Porte hoopt aan het einde van het jaar nog te koersen

maandag 10 juli 2017 om 16:46
Porte hoopt aan het einde van het jaar nog te koersen

Foto: Sirotti

Richie Porte heeft in een korte video op de sociale mediakanalen van zijn ploeg BMC voor het eerst gereageerd op zijn zware val van gisteren, in de afdaling van de Mont du Chat. De Australiër is ontgoocheld, maar kijkt stiekem al vooruit: “Ik hoop aan het einde van het jaar mijn BMC-trui nog eens te kunnen aantrekken.”


“Ik heb me al beter gevoeld. Ik heb veel pijn en mijn opgave is een grote ontgoocheling. Zeker omdat mijn vorm fantastisch was en mijn ploeg heel sterk. Anderzijds denk ik, na het zien van de beelden, dat ik goed ben weggekomen met deze blessures”, aldus Porte.

De Australiër richt zijn blik nu al op de toekomst. “Ik denk dat ik een tijdje niet op de fiets zal kunnen zitten. Ook de ploeg is akkoord, ze willen dat ik goed herstel, zonder tijdsdruk. Ik hoop aan het einde van het jaar mijn BMC-trui nog eens te kunnen aantrekken.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Alto 10 juli 2017 om 17:05

Beetje rare zin: ook de ploeg is akkoord. Die hebben echt meer aan een Porte die helemaal hersteld is dan die nog half in de lappenmand ligt

guyremgabdel 10 juli 2017 om 17:12

Zal nog wel meevallen. Heb zelf in juni 2014 een zware crash gehad op training. Zwaar hersentrauma, schouderbreuk en bekkenbreuk. Zat al in augustus opnieuw op de fiets (weliswaar damesfiets wegens instap) voor enkele km. Schouderbreuk duurde het langst. Was al februari vooraleer ontslag bij kine.

jessevdalen 10 juli 2017 om 17:28

@guyremgabdel u bent prof of u traint gewoon?

Polleke 10 juli 2017 om 17:39

BMC maakt geen damesfietsen met lage instap…dat ziet er bruin uit voor Porte…

Bassi 10 juli 2017 om 17:41

Nog last van het trauma?

guyremgabdel 10 juli 2017 om 17:50

Valt het trauma nog op ? Ben in een vorig leven wielrenner geweest, maar reed laatste jaren soms eens een koersje voor wt. Voor Polleke : na 7 weken kun je met een bekkenbreuk je benen nog niet over een koersfiets slaan.

Plavka 10 juli 2017 om 17:57

Ligt wel aan welke bekkenbreuk we het hier over hebben.

Grobbel 10 juli 2017 om 18:10

Guyremgabdel = Marc Goos?

Rondo 10 juli 2017 om 21:33

Vind het ook een vreemde reactie. Porte mag hopen na zo’n val dat hij weer helemaal hersteld, koersen voor de baas komt later.

t731 11 juli 2017 om 00:29

Ik zal maar vast een tientje inzetten voor Down Under dan. Of denkt hij zelf nog aan het WK?

Maenhout 11 juli 2017 om 10:13

@Rondo – 10 juli 2017 om 21:33 : Ik denk dat bedoeld wordt dat de medische staf van het team en de behandelende artsen gelijk denken over de revalidatie. En dat de teamleiding van BMC geen druk op hem wil leggen, maar juist wil dat Porte volledig herstelt en volgend jaar een nieuwe gooi kan doen.