Orica-Scott haalt broertje Esteban Chaves bij opleidingsploeg

Door Nick Doup, maandag 20 november 2017 om 16:19

Esteban Chaves - foto: Sirotti (archief)

Orica-Scott heeft Brayan Chaves ingelijfd. Het jongere broertje van Esteban Chaves tekent een contract bij Mitchelton-Scott, de opleidingsploeg van de Australiërs. De 20-jarige Brayan kwam het afgelopen seizoen namens EPM uit in het Colombiaanse beloftencircuit.


De jonge Chaves ziet zijn contract als een ‘geweldige kans’ voor 2018. “Ik heb geen woorden om te beschrijven hoe opgewonden ik ben. Ik ben heel blij om bij het team te komen en het is een droom die uitkomt om er deel van uit te maken en toe te werken naar de toekomst”, reageert Brayan op zijn transfer.

“Natuurlijk zou het ongelooflijk zijn als ik in de voetsporen kan treden van Esteban, als je ziet wat hij allemaal bij Orica-Scott bereikt heeft”, zegt hij over zijn zeven jaar oudere broer. “Dat zou heel speciaal zijn en het is een geweldige kans voor mij waar ik het maximale uit wil halen.”

‘Hetzelfde traject dat Esteban heeft gevolgd’
Binnen de ploeg hebben ze op de korte termijn plannen met Brayan. “We willen hem laten wennen aan de verschillende type wedstrijden, om hem zijn plaats te laten vinden en vertrouwen te krijgen”, aldus ploegleider James Victor in het persbericht. “Daarnaast rijden we rondes in Azië die aansluiten bij zijn kwaliteiten als klimmer. We hebben een langetermijnplan met Brayan, om hem de komende jaren te ontwikkelen met hetzelfde traject dat Esteban en andere talentvolle, Colombiaanse klimmers gevolgd hebben.”

13 Reacties

Cadellie 20 november 2017 om 16:29

Nog zo’n goedlachse?

Romāns Vainšteins 20 november 2017 om 16:49

Meer mensen die de overolijke blije bek van deze knakker wel wat zat aan het worden zijn ?

leegloper 20 november 2017 om 16:50

2 keer 2 broertjes dus. Dat kan leuk worden met Orica in de bergen, als hij bij het niveau van Esteban komt.

zipp404 20 november 2017 om 17:04

Colombianen zijn nou eenmaal dankbare mensen, dat siert ze.

Het halve peloton bestaan inmiddels uit broertjes. T zal de moedermelk zijn zeker..

Arry1337 20 november 2017 om 17:08

De revelatie van de ronde van wat nou?

@RV
Wat een overdreven statement zeg, Chaves is het grootste deel van het afgelopen seizoen out of uit vorm geweest, dus die lach heb je amper gezien. Daarnaast gaat dit bericht over zijn broertje :/

pjam4 20 november 2017 om 17:25

@RV: Het is ook nooit goed he!

TykkeThor 20 november 2017 om 18:03

@RV
Nee. Dat constant tegen de stroom in zwemmen van jou om te laten zien hoe lekker authentiek je wel niet bent daarentegen.

JimboX 20 november 2017 om 18:05

@RV Lachen is gezond, misschien moet je het zelf wat vaker doen :)

WernerFranke 20 november 2017 om 19:07

@RV
Blijkbaar ben je de enige.

Covadonga 20 november 2017 om 21:28

Je bent echt alleen.

lnnrt 20 november 2017 om 21:29

@RV: ja inderdaad, ben het helemaal beu. Zo’n rotjaar draaien, en maar blijven lachen. Waar haalt hij het lef vandaan. Eerst was het nog wel leuk, authentiek zelfs, maar dat houdt een keer op natuurlijk. Ik hoop niet dat die broer van hem ook zo is, die is zeven (!) jaar jonger. Moeten we nog zeven jaar langer tegen dat ontwapende geglimlach aankijken. Pffffffff.

Paling99 21 november 2017 om 12:22

@RV
Haal je daar nu echt voldoening uit, altijd tegen de stroom inzwemmen? Een eigen mening is altijd mooi en kan ook vaak afwijkend zijn van de grote massa. Als je mening standaard haaks staat op wat je verwacht dat de massa zal denken is het geen mening meer, maar is het gewoon interessant doen. Maakt je een stuk minder origineel dan je zelf denkt te zijn kan ik je melden.

schmielerflits 21 november 2017 om 15:30

TykkeThor +1