Peloton feliciteert Cavendish massaal: “Wereldklasse gaat niet verloren”

maandag 12 april 2021 om 16:57
Peloton feliciteert Cavendish massaal: “Wereldklasse gaat niet verloren”

foto: Cor Vos

De overwinning van Mark Cavendish in de Ronde van Turkije heeft de nodige reacties opgeleverd. Dat de 35-jarige Brit voor het eerst in drie jaar weer mocht juichen, zorgt voor blije gezichten in het peloton. Huidige en voormalige ploeggenoten, landgenoten en andere renners uit het peloton feliciteren Cavendish op sociale media.

Nummer twee Jasper Philipsen had bijvoorbeeld mooie woorden over. “Ik had graag gewonnen na een geweldige lead-out, maar het is een eer om op het podium staan met deze twee legendes”, zegt hij, geflankeerd door Cavendish en nummer drie André Greipel.

Iljo Keisse is er namens Deceuninck-Quick-Step bij in Turkije. “Cav is terug”, jubelt hij. “Ik heb hem als een overijverige junior zien trainen sinds december. Hij koerst als een gemotiveerde neoprof en elke wedstrijd jaagt hij als een hongerige wolf op die welverdiende zege. Ik ben zo blij voor je.” Nathan Haas denkt dan weer dat wereldklasse nooit verloren gaat. “Ik denk dat de hele wielercommunity wilde dat Cavendish deze zege zou pakken.”

Dit artikel delen:

40 Reacties

tvm 12 april 2021 om 17:11

Geinig, buiten DQS en de Angelsaksische wereld hoor ik hier niemand over.

Maillot à Pois 12 april 2021 om 17:26

Toch ook Philipsen, Kwiato en Van Rensenburg. ik denk dat Cav populairder is in het peloton dan sommige Wielerflitsers denken.

LucasR 12 april 2021 om 17:32

Haha, wat een onzin! Iedereen vindt dit prachtig!

bilthoven 12 april 2021 om 18:31

@ Maillot à Pois.
Dat weet ik wel zeker, Cav is een graag geziene gast in het peloton.

Peter Lippens 12 april 2021 om 19:17

iedereen bedoel je behalve wat noorderbuurtjes met hun oranjebril op wielerfiets maar dat kennen we ondertussen al wel

LucasR 12 april 2021 om 21:53

Haha wat zeg jij nou, Peter Lippens? Door je gebrek aan zinsbouw is er geen touw aan vast te knopen. Maar jouw noorderbuurtjes zijn in ieder geval erg blij voor Cav! In verschillende fietsappgroepjes waar ik deel van uitmaak, stroomden de enthousiaste berichten binnen net na de finish vanmiddag. :-)

Dikke vrouw 12 april 2021 om 17:18

#cavisback, proficiat Marc!

Beer 12 april 2021 om 17:19

Pfoe, die beelden. Old school Cav; ook al is het ‘maar’ tegen Philipsen.

wesley1983 12 april 2021 om 19:41

Onnodig dit, Philipsen is een talentvolle sprinter die nog heel veel koersen gaat winnen in zijn nog jonge carrière.

Beer 12 april 2021 om 21:06

Ben ik met je eens hoor. Heb het daarom zo voorzichtig mogelijk neergeschreven. Want enerzijds lees ik hier dat Cavendish wint tegen een C-veld, anderzijds dat Philipsen een topper is. Na een tijdje weet je het niet meer ;-)

Ab Normaal 12 april 2021 om 17:29

Triest dat Lefevre vooral zegt dat ie trots op zichzelf is.

YogiBear 12 april 2021 om 17:39

De enige inderdaad die zichzelf een schouderklopje geeft.

monsieur soixante pourcent 12 april 2021 om 18:20

Op zich klopt het natuurlijk wel wat je zegt. Maar eigenlijk is het gewoon waar. Het narcistische elementje is ergens storend maar het is ook gewoon een gimmick die hij zich laat welgevallen. Hij ziet zichzelf als de Don King van het wielrennen en weet maar al te goed dat er tegenover elke hater ook een lover staat.

Zelf snap ik niet dat geen enkele andere ploeg ‘the manx missile’ een contract aanbood. Naar wat ik begrijp regelt Richard Mille eea wel op een creatieve manier zodat er niet in de buidel getast moet worden, bovendien krijg je een hoop media exposure (goed én slecht) waar een renner als Michael Woods -die ik als renner op dit moment hoog inschat- slechts van kan dromen.

Dat hij eens ging winnen met een minder deelnemersveld is geen verrassing en misschien ook wel geen al te grootse prestatie. Maar; winnen is winnen.

PS: Ik lees diverse insinuaties mbt doping. Uiteraard kan ik hier niks zinnigs over zeggen behalve dat ik op het zicht meen te mogen opmaken dat de man er voor het eerst in enkele jaren opnieuw als een topsporter begint uit te zien. Lijkt mij nu al veel beter in shape dan hij bij Bahrein ooit was.

vocsnor 12 april 2021 om 17:47

Mooi om te beseffen dat het enkel een klein groepje op dit forum is dat het hem misgunt

Beer 12 april 2021 om 19:14

Zo is het.

Karel van den Berg 12 april 2021 om 18:06

Wat een plaatje … die laatste…..sport is soms ontroerend

Dr op en dr over 12 april 2021 om 18:15

Ik ben nooit fan geweest van Cavendish, maar dit gun ik hem absoluut. Hopelijk pakt hij er dit seizoen nog één of twee, zodat hij daarna met opgeheven hoofd met pensioen kan gaan.

Nillus 13 april 2021 om 08:00

Goed gezegd, een groot sprinter !
Echter ook nu houd cav niet zijn lijn.
Maar lijkt niemand te hinderen.
Ik heb een hekel aan hem sinds hij tom lazer van zijn fiets reed..
Maar goed, respect voor zijn carriere.

non-believer 12 april 2021 om 18:15

En dat voor een ritje in Turkije.

monsieur soixante pourcent 12 april 2021 om 18:21

En de organisatie zag dat het goed was.

nickdt 12 april 2021 om 18:20

Tja, hoe blij moet je zijn met een overwinning tegen D-Spurters.

Romāns Vainšteins 12 april 2021 om 18:41

Blijer dan ik jou ooit meegemaakt heb.

Derrick 12 april 2021 om 18:22

Voor zo een levensgevaarlijke kwal te zijn zoals sommigen hier beweren, lijkt hij toch wel populair te zijn in het peloton. Ik ben eens benieuwd of dit ook het geval gaat zijn wanneer dat ongeleid projectiel van Jumbo zijn eerste wedstrijd terug wint.

Merlinappa 12 april 2021 om 18:45

Geen idee waarom je Dylan hierbij betrekt. Of moet doelen op det beide renners nogal eens renners omver hebben gekwakt. Waarom Cav desondanks nog zo populair is blijft mij een raadsel.

reusjen 12 april 2021 om 19:10

Het is sowieso interessant om te zien dat mensen er emotie/drama in zien als iemand die al gruwelijk veel gewonnen heeft na een tijdje drooggestaan te hebben, opnieuw wint. Meer dan als een renner bijvoorbeeld zijn eerste profzege haalt, terwijl dat eigenlijk veel ingrijpender is. Cavendish heeft zijn schaapjes al lang en breed op het droge en heeft een palmares waar 99% van de renners alleen maar van kan dromen. Toch lijkt het alsof hij het vreselijk zwaar heeft gehad omdat hij (in de herfst van zijn carrière) al een tijd niet gewonnen had.

Derrick 12 april 2021 om 19:31

Merlippa, omdat Cavendish door heel wat leden afgeschilderd wordt als een smeerlap en Groenewegen als een heilige.

Merlinappa 12 april 2021 om 21:00

Cavendish is op de fiets toch ook gewoon een smeerlap?

pirazzi 12 april 2021 om 18:24

Hij had ook de Scheldeprijs kunnen winnen wanneer Sam Bennett iets collegialer was geweest.

Peter Lippens 12 april 2021 om 19:21

lag niet aan Bennett maar aan het treintje van Alpecin die perfect het treintje van DSQ de weg versperde, het was trouwens Cav zelf die opzij ging zodat Bennett alsnog langs rechts kon gaan sprinten maar te laat. Het was trouwens nooit de bedoeling in Schoten Cav als eerste sprinter uit te spelen behalve in enkele dwaze sporza hoofden.

pirazzi 12 april 2021 om 19:47

Ja ik las net de uitleg van Patrick Lefevere, hij moest in het wiel van Bennett blijven.

Sven.99 12 april 2021 om 18:29

I’m so proud that I believed in @MarkCavendish the old wolf
Ooh ooh wat is dit toch eng van lefevere.

Michelangelo 12 april 2021 om 19:26

Ik had vandaag al een teiltje nodig bij de post van Beer… maar de zelfbevlekking van ome Pat is nog een stukje erger.

En dat hele “wolfjes-ding” was ooit leuk bedacht, maar nu begint het toch echt de sneue kant op te gaan. Iedere tweet van DQS gaat over wolven, wolfpack, alfawolf, oude wolf, door de wol(f) geverfde wolven, huilende wolven, dansen met wolven.

Het lijkt verdomme meer op Freeks Wilde Wereld dan op wielrennen….

Bazzz 12 april 2021 om 20:37

Ik mis John de Wolf nog

Handige Harry 12 april 2021 om 21:08

@Bazz

Die speelde alleen vals met kaarten.

KennyKlimmen 12 april 2021 om 19:01

Ken je nagaan hoe blij iedwreen zal zijn voor Dylan Groenewegen als hij weer weet te winnen.

Peter Lippens 12 april 2021 om 19:21

wie bedoel je, mij totaal onbekend, Nomen Nescio dus

Peter Lippens 12 april 2021 om 19:22

Het was idd een erg knappe sprint, nu nog bevestigen in een meer gestoffeerde sprint in een grotere ronde op WT niveau.

Stoempen 12 april 2021 om 19:28

Heb persoonlijk helemaal niks met Cavendish. Als je een renner omver rijdt zonder ook maar om te kijken (OS 2016), blijft er weinig sympathie over.

Max1 12 april 2021 om 20:32

Nog maar eens duidelijk dat Patrick Lefevere de beste ploegleider/manager ooit is in de wielersport. Hoeveel grote kampioenen heeft Mapei, Quick Step en nu Deceuninck niet opgeleverd. Vele renners die de ploeg hebben verlaten hebben nooit meer gepresteerd wat ze bij DQS hebben gepresteerd. Renners die op latere leeftijd bij Quick Step gekomen zijn zoals Gilbert hebben nog een mooi slot aan hun carrière geboekt.

Het zou helemaal de kers op de taart zijn moest Lefevere ooit een grote ronde kunnen winnen. Deze ploeg verdient dit.

antilek 12 april 2021 om 22:23

Helemaal eens Stoempen

Headlines

Materiaalzone

Populair