Orde hersteld door Van der Poel: “Het was stukken beter dan gisteren”

zondag 15 december 2019 om 16:13
Orde hersteld door Van der Poel: “Het was stukken beter dan gisteren”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel heeft zijn zegeloze reeks beperkt gehouden tot een wedstrijd. Na zijn derde plaats in de modder van Ronse was de wereldkampioen vandaag in de Druivencross van Overijse weer de beste. “Het was vandaag stukken beter dan gisteren”, reageert hij in het flashinterview.

Van der Poel weet niet of zijn lange trainingen van het voorbije trainingskamp nu al zijn ingedaald. “Dat nog niet”, zegt hij. “Maar gisteren was het nog meer stompen en lopen. Dat was lastig om in het ritme te komen. Ook had ik wat meer last van de rug dan vandaag. Maar ik ben vooral blij om vandaag weer op het hoogste podium te staan.”

Een opvallend beeld was er vroeg in de cross, toen een loslopende hond de renners tegemoet kwam in de passage rond start-finish. “Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt”, lacht Van der Poel. “Gelukkig zagen we hem van ver komen, dus konden we anticiperen. Het was nog een mooie hond ook.”

Komende week staat voor de kopman van Corendon-Circus de ‘dubbel’ op het programma. Zaterdag rijdt hij de Waaslandcross van Sint-Niklaas en zondag de Wereldbeker in Namen.

Dit artikel delen:

8 Reacties

vanSpringel 15 december 2019 om 20:13

Ik zie ze (mensen met honden) wel eens op de cross lopen. Totaal geen inlevingsvermogen. En of die honden daar nu van genieten ?

yo-eddy 15 december 2019 om 20:31

de van der Poels hebben ook hun Dalmatiers mee naar de Cross ;)

Samlambeej 15 december 2019 om 20:38

Ik hoor ze wel eens, mensen zonder honden. Totaal geen inlevingsvermogen. Zeker niet bij honden.

Halloo verdraagzaamheid..

freirefreire 15 december 2019 om 22:27

@Samlambee dit heeft niets met verdraagzaamheid te maken. Dat zou wel zo zijn als er een verbod op mensen met honden zou zijn rond de cross. Mensen mogen best hun hond meebrengen, maar het is dan wel hun verantwoordelijkheid dat zaken zoals vandaag niet kunnen gebeuren. Als dat wel gebeurt, mag de wielerorganisatie/renner/toeschouwer/liefhebber daarover best chagrijnig zijn op de eigenaar, want die verzaakt zijn plicht. Bovendien heeft vraagt VanSpringel zich terecht af of die honden er wat aan hebben om langs het parcours te staan. Als ik zelf een hond zou hebben, liet ik ‘m waarschijnlijk thuis.

yo-eddy 15 december 2019 om 23:12

@freirefreire

…..want? er lopen elk weekend honden mee in de cross? …… dit is een uitzondering/ongelukje net als die suppoost waar VDP vorig jaar op botste.
Shit happens … en we gaan weer door.

zipp404 15 december 2019 om 21:10

“Met rugnummer hadden ze een flinke kluif gehad aan deze viervoeter” “hij beschikt over een stevig sprintje”

Olly 16 december 2019 om 09:54

Hahaha +1
Hond op het parcours = krenten in de pap dit (als het eenmalig gebeurd)
Als het op de weg gebeurd vindt ik het helemaal niets. Zowel renners als ook de hond kunnen dan veel meer schade oplopen als er een valpartij ontstaat. Maar in dit geval had ik er wel lol om.

toke 16 december 2019 om 11:08

Ik had gisteren helemaal geen zin om naar Overijse te gaan voor de cross…..Maar mijn hond bleef zo zeuren om wel te gaan……Als hij Matheu van der Poel ziet dan raakt hij helemaal door de dolle.

Headlines

Materiaalzone

Populair