Ploegarts is optimistisch over herstel Evenepoel: “Hij gaat beter worden dan de oude”

maandag 17 augustus 2020 om 10:42
Ploegarts is optimistisch over herstel Evenepoel: “Hij gaat beter worden dan de oude”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel moet zeker zes weken volledige rust houden als gevolg van de bekkenbreuk, die hij overhield aan zijn buiteling in een ravijn tijdens de Ronde van Lombardije. Ploegarts Yvan Vanmol gaat er in het beste geval van uit dat de renner over twee maanden weer kan fietsen.

Volgens de ploegarts van Deceuninck-Quick Step is de bekkenbreuk niet of zeer weinig verplaatst wat een zeer goede prognose veronderstelt. “Als hij in België is, kijken we met de orthopedische chirurgen wat de verdere therapie gaat zijn. Ik denk dat de kans groot is dat die conservatief gaat zijn en dat er geen operatie aan te pas komt”, vertelde Vanmol aan VTM Nieuws.

Evenepoel moet nu eerst een hele tijd rusten, dat wil zeggen platliggen. “Dan spreken we over zes weken. Laat ons in het beste geval ervan uitgaan dat hij over twee maanden opnieuw kan fietsen. Dan veronderstel ik dat hij klaar is om ons eerste trainingskamp in december mee te maken, in dezelfde conditie als de meeste andere renners op dat moment.”

Zijn valpartij betekent voor Evenepoel dus het einde van het seizoen, maar Vanmol verzekert dat er een goede kans dat de renner terugkomt op zijn oude niveau. “Hij wordt opnieuw de oude. Hij gaat beter worden dan de oude.”

Dit artikel delen:

79 Reacties

Wheely 17 augustus 2020 om 10:46

Goed nieuws maar om nu al te roepen dat hij beter wordt dan hij was gaat natuurlijk weer wat ver.

Peetvader 17 augustus 2020 om 10:58

Als hij volledig kan herstellen is dat niet onlogisch aangezien hij slechts 20 jaar is he

Wheely 17 augustus 2020 om 11:19

Hij heeft zijn leeftijd zeker mee maar er zijn juist genoeg renners met een veelbelovende toekomst nooit meer helemaal de oude geworden na ernstige blessures, fysiek of mentaal. Hij kan er evengoed ook sterker uitkomen en dat is uiteraard de hoop achter zo’n uitspraak.

hitman79 17 augustus 2020 om 11:32

@Wheely Je kan 3 dingen doen.. Positief, neutraal of negatief. Ieder vrij om te roepen wat je wil. Ik verkies realisme met een positieve noot. Welke jij?

jan jansen 17 augustus 2020 om 11:54

Ik kies de realistische noot;
Van de toekomst weten we niets, maat hij gaat proberen nog beter te worden. We zullen zien.

Al die voorspellingen heeft geen enkele zin. Laat die jongen nou eens rustig zijn carrière opbouwen

Man met de hamer 17 augustus 2020 om 12:19

Je kan elke positie kiezen, Hitman, maar uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat pessimisten vaker gelijk hebben.

Wheely 17 augustus 2020 om 12:30

@hitman
Ik kies net als jan jansen de realistische. Als ploegarts zou ik zeggen we gaan er alles aan doen om Remco weer de oude te laten worden.

KnightBiker 17 augustus 2020 om 15:04

Er zijn legio voorbeelden van jonge renners die beter terugkeren na een zware blessure. Kijk naar Alberto Contador, zware operatie aan het hoofd als jongeling maar daarna pas echt volwassen geworden: Remco groeit nog door en dat blijft ook gedurende zijn herstel periode.

Michelangelo 17 augustus 2020 om 16:05

@Knightbiker,
er zijn genoeg voorbeelden van renners die sterk (of zelfs sterker) terug gekomen zijn.

