Lars Boom verlaat Tour of Norway met rugklachten

donderdag 30 mei 2019 om 16:35
Lars Boom verlaat Tour of Norway met rugklachten

foto: Cor Vos

Het zit Roompot-Charles niet mee in de Tour of Norway. De Nederlandse ProContinentale ploeg zag eerder al Maurits Lammertink en Nick van der Lijke afhaken, maar moet nu ook verder zonder Lars Boom. De 33-jarige renner heeft last van zijn rug.


Boom ging nog wel van start voor de derde etappe richting Kristiansand, maar onderweg moest de Brabander alsnog opgeven. Boom stond na twee etappes op een 110e plaats in het algemeen klassement, op ruim zeven minuten van leider en landgenoot Cees Bol.

Zijn werkgever Roompot-Charles moet nu verder met slechts drie renners: Pieter Weening, Elmar Reinders en Boy van Poppel. Van der Lijke en Lammertink moesten al opgeven in de eerste etappe naar Egersund. Van der Lijke heeft last van een ontwrichte schouder na een valpartij, terwijl Lammertink ziek is.

Dit artikel delen:

10 Reacties

TykkeThor 30 mei 2019 om 16:50

Begint er toch steeds meer op te lijken dat zijn carrière dit jaar nog als een nachtkaars uit zal gaan. Contract loopt af en met deze prestaties denk ik niet dat hij ergens nog een nieuw contract kan krijgen. Benieuwd of hij het tij nog weet te keren dit najaar.

JaBo 30 mei 2019 om 16:52

Laatste seizoen denk ik. Veel fysieke ongemakken en geen fatsoelijke uitslag. Jammer maar topsport is keihard.

Jandepandaman 30 mei 2019 om 17:12

Deze man moet gewoon de wielersport verlaten. Dit is gewoon een aflopend verhaal…

Scibby 30 mei 2019 om 17:26

Zo oud is hij ook niet qua leeftijd.

marehoek 30 mei 2019 om 17:27

wie. ?????????????????

Merlinappa 30 mei 2019 om 17:42

Lars Boom. !!!!!!!!!!!!

leegloper 30 mei 2019 om 17:50

Misschien krijgt hij nog ergens een contract t/m Paris-Roubaix.

jibi verboort 30 mei 2019 om 18:38

Overeenkomst Thomas Dekker en Lars Boom is gigantisch!

Thomas Dekker maakte in zijn beginjaren een enorme indruk op basis van feitelijke resultaten. Maar nadat de onomkeerbare neergaande lijn zich had ingezet was het tij niet meer te keren. Toch kreeg hij steeds weer zijn laatste kansdagen,gevolgd door de allerlaatste kansdagen. De achterliggende gedachte was dat het talent niet weg kon zijn en dat een nieuwe sponsor dan toch met Dekker een grote naam had binnengehaald. Aanvaardbare uitslagen bleven uit.

Bij Boom een zelfde scenario.
Boogerd liet op 29 november 2018 nog aan De Telegraaf – in het artikel 'Boogerd..Vlammetje Boom is nooit gedoofd.' het volgende optekenen
"Boom (33) lijkt nu de uitgesproken Roompot-kopman in de Vlaamse voorjaarsklassiekers. „Het zou belachelijk zijn als je Lars nu al oud noemt. Hij heeft altijd veel in zijn mars gehad en dat kan niet weg zijn na die hartoperatie. Zijn vlammetje is nooit gedoofd. Als de motor aangeslingerd wordt, gaan we nog mooie dingen zien.”

Op 15 april 2019 kwam hij daar al stevig op terug bij BN De Stem:
"Veel arbeid, weinig resultaat voor Lars Boom: ‘Hij haalt gewoon zijn niveau niet meer’
De 74ste plaats in zijn favoriete klassieker. Ook in Parijs-Roubaix kan Lars Boom (33) de torenhoge verwachtingen niet waarmaken.
Ad Pertijs 15-04-19, 08:01

Resultaten in de voor Lars Boom reeds voorbije Ronde van Noorwegen:
Rit 1 114e Rit 2 106 Rit 3 DNF
Ik vind het onbegrijpelijk dat Boogerd kennelijk nog echte resultaten van Boom verwachtte,terwijl er over meerdere jaren een neergaande lijn zichtbaar was. Nog sterker als Bij Thomas Dekker.
Jumbo Visma kreeg met Teunissen-als man voor de klassiekers inmiddels drie zeges bijgeschreven. Roompot Charles kreeg met de binnengehaalde Boom geen enkele podiumplaats en 4 opgaven bij Klassiekers.(Kuurne,De Panne,Vlaanderen,Gold Race).
Ik kan me voorstellen dat Roompot teleurgesteld is in Boom, maar ook in Boogerd,BreukinK c.s.

girardengo 30 mei 2019 om 20:44

Jammer maar waar helaas.

IlPirata 31 mei 2019 om 10:02

Teveel malheur de laatste jaren.Sterkte maar weer.