Pablo Lastras (39) zet punt achter carrière

vrijdag 11 september 2015 om 13:34
Pablo Lastras (39) zet punt achter carrière

Pablo Lastras keert niet terug in het profpeloton. Dat vertelde zijn manager Angel Edo aan de Spaanse radiozender Cadena SER. De 39-jarige Spanjaard van Movistar kwam in maart tijdens de Ronde van Catalonië zwaar ten val. Hij brak daarbij zijn bekken en ondervindt daar nog steeds last van.

De Madrileen werd in 1998 beroepsrenner bij Banesto. Eerder reed hij drie jaar voor het amateurteam. Lastras bleef zijn gehele carrière in dienst van dezelfde ploeg en wist in alle drie de grote rondes een etappe te winnen. In 2001 won hij in de Giro de rit naar Gorizia. Twee jaar later zegevierde hij in de Tour de France tijdens de etappe naar Saint-Maixent-l’École. In zijn eigen Ronde van Spanje won hij etappes naar Córdoba en Collado Villalba (beiden 2002) en Totana (2011).

Dit artikel delen:

12 Reacties

Bassi 11 september 2015 om 13:52

Triest om op deze manier te moeten stoppen.

0
El_Imbatido 11 september 2015 om 13:53

Was altijd een sterke, slimme aanvaller. Ik kan me al z’n overwinningen in Giro, Tour en Vuelta nog herinneren. Vooral de gewonnen Touretappe was een tactisch meesterwerk met Nardello, Dacruz en Canada in de finale. Z’n hele carrière voor Unzue gereden. Ik hoop dat ie een plek in de ploegleiderswagen krijgt.

0
Liefhebbertje 11 september 2015 om 14:26

Ach… 39 jaar, wat wil je. Voor mijn gevoel al 10 jaar niets mee van vernomen. Wel in 2011 nog een rit gewonnen zie ik.

0
west 11 september 2015 om 14:45

@Liefhebbertje
Waar ben je dan liefhebber van? Als je Lastras al 10 jaar niet meer opgevallen is?

0
aeroventiel 11 september 2015 om 15:21

Lastras heeft zijn hele carrière ze longen uit zijn lijf gereden voor kopmannen, laat maar zien hoe gewaardeerd die word doordat die ze hele carrière bij de zelfde grote ploeg heeft mogen rijden.

0
Tutu888 11 september 2015 om 15:39

Etappes in alle drie de grote ronden gewonnen en jarenlang de kopmannen naar grote successen geholpen. Lastras kan denk ik met een goed gevoel terugkijken op zijn carriere.

0
Romāns Vainšteins 11 september 2015 om 15:41

Rotafscheid van toch wel een hele herkenbare persoonlijkheid met volkomen eigen stijl binnen het peloton. Trouwens helemaal eens dat dit nou zo'n renner is die je in de wagen mag verwachten, kent de structuur door en door, heeft alle verschillende vormen van tactiek mogen uitvoeren en ook nog eens ritwinsten in alle 3 de rondes op zijn CV, geen assessment nodig lijkt me.

0
Jacco van Stierop 11 september 2015 om 16:05

Een oude, trouwe krijger die nooit verzaakte, dat misstaat nooit in het peloton. Lijkt me wel iemand om plaats te nemen in de ploegleiding.

0
Tokstar 11 september 2015 om 17:58

@aeroventiel
+1

Ik me ga hem alvast herinneren als een enorm werkpaard!

0
Tinkerbell 11 september 2015 om 18:17

Heel jammer dat hij op deze manier moet stoppen maar het was ook wel te verwachten na die zware valpartij.

0
Zjoske 11 september 2015 om 19:39

Was dit die valpartij met die paaltjes die midden op de weg stonden?

0
MrSpeckNeck 11 september 2015 om 23:31

@Zjoske Nee dat was in de ronde van het baskenland als ik het me goed herinner

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone