Puck Moonen weg bij Bingoal-Chevalmeire

zaterdag 3 juli 2021 om 15:51
Puck Moonen weg bij Bingoal-Chevalmeire

foto: Instagram Puck Moonen

Puck Moonen en Bingoal-Chevalmeire zijn in onderling overleg uit elkaar gegaan. Dat bevestigt de ploegleiding aan WielerFlits. De 25-jarige Moonen reed sinds 2020 voor het Belgische UCI-team, maar kon in de anderhalf jaar bij de ploeg geen potten breken.

Het boterde al even niet tussen de Nederlandse renster en Bingoal-Chevalmeire. Na Luik-Bastenaken-Luik uitte ploeggenote Thalita de Jong al haar ongenoegen over het forfait van Moonen, terwijl ploegleider Davy Wynant sprak over een “gebrek aan verantwoordelijkheid.”

Moonen gaf daarna in een interview met ons aan dat ze het een jammerlijk voorval vindt, maar dat ze hoopt er met de ploeg uit te komen. Dat is dus niet gelukt. De Brabantse renster maakt het seizoen af bij Team Loving Potatoes, de vrouwenploeg van het Oosterhoutse WV De Jonge Renner.

Dit artikel delen:

38 Reacties

Mikojan 3 juli 2021 om 16:03

Niet echt een verrassing na de laatste berichten. Benieuwd waar ze nu nog de mogelijkheid krijgt.

evanderwel 3 juli 2021 om 16:32

Denk dat het doorgaan is op club niveau of ermee stoppen.

Rufusvb 3 juli 2021 om 16:41

Heeft nog nooit een resultaat gereden waarvan je denkt: ‘die kan serieus goed fietsen’. Ken haar ‘data’ niet en daardoor kan ik ook niet beoordelen of ze wel echt talent geeft, maar ze heeft het iig nooit waargemaakt. Ik zou haar geen contract geven als ik ploegleider was.

Handige Harry 3 juli 2021 om 17:06

Ze zal vast wel weer een team vinden op basis van haar andere kwaliteiten.

armstrong 3 juli 2021 om 16:45

Leuke renster voor een club

flipper 3 juli 2021 om 23:39

Zeker weten!

D.Koch 3 juli 2021 om 17:19

Verrassend wel. Dacht zelf een stijgende lijn in haar vorm te zien en prestatie in declaatste wedstrijd.

Wheely 3 juli 2021 om 17:22

Wel het wielernieuws van de week dit. Voor de rest gebeurt er bar weinig.

Koers 3 juli 2021 om 17:24

https://nl.wikipedia.org/wiki/Puck_Moonen bij de palmares tel ik 7/7 opgaven, tsja…

Merlinappa 3 juli 2021 om 17:32

Was te verwachten. Hopelijk kan ze een niveautje lager ergens koersen en daar mooiere uitslagen rijden. Ze rijdt alsnog een stuk harder dan alle reaguurders hier ;)

Veloburto 3 juli 2021 om 17:42

Ik denk oprecht dat de meeste mensen hier harder rijden dan Puck, ik iig wel

VerstandOpNul 3 juli 2021 om 17:50

Ik denk dat menig amateur haar wel kan hebben

RefleX 3 juli 2021 om 18:27

Heb je haar waardes gezien? Ze zou in een Amateur A koers nog niet meekunnen.

Merlinappa 3 juli 2021 om 19:32

@veloburto
Ze rijdt in Arnhem nog wel eens met de Gele Rijders mee in de A groep; dat gaat 40+ gemiddeld met ongeveer 500 hoogtemeters op 50km. Qua NP zit je dan al snel boven de 300 watt, dat zie ik maar weinig mensen hier trappen. Maar je mag me verrassen.. ;)

D.Koch 3 juli 2021 om 19:40

Met Merlippa eens. Denk niet alle reaguurders overigens. Toch wel zeker 80 tot 90%

Veloburto 3 juli 2021 om 19:50

Als ik haar wattages en hartslag bekijk op Strava, weet ik echt zeker dat ik sneller ben. Stelt echt geen reet voor

VespavanBern 3 juli 2021 om 20:20

@merlinappa, ik denk dat dat voor veel wf’s ongeveer 3,5w/kg betekent. Een beetje fietser haalt dat echt wel voor een uurtje.

Merlinappa 3 juli 2021 om 21:42

@veloburto

Als je denkt dat je aan hartslag iets kan afleiden heb je het mis. Maar je bent welkom om eens aan te sluiten hier in Arnhem, iedereen mag meefietsen! :)

@vespa

Voor mensen van 85 kilo zal het al snel richting 350NP gaan, dat is voor 90% van de toerders echt veel te hoog. Ter vergelijking: carapaz reed ongeveer 370 watt in de laatste tijdrit in de Tour.

VespavanBern 3 juli 2021 om 22:06

@merlinappa,
Misschien komt het door de bubbel waar ik in leef of dat ik mijn mede Wielerflitser te hoog inschat, maar 350 watt is voor 85kg lijkt mij heel haalbaar.

