Parijs-Nice 2017: Starttijden klimtijdrit Mont Brouilly

Parijs-Nice 2017: Starttijden klimtijdrit Mont Brouilly

Arnaud Démare is de laatste die start aan de tijdrit - foto: Sirotti (archief)

dinsdag 7 maart 2017 om 20:44

Andrea Guardini is woensdag de eerste renner die van start gaat in de individuele tijdrit van 14,5 kilometer naar Mont Brouilly. De Italiaan van Astana doet dat om 13.25 uur. Om 16.10 uur is klassementsleider Arnaud Démare van FDJ de laatste coureur die van het startpodium vertrekt.

Het zijn de enige tijdritkilometers van deze Parijs-Nice. De Mont Brouilly is een klim van drie kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,7%. De eerste elf kilometer van de tijdrit zijn vlak, de laatste drie gaan omhoog.

flag-fr Parijs-Nice 2017, etappe 4 (ITT)
Starttijden Nederlanders
13.39 uur – flag-nl Tom-Jelte Slagter (Cannondale-Drapac)
14.42 uur – flag-nl Stef Clement (LottoNL-Jumbo)
14.47 uur – flag-nl Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo)
15.00 uur – flag-nl Tom Leezer (LottoNL-Jumbo)
15.03 uur – flag-nl Tom Stamsnijder (Sunweb)
15.14 uur – flag-nl Timo Roosen (LottoNL-Jumbo)
15.23 uur – flag-nl Roy Curvers (Sunweb)
15.26 uur – flag-nl Sam Oomen (Sunweb)
15.30 uur – flag-nl Moreno Hofland (Lotto Soudal)
15.42 uur – flag-nl Bram Tankink (LottoNL-Jumbo)
15.46 uur – flag-nl Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo)

Starttijden top tien
16.01 uur – flag-si Kristijan Koren (Cannondale-Drapac)
16.02 uur – flag-ie Daniel Martin (Quick-Step Floors)
16.03 uur – flag-fr Rudy Molard (FDJ)
16.04 uur – flag-co Sergio Luis Henao (Sky)
16.05 uur – flag-fr Romain Hardy (Fortuneo-Vital Concept)
16.06 uur – flag-fr Tony Gallopin (Lotto Soudal)
16.07 uur – flag-be Philippe Gilbert (Quick-Step Floors)
16.08 uur – flag-no Alexander Kristoff (Katusha-Alpecin)
16.09 uur – flag-fr Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors)
16.10 uur – flag-fr Arnaud Démare (FDJ)

Volledige startvolgorde

Dit artikel delen:

24 Reacties

Wheely 7 maart 2017 om 20:47

Nou, kan Groenewegen mooi revanche nemen!

Jackpot 7 maart 2017 om 20:49

Benieuwd naar steven zijn tijdrit, hopen dat het klimmetje aan het eind de schade voor daniel Martin nog een beetje beperkt blijft! Ik gun die man echt een mooie overwinning.

schipperaar 7 maart 2017 om 21:09

Wordt een leuke coopertest voor Dylan bergop, benieuwd of ie het redt binnen 12 minuten.

TomVD 7 maart 2017 om 21:18

Ik zou het niet echt een klimtijdrit noemen. De niet-tijdrijdende klimmers zijn al een minuut kwijt tov mannen als contador, porte, izagirre en co nog voor ze aan de klim beginnen.

tvm 7 maart 2017 om 21:19

Gallopin of Alaphilippe in et geel? Of houd Demare et?

Hengacity1 7 maart 2017 om 21:19

Wie gaat de truc uithalen van de fietswissel??

denistel 7 maart 2017 om 21:31

demare houdt het op zeker niet 3 km gem 7,7 is wel wat te pittig voor
hem.

Turtlehead 7 maart 2017 om 21:47

Demare zeker niet. Alaphilippe voor de dubbel? Grappig om te zien dat Hofland en Slagter hier ook meedoen, die hebben hier grote triomfen gevierd, hoop ze nog te zien in beeld deze week.

moker 7 maart 2017 om 21:49

Guardini rijdt niet meer voor Astana

Romāns Vainšteins 7 maart 2017 om 21:51

Waar komt het ronduit idiote idee vandaan om maar een minuut ertussen te stoppen ? Dat gaat zekertjeweten chaos worden.

LyndaLid 7 maart 2017 om 21:54

Ik denk dat Henao die klim echt op gaat blazen, die lijkt super goed te zijn! Dat stukje ervoor is natuurlijk minder op zijn maat.

Alaphilippe kan dit op zich wel, Contador en Porte (mits fit) natuurlijk ook.

Maar mijn man is Zakarin.

LutsenkoFan 7 maart 2017 om 21:56

Onze Henao fanmaandje is er weer zo te zien.

xistnc 7 maart 2017 om 21:59

Het aantal echte tijdrijders is beperkt. Door die laatste 3km wellicht logisch. Kruijswijk moet hier uit de voeten kunnen, al is het voor hem aan de korte kant. Ik ben verder vooral benieuwd naar Stef Clement en Sam Oomen.

schipperaar 7 maart 2017 om 22:02

Stijgingspercentage lijkt wat overdreven, meer voor de mannen met macht dan pure klimmers. wie weet kunnen de sprinters zich ook nog laten gelden.

dark-knight 7 maart 2017 om 22:03

Deze is voor Ion Izagirre!
Oomen voor de beste 15?

marehoek 7 maart 2017 om 22:12

Gaat Gilbert “motor” spelen voor Alaphilippe?

Covadonga 7 maart 2017 om 22:27

Ik denk ook Zakarin

Quintenri 7 maart 2017 om 23:12

Kan gilbert dit ook of zeg ik nu iets doms?

Davide_Formolo 7 maart 2017 om 23:37

@Quinteri Ik verwacht Gilbert morgen wel in het geel. Goede tijdrijder, en 3 km 7% moet hij wel aankunnen, hij lijkt immers aardig in vorm. Andere kanshebber voor het geel is Gallopin, staat er stiekem ook erg goed voor in het algemeen klassement.

nederbelg 8 maart 2017 om 01:20

@marehoek
Zich 2 minuten laten 'uitzakken' in een tijdrit van 14 km dan? Ben vooral benieuwd waar Gilbert zelf kan uitkomen. Hopelijk voor Alaphilippe alvast geen windstoten zoals in de tourtijdrit vorig jaar…

assen 8 maart 2017 om 07:53

Benieuwd naar Oomen! Kan me niet herinneren dat ie ooit een goede tijdrit reed, maar kan aan mij liggen. Ook benieuwd of Kruissie nog in de top10 kan komen deze ronde. Vandaag kan ie hopelijk al een aantal plaatsen stijgen.

jvh93 8 maart 2017 om 07:56

clement!

Netraam 8 maart 2017 om 08:30

Het is een heel onregelmatige klim, daarmee gaan renners als Porte, Contador en Alaphilippe meer tijd pakken dan pakweg Steven Kruijswijk of Zakarin denk ik.
Gilbert in topvorm zou hier zeker voor de overwinning meedoen, maar sinds 2011 heb ik bij hem zo’n vorm niet meer gezien (en Gilbert 2011 kon echt bijna alles).

Jungle Man 8 maart 2017 om 09:57

Ik verwacht Gilbert of Henao in het geel na vandaag. Gilbert heft zich al een paar keer laen zien en heft er blijkbaar zin in.

Headlines

Materiaalzone