Opnieuw corona-alarm bij Quick-Step: Ploegleider Klaas Lodewyck mist start Vuelta

donderdag 18 augustus 2022 om 12:28
Opnieuw corona-alarm bij Quick-Step: Ploegleider Klaas Lodewyck mist start Vuelta

Klaas Lodewyck op archiefbeeld - foto: Cor Vos

Quick-Step-Alpha Vinyl heeft vlak voor de Vuelta a España te maken met een coronageval. Het gaat om ploegleider Klaas Lodewyck, die woensdag bij de verplichte coronatest voorafgaand aan de grote ronde positief testte. Hij zal daardoor de start van de Vuelta moeten missen.

Castelli

Een hard gelag voor kopmannen Remco Evenepoel en Julian Alaphilippe, de wereldkampioen, die het dus zonder hun Belgische ploegleider moeten doen. De andere ploegleider van dienst van Quick-Step-Alpha Vinyl is de Italiaan Davide Bramati. Wie de nieuwe tweede man wordt in de volgwagen, is nog niet bekendgemaakt door het team.

Als gevolg van de positieve coronatest van Lodewyck heeft Quick-Step-Alpha Vinyl enkele voorzorgsmaatregelen genomen binnen de ploeg, om de kans op verspreiding te minimaliseren. Donderdagavond wordt de ploeg gepresenteerd in het centrum van Utrecht, vrijdag staat de ploegentijdrit op het programma in de Domstad.

In de voorbije Tour de France kende het team van manager Patrick Lefevere ook al een ware reeks aan coronagevallen. Vooral stafleden werden getroffen, waaronder ook Lodewyck.

Dit artikel delen:

21 Reacties

dikkechaap 18 augustus 2022 om 12:36

Tja, waarom zou je ook overdreven voorzichtig zijn voorafgaand aan een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar.

0
Koersmaniak 18 augustus 2022 om 14:00

Zowel in de Tour, het voorjaar als nu met de Vuelta een corona-uitbraak onder de staf van QS.
En opnieuw Lodewyck, toch een risicopatiënt, zelf moeten stoppen wegens hartproblemen. Die zou toch extra voorzichtig zijn?

0
reusjen 18 augustus 2022 om 14:20

Hoe kan je zo snel achter elkaar afzonderlijk positief testen? Mensen die het net gehad hebben zouden toch juist het best beschermd moeten zijn. Waarschijnlijk is dit of nog een restje virusmateriaal van de vorige besmetting of een vals positieve.

0
Limal 18 augustus 2022 om 14:49

Dit recente artikel (met links naar wetenschappelijke studies) bespreekt alle aspecten van herinfectie met de huidige omikronvarianten: https://theconversation.com/how-soon-can-i-get-covid-again-experts-now-say-28-days-but-you-can-protect-yourself-185491
Moest er iemand dezer dagen nog geïnteresseerd zijn in virologie… :-)

0
Romāns Vainšteins 18 augustus 2022 om 16:08

Virologie = boring, dit is het epoque van de Farmawappa's

Haal op het doek voor Farmawappa!
Het eind is zoek!
Bij de familie Farmawappa
Kom op bezoek bij Farmawappa

0
Jean Dumas 18 augustus 2022 om 12:36

Dramati als eerste ploegleider, no, no, no.

0
Romāns Vainšteins 18 augustus 2022 om 13:14

Wat is er nou mooier dan een met zonnebril uitgedoste, driekwart uit het portier hangende krijsende Bramati, terwijl ie nota bene zelf rijdt ?

0
Michiel 18 augustus 2022 om 13:33

Bramati doet me aan mn vader denken, wanneer hij met 160 km per uur over de snelweg jakkerde met een pot bier tussen zn benen. Als ik hem vroeg om een veiligheidsgordel, haalde hij zn das van zn nek en gooide me die toe met de opmerking, gebruik deze maar knul.

0
vevie 18 augustus 2022 om 13:55

Das een topvader. Quite a character.

0
Marik 18 augustus 2022 om 15:08

Er wordt me opeens heel veel duidelijk.

0
Michiel 18 augustus 2022 om 15:15

Thanks Vevie. Zie het als het kaarsenverhaal van Derksen, een beetje uit zn verband gerukt. Fantastische man was en is het.

Sterkte Moeder Theresa. Blijven lachen en blijf je inzetten tegen al het onrecht hier he.

0
thenewGOAT 18 augustus 2022 om 22:04

@Michiel, ah, uw vader is Jeremy Clarkson dus??? :-)

0
Michiel 18 augustus 2022 om 22:16

thenewGOAT. Das wel verre familie van ons, net als Anton Geesink. En Danny Kah, de beroemde Australische afstandsschaatser én baanwielrenner.

0
thenewGOAT 19 augustus 2022 om 11:11

Anton wie ? :-)

0
Michiel 19 augustus 2022 om 11:16

Anton van Muiswinkel, de judoka die ook Zwarte Piet speelt.

0
advocaat van de duivel 18 augustus 2022 om 14:01

Domme regels-alarm eerder…

0
Pietspeed 18 augustus 2022 om 14:31

The story must go on for the big showdown. Iets met schapen over de dam. Hopelijk krijgen we een mooie Vuelta te zien iig.

0
Marik 18 augustus 2022 om 16:04

Tja het vraagteken dat een uitroepteken moet worden kan ook nog als een nachtkaars gedoofd worden.

0
dikkechaap 18 augustus 2022 om 16:11

Het zou toch wel een klein Vlaams trauma betekenen als hun Remco in het rood moet afstappen vanwege een coronabesmetting…
Hoeveel jaar geleden is het nu, 44?

0
Gunther Leonhardt 18 augustus 2022 om 16:21

Laat ons hopen dat het verkoudsvirus niet tot gedwongen opgaves leidt in het peloton.

0
Kelder is de Man 18 augustus 2022 om 17:30

Zie zoveel mensen dagelijks tijdens werk en altijd in een stampvolle bus. Ken niemand die het niet gehad heeft. Volgens mij ben ik immuun, snap er geen ruk van.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone