Primoz Roglic ontbreekt op trainingskamp Jumbo-Visma

donderdag 21 januari 2021 om 09:57
Primoz Roglic ontbreekt op trainingskamp Jumbo-Visma

foto: Cor Vos

Primož Roglič ontbreekt op het huidige trainingskamp van Jumbo-Visma in Spanje. De Sloveense kopman reisde niet af naar Alicante vanwege een coronabesmetting in zijn thuisomgeving. De ploeg betwijfelt of hij nog naar eerste trainingskamp komt.

Jumbo-Visma verblijft deze weken met de mannen-, vrouwen- en beloftenploeg in een hotel in Alicante. Dat hotel is volledig afgehuurd, om de kans op coronabesmettingen te verkleinen. De nummer één van de wereldranglijst ontbreekt dus op de stage in de kustplaats.

In februari wil Jumbo-Visma nog met een delegatie naar Tenerife, waar getraind kan worden op de Teide. Die hoogtestage gaat door als het Canarische eiland niet op slot zit.

Later deze week openbaart de Nederlandse WorldTour-ploeg de plannen voor het seizoen 2021. WielerFlits wist al te melden dat Jumbo-Visma van plan is om met Roglič, Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk naar de Tour de France te gaan. De Sloveen liet eerder al weten zijn seizoen te beginnen in Parijs-Nice.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Chasse_patate 21 januari 2021 om 10:05

Hopelijk hijzelf niet!

HoofdIsVrij 21 januari 2021 om 10:05

Of is die stiekem naar UAE? You’ll never know…

lander luypaert 21 januari 2021 om 10:24

Straks update:

Roglic en TJV verbreken het contract in onderling overleg :P

Turtlehead 21 januari 2021 om 10:41

haha, precies wat ik dacht… :) Tóch nog samen met Pogacar in één ploegske :)

Wheely 21 januari 2021 om 10:45

Zou zomaar kunnen, met Van Aert kunnen ze misschien ook wel de Tour winnen. Als Primož bij UAE had gezeten was hij wel al gevaccineerd geweest.

Marik 21 januari 2021 om 10:17

Ja? Is dit al voer voor andere scenario’s?

Romāns Vainšteins 21 januari 2021 om 10:20

WAT?!?

KimJungPoels 21 januari 2021 om 10:31

Dit mag wel onder het kopje BREAKING hoor!

Yeez 21 januari 2021 om 10:32

Hij heeft het zelf niet hoor. Hij zit in Tignes.

S'mon 21 januari 2021 om 10:40

Wat vinden jullie hier allemaal zo raar aan? Het is en blijft een risico voor sporters.

xistnc 21 januari 2021 om 10:43

Het nieuwe spijbelen :p

Yeez 21 januari 2021 om 10:55

En van aert maar netjes langskomen. Primoz meld zich lekker ziek

HoofdIsVrij 21 januari 2021 om 11:09

Wout slooft zich uit en Roglic geeft niet thuis. Ik zie een patroon. ;)

Dikke Vrouw 21 januari 2021 om 11:08

Vreemd

Yeez 21 januari 2021 om 11:37

Waarom?

harryjohan71 21 januari 2021 om 11:46

Volgens de telegraaf ontbreken er nog meer renners
“De Nederlandse ploeg uit de WorldTour bereidt zich in en om Alicante voor op het nieuwe seizoen. Jumbo-Visma verblijft tot en met 29 januari in Spanje. Naast Roglic, vorig jaar tweede in de Tour de France en winnaar van de Vuelta, ontbreekt nog een aantal renners. Mogelijk sluiten zij later aan. „Er druppelen nog steeds mensen binnen, afhankelijk van ieders persoonlijke omstandigheden en regelgeving”, aldus de woordvoerder.”
Die renners vertrekken zeker ook allemaal naar UAE of zijn aan het spijbelen? Ik snap niet dat er achter de afwezigheid van Roglic direct iets gezocht wordt, zeker nu iedereen weet dat ivm Corona het reizen naar trainingskampen niet eenvoudiger is geworden.

Yeez 21 januari 2021 om 11:54

Iedereen is er behalve primoz, bennett en harper die down under zitten. Groenewegen komt zaterdag

lander luypaert 21 januari 2021 om 11:56

Harry, Ironie weet je wel!

Wim Kruithof 21 januari 2021 om 12:27

dat wordt even afstand houden van vrouwlief.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair