Primoz Roglic: “Geen gemiste kans op nog een ritzege en bonificaties”

woensdag 4 november 2020 om 19:40
Primoz Roglic: “Geen gemiste kans op nog een ritzege en bonificaties”

foto: Cor Vos

Primož Roglič had op een soortgelijke aankomst, in het Cantabrische Suances, al eens gewonnen deze Vuelta a España, maar de Sloveen kon er mee leven dat de vluchters met het dagsucces aan de haal gingen in Ourense.

“Het was lastig en snel in de openingsfase, maar we waren goed bij de les”, prees Roglič na deze veertiende etappe zijn ploeg. “Voor ons was het prima dat de sterk bezette kopgroep het haalde tot het eind. Er deed zich niet echt een kans voor om extra seconden te pakken in de slotfase. De snelheid lag namelijk erg hoog in de laatste kilometers. We kunnen blij zijn met het resultaat van de etappe van vandaag.”

“Nee, ik beschouw het niet als een gemiste kans op nog een ritzege en extra bonificatieseconden. Het was goed zo voor ons”, ging de Sloveense rodetruidrager van Jumbo-Visma verder. “De kloof naar de leiders werd weliswaar kleiner, maar vergis je niet: op een sterke groep rijd je in de finale niet zomaar twee minuten dicht. De koplopers hebben het verdiend dat ze voor de overwinning konden rijden.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Vinyakke 4 november 2020 om 20:02

Het was opnemen bepaald moment nog 1.40, Total had er al enkele minuten af gekregen dus dat was jumbo echt nog wel gelukt hoor!

The Whaler 4 november 2020 om 20:06

waarom zouden ze. kost veel energie. nu winnen ze misschien wat zieltjes, sowieso bij lotto en misschien ook wel DQS mocht er zaterdag wat dicht gebeuren.

Vinyakke 4 november 2020 om 20:10

Wat ben je nu met goodwill van de Lotto? Die gaan echt geen gat voor roglic (kunnen) dichtrijden hoor!

Verweggistan 4 november 2020 om 21:33

Vandaag hielden ze ook al het tempo hoog in de slotfase in het peloton.

AnderJ 4 november 2020 om 21:01

Die Roglic begrijpt er ook niets van. Op mijn playstation had TJV dat gat zo dicht kunnen rijden en had Roglic de rit daarna zeker gewonnen. Wat een amateur!

VespavanBern 4 november 2020 om 21:17

Ik snap er ook helemaal niks meer van, hij is toch prof?

de_nis_ 4 november 2020 om 22:00

Is ook geen echte Jumbo man, rijdt niet eens in het geel.

EricV 4 november 2020 om 21:02

Waarom heeft Roglic eigenlijk geen paardenstaart?

Snooman 5 november 2020 om 19:08

Mag niet van Jumbo-Visma. Niet aerodynamisch.

Peter Lippens 5 november 2020 om 00:52

is veel te inhalig geworden, zou me niet verbazen dat hij zo op miijn uppercut loopt, zo groot is zijn voorspring niet

lone wolf 5 november 2020 om 01:00

Hij is zo inhalig dat hij niet voor de ritzege gaat? :)

de_nis_ 5 november 2020 om 02:07

Een grote ronde winnen telt ook niet, aanvallen telt.

Jean Dumas 5 november 2020 om 04:17

Roglic en TJV zijn gegroeid sinds de Vuelta van vorig jaar. Je merkt dat, ondanks de sof van de Planche, stappen worden gezet in collectief vertrouwen.

Bazzz 5 november 2020 om 08:24

Hij dekt zich niet onbewust in met deze uitspraak. Als hij de vuelta nipt verliest weet hij wel beter.

AnderJ 5 november 2020 om 10:16

@Bazz: hoe dit soort quotes werken, is dat het een samenstel is van de interviews na de finish waar de vragen zijn uitgelaten. Ik heb het interview niet gezien, maar durf er om te wedden dat Roglic zijn opmerking maakt omdat hem er specifiek naar werd gevraagd en dat het niet een spontane opmerking was om zich in te dekken.

Headlines

Materiaalzone

Populair