Er zijn echter maar weinig voorbeelden waarbij op voorhand werd gezegd dat ze sterker terug zouden komen. Niet bij Van Aert, niet bij Contador, en ook niet toen ze Armstrong aan de chemo zetten…

Iedere val brengt je naar een lager niveau. En vanaf dan is het koffiedik kijken of iemand lichamelijk herstelt, geestelijk herstelt, en in welke mate. Voorspellingen op dit vlak is vooral wishful thinking, en dat zou een arts niet moeten doen maar aan de fans moeten overlaten.

Spartacus 17 augustus 2020 om 10:47

Beter worden dan de oude is natuurlijk nergens op gebaseerd.

Westland95 17 augustus 2020 om 10:50

Wat zijn dat nou weer voor rare uitspraken? Beter dan de oude?

Michelangelo 17 augustus 2020 om 15:07

Ik denk dat ze met “de ouwe” papa Evenepoel bedoelen….

user5697 17 augustus 2020 om 10:50

Zie Van Aert. Die heeft nog steeds last bij het lopen, maar fietst nu wel de pannen van het dak.

Scibby 17 augustus 2020 om 13:05

Maar dat is dan ook wel een uitzonderlijk geval. Er zijn vele voorbeelden waar, na een ernstige val, het niet meer goed komt.

Marik 17 augustus 2020 om 10:51

Ach het is natuurlijk bedoeld om het jungske een hart onder de riem te steken. Prima toch.

bartp25 17 augustus 2020 om 10:52

Laat hem nou eerst maar een herstellen voordat ze weer druk gaan leggen op die jonge jongen.

SnellePelle 17 augustus 2020 om 11:01

Heel prettig nieuws dat de eerste prognose laat blijken dat de breuk gunstig is. Maar wat een tenenkrommende slotzin. Waarom toch?

Voor hetzelfde geld fietst deze jongen in het vervolg met de daver op het lijf wanneer hij in de toekomst op de fiets zit. Hij heeft deze val zeer bewust meegemaakt. Dit in tegenstelling tot Fabio Jakobsen die geen herinnering meer heeft aan zijn crash.
Reichenbach schijt ook zeven kleuren van angst in de afdaling, Thomas Dekker reed ook altijd of voor de groep of er achter.

Er is meer nodig dan een sterk lijf om topcoureur te zijn.

roeleur 17 augustus 2020 om 11:08

Iedere hap pap zal Fabio doen herinneren aan de crash.

SnellePelle 17 augustus 2020 om 11:14

Nee, iedere hap zal hem realiseren dat hij tanden mist. De crash kan hij niet meer herinneren.

roeleur 17 augustus 2020 om 15:21

Ze hebben hem niets verteld zeker? Of misschien: “je werd vanochtend wakker en toen waren je tanden gestolen, Fabio”.

josi 17 augustus 2020 om 11:26

edit wf: laat onzin achterwege svp

Michelangelo 17 augustus 2020 om 14:57

LOL!

Frank V 17 augustus 2020 om 15:50

supergrappig amai

yo-eddy 17 augustus 2020 om 21:18

… heb ik nu net wat (gecensureerde) humor gemist?

nikleb 17 augustus 2020 om 11:36

Als dat klopt is het een alternatief voor hoogtestage… je wordt er beter van. Zal het wel anders bedoeld hebben. Wens hem al het goede…

Harm Zijlstra 17 augustus 2020 om 12:03

Beter nog dan de oude. En die was al zo goed. Volgend jaar een tweede kans voor de Giro en dan “pas” 2022 naar de Tour?

Panache 17 augustus 2020 om 12:16

Een 20-jarige heeft normaal gesproken door een gebrek aan juiste kennis, gebrek aan gerichte training, te weinig verstand van geoptimaliseerde voeding, te weinig ervaring, geen weet van ketonen, etc. nog een flinke groeimarge. Het lijkt mij dat Evenepoel nog wel een beetje verbetermarge heeft, maar dat het niet fors zal zijn. De uitspraak van de dokter “hij gaat beter worden dan de oude” is uiteraard het domste wat je kunt doen net nadat een renner aan de dood ontsnapt is (wel of niet tot het uiterste gepushed door zijn omgeving). Maar wat kan je van zo’n ploegarts met bedenkelijke reputatie verwachten? In ieder geval niet dat de renner (kip met de gouden eieren) in bescherming wordt genomen.

tendam 17 augustus 2020 om 12:22

Waar je je druk om maakt zeg. Die arts probeert zo’n jongen een beetje moed in te praten. Je psychologiseert er lekker op los over Evenepoel.

Panache 17 augustus 2020 om 12:47

Ik maak mij niet druk, ik verwonder mij. Bij alles wat je zegt, zeker wat je in de pers gooit, daar denk je over na. Schijnbaar heeft Vanmol er over nagedacht en is hij van mening dat 'beter worden dan de oude' een zinvollere uitspraak is dan 'die jongen kan naar verwachting volledig herstellen en op topniveau terugkeren in 2021'. Voor jou een detail, voor mij een opvallende (en zinloze) uitspraak.

Michelangelo 17 augustus 2020 om 15:17

Ik snap inderdaad ook niet hoe de pr-afdeling van DQS functioneert.

Ik zou na zo’n doodsmak denken dat de verwachtingen het beste wat getemperd kunnen worden. Zeker ook omdat juist de hoge verwachtingen (van hemzelf en zijn omgeving) zeer waarschijnlijk een rol hebben gespeeld in het proberen te volgen van de anderen terwijl je 10-15 jaar minder fietservaring hebt.

Maar nee, hij komt sterker en beter terug. Alsof ze een glazen bol hebben.

Ik zou, zeker vanuit de arts, verwachten dat er wat meer realisme op zit. Mooie breuk, geen operatie, kans op volledig fysiek herstel is groot. Gewoon zakelijk zoals het is. Want de rest is glazenbollenwerk. Dat mag je m.i van fans verwachten, maar niet van een ploegarts. Sterker nog, ik zou die jongen wat meer tegen zichzelf en de verwachtingen beschermen. Want Remco remt zichzelf niet af (daar heeft hij blijkbaar een muurtje voor nodig), en ook veel “fans” nemen hem niet in bescherming.

user5697 17 augustus 2020 om 12:30

De begeleiding sprak inderdaad van de Giro volgend jaar. Dat zou betekenen dat de Tour pas voor 2022 op de agenda van Evenepoel staat. Lijkt me verstandig. Als tempoklimmer (i.t.t. een natuurlijk klimmer als Bernal) lijkt het me dat je zeker 22 moet zijn om met kans op slagen of goed presteren aan de Tour deel te nemen.

Kannibaal van Schepdaal 17 augustus 2020 om 12:35

Volgend jaar is het ook gewoon weer de Spelen normaal gezien. Dus logisch om dan weer Giro – OS – WK in te plannen en in 2022 dan eventueel naar de Tour te gaan.

Arie den Blanken 17 augustus 2020 om 15:07

Achteraf kan je misschien wel stellen dat als hij zo’n ongeluk met deze afloop toch een keer moest krijgen in zijn carrière dat het nu de minst ongunstige periode is. 2020 zal voor veel renners toch een verloren jaar zijn. Altijd wel weer minder erg dan voor renners als Coppi en Bartali en hun generatie genoten die in hun wielercarrière 5 verloren jaren hadden.

Jean Dumas 25 augustus 2020 om 04:29

Eens met kannibaal, panache en tendam. Ja DQS en TJV rijden hard, maar dat is voor een groot deel vanwege een goede selectie, teambuilding en continuïteit.

Kannibaal van Schepdaal 17 augustus 2020 om 12:34

Ah, een bericht over Deceuninck-Quickstep, en de kudde gaat weer los. Verrassend.

Hetzelfde bericht over Jumbo zou hier compleet tegenovergesteld bejegend worden, en we hoeven niet ver te zoeken waarom.

O zo vermoeiend.

Panache 17 augustus 2020 om 12:50

Lefevere, Vanmol, Ibarguren, de neef van Alaphilippe. Zou dat misschien de reden zijn en niet het feit dat het om een Belgische ploeg gaat?

hanjovdberg 17 augustus 2020 om 12:51

Bericht gaat over een renner toch? Wat is dat toch die focus alleen op de ploeg?

