Pascal Eenkhoorn wint heuvelachtige slotrit Coppi e Bartali, eindzege Narvaez

vrijdag 4 september 2020 om 15:40
Pascal Eenkhoorn wint heuvelachtige slotrit Coppi e Bartali, eindzege Narvaez

foto: Cor Vos

Pascal Eenkhoorn heeft Jumbo-Visma het tweede dagsucces van de Settimana Internazionale Coppi e Bartali bezorgd. De 23-jarige Nederlander wist in de heuvelachtige slotrit de sprint van een uitgedund peloton te winnen in de straten van Forlì, nadat lange tijd een kopgroep het leek te halen. De eindzege ging naar Jhonatan Narvaez van INEOS Grenadiers.

Uit een oorspronkelijke kopgroep van tien renners bleef in de finale nog een zestal over: Santiago Buitrago (Bahrain McLaren), Edward Ravasi (UAE Emirates), Ben O’Connor (NTT), Oscar Riesebeek (Alpecin-Fenix), Jan Bakelants (Circus-Wanty Gobert), en Delio Fernandez (Nippo Delko One Provence).

Met nog een beklimming van de Rocca Dell Caminate te gaan was hun voorsprong op het peloton twee minuten. De zes hielden op de top van de laatste klim, op 17 kilometer van de meet, ruim twintig seconden voorsprong over. Delio Fernandez haakte in de slotfase nog af, maar de andere vijf hielden de voorsprong vast in de afdaling richting de streep in Forlì.

Buitrago strandt, Eenkhoorn wint sprint
Een uitvalspoging van Buitrago bij de koplopers liep op niets uit, maar het zorgde er wel voor dat het overgebleven peloton in extremis terug kon keren. In de sprint die volgde was vervolgens Pascal Eenkhoorn de snelste voor Diego Ulissi en Jhonatan Narvaez.

De Ecuadoriaan van INEOS Grenadiers pakte door die derde plek vier bonificatieseconden en passeerde zo leider Andrea Bagioli in het klassement. Het verschil was uiteindelijk slechts één seconde.

foto: Cor Vos

Nieuw succes Jumbo-Visma
Eenkhoorn reed de Italiaanse rittenkoers in het tenue van Jumbo-Visma Development Team. Hij en Taco van der Hoorn waren ‘te gast’ bij de opleidingsploeg. Sinds dit seizoen is het mogelijk om renners tussen een WorldTour-team en een opleidingsploeg uit te wisselen en daar maakt Jumbo-Visma graag gebruik van. Sprinttalent Olav Kooij won begin deze week de openingsrit van de Wielerweek van Coppi en Bartali.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Chasse_patate 4 september 2020 om 15:45

Iedereen wint tegenwoordig bij Jumbo. Nu vandaag van Aert nog.

RodyTur10 4 september 2020 om 23:29

Gelukt :)

S. Morgenstern 4 september 2020 om 15:47

Leuk! Heeft een mooie ontwikkeling gemaakt dit seizoen.

harryjohan71 4 september 2020 om 15:51

De overwinningen is alleen niet voor JV, maar voor JV Development team

Wheely 4 september 2020 om 16:12

Ja waarom rijdt ie voor devolepment?

harryjohan71 4 september 2020 om 16:22

JV wisselt regelmatig renners tussen deze 2 ploegen. Dit geeft Development team de gelegenheid om al vast te wennen een niveau hoger en bijvoorbeeld Pascal Eenkhoorn voor zijn eigen kans te gaan.

Felice Gimondi 4 september 2020 om 16:49

@Wheely omdat de meerderheid van dit team uit Development komt

ivo001 4 september 2020 om 15:54

Ongeloofelijk dat Narvaez hem nog pakt. Zuur voor Bagioli

AdZ 4 september 2020 om 16:25

Bagioli was niet zo bij de les blijkbaar…

Eindelijk de doorbraak van Narvaez?

Hij trapte 7 jaar geleden al pre Evenepoeliaanse wattages bij Bakala en heeft er sindsdien al een hele carrière opzitten. Toch ook nog maar 23 en een half…

harryjohan71 4 september 2020 om 16:26

Narvaez heeft het gewoon verdient. Bagioli kwam aan de leiding door ploegentijdrit, maar kon dit niet vasthouden.

Wheely 4 september 2020 om 16:12

Lekker, op naar de Tirreno!

Oblomov 4 september 2020 om 16:25

Mooi zo. Het was al jammer dat hij vorig seizoen niets wist te winnen, na die twee overwinningen in zijn debuutseizoen. Voor je het weet kom je permanent in de rol van knecht terecht terwijl je het in je hebt om mooie dingen te gaan winnen.

Die mogelijkheid om renners van de profploeg mee te laten rijden met de opleidingsploeg (en andersom) maakt het veel meer dan vroeger mogelijk om renners een programma te bieden dat past bij hun ontwikkeling.

Felice Gimondi 4 september 2020 om 16:48

Hé wie hebben we daar op positie 2!

Hele nette uitslag!! Hopelijk blijft hij progressie boeken de komende jaren, dan kunnen wee nog mooie dingen van hem zien.

Roberto Chasse-inque 4 september 2020 om 17:44

Ik geef geen akkoord inzake dit een zeer mooie overwinning noemen. Betreffende de uitslag en de geklopten zal deze world Tour renner eenander in aller standen daarop moeten leggen.

Groot talent.

AdZ 4 september 2020 om 17:51

Zal best… ben sinds de VAM blamage geen fan van m

JumbowintdeTour 4 september 2020 om 18:36

@AdZ,
Toen hij het VDP niet kado wilde geven?

AdZ 4 september 2020 om 19:08

Whatever je er van maakt hoor…

peterwinnen 4 september 2020 om 20:06

wat is daar nou je probleem dan? HIj was de enige die Matthieu kon volgen, tot drie keer toe. Met zes ploeggenoten achter hem bovendien. Ik vond het al knap dat hij kon volgen. Beetje raar om een jonge vent daar op af te rekenen.

AdZ 4 september 2020 om 21:30

Afrekenen? Waar heb je t over…?

Ik ben sindsdien geen fan… heb je daar moeite mee ofzo? Manman…

Laatste man 4 september 2020 om 19:52

Klasse Pascal. Sterk seizoen en eindelijk die overwinning!

RodyTur10 4 september 2020 om 23:39

Kuznetsov is ook zo’n naam die je dan ineens weer tegenkomt en waarvan je denkt: waar is die al die tijd gebleven? Renner waarvan ik het beeld had dat die lange zware koersen aan kon. Even opgezocht en Kuznetsov werd in 2016 3e in Gent-Wevelgem in een 4-mans-elitegroepje met Sagan, Vanmarcke en Cancellara (schoon volk zouden de Belgen zeggen). En tevens werd hij nog eens 15e en 16e op het WK (wegwedstrijd).

Inmiddels 31 en weinig aansprekende resultaten meer, dus blijkbaar over zijn top heen.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair