Opinie | Johan Bruyneel: “Pogacar en UAE focusten hele Tour op tijdrit”

Opinie | Johan Bruyneel: “Pogacar en UAE focusten hele Tour op tijdrit”

foto: Cor Vos

Ik moet het eerlijk toegeven: deze sensationele ontknoping van de Tour de France zag ik niet aankomen. Alles wat ik had voorspeld voor de klimtijdrit naar La Planche des Belles Filles is niet uitgekomen. Ik denk dat we getuige zijn geweest van een unieke sportgebeurtenis en de definitieve geboorte van een grote wielerster: Tadej Pogačar.

Ik wil een groot compliment maken aan de begeleiding van het UAE-Emirates team. In de aanloop naar deze Tour zijn ze liefst drie keer met Pogačar naar de Vogezen afgereisd om het tijdritparcours tot in de kleinste details voor te bereiden. Ze hebben toen ter plekke zelfs ook al op de fietswissel geoefend. Alle versnellingen die Pogačar moest rijden, stonden van tevoren al in een draaiboek.

Zodoende kon hij zaterdagochtend relaxed in het hotel blijven en hoefde hij niet meer naar het parcours te gaan. Daarmee heeft hij veel stress van zich afgehouden. Anders moet je in de ochtend het hotel verlaten. Als je dan op de aangegeven tijden het parcours verkent lopen daar al supporters rond. Dit verhoogt alleen maar de druk.

Overtuiging 
Bij UAE Emirates hadden ze de tijdrit naar La Planche des Belles Filles in de aanloop al bestempeld als dé belangrijkste dag van de Tour. Dat bewijst dat ze enorm overtuigd waren dat ze met Pogačar voor de prijzen gingen meedoen. Als je de voorlaatste dag zo nadrukkelijk aanstipt, dan moet je de overtuiging hebben dat Pogačar alle bergen kan overleven en na drie weken nog altijd ideaal geklasseerd staat.

foto: Cor Vos

De voorbereiding is natuurlijk heel belangrijk, maar je moet het op het bepalende moment ook maar doen. Pogačar heeft het onmogelijke gepresteerd. Hij ging van start in de tijdrit met 57 seconden achterstand om 36,2 kilometer verderop de Tour te winnen met een voorsprong van 59 tellen. Deze slag, dit had niemand verwacht. Alle logica kan overboord worden gegooid.

Fascinerende thriller 
Normaal kunnen tijdritten saai zijn, maar deze Sloveense tweestrijd was een fascinerende thriller. Het was mooi om de verschillende fietsstijlen naast elkaar te zien. Roglic rijdt in de tijdritten altijd met een hoge cadans. Ditmaal zag je echter dat op het moment dat hij meer wattages op de pedalen moest zetten, dat hij daar niet de kracht voor had. Pogačar reed met een veel lagere cadans en zette juist veel meer kracht op de pedalen.

Bij het eerste meetpunt dat we zagen had Pogačar direct al twaalf seconden op de geletruidrager goedgemaakt. Wow, dat was voor mij een verrassing. Al had het nog gekund dat Roglic zijn tijdrit dusdanig opbouwde dat hij voor de klim zijn beste krachten spaarde.

Off-day
Ik was vooraf overtuigd dat Roglic nooit een achterstand van meer dan een halve minuut voor de laatste zes steile kilometers wilde hebben. Net als Pogačar wisselde hij immers ook van fiets en daar kan altijd iets misgaan. Op de klim zag je echter direct dat Roglic zijn dag niet had, terwijl Pogačar bergop juist heel opmerkelijk nog meer tijd op alle andere renners pakte.

Ik heb geen echte verklaring waarom Roglic voor zijn doen zo’n off-day kende. Hij moet onder een enorme druk hebben gestaan. Niets ging goed. Zelfs de fietswissel liep niet soepel. Nee, het was zijn dag niet. Ik heb hem de afgelopen twee jaar in geen enkele wedstrijd zo hoekig op de fiets gezien. Hij hoorde onderweg de tussentijden en wist dat zijn achterstand opliep. Hij had echter niet de kracht in de benen om zijn wattages omhoog te brengen. Hij had simpelweg de benen niet.

foto: Cor Vos

Enorme mokerslag
Voor Roglic moet dit mentaal een enorme mokerslag zijn. Ja, ik heb met hem te doen. Maar dit is sport. En sport kan vreselijk hard zijn. Een heel jaar heeft hij in perfectie naar deze Tour toegeleefd. De ploeg heeft alles gedaan en hem gedurende de ronde uitmuntend bijgestaan. Zelden werd de gele trui in de Tour zo goed omringd door zijn ploegmaten. Ook Roglic zelf moet het gevoel hebben gehad dat alles onder controle was. Op de meest cruciale dag van het jaar haalde hij echter niet zijn normale niveau.

Al denk ik dat we vooral moeten stilstaan bij wat Pogačar op deze 19e september 2020 heeft laten zien. Wat een rit was dit! Drie weken lang heeft hij ongekend sterk gereden. Sta er ook nog maar eens bij stil dat hij in de zevende rit op weg naar Lavaur in de waaiers liefst 1’21 verloor. Door een mechanisch probleem had hij net van fiets gewisseld en reed hij nog achterin het peloton toen het peloton compleet brak. Een dag later pakte hij in de eerste Pyreneeënrit direct 40 seconden terug, wat zijn mentale weerbaarheid typeert.

Hij staat vandaag op de Champs-Élysées met de gele, witte en bolletjestrui. Liefst drie klassementen heeft hij gewonnen. Ik kan me alleen herinneren dat Eddy Merckx dat beter deed. Hij won in zijn eerste Tour de France in 1969 de gele, groene, bergtrui, terwijl hij ook nog gehuldigd werd voor het combinatieklassement en als meest strijdlustige renner van die ronde.

Zegen voor alle jonge renners
Pogačar zal morgen de meest fantastische verjaardag uit zijn leven kennen. Hij is de jongste naoorlogse Tourwinnaar. Hiermee rijdt hij overigens Egan Bernal uit de boeken die deze eer vorig jaar kende met zijn 22 jaar en 196 dagen.

Het typeert welke ongelooflijk, sterke, nieuwe generatie jonge renners is opgestaan. Hoe zij als begin twintigers al enorm overtuigd en zonder complexen rondfietsen. En dan is misschien wel het grootste talent van deze lichting, de inmiddels 20-jarige Remco Evenepoel, nog nooit van start gegaan in een grote ronde.

foto: Cor Vos

Met hun prestaties geven renners als Pogačar, Bernal en Evenepoel maar in deze Tour ook een Marc Hirschi veel vertrouwen aan andere jonge talenten. Zij realiseren zich dat ze niet jaren hoeven te wachten om mee te doen aan de top.

De Tourzege van Pogačar is dan ook een zegen voor alle jonge renners.

Dit artikel delen:

98 Reacties

Gilberto 20 september 2020 om 12:14

Van die mensen die met alle winden mee waaien…

Poeksel 20 september 2020 om 12:18

Maar hij speelt in ieder geval niet Captain Hindsight.

Gilberto 20 september 2020 om 12:21

Wie is dat?

Guushovd 20 september 2020 om 13:47

Ja heerlijk hè als je achteraf iets voorspelt heb je altijd gelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=gdbjw27QPJQ

Wheely 20 september 2020 om 12:17

Ik riep het vooraf dat Pogačar de Tour ging winnen maar na donderdag dacht ik ook dat de strijd wel gestreden was. Achteraf weten we dat in een tijdrit als deze een hoop mogelijk is en Pogačar is zo’n enorm talent die moet je nooit afschrijven. Geweldig gespeeld ook van UAE. Alles op de tijdrit.

Poeksel 20 september 2020 om 12:21

x13 bij de bookmakers in februari! Helaas slechts een euro ingezet…

Wheely 20 september 2020 om 12:31

Zou Roglič wellicht zelf zijn hele jaarsalaris hebben ingezet, zou een mooie poets zijn.

Marco 20 september 2020 om 13:11

Je kon vrijdagavond nog inzetten.. dus is prima mogelijk… moet hij wel iemand vinden die het voor hem wil doen

xistnc 20 september 2020 om 12:20

Ik kan me goed voorstellen dat dit een vaststelling is zoals JB die zelf ook zou hebben gebruikt, mocht één van zijn renners destijds zo’n konijn uit de hoed goochelen. Analyses en opinies in het heden kan ik daar moeilijk los van zien.

vevie 20 september 2020 om 12:22

Ik vraag me af wat Bruyneel hier echt van denkt. Hij was toch ploegleider van een van de grootste boeven op een fiets ooit. Het is een wereldse prestatie, uiteraard. Ik zou graag willen weten of hij denkt dat zo een prestatie echt mogelijk is voor zo een jonge renner en wat voor gevoel hij erbij heeft. Ik vraag me af of hij ook sceptisch is.

Panache 20 september 2020 om 13:19

Juist. Exact op dit gebied zit de man in de kopgroep. Qua tactiek was het niet zo boeiend.

Merlinappa 20 september 2020 om 14:56

Precies dit. Maar het woord doping wordt helaas enorm geschuwd op Wielerflits. Niks geleerd van Armstrong.

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 12:24

Niemand heeft100% ingezien dat het tijdritvoordeel juist voor Pogacar was. Ik heb eerder wel lopen vertellen dat 0:44 niet uitgesloten wasom goed te maken maar de laatste bergritten namen dat idee totaal weg. Als Gianetti & co met Pogacar dit minitieus voorbereid heeft zijn ze niets minder dan geniaal geweest. Genialer dan Bruyneel ooit heeft moeten zijn zelfs, Johan.

maklukzat 20 september 2020 om 12:34

Hoorde Theo Bos nog zeggen op TV dat UAE Team Emirates geen tijdritcultuur had en dat Pogacar zeker op het vlakke tijd ging verliezen. Ze hebben dit goed onder de radar kunnen houden.

Gilberto 20 september 2020 om 12:40

Wat vind je daar zo geniaal aan dan?

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 13:10

Geniaal is dat het gevaar van Pogacar als opponent in de tijdrit geen moment en naar niemand uitgelekt is. Pogacar heeft nog wat loze aanvalletjes gedaan wellicht met idee schijn opwerpen dat hij zijn tijdrit niet vertrouwde, wat gezien gisteren uiterst onaannemelijk is.

Gilberto 20 september 2020 om 13:11

Je doet er echt veel te gewichtig over

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 13:30

Vind ik niet, dikke truc speciale is het. De gehele wielerwereld gefopt.

JP LeDouche 20 september 2020 om 13:53

Geniaal? De gele jumbofietsen voor de Champs stonden al klaar, Sloveense boodschappen in de bonus. Ondertussen had Pogazar weinig te verliezen en blijkt nog meer wonderkind.

Opinievolgers als Bruyneel en Kerkhof schrijven veilige stukjes achteraf. Romansen roepen dat dan nog na. Maar het is allemaal denk ik niet zo planbaar.

Cochise 20 september 2020 om 12:53

Ik weet niet of het een zegen of net een vloek is voor jonge renners. Want wat als ze in hun eerste twee jaar als prof nog niét meteen een grote koers winnen. Wat als ze wat meer tijd nodig hebben om door te groeien, zal hen dat dan nog wel gegund worden?

vevie 20 september 2020 om 12:59

Die tijd zal ze zeker gegund worden, want gelukkig is niet iedereen een Pogacar, Bernal of Evenepoel. Dit zijn renners die de uitzondering vormen en dus niet de maatstaf zijn. Deze drie renners hebben nu al meer gepresteerd dan het overgrote merendeel van het peloton. Ik heb ook het idee dat men ziet dat dit echt dé uitzonderlijke talenten zijn en dus best kan begrijpen dat dit voor de meeste jonge renners beslist niet de norm is.

SprintMaster 20 september 2020 om 13:06

Tja, achteraf met het verhaal komen dat men dit al had voor bereid.

Een Pogacar die op het vlakke gelijk ligt met Dumoulin en Van Aert al op flinke achterstand zet. Terwijl beiden het snelst mogelijke pak droegen en in vorm waren. En daar bovenop nog de snelste klimtijd met een zeer hoge W/kg waarde.
Probeer dat maar eens uit te leggen.

Gladiool 20 september 2020 om 13:18

Dat kan simpel: hij was beter. Of moet iemand doping hebben gebruikt om een niet-in-topvorm-zijnde Dumoulin, een vroeg piekende Roglic en Van Aert die al 3 weken als een gek is aan het rijden verslaat?

Ik sluit het overigens niet uit, maar ik heb deze Tour dan wel meer dingen gezien die dan absoluut niet konden. De hoogkwalitatieve polyvalentie van Van Aert of het oneindige beukwerk van Hirschi bijvoorbeeld.

Een goed voorbereide Roglic in topvorm verliest hier max 30 seconden. En dan was het allemaal veel minder opvallend geweest.

Panache 20 september 2020 om 13:17

Roglic zijn tijdrit was zeer matig, maar 5e is zeker niet slecht. Pogacar stijgt gewoon zeer ver boven de verwachtingen uit. Een tijdrit zoals Porte had ik hem wel zien rijden (op het vlakke tot 45 seconden inleveren en dat goedmaken in de klim). Maar op het vlakke (op 1 seconde na) én in de klim de beste zijn, plus na 20 dagen een klimrecord rijden met verzuurde benen én fietswissel, gaat gewoon alle logica te buiten. De complimenten van Bruyneel mag team Pogacar in de zak steken.

jan jansen 20 september 2020 om 14:54

Complimenten waarvoor?
Een goede voorbereiding?
Interessant om te weten is of JB, met zijn verleden, denkt dat dit zuivere koffie is.
Doe daar maar eens een boekje over open.

FDJ 20 september 2020 om 13:24

Als Bruyneel nu echt sterk had willen overkomen dan had hij dit gistermorgen laten plaatsen. Dit is natuurlijk lekker met de wind meelullen en zo heb je altijd gelijk.

Scott Sunderland 20 september 2020 om 13:27

57 seconden voorsprong in een dergelijke tijdrit is gewoon erg weinig. Van Pogacar was wel bekend dat hij een sterke tijdrijder is. Ik was een van hen hier die in de pol had aangegeven dat Pogacar deze tijdrit ging winnen. Verder heb ik zo’n beetje alles verkeerd voorspeld trouwens. De druk op Roglic was ENORM en Pogacar kon vrij en onbekommerd rijden. Niets te verliezen en alles te winnen. Het gevoel van deze tijdrit was even echt dat van 1989, totdat Pogacar nog meer afstand nam. Blij was ik gisteren niet. Ik had het Roglic en de ploeg zeker gegund. In 1989 was ik trouwens ook niet blij. Ik was (misschien als een van de weinigen) veel meer Fignon supporter.

FDJ 20 september 2020 om 13:49

Even op PCS zitten kijken: Buiten het NK in Slovenië was de beste prestaties van Pogacar een 5e plaats! Een 5e… dan ben je een aardige tijdrijden, maa mag je niet verwachten dat hetgeen dat gisteren gebeurde een realistische optie is.

Grobbel 20 september 2020 om 14:01

Ik was ook al aan het kijken, want hoewel Pogacar een redelijke tijdrijder is zou je in hem nooit een absolute wereldtopper in die discipline vermoeden op basis van zijn uitslagen tot dusver. Afgezien van wat overwinningen in het Sloveense tijdritkampioenschap (bij 1 ervan had ie Roglic overigens met een paar seconden verschil geklopt; Roglic deed bij de andere keren niet mee) was een vijfde plek in de Ronde van de Algarve van vorig jaar zelfs zijn enige top 10 klassering bij de profs.
https://www.procyclingstats.com/rider/tadej-pogacar/statistics/career-points-time-trial

Nu heeft ie er ook niet spectaculair veel gereden natuurlijk, dus dat ie nu pas komt bovendrijven hoeft wat mij betreft geen bron van insinuaties te zijn. Dat ie de klim zo sterk opreed is denk ik wel minder verrassend dan dat ie Dumoulin kon bijhouden op het vlakke stuk.

horsm 20 september 2020 om 13:41

Beter dan Kerckhoffs, die de dag voor de tijdrit een uitgebreide analyse plaatste over wat het betekent dat TJV de gele trui mee naar huis neemt.

Marco 20 september 2020 om 13:47

LOL

Hemelrijk 20 september 2020 om 13:51

Pogacar werd veel meer en beter gestayerd op het vlakke en op de klim, dat heeft hem zeker een minuut opgeleverd en een goed gevoel, zou het zijn dat de Emiraten de gendarmes een goede “reiskostenvergoeding” hebben gegeven? Buiten dat toch een terechte winnaar!

Luc La 20 september 2020 om 13:53

Ik kan moeilijke vatten dat hij ook op het vlakke gedeelte zon verschil maakt met een hardrijders als van aert, mindere mate dumoulin. Zeker als jonge gast met toch in principe minder kracht. Bizar voor mij, zeker omdat zijn stijl er nu voor mij veel minder aerodynamisch uitzag als hen en ook een Remco. Weet niet goed wat denken hiervan..

klootje kriekeljon 20 september 2020 om 14:14

Met veel tamtam binnengehaald en aangekondigd. Bizarre keuze, met zwakke argumenten verdedigd.
En dan absoluut 0 inhoudelijke meerwaarde hebben.
Laat me raden, maar hij heeft wel ontzettend veel clicks gegenereerd.

De aanfluiting van deze Tour en een dieptepunt op WF. Gefeliciteerd Johan!

Jean Dumas 20 september 2020 om 14:24

In zijn overigens zeer plezierige voorbeschouwingen op The Move heeft hij hier niet over gerept.

S.t.B 20 september 2020 om 14:26

Wonden likken, evalueren, evalueren en evalueren op de evaluaties.

De JV tridente kon al vroeg de prullenbak in.

Vervolgens kreeg Roglic het geel te vroeg om de schouders omdat het nu eenmaal een jongen is die liefst zo snel mogelijk wil toeslaan. Illustrerend voor een renner wiens specialisme de weekkoersen zijn.

JV veranderde de strategie veel te drastisch en ging volledig over op Ineos blauwdrukken kopiëren.

Eenmaal in die rol bleek de dominantie eerder een gevangenis dan een vrij speelveld voor van Aert, Dumoulin, Kuss en ook Roglic zelf.

JV vermorzelde eigenhandig de creativiteit van deze renners door ze als luxe taxichauffeurs plankgas Roglic, maar ook alles wat aanklampte kapotmoe om seconden te laten strijden.

Roglic is een formidabel tempowisseling klimmer. Hij weet tempowisselingen/aanvallen op het steile snel te elimineren, maar kan ook zelf flink uitdelen op de zwarte stroken. Die kwaliteit heeft JV opgeofferd door van Aert en Dumoulin totaal op te roken met machinaal kopwerk.

En dan sta je daar ineens vlak voor een tijdrit.. Beseffend dat je het nu ineens in je eentje moet doen. Je bent geen gele TGV meer, maar een wagonnetje. Fietsend tegen een jongen die de hele Tour al gewend is als een wagonnetje te moeten koersen..

JV heeft veel te evalueren. Vooral hoe ze hun eigen stempel moeten drukken, en niet die van Ineos even lenen.

Westland95 20 september 2020 om 14:29

Hoe meer ik er over nadenk, hoe moeilijker ik deze prestatie van Pogacar kan plaatsen.

S.t.B 20 september 2020 om 14:45

Met jou zovelen..
Online gonst het van de complotten. Van oliedollars tot H7379..
JV kan vooralsnog beter de hand in eigen boezem steken. Pogacar hadden ze veel eerder zodanig kunnen ‘kaltstellen’ dat zelfs een Yamaha niet voldoende was om het geel te pakken.

Bassie 20 september 2020 om 14:36

Voor allen die twijfels hebben bij het exploot van Pogacar gisteren moet ik toch even terechtwijzen. “Pogi” heeft wel degelijk één en ander bewezen in tijdritten in het verleden:
1. kampioen tijdrijden van Slovenië
2. tijdritwinst in de ronde van Slovenië
3. …
Eén minpuntje: tijdens het WK tijdrijden bij de beloften te Innsbruck (+/- 2 jaar geleden) kwam hij er niet aan te pas maar daar was dan ook de volledige wereldtop tijdrijden bij de beloften aanwezig.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat gisteren Roglic en Dumoulin en Porte en Van Aert en Cavagna en Caruso en alle andere tijdrittoppers een slechte of mindere dag hadden na 3 weken slopende Tour.

S.t.B 20 september 2020 om 14:50

Bedoeld of onbedoeld is jouw ‘eerlijkheidshalve’ wel zeer ironisch..

Zo’n massale ‘off day‘ is vrijwel uniek in de geschiedenis van het tijdrijden.

Bassie 20 september 2020 om 14:59

Zoals ik al stelde, was de Tour dit jaar wel bijzonder slopend, behalve voor … onze Pogi.

Merlinappa 20 september 2020 om 15:02

Dus hij heeft twee tijdritten gewonnen, waarbij het NK van Slovenie deels (lees: vooral) kwam doordat Roglic niet van fiets wisselde en de andere is zo’n kleine koers dat ie niet terug te vinden is op PCS. Sorry, ik ben niet overtuigd. Vorig jaar in de Vuelta wordt hij nog 11e op 1,5 minuut van Roglic.

S.t.B 20 september 2020 om 15:15

Volgens de man die alles weet over hoe je tijdritten met ‘miraculeuze‘ overmacht wint ligt het toch echt aan de gedetailleerde parcourskennis van Poga en zijn begeleiders.

Wie ben ik om te twijfelen aan JB’s expertise en oprechtheid..

Bassie 20 september 2020 om 15:21

Merlinappa: niet zo ernstig

ChefSpijker 20 september 2020 om 15:26

Die tijdrit in de Vuelta is toch ook niet echt vergelijkbaar. Volgens mij startte Pogacar daar ook vrij hard en leverde vooral in het tweede deel in. Maar die tijdrit lag halverwege de ronde en had geen zware klim op het eind. Pogacar moet nog 22 worden, is niet meer dan logisch dat hij weer een (flinke) stap zou zetten. Vergelijkingen met 2018 of eerder zijn ook nogal vergezocht. Toen reed ie nog bij een klein Sloveens ploegje. Nu heeft ie veel beter materiaal en begeleiding. Een Roglic heeft minstens zulke grote stappen gezet sinds zijn overgang van Adria naar Jumbo.

NDI22 20 september 2020 om 15:20

Contador deed het vroeger ook op de 1 of andere manier, die heeft hij een tijd onder zijn begeleiding gehad, dus inderdaad jammer dat Bruyneel niet wat dieper op de materie in gaat. Dit is vrij matig natuurlijk, UAE heeft geen tijdrit cultuur en Pogacar geen ervaring met het rijden er van maar dat hebben ze allemaal verborgen gehouden… juist.. Daarbij had Roglic een mindere dag, geen off-day. Met een goede dag wint hij van Dumoulin, maar dan moet hij er nog ruim 20 seconden voor eindigen om Pogacar voor te blijven.

S.t.B 20 september 2020 om 15:33

Denk dat JB’s advocaten hem ten zeerste adviseren vooral niet dieper op de materie in te gaan..

Geen columnist die in deze fase zijn vingers wil branden aan het ‘D’ woord in relatie tot Poga’s presteren.
Misschien zelfs in geen enkele fase want als sjeikenspeelgoed kan UAE tot in de lengte der dagen procederen.

NDI22 20 september 2020 om 16:33

Niet perse D, maar had Contador een aparte benadering, een unieke eigenschap dat het mogelijk maakte zo hard te gaan op het vlakke, trainde hij enorm veel op z’n houding, enz.

Ivanoviclover 20 september 2020 om 15:24

Mijn opa zei altijd ‘pas op jongen, iets dat te mooi om waar lijkt te zijn, nou, dat is meestal ook zo’

Zonder enige uitslag in een goed bezette tijdrit te hebben gereden is dit gewoon buitenaards. Van iemand als Remco had het ik nog aanvaard, gezien zijn verleden en uitslagen in het tijdrijden. Maar dit? Time will tell.

Ligthning 20 september 2020 om 15:30

Naast de zware fouten van Jumbo-Visma over de hele Tour, tot in de slottijdrit toe, kunnen inderdaad ernstige twijfels geuit worden over Pogacar. Ik geloof alvast niet dat Poga hier gewonnen heeft met enkel talent, een goede begeleiding en de normale wetenschappelijke ondersteuning. Maar iedereen mag hierover een eigen mening hebben. Of Aderlass hiermee te maken heeft, weet ik niet. Wel dat Poga zich laat omringen door de entourage van Saunier Duval e.a. met de hoogst dubieuse heren Matxin en Gianetti, zelf dopinggebruikers en – toedienders. Enkele renners die toen, met dezelfde begeleiding, zonder bovengetalenteerd te zijn, soms onwaarschijnlijke prestaties leverden : Mayo, Riccó, Piepoli, Cobo, Horner…..

lander luypaert 20 september 2020 om 18:45

Matxin een dopingverleden???

SCIC 20 september 2020 om 15:35

Roglic verzwakt in de derde week, Pogacar niet. Daar hebben ze goed op ingespeeld bij UAE.

FDJ 20 september 2020 om 15:42

In de bergetappes leek het toch echt andersom.

S.t.B 20 september 2020 om 15:49

Waar in die 3e week heb jij dan iets van verzwakking bij Roglic gezien?

De tijdrit was voor Roglic doen matig, net zoals de tijdrit voor Dumoulins doen, voor van Aerts doen, voor Portes doen, voor Cavagna’s doen.. Eigenlijk voor elk erkend tijdrijders doen matig was..
Maar ‘matig‘ dan wel in relatie tot Poga’s tijdrit.. Streep Pogacar gemakshalve even door en al die heren hebben een toptijd neergezet.
Pogacars tijd was buitenaards, en helaas heb ik commentatoren alleen maar ‘buitenaards’ horen zeggen bij renners die uiteindelijk te grazen zijn genomen.

vanuit de kantlijn 20 september 2020 om 15:45

Pogacar the weekend wonder boy, volgende weer knallen in Imola!!! Dit schoot mij gisteren nog door mijn hoofd ; wat doet het met een Roglic als een teamgenoot, in dit geval Van Aert, zegt ik ga voor winst in de tijdrit. Kortom ik zie kansen om Roglic te verslaan…. en wat doet dat met een Pogacar…. Just a thought. …

Luc La 20 september 2020 om 15:51

Tja, zoveel minder kracht als een dumoulin, Wout, niet als gegoten op zijn fiets als Remco… En toch op het vlakke zon verschil..speciale prestatie

Wildebert 20 september 2020 om 16:09

Mijn auto rijdt op E5 ook beter en zuiniger dan op E10.

Hemelrijk 20 september 2020 om 16:47

Ik hoor niemand er over (heb het al paar keer gemeld) maar hij had de gendarmes constant metertje of 10 voor zich rijden terwijl ze bij Roglic slechts af en toe in de verte waren te zien. Dat vlakke stuk heeft qua tijden Roglic een knock out gegeven waardoor hij zichzelf vergat en ging harken. Hij had gisteren niet van Pogacar kunnen winnen maar bij level playing field de Tour niet hoeven verliezen. Maar niemand begint hier over, erg raar, draai de beelden nog maar eens af.

Lange 20 september 2020 om 15:55

edit wf: laat insinuaties en verbasteringen achterwege svp

Headlines

Materiaalzone

Populair