Herinner me de bekkenbreuk van Gesink nog en toen was het de vraag of hij nog op topniveau terug kon komen. De reacties waren hier niet mals en de val zou zelfs aan de man zelf liggen. Nu gaat het om de inmiddels over hypte RE en moeten we bij elk bericht weer tot vermoeiens toe al die fans aanhoren die elke berichtje over hem aangrijpen de B-NL discussie weer op te starten.

Laat die jongen nu eens rustig herstellen en volgend seizoen gaan we wel weer zien waar hij staat. Dat het een groot talent is lijkt me inmiddels buiten elke discussie …

thorsen 17 augustus 2020 om 12:53

Ik snap je punt. Maar ik vind dit soort reacties nóg vermoeiender.

tendam 17 augustus 2020 om 13:09

@hanjovdberg
Gesink brak z’n heup/bovenbeen. En die lag redelijk in stukken. Dat was wel van een andere orde, als ik tenminste de berichten over Evenepoel zo hoor.

Hollow Knight 17 augustus 2020 om 13:09

@Panache

Heb je gezien hoe JV de laatste weken rondrijdt? Ok, zwijg maar dan.

De neef van Alaphilippe is zo'n zwak argument aangezien al het bewijs er op wijst dat de renster alles op eigen houtje deed.

Daarom ook dat ze positief testte. De rijke topploegen weten heus wel hoe ze dopingcontroles kunnen verslaan. Wees niet zo naïef.

hanjovdberg 17 augustus 2020 om 13:32

@tendam nee hoor 2019 brak hij in een afdaling van LBL zijn sleutelbeen en bekken. Jij hebt het over een blessure uit 2011 op een trainingsrit. Dat herstel duurde zeker lang maar die van zijn bekken ook. Enkele maanden moeten corset met trainen op de rollers (foto’s op strava zijn nog wel te vinden..)

tendam 17 augustus 2020 om 13:38

@hanjovdberg
Oh ja, inderdaad. Maar goed, bij Gesink is het volgens mij niet die bekkenbreuk die hem heeft teruggeworpen.

@hollow knight
Maar TJV heeft niet van dat soort schimmige figuren in dienst. Dat staat los van hoe hard ze rijden.

Panache 17 augustus 2020 om 13:39

Wat is naïef Hollow? AG2R en Sunweb gebruiken geen ketonen. Zouden ze dan wel zwaar aan de doping zitten? Dat is raar. Bij DQS ligt het schemerige er wel dik bovenop met die omkadering en is deze omkadering dermate belangrijk om te behouden dat het opweegt tegen de negatieve beeldvorming. Dus we hebben het niet over het plakken van een pleister.

Kannibaal van Schepdaal 17 augustus 2020 om 14:37

Ik merk alleen tot vervelens toe op dat de commentaarzone onder berichten van Jumbo overvol is van mensen die begaan zijn met de ploeg, bijna tot aan de keuze van de kousen toe.

De commentaarzone onder berichten van Deceuninck is al bijna even overvol, maar steevast met giftige reacties.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het een met de ander te maken heeft, maar de link is natuurlijk snel gelegd. De eigen ploeg kan niets verkeerd doen, de rivaliserende (de beste ploeg van het buurland met dezelfde taal) ploeg kan niets goed doen. (Of deze link terecht is, is natuurlijk maar de vraag.)

Wie dit probleem niet ziet, is blind. Ik kan niet anders dan concluderen dat er hier sprake is van een dubbele standaard.

Dat Nederlanders blijkbaar heel begaan zijn met hun enige wielerploeg, dat kan ik nog begrijpen.

Maar de aversie voor Deceuninck kan ik dan weer minder begrijpen. De haat die bijvoorbeeld Lefevere hier telkens weer krijgt, om te kotsen. Je kan een man niet graag hebben, maar je hoeft dat niet altijd te ventileren. Telkens 100-200 negatieve reacties jaagt de neutrale wielerliefhebber zoals ik en wellicht anderen op den duur de kast op.

Get over it.

Ook steeds weer in berichten over Evenepoel. Het zou kunnen dat hij af en toe fouten maakt in zijn communicatie. Maar waar dit bij een Nederlands talent sneller met de mantel der liefde bedekt zou worden, wordt Evenepoel stelselmatig afgemaakt. van der Poel en Evenepoel zijn twee weergaloze talenten, maar van der Poel kan weinig verkeerd doen, en Evenepoel kan weinig goed doen, lijkt het. Je kan beweren dat je hierin objectief een oordeel velt over de karakters van de twee, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er toch, misschien onbewust, meer speelt.

Stop daarmee. Behandel de twee zoals je je zoon zou behandelen. Positief kritisch, maar mild in je oordeel, en steeds voor hem supporterend. Gematigd als het goed gaat, gematigd als het slecht gaat. Eerlijk in je analyse van zijn verwezenljking. En die mantel der liefde jongens, zeker op die leeftijd. Zo belangrijk.

Nu weer een in se positief bericht dat zo gespind wordt dat het negatieve aspect toch weer druk becommnetarieerd wordt. Elke gelegenheid is genoeg om een polemiek te starten.

Zeer ongezonde sfeer hier op het forum.

De ander respecteren, het is toch zo belangrijk.

vocsnor 17 augustus 2020 om 15:06

Panache geeft als reden dat DQS een wat duister verleden heeft, maar dat heeft TJV toch ook?

Arie den Blanken 17 augustus 2020 om 15:13

@Kannibaal van Schepdaal: Uitstekend laatste betoog.
@vocsnor: Je hebt m.i. helemaal gelijk.

SnellePelle 17 augustus 2020 om 15:14

Scheid eens uit met die NL-BE competitie. Op de man spelen is veel nuttiger. Lekker elkaar bashen. Je moet wat in vakantietijd.

horsm 17 augustus 2020 om 19:20

Ik vind Quickstep een onsympathieke ploeg. Dat komt niet omdat ze op een Belgische licentie rijden maar omdat ze niet hebben gebroken met schimmige artsen uit het dopingverleden van de sport. Dit geldt ook voor de niet-Belgische ploeg Astana. Verder vind ik Lefevere onaangenaam. Individuele DQS renners vind ik overigens vaak super, zoals Alaphilippe of Jungels.

Tip aan de Belgische flitsers: aan de Nederlandse kant van de grens leeft het BE-NL niet zo als bij jullie. Daar vinden we onszelf te groot voor. Traditioneel zien we de Duitser als onze favoriete concurrent.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 20:33

Kannibaal ziet alleen wat hij wil zien blijkbaar. Die kleuters zitte er aan beide kanten, maar jij wijst alleen met je vingertje naar de Hollanders en de arme Belgen zijn enkelt slachtoffer? Schei eens uit en wees een vent. Ik word net zo doodmoe van die hypocriete Hollanders als van die kinderachtige zuigende Belgen, allemaal 1 pot nat. maar jij doet net of t eenrichtingsverkeer is

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 12:39

Wat Evenepoel betreft is het simpelweg afwachten tot hij weer ergens aan de start staat. Nog een interview wat er precies mis ging volgens hem en dan is het wel klaar voorlopig. Toch? Genoeg andere wielrenners over die wel gaan koersen de aankomende maanden.

peervaneynthoven 17 augustus 2020 om 13:16

Zo is het. Dat die dokter alweer de overspannen verwachtingen opschroeft is onverstandig en voor iemand van zijn statuur niet slim. Maar een interview is echt niet nodig. Hij nam, onder druk en achter in de groep met voldoende afstand tot de renner voor hem, te veel risico en waaierde te ver uit tegen het brugmuurtje. Dat hij in zijn ‘bijblijfmodus’ misschien ook niet zag. Met alle gevolgen vandien. Simpel, maar (evenx2)epoel genoeg!

ruudenkit 17 augustus 2020 om 13:11

Hopelijk komt hij weer op zijn oude niveau.
Ik denk dat de term beter worden meer bedoeld word als steun in de rug…het valt natuurlijk altijd te bezien ook mbt het psychische.
Hij mist nu natuurlijk wel de ervaring die hij in de koers normaal zou opdoen maar of dat erg is na zo’n val?

Mischa 17 augustus 2020 om 13:41

Hoogmoed kwam voor, houd moed kwam na de val.

Hollow Knight 17 augustus 2020 om 13:57

Gaan we dat bij elke renner zeggen die valt of een stuurfout maakt?

De lijst is lang. Zelfs Nibali is al vaak gevallen in een afdaling.

non-believer 17 augustus 2020 om 14:12

Alleen bij renners die weken bezig zijn met hun nieuwe zege gebaar terwijl ze zich bezig moeten houden met leren sturen.

Panache 17 augustus 2020 om 14:14

Dat gaan ‘we’ niet bij iedere valpartij zeggen Hollow, omdat iedere valpartij een eigen verhaal heeft.

Murcia 17 augustus 2020 om 13:54

Begrijpelijk dat Vanmol optimistisch is, maar die slotzin hoef je als arts niet te gebruiken. Je bent er niet voor de PR van DQS en de media heeft jou niet nodig om een sappige quote boven hun stukjes te krijgen. Ik hoop dat diezelfde media Remco nu zoveel mogelijk met rust laat en hem aan zijn herstel laat werken.

rvb 17 augustus 2020 om 14:13

Een arts die zegt na 2 dagen beter dan de oude is natuurlijk een volslagen incompetente idioot. Die hele ploeg is niet goed wijs m.i.

boenk 17 augustus 2020 om 14:20

Man man man, die kerel zegt gewoon iets wat je in de lijn moet zien van “good as new” of “ander en beter” en dat soort boutades, en hier wordt dat al meteen letterlijk geïnterpreteerd alsof die kerel hem al extra druk gaat opleggen of hoog van de toren blaast. Vorige week was er zelfs een of andere snul die in het feit dat Evenepoel het nummer van Jakobsen eerde bij zijn overwinning, een bevestiging zag van zijn arrogantie. Want hij wist op voorhand al dat hij zou winnen.

Maar het zijn de Belgen die het probleem zijn met de reacties op Evenepoel artikels. Echt waar! lol

Ik raadt WF aan lekker Evenepoel berichten te blijven spammen, want er valt altijd wel wat te lachen.

Panache 17 augustus 2020 om 14:31

Die kerel heeft in het ravijn gelegen en de saga van de onoverwinnelijkheid en alles goedpraten wordt gewoon doorgezet. Het zijn vreemd genoeg niet de fans die temperen en zeggen: laten we even het gas los laten. Je zou haast denken dat sommigen hun eigenwaarde volledig ophangen aan de topprestaties van Evenepoel. Het ongeduld spreekt boekdelen. Na de crash is het bar weinig over de mens Evenepoel gegaan, meer over de schuldvraag en de prijzen die niet gewonnen worden. De Ziggo studio zit ook vol met Max meelifters. Ik gun de renner Evenepoel beter dan dat, maar dat is uiteindelijk ook zijn eigen keuze.

boenk 17 augustus 2020 om 15:15

Het constante hakken op alles Evenepoels, creëert net die tegenreactie, dat je dat nog altijd niet ziet gaat mijn petje te boven. Je moet maar eens 2 jaar teruggaan, dat begon toen al. Evenepoel wint alles met overmacht bij de Junioren "ja maar, hij zal voor zitten in zijn ontwikkeling tov de andere jongens… Bij de profs blablabla". Elke keer is het "ja, maar". Hij maakt gehakt van Landa, Fuglsang, Yates, Dennis maakt allemaal niet uit… "ja, maar". Als hij Lombardije had gewonnen zou het ook "ja, maar Bernal, Pinot en Roglic waren er niet bij" geweest zijn. Kan je gif op innemen. Het is dat continue naar beneden halen van zijn prestaties, het kapotanalyseren van elk woordje dat hij mogelijk gezegd heeft (en doorgaans verkeerd wordt overgenomen door de journalisten) om te bewijzen dat het een "eng ventje" is.
Hallucinant dat je dat zelf ontgaat. Natuurlijk is die tegenreactie even onrealistisch, maar het blijft een tegenreactie.

