankomst op de steile Alto Mas de La Costa. Quintana bewaart goede herinneringen aan deze slotklim, na zijn zege in de Ronde van Valencia van 2017.

Dit artikel delen:

24 Reacties

jessevdalen 30 augustus 2019 om 12:56

Dat gezeik daar. Speel ze gewoon beiden uit. Logisch toch. Dat lukt bij ineos en jumbo wel. Daar wil het niet lukken

Maenhout 30 augustus 2019 om 13:57

Ik heb het idee dat Valverde geen tweede kopman naast zich duldt.

HaxVanMeeswijk 30 augustus 2019 om 12:59

Het nieuws dat geen nieuws is.

wiebipedia 30 augustus 2019 om 13:00

Blijft toch een onprettige communicator die Quintana. Het is lastig om precies aan te stippen wat hij nou niet helemaal lekker doet, maar komt bij mij altijd uiterst onbetrouwbaar en weinig sympathiek over

droomteam 30 augustus 2019 om 14:54

Waar baseer jij dat op op kreten jij wekt toch niet met hem samen .

wiebipedia 30 augustus 2019 om 15:37

@droomteam

Je bent zelf ook klaarblijkelijk een vrij beperkte communicator…

Je hoeft toch niet met iemand samen te werken om te concluderen dat hij slecht in zn communicatie is. Waarom zou Quintana ervoor kiezen om publiekelijk te ventileren dat de ploeg besloten heeft dat Valverde de kopman is? Dat is onnodig suggestief.
Bovendien schrijf ik het ook nog zo op dat het vrij duidelijk is dat dit mijn persoonlijke interpretatie is.

oscarfreirefan 30 augustus 2019 om 13:02

Ik mis Landa en Carapaz deze ronde. 4 kopmannen is echt de natte droom van movistar

Random wielerliefhebber. 30 augustus 2019 om 13:05

Hopelijk kan Soler zich volgend jaar ontpoppen tot kopman want nu is bij Movistar na 1 week blijkbaar al duidelijk voor wie ze rijden en dat word nog gecommuniceerd naar de andere renners ook… moet niet gekker worden.

tvm 30 augustus 2019 om 13:06

Wat valt er samen te werken op een steile slotklim? Behalve bewust een gaatje laten of de fiets afgeven als de ander lek rijdt?

Samlambeej 30 augustus 2019 om 13:40

mee eens

DemarrErik 30 augustus 2019 om 13:36

Ik kan hier zo van genieten. Movistar begint echt mijn favoriete ploeg te worden door het gebrek aan communicatie en soms onbegrijpelijke tactieken. Mij maak je niet gelukkiger dan een bakje popcorn en naar Movistar kijken.

tetedelacourse 30 augustus 2019 om 13:39

Haha, wat een soap zeg. Valverde zegt volledig het tegenovergestelde (misschien eergisteren, maar dan nog). Moet hier niet eens wat over het beleid gezegd worden ipv bij TJV topics..

Samlambeej 30 augustus 2019 om 13:45

Valverde is baas, maar Valverde is absoluut geen personality. Een weinig beschaafde man die het wacht-wacht-poefen tot kunst verheven heeft.

Movistar doet geen trainingskampen, ze vullen topklimmers aan met de beste spaanse talenten en hebben zo’n 30 jaar ervaring in het peloton.

LB117 30 augustus 2019 om 13:48

@Samlambeej, wat maakt Valverde weinig beschaafd?

Je kunt veel vinden van Piti maar niet dat hij onbeleefd, arrogant of iets dergelijks is.

Movistar renners wonen in de gebieden waar de andere ploegen op trainingskamp gaan nergens voor nodig dus!

Samlambeej 30 augustus 2019 om 13:58

@LB117
Dat geef je zelf al aan met "Piti", oa.

RiGHT 30 augustus 2019 om 14:24

@Samlambeej +1. Valverde blijft voor mij altijd de Piti die er te gemakkelijk vanaf kwam.
Tegelijk ook met de andere comments eens dat Quintana ook weinig sympatiek over komt. Movistar zorgt wel vaak voor koers en gooit vaak de knuppel, dat kan ik waarderen, maar ik zie dan wel liever iemand uit een ander team winnen. Ok Soler en Carapaz heb ik minder moeite mee eigenlijk nu ik er over nadenk :)

Wollos 30 augustus 2019 om 14:26

”Valverde is baas, maar Valverde is absoluut geen personality. Een weinig beschaafde man die het wacht-wacht-poefen tot kunst verheven heeft.”

Hoe kom je hier bij?
In het peloton, in de ploeg en in de Spaanse selectie staat hij juist bekend als buitengewoon sympathiek en wordt hem veel gegund.
Daarnaast koerst hij de laatste jaren veel aanvallender dan in zijn jonge jaren. Dat hij het moet hebben van zijn punch en minder een natuurlijke klimmer is dan bijv. de Colombianen, maakt hem niet tot een verdedigend en/of onaantrekkelijk renner.

Samlambeej 30 augustus 2019 om 14:51

@Wollos
Op de fiets is hij een genot. Zoals gezegd zijn kunstje, de stijl, kan het ook van iets verder want gewoon een hele slimme renner. Anders win je niet zoveel maar…
Praat na 39 jaar nog geen woord Engels als internationale sportster, komt vaak niet goed over in interviews, had geen flauw idee wie Anna van der Breggen was in Hoei.
Ook niet de eerste keer dat hij schaamteloos met droge ogen staat te liegen.

Dat 'gunnen' is meer een teken van respect. Of het niet opkunnen tegen.

Chris Van Uden 30 augustus 2019 om 13:51

Dat kan nog leuk worden als ze straks beiden in positie zijn de Vuelta te winnen.

KimJungPoels 30 augustus 2019 om 14:01

Het zal allemaal wel super grappig en lachen zijn hoe slecht georganiseerd deze ploeg is en alles. Maar voorlopig is het absoluut geen ondenkbaar scenario dat ze dit jaar 7 keer een top-10 klassering bij elkaar fietsen in één van de drie grote rondes. Daarvan is één winst al zeker, en kan er zomaar nog één bijkomen. Welke ploeg doet ze dat na?

Samlambeej 30 augustus 2019 om 14:12

in de Giro waren ze heer en meester.

lottojumbofan 30 augustus 2019 om 15:07

Zij hebben een beetje last van filmsterren gedrag.. twee mensen die dezelfde hoofdrol willen spelen

west 30 augustus 2019 om 17:57

Dat is niet waar, er is één iemand die de hoofdrol wil spelen en één iemand die gewoon de hoofdrol speelt.

DonQuijote 31 augustus 2019 om 07:51

Gister op eurosport had de spaanse commentator het ook onophoudelijk over de "gregario" (knecht) Quintana toen ze begonnen te rijden op de laatste klim. ( tis maar dattie het weet die Quintana, leek er in door te klinken)

Ik vind dat erg jammer, Valverde heb ik helemaal niets mee. Een "cutre Murciano" vind ik hem. Murcia, een van de saaiste gebieden van Spanje en daar komt hij vandaan. Een nogal onredelijke denkwijze, ik geef het toe. :)

Ook zijn spanjaarden over het algemeen onbuigzame types met een in mijn ogen misplaatste trots. Latino´s zijn nu eenmaal tweedrangsburgers en ik heb altijd de neiging voor de underdog te kiezen.
Onder andere daarom ben ik fan van Quintana, op wiens gezicht je zo goed kunt aflezen hoe moeilijk hij zich kan uitdrukken maar dat wel degelijk intelligentie uitstraalt.

Ik vind het bewonderenswaardig je als latino staande te kunnen houden in een spaans team. Niet allemaal zijn we van nature zo zelfverzekerd en "brutaal" om je maar gewoon overal te kunnen laten gelden.
Gelukkig gaat hij naar een niet spaanse ploeg.