Daarnaast lijkt het me niet dat 350 watt nodig is voor 40+- gemiddeld. Ik ben 65 kilo en heb bij ritten van 40 gemiddeld doorgaans ongeveer 250 np.

RefleX 3 juli 2021 om 22:51

Een goed uurtje aan 40 gemiddeld in een groep. Nou dat kunnen er veel hoor. Hoe je op een 350 watt NP komt is mij een groot vraagteken. Ik weeg op wedstrijdgewicht 61 kg en heb toch echt niet hoger dan 300 watt np nodig om mee te kunnen in de wedstrijden. Ik weet wel zeker day menig fietser hier harder kan rijden als haar. Niet iedereen nee maar toch meer dan je denkt.

Blackcanyon 4 juli 2021 om 06:40

Ze gaat erop en erover.

Merlinappa 4 juli 2021 om 07:28

Ik kom aan die NP door de 500 hoogtemeters. Die ga je toch behoorlijk voelen hoor. En ook gezien ik zelf mee rij, ik zit met m’n 73kg al snel rond de 300np, als je 85 weegt ie dat echt wel een stukje meer op 500hm. In een criterium zit ik ook lager ja, maar dat is een totaal andere inspanning. Niet te vergelijken.

En natuurlijk zitten hier mensen die harder kunnen fietsen. Ik zeg niet dat jullie dat niet kunnen. Maar ik denk zelf dat het er niet veel zijn.

Onie 3 juli 2021 om 17:55

Hopen dat ze hier wel de koersen kan rijden die bij haar kwaliteiten passen. Wereldkampioen worden kan nog steeds!

Spurter 3 juli 2021 om 17:56

Gaap.

Komt qua niveau fors tekort voor dit niveau. Rijdt zelfs amper 'n koers uit. Maar ze heeft andere kwaliteiten blijkbaar.

Behalve dat ze niveau tekort komt, blijkbaar ook geen type dat daaraan wil werken. Ze wil koersen en als ze dan op wordt gesteld, dan meldt ze met smoesjes af. Ze wil aandacht. Krijgt ze die? Dan schiet ze weer in de stress.

Denk dat ze beter iets anders kan gaan doen en lekker trainingskoersen rijden tussen de recreanten. Ze lijkt namelijk niet te snappen dat als je op dit niveau acteert, dat ploegen, collega's en volgers van het wielrennen dan ook iets anders verwachten als elke koers een DNF of DNS.

WaarRoglicIsVuur 3 juli 2021 om 18:22

hardop gelachen

SmalRem 3 juli 2021 om 18:37

Ik wil ook bij een ploeg met de naam Team Loving Potatoes

Franco Ballerini 3 juli 2021 om 18:45

Ze schijnt ook nog goed te kunnen paaldansen.

VespavanBern 3 juli 2021 om 18:48

Tja, heeft als renster volgens mij nooit echt potten gebroken. De hele puck moonen hype in de media is nu ook wel aan het wegtrekken, dus wilt geen ploeg haar meer hebben. Kan voor haar geen verassing zijn. Niveau willen krijgen=Trainen, als je dat niet doet haal je je beoogde niveau niet. Dan hoef je het niet eens over voeding of windtunnels te hebben.

VespavanBern 3 juli 2021 om 18:49

@franco,

Is dit jouw ijdele hoop of is dit daadwerkelijk zo?;)

Koers 3 juli 2021 om 18:51

Goed? Ik vond het ok. Met de hakken over de sloot.

brabobiker 3 juli 2021 om 18:52

Aangetrokken voor de chase patat ! #teamlovingpotatoes

winningmood 3 juli 2021 om 19:12

Tja via Puck Moonen heeft deze ploeg dan toch nog wat publiciteit gehad.
Met de prestaties wilt het niet echt lukken.

Puck contracteren leverde persaandacht op.
Onprofessioneel via Twitter met Puck ruzie maken leverde weer aandacht op.
En nu dus haar ontslag in de pers.

siepelstad 3 juli 2021 om 19:46

Heeft vooral zichzelf overschat

FritsvanHoefelen 3 juli 2021 om 19:53

Het onvermijdelijke heeft plaatgevonden. Van patatten naar de aardappels. Benieuwd er nog een kick komt

kleomantre 3 juli 2021 om 20:25

Ik denk dat ze meer thuis hoort bij Team Couch Potatoe, goed genoeg voor de bank thuis.

Team Bianchi 3 juli 2021 om 20:32

Logisch, maar met haar insta volgers een hele goede boterham!

Rutgerj81 3 juli 2021 om 23:33

Als je rondjes van 50 km blijft rijden ga je t niet redden. Indrukwekkend hoeveel DNF zij achter haar naam heeft staan. Haar beste resultaat is ergens top 20 in een kermiskoers.

WoutMathieu 3 juli 2021 om 23:45

Toch netjes 18e in het peloton (massasprint) over 117 km in Omloop der Kempen

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair