Pogačar: “Dat ik de slotklim van Jebel Hafeet goed ken, is wel een voordeel”

maandag 22 februari 2021 om 14:42
Pogačar: “Dat ik de slotklim van Jebel Hafeet goed ken, is wel een voordeel”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar is na de individuele tijdrit de nieuwe leider in de UAE Tour. In de bergetappe van dinsdag met aankomst op Jebel Hafeet, waar hij vorig jaar al eens wist te winnen, verdedigt hij een voorsprong van vijf seconden op João Almeida.

“Voor de start van de tijdrit was ik er niet echt mee bezig hoe goed Almeida het zou doen. Ik wist dat hij goed zou zijn, maar ik verwachtte niets. Ik wilde zelf zo goed mogelijk rijden en ik denk dat ik een goede rit heb afgewerkt”, vertelde Pogačar naderhand. “Vijf seconden is niet veel, maar het is tenminste een voorsprong. Ik ga nu verdedigen, Almeida moet aanvallen. Het is makkelijker om te controleren, maar we gaan het zien. Er komen nog vijf etappes aan en het kan nog alle kanten op. Morgen is er een zware aankomst bergop, ik hoop op goede benen.”

Terwijl Pogačar vorig jaar een etappe met aankomst op Jebel Hafeet won, reed Almeida nog nooit de klim in wedstrijdverband omhoog. “Dat ik de klim ken, is wel een voordeeltje. Maar als je bergop goed kracht kunt zetten, maakt het niet echt uit of je elke meter kent of niet. Uiteindelijk is degene die als eerste de top bereikt, de beste.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

lander luypaert 22 februari 2021 om 14:48

Edit redactie: Bedankt, is aangepast

SolitaryShell 22 februari 2021 om 15:25

Die valse bescheidenheid begint wel irritant te worden.

Gitan 22 februari 2021 om 15:42

“Dat ik 7w/kilo duw is wel een voordeeltje t.o.v. de andere ventjes hier aanwezig…”

lo squalo dello Stretto 22 februari 2021 om 16:11

Pogacar is het beste wat het wielrennen is overkomen de afgelopen jaren.

Peter Lippens 22 februari 2021 om 16:45

vergeet je niet iemand en de moet je alvast dichter dan in Slovenie gaan zoeken …

Chris Van Uden 22 februari 2021 om 19:11

Ik ben ook geen fan van hem. En ook niet van zijn begeleiders. Ik vertrouw m niet. Verwacht dat hij in de komende jaren nog wel door de mand zal vallen.

lander luypaert 22 februari 2021 om 20:21

Chris zuurpruim zet je gele bril af man.

Chris Van Uden 23 februari 2021 om 09:14

Die gele bril blijft lekker op. Wat Pogacar in de Tour heeft laten zien roept bij elke weldenkende wielervolger vraagtekens op. Ik durf te stellen dat Pogacar niet zuiver op de graat is, en dat dit ooit nog uit zal komen. Ik heb in andere topics gezegd dat ik hoop dat ik ongelijk heb, en dat meen ik ook. Maar twijfel? Ja, heel veel. Mede vanwege de aanwezigheid van Matxin en Gianetti.

Verder even goede vrienden Lander. Ik lees je bijdragen vaak met plezier.

Marveloke 22 februari 2021 om 17:43

Pogacar heeft eigenlijk best een pensje voor een klimmer. En zijn benen zien er niet echt afgetraind uit, het zijn meer “betonnen” benen. Zou dat nog babyvet zijn?

Romāns Vainšteins 22 februari 2021 om 19:47

Het begint zich gewoon meer en meer af te tekenen dat dit gewoon de beste renner is en daarnaast is het ook nog eens een onkreukbare robot van jewelste qua personality.
Het team is daarbij ook nog eens goed vooruit gegaan, het gaat pittig worden voor de rest.