Opgave Lars Boom in Baloise Belgium Tour

donderdag 13 juni 2019 om 13:46
Opgave Lars Boom in Baloise Belgium Tour

foto: Cor Vos (archief)

De Baloise Belgium Tour heeft voor Lars Boom anderhalve dag geduurd. De Nederlander van Roompot-Charles is met rugklachten afgestapt in de bevoorradingszone van de tweede etappe, bevestigt zijn ploeg aan WielerFlits. In de Tour of Norway gaf Boom ook al op met een rugblessure.

Sporza meldt vanuit de koers dat Boom de hele tweede etappe al aan het sukkelen was. Een paar keer kon de ervaren klassiekerrenner – na moeilijkheden – nog terugkeren in het peloton, maar halverwege de koers koos hij toch voor een plek in de volgwagen.

Door de opgave van Boom moet Roompot-Charles de leiderstrui van Jan-Willem van Schip verdedigen met een mannetje minder. De selectie bestaat verder nog uit Jesper Asselman, Senne Leysen, Oscar Riesebeek, Michael Van Staeyen en Pieter Weening.

Dit artikel delen:

31 Reacties

HennieK 13 juni 2019 om 13:48

Pijnlijk einde van een redelijk mooie carrière, zo jammer!

katerkop 13 juni 2019 om 13:54

Hoe verrassend….

Dumoulinke 13 juni 2019 om 13:55

Lars Boom? Wie?

krypton 13 juni 2019 om 14:03

Tijd om te stoppen.

xistnc 13 juni 2019 om 14:04

Jibi nog niet op zijn plek?

jibi verboort 13 juni 2019 om 14:31

Groot en juist gevoel voor humor.

Bertvd 13 juni 2019 om 14:04

Voorbereiding dit. Met het oog op PR 2020

Jee-O 13 juni 2019 om 16:14

Naar deze opmerking was ik op zoek. :)

jibi verboort 13 juni 2019 om 23:26

@bertvd

Begrijp ik het goed dat Lars zich aan het sparen is voor Parijs-Roubaix 2020; ..opdat hij dan fris aan de start zal staan?

Chaba 13 juni 2019 om 14:06

Ja al jaren om wat voor reden dan ook niet veel meer kunnen waarmaken. Erg jammer want de hoop is er altijd dat het een keer wel lukt.

Marik 13 juni 2019 om 14:07

Dit is ook al een tijdje een treurig verhaal hè. Lars is het schoolvoorbeeld dat mindset minstens zo belangrijk is als talent. Zonde van deze toprenner.

oscarfreirefan 13 juni 2019 om 14:12

Lars DNF Boom. Heel erg zonde. Uurtje koersen was toch lang genoeg voor hem

jibi verboort 13 juni 2019 om 20:39

Tussen 2015 en het lopende seizoen 2019 stapte Lars Boom 33 maal af. (33 DNF)

Jean Dumas 13 juni 2019 om 14:22

Fysieke malheur, maar toch ook het gevoel van moet dat nu zo triest op deze manier?

josi 13 juni 2019 om 14:25

Is een opgave van Boom eigenlijk nog wel nieuws? Ik ben bang dat dit wellicht een van de laatste keren is geweest dat hij in een profkoers van start is gegaan, want zo doorsukkelen heeft toch ook niet echt veel zin.

wiebipedia 13 juni 2019 om 14:27

Ontzettend vervelend voor deze man. Toch moeilijk om niet te denken dat er hier eerder iets in de psyche speelt dan fysiek.
Afgelopen voorjaar reed hij nog eens hard in die koers die Senechal won. Toen leek hij mij na de Fransman de sterkste in koers. Persoonlijk gun ik hem niet zo’n einde aan zijn carriere.

Teejay 13 juni 2019 om 14:35

dit is eigenlijk geen nieuws meer te noemen

Jack2811 13 juni 2019 om 14:38

Jumbo toch echt de beste keuze gemaakt om hem te laten gaan!

Spurter 13 juni 2019 om 14:57

Vergooit al jaren z’n talent. Zonde dat ploegen als Roompot hun spaarzame budget besteden aan dit soort uitgerangeerde lui.

Als je oudere renners uit de WT haalt, is het zaak goed te kijken of iemand het allemaal nog wel op kan brengen.

Dat kan Boom al jaren niet meer. Einde oefening met de carriere van Lars Boom.

Hoorde dat Puck DNF Moonen weer vrij is. Puck en Boom passen prima bij elkaar.

Chris Van Uden 13 juni 2019 om 15:03

Jammer dit, ik vrees toch dat het einde van zijn carrière op deze manier rap dichterbij komt…

Sjoerd102 13 juni 2019 om 15:07

Noorwegen afgestapt met rugproblemen, België idem. Tussendoor wel je geliefde optillen zonder problemen zo te zien https://www.instagram.com/p/ByQDROIiZ9mRPxSy4WC8jb5oMoRXOR9qNwZGz00/?igshid=14nsaiic56bw1

Romāns Vainšteins 13 juni 2019 om 15:14

sjongejonge

Akiria 13 juni 2019 om 15:22

Niks mis mee…lekker man!!

VerstandOpNul 13 juni 2019 om 15:39

Het feit dat hij deze ronde startte was allicht nieuwswaardiger..

WernerFranke 13 juni 2019 om 15:57

Wie deze man nog een contract geeft, zou best eens een mentale check-up laten doen.

Spurter 14 juni 2019 om 17:19

Dit is zijn laatste contract.

Of het moet zijn dat de vrouwenploeg van Lotto nog iemand zoekt om in de bezemwagen te knechten voor Puck Moonen.

Spinergy 13 juni 2019 om 16:13

Kan niks zonder hulpmiddelen

jibi verboort 13 juni 2019 om 16:43

@xistnc: Ik heb het al twee maal eerder uitgelegd.

1. Michel Wuyts zei jaren geleden:” Wat Boom in zijn kop zet,haalt hij binnen”.
Vanaf dat moment ben ik alle uitslagen gaan bijhouden en die vertoonden vanaf
zo’n 8 jaar geleden een neergaande curve. Ik heb absoluut niets tegen Boom.
Ik was zelfs lid van zijn supportersclub, maar die werd snel opgeheven.
Bovendien gun ik elke renner in deze beestachtige zware sport het beste. Absoluut!

2. Type op wvcycling. com de naam Lars Boom in. Klik dan op palmares en
vervolgens op klassiekers. Je ziet dan zelf hoe zwak zijn feitelijke uitslagen zijn. Aan
De Amstel nam Lars 7 maal deel,6 maal dnf en 1x 96e
Mij ontgaat dan de logica van Boogerd en BreukinK om uitgerekend Lars Boom
aan te trekken als kopman van de klassiekers. Een paar maanden later stelde Boogerd al vast dat Lars zijn niveau niet meer haalt. Een dure verkeerde inschatting.

HSV 13 juni 2019 om 17:57

Ik kijk ook al jaren zo naar Boom. Een paar uitschieters en talloze dnf. Geen vechtjas a la Terpstra die alleen afstapt als hij stuk op straat ligt.

AZH 14 juni 2019 om 09:39

Clickbait…

Posts over een afstappende Boom werkt hier als een rode lap voor een stier.

kleomantre 14 juni 2019 om 10:53

Zou wat zijn als Boom ook voortijdig z’n afscheidsfeest verlaat, of onderweg er naartoe al in de remmen knijpt.