Peloton reageert vol bewondering op Mathieu van der Poel

zondag 7 maart 2021 om 11:57
Peloton reageert vol bewondering op Mathieu van der Poel

foto: Cor Vos

Het krachtsexploot waarmee Mathieu van der Poel op de steile slotklim de zege in Strade Bianche naar zich toetrok, was ook zijn collega’s in het peloton niet ontgaan. Op social media reageren ze vol bewondering. “Ik ben er vrij zeker van dat ik zelfs op het vlakke niet zo hard ga!”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Lalsacien 7 maart 2021 om 12:02

De opmerking van Larry Warbasse is grappig!

Olly 7 maart 2021 om 12:10

+1 Lalsacien.
Die van Dowsett is ook erg leuk, je moet er alleen wel ff bij nadenken.

UrbanSteel 7 maart 2021 om 12:10

Die van Alex Dowsett mag ik er ook wel zijn.

Wheely 7 maart 2021 om 12:19

Het profpeloton ervoer gisteren waar ze in de cross al jaren mee moeten leven.

Westland95 7 maart 2021 om 12:25

Zelden de hele wielerwereld zo eensgezind gezien als gisteren.

xistnc 7 maart 2021 om 12:52

Stef Clement komt vanmiddag in NOS Langs de Lijn de invalshoek belichten “wat als Mathieu een Oezbeek was geweest of voor Astana zou rijden”.

Bartman 7 maart 2021 om 13:02

Toch wel wat ik helaas ook telkens denk als er iemand zo hoog boven het maaiveld uitsteekt. Neemt niet weg dat ik desondanks zo enorm kan genieten van dit soort mannen die de sport kleur geven. Laten asjeblieft we in de onschuld van een mens blijven geloven als er geen bewijzen van fraude zijn.

lo squalo dello Stretto 7 maart 2021 om 13:14

Is ook gewoon zo. Ik denk zelf zo niet maar als een Oost-Europeaan of renner van Astana een koers met overmacht wint staat iedereen meteen te schreeuwen dat het onfair is

yo-eddy 7 maart 2021 om 13:18

Bij Sagan dacht ik het net zo min als bij VdP …..

jooprioolpijp 7 maart 2021 om 13:23

…dan zou het leuk zijn als Clement ook iets zou zeggen over de context. Bij MvdP komt dit niet echt onverwacht, al vanaf z’n tienerjaren laat hij dit soort straffe stoten zien (op het bijbehorende leeftijdsniveau uiteraard). Het probleem met de denkbeeldige Kazach is dat dan dit soort uitschieters nog wel eens uit het niks willen komen… Ik herinner me b.v. van vrij recent meerdere TdF winnaars die bij de jeugd tamelijk anoniem rondreden.

Maillot à Pois 7 maart 2021 om 13:49

@joop

Dan heb je het toch niet over de twee recentste Tourwinnaars, want die waren allesbehalve anoniem bij de jeugd…

Turtlehead 7 maart 2021 om 13:59

Stef kan dan misschien ook ff stilstaan bij de vraag: ‘wat als je zoon en kleinzoon bent van oud-dopeurs?’ #azijnpisser

Natuurlijk moeten we ons afvragen hoe het kan dat jonge gasten ineens alles veel beter kunnen dan oudere en meer ervaren renners. Maar MvdP laat nou ook weer niet zoveel anders zien dan Alaflip, Pogy-boy of WvA.

Beer 7 maart 2021 om 13:35

Mooie reacties van de collega's! Hopelijk leert Mathieu hieruit om in de toekomst wat sportiever te reageren wanneer hij verliest of de mindere is (Bieles, Valkenburg, Siena vorig jaar, MSR, Gent-Wevelgem, Dendermonde…). Moet toch een goed gevoel geven wanneer andere toppers je feliciteren en erkennen dat je de beste was.

Hensie 7 maart 2021 om 13:47

Dit vond ik zelf wel een aardige:

Conor Dunne
@conordunnealot
·
21 u
I honestly don’t think I could descend down piazza del campo as fast as MVDP went up that.

argon18 8 maart 2021 om 20:31

wat is die clement een loser zeg
heeft zeker een paar jaar onder een steen gezeten
kan het niet hebben dat zijn carrière als prof eigenlijk nooit geslaagd is en dan maar afgeven
het is een azijn zeiker

Headlines

Materiaalzone

Populair