Pascal Ackermann tekent voor twee jaar bij UAE Team Emirates

zaterdag 7 augustus 2021 om 10:31
Pascal Ackermann tekent voor twee jaar bij UAE Team Emirates

Pascal Ackermann - foto: Cor Vos

Pascal Ackermann verdedigt de komende jaren de kleuren van UAE Team Emirates. De 27-jarige Duitse sprinter tekent een contract voor twee seizoenen.

“Dit wordt een bijzondere stap in mijn nog jonge carrière”, vertelt Ackermann. “Het team waar ik deel van uit ga maken is iets unieks in de wielersport”, klinkt het. “Ik hoop hier vele successen te kunnen behalen. Maar ik ben ook altijd een teamspeler geweest en zal zeker ook niet te beroerd zijn om voor de ploeg te werken wanneer de situatie daar om vraagt.”

Ackermann – goed voor 35 overwinningen in zijn carrière – maakt de overstap van BORA-hansgrohe, dat eerder deze week al de terugkeer van collega-sprinter Sam Bennett aankondigde. UAE Team Emirates is druk bezig met zich te versterken. Gisteren kondigde het de komst van Joao Almeida aan.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Verweggistan 7 augustus 2021 om 10:33

Rare move eigenlijk. Boos omdat ie niet naar de tour mag, dus tekenen bij de ploeg van de Tourwinnaar…

Magician 7 augustus 2021 om 10:57

Is ie snel overheen als zijn salaris weer gestort is.

Groetjesaandevoetjes 7 augustus 2021 om 11:34

Volgens mij had hij dit al getekend voor de Tour, dus dat hij niet mee mocht in de Tour had ook met zijn transfer te maken en daarna dus die selectieve verontwaardiging van Ackermann dat hij niet mee mag.

bswinkelss 7 augustus 2021 om 10:45

Alsof hij bij UAE wel de tour gaat rijden. Hij gaat er enkel om zn zakken te vullen

Xevar 7 augustus 2021 om 11:04

Valt me toch tegen hoeveel renners er nog zijn die een grote zak met geld belangrijker vinden dan hun sportieve prestaties.

Turtlehead 7 augustus 2021 om 11:12

Ik werk ook voor geld.
Op zich qua sportieve uitdaging ook wel slim: als het meezit kan hij in wat kleinere WT-rondes en in Giro en in vlakkere WT-eendaagse koersen kopman zijn van een sterke ploeg.

Dion 7 augustus 2021 om 11:35

Ik werk ook voor geld maar had, bij minder aantrekkelijke werkgevers, veel meer kunnen verdienen. Werkplezier is minstens zo belangrijk als je salaris.

Dat onze Duitse vriend z’n carrière jong vindt en nu z’n zakken vult bij een team waar ie nooit de tour gaat rijden is op z’n minst bijzonder.

Ronellenfitsch 7 augustus 2021 om 11:15

Alsof UAE de enige ploeg is die renners met geld betaalt … gebeurt in de rest van de wereld ook hoor.

rennerske 7 augustus 2021 om 12:15

Sterker nog, heb begrepen dat in andere sporten bijv. voetbal, heel soms ook voor het geld gekozen wordt. Het is me allemaal wat!

fietsvriend 7 augustus 2021 om 11:34

Geen 6 jaar? Spreekt weinig vertrouwen uit.

koos1 7 augustus 2021 om 11:38

Toch vreemde keuze. Bij Bora had hij nog kans om de tour te rijden, zeker nu Sagan vertrekt. Bij UAE is de kans op een plek in de tour ploeg uitgesloten. Lijkt erop dat hij kiest voor het geld en gaat voor ritzeges in Giro en/of Vuelta en de kleinere rondes waar Pogacar niet start.

JensV16 7 augustus 2021 om 11:43

Pogacar gaat volgend jaar wel vuelta rijden

Remcoderksen 8 augustus 2021 om 00:46

Dit had Soudal weer niet

il Pantera 8 augustus 2021 om 14:22

Had voor de Tour al getekend. Dus dat heeft niets met zo’n move te maken. Hoe dan ook pakte Kristoff ook gewoon geel en een ritoverwinning wanneer hij in het team zat van Pogi die de Tour won.

De uitlatingen over ‘voor het geld’ vind ik van de pot gerukt. Een rennerscarriere duurt gemiddeld 10-15 jaar. Als je daarin al je pensioen kan voorzien en na die 15 jaar niet op zoek moet naar een baantje, wie zou hem ongelijk geven?

Headlines

Materiaalzone

Populair