Ploegleider Portal voorziet geen problemen tussen Thomas en Bernal

dinsdag 18 juni 2019 om 14:49
Ploegleider Portal voorziet geen problemen tussen Thomas en Bernal

foto: Cor Vos (archief)

Team Ineos kan in de komende Tour de France weliswaar niet beschikken over Chris Froome, de Britse sterrenformatie heeft met titelverdediger Geraint Thomas en Egan Bernal nog wel twee kandidaat-winnaars in huis. “Ik verwacht geen problemen tussen beide renners”, zo vertelt ploegleider Nicolas Portal in gesprek met Ouest France.


Nu viervoudig winnaar Froome er niet bij zal zijn, schuiven Thomas en Bernal op in de pikorde. “Voor mij persoonlijk zal er weinig veranderen”, aldus de titelverdediger. “Ik ben nog steeds een beschermde renner. Egan en ik zullen voor het best mogelijke resultaat gaan.” Maar zal dit geen onderlinge strijd opleveren?

“Vorig jaar werd er ook veel gespeculeerd”, zo doelt Portal op de situatie tussen Thomas en Froome. “Maar we wisten het allemaal goed te managen. Achter de schermen waren we bezig met iedereen tevreden te houden. Ik denk dan ook niet dat er problemen zullen ontstaan tussen Geraint en Egan.”

“Thomas is nog altijd in het voordeel”
De oud-renner benadrukt dat de ploeg niemand zal voortrekken, ondanks het feit dat Thomas de titelverdediger is. “We willen uiteindelijk gewoon de Tour winnen. We kunnen rekenen op twee kampioenen, die het maximale zullen geven. Ik denk wel dat Thomas in het voordeel is, aangezien hij de ervaring heeft.”

“Maar vergeet niet dat Egan vorig jaar ook al de Tour reed. Hij heeft gezien hoe het is om een klassement te rijden in de Tour. Het idee is dat we beide renners zullen ondersteunen. We bekijken het echt dag per dag”, aldus de Fransman.

Dit artikel delen:

16 Reacties

KennyKlimmen 18 juni 2019 om 14:54

Why not Steven….

vanSpringel 18 juni 2019 om 15:15

Ik zou het leuk vinden wanneer in die ploeg de pleuris uitbreekt. Krijg je van die interessante Avondettappeuitzendingen en Tour le Jour waarin de gossip niet van de lucht is. Al verwacht ik dat Thomas eerder op z’n strepen zal gaan staan dan Bernal.
Het Engels karakter van Thomas is vanuit de historie daarop al voorbereid.

FDJ 18 juni 2019 om 15:15

Laten we gewoon even normaal doen met de verwachtingen tov Bernal. Heeft nog nooit als kopman een grote ronde en drie weken met de druk om moeten gaan van het kopmanschap. Piepjong nog. Laat hem eerst gewoon eens in een beschermde rol meerijden.

TypischTenDam 18 juni 2019 om 15:18

Poels…

Damien Heuvel 18 juni 2019 om 15:21

Enkel door de buitenwereld wordt Bernal als medekopman naar voren geschoven, binnen de ploeg is hier absoluut nooit geen sprake van geweest. Bernal zou in dienst gereden hebben van Froompy en Thomas, en nu enkel in dienst van Thomas.

Natuurlijk zullen ze hem heus wel zoveel mogelijk achter de hand houden, (Mocht Thomas iets overkomen dan heb je in ieder geval nog iemand achter de hand die top tien kan rijden.), wat met de sterkte van de Ineos ploeg ook niet zo’n groot probleem zal zijn lijkt me.

Maar in de Britse media en/of de Sky/Ineos website is iig nooit gesproken van een kopmanschap voor Bernal in deze Tour. Dus dit is voor Portal dan ook makkelijk om naar ons toe te communiceren.

Damien Heuvel 18 juni 2019 om 15:25

@FDJ … > Ik sluit me helemaal bij je woorden aan, voorlopig heeft het “jochie” nog niet eens een top tien achter z’n naam staan betreffende grote rondes.

Drie weken top zijn is nog altijd wat anders dan in een rondje van zes/zeven dagen. Daar hebben we voorbeelden genoeg van.

SprintMaster 18 juni 2019 om 15:29

Wat gebeurt er mocht Thomas tegenvallen in de bergen? Zou iig een leuke Tour opleveren.

Arie Punzen 18 juni 2019 om 15:48

Ik lees hier net dat ze dan voor ene Bernal gaan.

Jack Buijnsters 18 juni 2019 om 16:20

Wat heeft Thomas laten zien na de Tour? Voor mijn gevoel is het nog geen zekerheidje dat hij voor de Tour overwinning rijdt.

Wat jullie?

vanSpringel 18 juni 2019 om 16:26

Ik zet er geen geld meer op, en doe ook niet meer mee met Scorito.com.
Daarentegen gok ik op een interessante TdF met onverwachte ontwikkelingen in positieve zin. Of Thomas nu wel of niet op niveau is of heel blijft, is voor mij vooral het laatste van belang. Altijd een domper mee te krijgen dat een renner de Tour moet verlaten door gezondheidsproblemen of valpartijen.
Ben benieuwd of er deze keer in de TdF iemand zijn neus onverwacht aan het venster gaat steken, al lijkt dat onwaarschijnlijk, maat niet onmogelijk.

“Let the game begin” !

Damien Heuvel 18 juni 2019 om 16:26

In Romandië zat er al wel wat vooruitgang in, nu maar even afwachten hoe deze andere ronde in Zwitserland verloopt. Na de aankomende ritten zullen we al wel een kleine indicatie hebben over z’n vorm (misschien).

vanSpringel 18 juni 2019 om 16:30

Zo snel kan ’t gaan. Nu ligt Thomas in de Ronde van Zwitserland door valpartij op de grond, dus ook Thomas NIET in de Tour de France. Waarschijnlijk sleutelbeenbreuk.

pirazzi 18 juni 2019 om 16:33

Hij kan beide armen bewegen.

west 18 juni 2019 om 17:39

Ik ook niet meer.

Fikret 18 juni 2019 om 19:04

Ik denk nog steeds dat Froome deze Tour wint, ondanks dat hij niet mee doet. Hij wint hem wellicht niet nu maar over 10 of 20 jaar met terugwerkende kracht als iedere andere renner gepakt wordt. Wint dit jaar bovendien 2 keer de Vuelta. ;)

Jean Dumas 19 juni 2019 om 11:40

Zou wel eens een ingewikkelde Tour kunnen worden, moeilijk te controleren.