Valverde: “Ik heb geen probleem met Quintana”

donderdag 29 augustus 2019 om 15:39
Valverde: “Ik heb geen probleem met Quintana”

foto: Cor Vos

Alejandro Valverde en Nairo Quintana staan er uitstekend voor in de Vuelta a España. De Colombiaan volgt na vijf dagen koers op 23 seconden van leider Miguel Ángel López, terwijl de Spanjaard 28 tellen moet goedmaken op de renner van Astana. “Ik heb geen probleem met Quintana”, zo verduidelijkt Valverde voor de start van de zesde rit naar Ares del Maestrat.


De 39-jarige Valverde maakte gisteren indruk op de flanken van de Alto de Javalambre. De renner van Movistar versnelde meerdere keren op de slotklim, waardoor onder meer zijn ploeggenoot Quintana moest passen. Valverde wist de schade te beperken op López, maar Quintana verloor toch bijna één minuut op zijn landgenoot.

Valverde en Quintana leken vooral hun eigen koers te rijden. “Ik wil echter duidelijk maken dat er geen probleem is. Nairo en ik waren de hele etappe aan het overleggen. Ik had ook niet meegewerkt met Primož Roglič, mocht er geen versnelling zijn geweest van López. We weten namelijk dat Primož een betere tijdrijder is.”

“Ik voel me heel erg goed, maar Nairo staat nog steeds hoger in het klassement”, aldus Valverde. “We moeten profiteren van het feit dat we derde en vierde staan.”

Dit artikel delen:

32 Reacties

Hollow Knight 29 augustus 2019 om 15:55

Valverde is de grootste leugenaar in het peloton. Ik geloof geen woord van wat die man zegt. Hij doet zich graag beter voor dan hij is, maar eigenlijk is het gewoon een pestkop.

In de Dauphiné van 2006 begonnen Valverde en Pereiro Philippe Gilbert uit te schelden omdat die laatste zijn ploegmanager zich had uitgesproken tegen doping. Ik denk niet dat Valverde nu nog iets durft te zeggen tegen Gilbert, de lafaard.

Walgelijke man, met nog walgelijker haar.

oscarfreirefan 29 augustus 2019 om 15:58

Haha, lekker los gaan op zijn haardracht en zijn meest recente ondeugende actie uit 2006. Lekker hoor.

Hollow Knight 29 augustus 2019 om 16:00

Mensen veranderen niet. Is trouwens maar 1 van de vele voorbeelden. Hij heeft nog veel ergere dingen op zijn geweten (zoals een dopingbeleid in stand houden dat bijna het leven heeft gekost van 1 van zijn ploeggenoten).

oscarfreirefan 29 augustus 2019 om 16:04

Wow, dit is wel een vrij existentieel thema wat je hier aansnijdt. Ik kan je vertellen dat sinds ik kinderen heb ik een ander mens ben hoor. In alles. Ik kan me voorstellen dat je als sporter ook verandert als je alles een keer hebt mee gemaakt en in de herfst van je cariere aankomt, maar ik ben geen topsporter dus zeker weten doe ik het niet.

Sammysosa 29 augustus 2019 om 16:14

Dat haar hè, mensen met dat soort haar, het zou niet moeten kunnen… Tsss

Brabander 29 augustus 2019 om 16:24

Haha. Er is me eerlijk gezegd nog nimmer iets aan zijn haardracht opgevallen. Maar mooi dat mensen dat aanstippen.
En dat mensen niet (kunnen) veranderen is natuurlijk je reinste onzin. Als je dat zegt, ben je het vertrouwen in de menschheid echt kwijt hoor. En je leeft tevens in een sprookjesbos

Jacco van Stierop 29 augustus 2019 om 16:29

Tja, haar. Wat moet die Daniel Oss dan allemaal niet op zijn kerfstok hebben, vraag ik me meteen af.

Hollow Knight 29 augustus 2019 om 16:42

@Brabander

Valverde heeft nooit spijt betuigd omwille van zijn dopingverleden, waaruit leid jij af dat hij verandert is?

Nooit zwaar gestrafd geweest, want hij bleef zelf tijdens zijn schorsing in loondienst van Movistar.

Paul4566 29 augustus 2019 om 17:12

Of hij nou veranderd is of niet, het is een pakhaas die lekker aan het nabranden is. Genoeg bewezen dat je daar de rest van je leven profijt van hebt. Ondanks dat ik hem in de koers altijd mag waarderen, verdwijnen dit soort figuren wat mij betreft zsm uit het wielrennen..

VerstandOpNul 29 augustus 2019 om 17:16

Tja doping gebruiken, je ploeggenoten naaien.. het zal allemaal wel..

Maar dat (schaam-)haar, dat kan inderdaad echt niet!!

Ward 29 augustus 2019 om 18:53

Voor zijn haar hebben ze destijds de verplichting van de valhelm ingevoerd… Of je hem mag of niet, Valverde heeft wielergeschiedenis geschreven!

Panache 29 augustus 2019 om 19:33

Valverde heeft nooit spijt betuigd omwille van zijn dopingverleden, oké. Maar kwalijker is dat hij nimmer spijt heeft betuigd over zijn haardracht. Vreemd, je zou verwachten dat Alpecin op zijn nachtkastje staat.

Brabander 29 augustus 2019 om 19:40

@Hollow Knight: jij hebt het nu over een specifiek persoon, namelijk Valverde. In eerste instantie bracht je het algemeen. Dat scheelt een slok op een borrel

Panter 30 augustus 2019 om 00:24

Jij bent echt de grootste valverde blijter op WF. Ik vind het erg voor je dat je de laatste 17 jaar hem constant zag winnen. Met of zonder doping. En die Gilbert is ook gene heilige geloof me maar. Ik hoop dat je nog de komende jaar veel blijt. Schrijf de namen op die je haat. Dan zal ik je altijd opnoemen als ze winnen. Iemand om zijn haren haten. Pispaal. Kijk eens in de spiegel.

oscarfreirefan 29 augustus 2019 om 15:55

Haha classic Movistar. Ik mis wel de derde kopman in deze vuelta hoor.

Brabander 29 augustus 2019 om 16:26

Haha ja. Landa hoort er eigenlijk ook gewoon bij hè? ;)
El Tridente

leegloper 29 augustus 2019 om 17:30

De derde kopman was Carapaz, die wilde schitteren in Ettenleur.

jan jansen 29 augustus 2019 om 16:14

VALVERDE: “IK HEB GEEN PROBLEEM MET QUINTANA, om hem uit mijn wiel te rijden”.
“Ik had ook niet meegewerkt met Primož Roglič, (maar wil hem wel op sleeptouw nemen naar een tweede plaats zodat hij voor mijn ploeggenoot staat in het AK)”

assen 29 augustus 2019 om 16:19

Denk dat Valverde inderdaad geen probleem met Quintana, maar dat Valverde verre van snugger is.

FDJ 29 augustus 2019 om 16:35

Valverde is juist een hele slimme jongen. Zo geslepen als het maar kan. Bij Nairo heb ik daar wat meer twijfels over en ik denk dat Valverde daar perfect gebruik van maakt.

Verweggistan 29 augustus 2019 om 16:29

Nairo wie?

Scott Sunderland 29 augustus 2019 om 16:44

Ik vind het prima dat Valverde doortrok. Quintana was niet super en Valverde wil zelf winnen. In de Tour fungeerde hij meer als knecht. Nu zijn eigen kansen.

Hollow Knight 29 augustus 2019 om 16:51

Ik heb Valverde niet zien knechten tijdens de Tour…

leegloper 29 augustus 2019 om 17:30

Maar zondag stopte hij toch juist af voor Quintana? Toen reed dat groepje met Roglic weg.

Angedelamontagne 29 augustus 2019 om 17:27

Haha den Alejandro,

zijn topfrats vond ik wel het WK in Firenze.
Ik denk dat hij toen ook zei: “no tengo problemas con Purito.”

De linkador in persoon, verpatst volgens mij zonder blozen zijn moeder voor een ritje in de ronde van Burgos!

Panter 30 augustus 2019 om 00:20

Hey hallo topfrats. Die gast heeft daar een titel verloren omdat purito zelf wou winnen. Als je vind dat je de sterkste bent moet je het ook gewoon afmaken!!! En niet achteraf beginnen blijten…

Djoop 29 augustus 2019 om 17:36

Zo langzamerhand wordt duidelijk waar dat gedrag van Nairo vandaan moet zijn gekomen. Die moet echt de meest debiele ploegorders gekregen hebben in zijn tijd bij Movistar. Zijn overwinning in de tour dit jaar -ondanks de ijver van zijn ploeg- sprak wat dat betreft boekdelen.
Lang kritiek gehad op de povere stijl van Quintana, maar Horner secundo is in principe een veel saaiere renner. De ploegleider gaf al aan dat het moeilijk zou zijn hem van het klassement te houden, want hij komt voor ‘epische’ overwinningen. Het is echt heel uniek wat hij doet. Dan gaat ie in het wiel zitten en er in de laatste kilometer vandoor met een punch van heb ik jouw daar. 17 duizend Valverde fans, veelal kwijlend van adoratie en huilend van blijdschap bij de finish .. schitterend.
Hij heeft onlangs 40 jaar bij getekend, en wie weet wat de mogelijkheden zijn met de moderne wetenschap. Zien we hem over tien jaar met een volle bos haar de Vuelta winnen.

Pietspeed 29 augustus 2019 om 18:07

Valverde kent het wielrennen van binnen en buiten, en weet waar Abraham de mosterd haalt. Movistar is Valverde, en El tridente of andere onenigheden zijn geen punt. Zo genereert Movistar gewoon de meeste aandacht, zeker in Vuelta. Dat is allang door de marketeers onderzocht.

west 29 augustus 2019 om 17:55

Een probleem hebben zou aangeven dat hij zich op een of andere manier bedreigd voelt.

Tripodboom 29 augustus 2019 om 18:05

Het verkeerde werkwoord gebruikt. Valverde heeft geen probleem met Quintana moet zijn Valverde is een probleem voor Quintana.

skylimit 29 augustus 2019 om 18:17

Laat Valverde lekker zijn gang gaan op zijn oude dag. Op Quintana kan je toch niet alles zetten voor een klassement c.q. eindoverwinning. Dus zolang mogelijk op 2 paarden wedden, met ergens in de schaduw de 4e kopman Soler, die als het mis gaat met
Quintana en Valverde nog wat kan doen in de laatste 2 weken.

EricV 29 augustus 2019 om 18:46

Ik snap nog steeds niet dat mensen denken dat wielrennen een team sport is