horsm 17 augustus 2020 om 15:32

haha, boenk – maak je niet druk. Hoge bomen vangen veel wind. Evenepoel is erg spraakmakend, zowel wat zijn prestaties betreft als zijn voorkomen (met zijn zegegebaren (stof afkloppen) en uitspraken (vanuit het ravijn roepen dat hij had gewonnen). Dus het is logisch dat er op een kletsforum over wielrennen over wordt gesproken en dat iedereen zijn mening heeft.

Zelf vind ik die branie wel geestig – alhoewel ik ook moet gniffelen als zijn hoogmoed ten val komt (dit bedoel ik niet letterlijk, natuurlijk).

Panache 17 augustus 2020 om 16:57

Heel volwassen Boenk "zij begonnen", want dat is de kern van je betoog. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Extrapoleren en wensdenken vs. relativeren. Zo'n discussie telt zelden een winnaar. Het is enkel een strijd om wie het hardste schreeuwt en daarmee de meeste kontenlikkers rekruteert.

Heb je deze al gelezen? In tegenstelling tot eerdere berichtgeving vertelt Merijn Zeeman aan het Algemeen Dagblad dat het afstappen van Primoz Roglic in het Critérium du Dauphiné wel degelijk uit voorzorg was. Dus we kunnen toch rustig zeggen: het is maar de Dauphiné (in de leiderstrui afstappen). En het is ook maar Polen. Beiden Worldtour, maar voor geen groot renner een hoofddoel. Realisme, niet naar beneden halen van een prestatie.

Klaver 17 augustus 2020 om 22:02

Dan hoop ik toch voor Roglic dat hij de toer wint, anders is het maar heel sneu. Met realisme heeft het niets te maken. Om met een citaat van een bekende verslaggever te eindigen: “Probeer eens een koers te winnen, zo simpel is dat niet.”

Michiel De Rooij 17 augustus 2020 om 14:37

Hij gaat beter worden dan de oude…

Wat een rare uitspraak

Miko1983 17 augustus 2020 om 14:50

De redactie hier doet er alles aan om het onderwerp “hot” te houden lijkt.
Volgens mij wordt hier niet veel geks gezegd, meer iets van hij komt weer terug op niveau. En dat is enkel goed nieuws!

user5697 17 augustus 2020 om 15:08

@Panache
Dus de prestaties van de DCQS-renners zijn (enkel) het gevolg van dopinggebruik. Wat je zomaar stelt zonder enig bewijs. Andere ploegen, waaronder Jumbo en Ineos, die in het verleden en vandaag goed tot uitstekend presteren, halen hun resultaat enkel uit talent en training. Dan hebben we het nog niet over Astana (publiek geheim). Daar mag ik toch van uitgaan, als ik jouw schrijfsels lees.
Kan je wat meer duiding geven a.u.b. ? Hoe Roglic zonder zelfs maar uit het zadel te gaan, fluitend iedereen los rijdt ? O ja, hij was schansspringer, dat is de reden.

Panache 17 augustus 2020 om 17:03

Wil jij eerst een cursus begrijpend lezen volgen alvorens nogmaals op mij te reageren? Je verzint je eigen stelling en vraagt dan aan mij om die uit te leggen, dat is nogal vreemd. Dat keer op keer recht zetten wordt bijna forumvervuiling en velen geven niet onterecht aan dat de sfeer wel wat beter mag, bij deze.

Kosmonaut 17 augustus 2020 om 15:11

Ik durf te toch wel te concluderen dat Evenepoel hier toch wel wat controversieel is. Dan toch de (nieuws)berichten over hem.

Trouwens wel nogal vreemde reacties hier, “die doktert praat hem alleen maar moed in”. Dit doe je toch gewoon face to face tegen tegen die knaap en niet via de media lijkt me? Hoe dan ook enorm knap dat die Vanmol al kan concluderen na twee dagen dat iemand beter zal zijn dan ooit naar zijn herstel. Geef mij ook zo’n doktert, ideaal.

boenk 17 augustus 2020 om 17:47

Nog ene. Nee, die dokter spreekt alle fans thuis aan die ook op nieuws aan het wachten zijn en vrezen dat zijn carrière erop zit. Niks meer, niks minder. Nee, die kerel heeft geen glazen bol. Nee, die uitspraak hoeft niet letterlijk genomen te worden. We zullen wel zien.

go1707 25 augustus 2020 om 02:54

@Boenk, laat toch varen, lach ermee net als ik, met al die "would be professor-" commentaren. Iets analyseren of tussen de regels lezen kunnen ze niet onze nuchtere vrienden. En wat zouden ze ervaring hebben met vlotte behandelingen van fracturen, totaal niet. Met een beetje geluk staan ze binnen de drie maand op een wachtlijst om dan nog eens drie maanden te moeten wachten op een behandeling/operatie. Maar een buitenlandse dokter, vooral een Belg gaan ze wel effe de les spellen. België boeit hun niet, ze meten zich graag aan Duitsland. En Duitsland meet zich graag aan Frankrijk en het VK. Maar eigenlijk zijn ze vooral gefrustreerd, van kinds af wordt hun ingepompt dat ze beter zijn dan de rest, vooral beter dan de Belgen. Maar in realiteit zijn er zwaar gefrustreerd, België loopt voorop op alle gebied, iets beter dan "onze wegen zijn beter" ga je echt niet vinden. Je mag er 200.000 commentaren op nalezen in gelijksoortige discussies. Verder dan hun wegen geraken ze niet. Blijf dus vooral lachen en genieten van hun commentaren. Het zijn komedies opzich. Maar zoals ik eerder aanhaalde van droge humor of komedie snappen ze niets, ze hebben gewoon niet door hoe grappig ze zijn. Ze zijn zich nog aan het afvragen waarover "de stomme van Porticci" feitelijk ging.

vocsnor 17 augustus 2020 om 15:43

Mooi betoog van Kannibaal van Schepdaal. Uiteraard is het een BE-NL strijd op dit forum. Is dat erg? Persoonlijk vind ik het wel kunnen.
We prikken over en weer.
Voor Belgen is REV een God, nog meer dan vorige God. En soms is het irritant dat er helemaal geen kritiek mag komen op REV. Maar even vaak wordt er ook kritiek vanuit jaloezie gegeven. En dat is dan weer irritant voor de REV-fans.
Waarom zou je als Belg objectief moeten staan tegenover iemand als REV? Wij staan ook niet objectief tegenover Dumoulin. De voorbije dagen las ik hier meerdere keren dat hij de Tour gaat winnen, enkel omdat hij niet elke dag minuten verloren heeft.

Kannibaal van Schepdaal 17 augustus 2020 om 20:08

Thanks.

go1707 25 augustus 2020 om 03:13

Een van de grootste moppen is dat volgens velen hier de commentatoren op Sporza voor de Belgen zijn. Nee dat kan niet, ze moeten neutraal zijn, want ze kijken en luisteren ook naar Sporza. Hahaha ga die in gelijk welk land vertellen en ze sluiten U op in een gekkenhuis. Luister eens naar hun commentatoren als Mathieu of Max wint. Gek worden ze, en ik vind het best fijn, het blijven tenslotte ook Belgen die twee. Of zou hun frustratie hier liggen, dat ze moeten rekenen op twee halve Belgen//Nederlander om op sportief gebied iets voor te stellen. Ze hebben natuurlijk nog hun vogelpik wonder. Echt vet hoor, de hele natie trekt er zich aan op.

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 15:52

Hamvraag is, heeft hij het wel echt zo gezegd ? Dat weet je eigenlijk nooit meer hier.

Beer 17 augustus 2020 om 16:30

Aftellen tot hij terug is en weer gaat vegen. Komaan Remco! Tuurlijk wordt hij beter dan hij al was. Ook totaal niks met deze uitspraak.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair