Pavel Sivakov wil definitief naar de Tour de France

vrijdag 7 februari 2020 om 12:30
Pavel Sivakov wil definitief naar de Tour de France

foto: Cor Vos (archief)

Pavel Sivakov gaat er alles aan doen om de Tourselectie van Team Ineos te halen, zo laat de Russische ronderenner weten aan Cyclingnews. “Het is ontzettend moeilijk om een selectie af te dwingen, maar dat is wel het doel. Waarom zou het niet mogelijk zijn?”, vraagt Sivakov zich af.

Sivakov liet enkele maanden geleden al weten graag de Ronde van Frankrijk te betwisten, maar de 22-jarige klimmer hield ook nog rekening met de Giro d’Italia. Nu gaat hij echter vol voor de Franse ronde. “Ik wil uiteraard ook presteren in het voorjaar, maar de Tour de France is toch echt het hoofddoel. Ik geloof in een selectie, mits ik hard train.”

“Het is ontzettend lastig om je bij Team Ineos in de Tourselectie te fietsen, aangezien bijna alle renners goed genoeg zijn voor het kopmanschap bij een andere ploeg. We hebben ook dit jaar weer een aantal winnaars die zich richten op de Tour”, zo doelt Sivakov op titelverdediger Egan Bernal, Geraint Thomas en viervoudig Tourwinnaar Chris Froome.

“Ik wil ooit de Tour winnen”
Mocht Sivakov inderdaad een Tourselectie afdwingen, dan zal hij in dienst rijden van Bernal, Thomas en Froome, maar de in Frankrijk opgegroeide renner hoopt ooit zelf met de gele trui te pronken. “Het grote doel is om ooit de Tour te winnen. Maar ik wil eerst nog beter worden als wielrenner en ervaring opdoen in de Tour. Ik ben nog altijd jong en wil het rustig aan doen.”

Sivakov liet vorig seizoen al mooie dingen zien in het tenue van Team Ineos. Zo won hij de Tour of the Alps en de Ronde van Polen en eindigde hij als negende in de Giro d’Italia. Sivakov werd onlangs nog tweede in de Cadel Evans Great Ocean Road Race, nadat hij in een sprint niet opgewassen bleek tegen Dries Devenyns.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Panache 7 februari 2020 om 12:35

Slechte titel, die riekt naar opstandigheid (wat niet geaccepteerd wordt binnen Ineos). Beter zou zijn: *Sivakov wil Tourselectie afdwingen.* Maar dat levert vast minder clicks op.

Redactie: Het kan nooit kwaad om eerst het artikel te lezen

Panache: Grappig. Je moet eerst op het artikel klikken alvorens de inhoud te lezen, dus dit is geen argument om de geur van clickbait te counteren

Romāns Vainšteins 7 februari 2020 om 13:27

Een titel met daaronder een poll moet gewoon de lading dekken.

vincenzo 7 februari 2020 om 14:25

Ik kan het "definitief" in de titel niet plaatsen. Je wilt iets of je wilt het niet.

Logischer is om in plaats van "definitief" het woord "graag" op te nemen. Dan dekt de titel de inhoud van het artikel.

Gilberto 7 februari 2020 om 23:02

Wat een ongelooflijke puntje puntje puntje zeikerds zijn jullie zeg met dat eeuwige gezanik en commentaar op titels en dergelijke. Gaat toch lekker zelf een site beginnen zodat je alle invloed heb en louter superieure intellectuele perfecte stukjes ken plaatsen. Man man man wat nemen sommige mensen zichzelf toch serieus

Wheely 8 februari 2020 om 00:11

Is dit misschien Vlaams? Dan zou mijn antwoord zijn, dat is niet evident.

boenk 8 februari 2020 om 04:27

Waarom zou dat Vlaams zijn? Omdat het fout gebruikt wordt in de context?

Hier zou het dan betekenen dat hij naar de Tour de France wil, om nooit meer terug te keren ofzo. Hetgeen vermoedelijk bedoeld wordt, is dat hij lang getwijfeld heeft, of dat het op zijn minst lang onzeker was en dat de beslissing nu definitief genomen is.

B@nesto 7 februari 2020 om 12:58

Genoten van zijn optreden in de Tour of the Alps samen met teamgenoot Tao.

Jean Dumas 7 februari 2020 om 14:04

Een prettige kennismaking inderdaad. Wel een type dat lang mee kan in de trein.

Kannibaal van Schepdaal 7 februari 2020 om 13:21

Als je zeven potentiële kopmannen (Bernal, Froome, Thomas, Carapaz, Sivakov, Sosa, Hart) hebt, dan stuur je hen niet allemaal naar de Tour als hoofddoel. Er bestaan nog andere grote ronden.

Bernal: Tour
Froome: Tour
Thomas: Tour
Carapaz: Giro
Sivakov: Giro of Vuelta
Hart: Giro of Vuelta
Sosa: Vuelta

Een kopman die de Giro heeft gereden, kan eventueel ook naar de Tour gaan in een dienende rol, aangezien Bernal misschien wel de dubbel Tour-Vuelta doet.

Rawolf 7 februari 2020 om 13:47

De programmas van bovenstaande zijn al bekend he, Carapaz doet Giro+Tour, verder geen dubbels

Piti18 7 februari 2020 om 14:24

Streep Hart maar door als kopman. Hij is gewogen en te licht bevonden.

Kannibaal van Schepdaal 7 februari 2020 om 15:24

@rawolf: Het is inderdaad bekend dat Ineos wat kopmannen betreft Carapaz naar de Giro stuurt, Bernal, Froome en Thomas naar de Tour en Sosa naar de Vuelta. Had dacht ik ergens gelezen dat Bernal eventueel de dubbel Tour-Vuelta zou doen, afhankelijk van zijn fysieke paraatheid na de Spelen.

Met Bernal, Thomas, Froome, Carapaz en Kwiatkowski lijkt er mij echt geen plaats meer te zijn voor Sivakov. Ik zou Sivakov dan ook met Carapaz, Hart, Moscon, Dunbar, Dennis, Ganna en Puccio naar de Giro sturen.

Giro:

Carapaz
Sivakov
Hart
Moscon
Dunbar
Dennis
Ganna
Puccio

Tour:

Bernal
Froome
Thomas
Carapaz
Kwiatkowski
Van Baarle
Rowe
Castroviejo

Vuelta:

Bernal
Sosa
Hart
Henao
Narvaez
Doull
Stannard
Puccio

Samlambeej 7 februari 2020 om 15:03

“wil”

nou en?

robot gaap