Oscar Riesebeek op weg naar Corendon-Circus

donderdag 12 september 2019 om 15:00
Oscar Riesebeek op weg naar Corendon-Circus

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zal binnenkort een nieuwe ploeggenoot mogen verwelkomen. Oscar Riesebeek is namelijk op weg naar Corendon-Circus. De 26-jarige Nederlander koerst dit seizoen voor Roompot-Charles, dat zal verdwijnen uit het wielerpeloton.


Riesebeek maakte in 2017 zijn profdebuut bij (toen nog) Roompot-Nederlandse Loterij. Hij viel de afgelopen seizoenen vooral op in de kleinere rittenkoersen. Zo werd hij vorig jaar derde in de Vierdaagse van Duinkerke, maar eindigde hij dit seizoen ook op het podium van het Circuit Cycliste Sarthe.

Daarnaast liet hij zich zien in enkele eendagswedstrijden, waaronder de Druivenkoers in Overijse (tweede in 2018) en de voorbije Veenendaal-Veenendaal Classic (vierde). Riesebeek kende echter ook de nodige pech. Zo viel hij dit seizoen nog zwaar in de Vierdaagse van Duinkerke, met een hersenschudding tot gevolg.

Eerder vandaag werd bekend dat Maurits Lammertink – ploeggenoot van Riesebeek bij Roompot-Charles – volgend seizoen zal koersen voor Wanty-Gobert.

Dit artikel delen:

13 Reacties

LB117 12 september 2019 om 15:01

Lekker voor Oscar.
De goeden van Roompot lijken allemaal een plekje te gaan vinden.
Lars Boom naar Cofidis??

Emergo 12 september 2019 om 18:29

Alleen de goeden vinden een plaatsje.

HSV 12 september 2019 om 19:30

Ik denk eerder Lars naar huis..

jibi verboort 12 september 2019 om 19:40

Zijn er serieuze onderhandelingen tussen Cofidis en Boom? Mogelijk met het oog op Parijs-Roubaix 2020? Hoe komt het dat deze vraag bij je opkomt?

Chris Van Uden 12 september 2019 om 15:14

Mooie stap voor hem! Reed toch regelmatig goed in de voorjaarsklassiekers.

JaBo 12 september 2019 om 15:21

Al iets bekend waar t’Schip heen gaat?

zipp404 12 september 2019 om 15:40

Ik ben wel benieuwd waar t’ Schip strandt.

Merlinappa 12 september 2019 om 18:36

Ik hoop stiekem dat Van Schip ook naar Corendon gaat. Of TJV natuurlijk! Die gast is gewoon wereldkampioen op de baan, zou bizar zijn als ie geen ploeg kan vinden.

Olly 12 september 2019 om 15:43

Mooie move Oscar, fijn voor je.

HSV 12 september 2019 om 15:51

Volgens mij zouden ze Hagen moeten nemen als meesterknecht, schaduwkopman, wegkapitein.. Die is volgens mij nog vrij..
Leuk voor Riesebeek, dat wel.

Scott Sunderland 12 september 2019 om 16:57

Goed voor Riesebeek. Prima transfer.

Nick van der Lijke verdient ook wel een contract ergens. Van Schip zal het zeker wel lukken iets te vinden. Weening rijdt nog steeds leuk, ondanks de leeftijd.

Reinders, Asselman en Van Ginneken, geen idee of dat gaat lukken. Duijn is toch al 35 jaar. Boom zal mij niet verbazen als hij ermee stopt.

Fassa Bortolo 12 september 2019 om 18:38

Ik vind juist Elmar Reinders een enorme motor hebben. Misschien niet altijd een afmaker, maar ik zie daar zeker een type als Declercq in

Samlambeej 12 september 2019 om 22:05

Mooi, die toonde zich frequent in de aanval nog lang voor het einde van zijn ploeg aangekondigd werd.