Ook Edward Theuns tekent bij Sunweb

zaterdag 19 augustus 2017 om 14:20
Ook Edward Theuns tekent bij Sunweb

foto: Sirotti

Naast Louis Vervaeke komt ook Edward Theuns de Sunweb-ploeg versterken. Dat heeft de formatie van Iwan Spekenbrink zojuist bekendgemaakt. De 26-jarige Belg komt over van Trek-Segafredo en tekent voor twee seizoenen.

“Ik ben erg blij om naar Sunweb te gaan”, aldus Theuns op de ploegsite. “Ik heb de ploeg leren kennen tijdens onze gesprekken in de afgelopen jaren en ik voel dat nu het goede moment is om de overstap te maken. De belangrijkste reden hiervoor is hoe de ploeg werkt en hoe zij hun renners beter weten te maken. Samen met het team hoop ik volgend seizoen op veel successen, met een focus op de Vlaamse wedstrijden. Ons doel is bovendien om de lead-out te versterken en om mijn sprint verder te ontwikkelen. Ik heb er vertrouwen in dat ik bij Sunweb de volgende stap in mijn carrière kan zetten.”

Theuns schreef eerder deze maand een etappe in de BinckBank Tour op zijn naam. Het was voor hem de eerste overwinning op WorldTour-niveau.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Javier 19 augustus 2017 om 14:22

Goede vervanger van Sinkeldam!

thombvb 19 augustus 2017 om 14:22

Lekker bezig hoor.

Gelegevaar 19 augustus 2017 om 14:24

Zonder de progressie die mogelijk nog in het verschiet ligt al beter dan Sinkeldam, denk ik.

HF2013 19 augustus 2017 om 14:27

Hele leuke versterking. Wordt elk seizoen nog sterker. Nog een stapje erbij en hij pakt nog eens een leuke wedstrijd in het voorjaar, wie weet komend seizoen al.

jvh93 19 augustus 2017 om 14:27

2 prima aankopen van Sunweb. Theuns als vervanger van Sinkeldam zelfs meer kwaliteit denk ik en Vervaeke heeft ook nog een behoorlijke groeimarge en kan goed zijn als knecht van Dumoulin dus prima vervanger voor Barguil

dumoman 19 augustus 2017 om 14:32

Sunweb echt goed bezig, nu nog een Nederlandse licentie en ik ben helemaal om….

ghostwriter 19 augustus 2017 om 14:35

Theuns lijkt me een goede lead-out sprinter voor Matthews aangezien hij net als Matthews redelijk makkelijk het heuvelgebergte overleeft. Vervaeke is nogal een gok aangezien hij de afgelopen jaren weinig progressie heeft geboekt.

TykkeThor 19 augustus 2017 om 14:45

Die had ik niet verwacht, maar wel een goede deal voor zowel Theuns als Sunweb. Sunweb miste nog een kopman voor de Vlaamse koersen en Theuns kan nu voor eigen kans rijden.

sprintgeit 19 augustus 2017 om 14:49

Dit vind ik echt een hele goede aankoop. Na het hersteljaar 2017, verwacht ik volgend jaar echt de definitieve doorbraak van Theuns.

Wheely 19 augustus 2017 om 14:50

Top, dit is de echte Theuns. Deze moet je hebben.

RRobson 19 augustus 2017 om 15:00

Voor mij zonder twijfel een betere renner dan Sinkeldam. Zou me niet verbazen indien hij volgend seizoen een semiklassieker pakt.

wielrenner 19 augustus 2017 om 15:09

Tsja, zijn werkgever TREK zal er blij mee zijn….. Het hele jaar doorbetaald tijdens zijn herstel en tenslotte een dankjewel van Theuns en weg is ie! Mis in dit verhaal een blijk van waardering naar zijn huidige werkgever.

Arema Pro Cycling Team 19 augustus 2017 om 15:18

Jvh93;

Haha..Vervaecke als vervanger van Barguill..Op basis waarvan?

AZH 19 augustus 2017 om 17:12

Tja, wat moet je er mee?

Covadonga 19 augustus 2017 om 17:31

Mooi transfer. Dit is wel een versterking. Hij is toch al 26. Ik had eerder al goede resultaten van hem verwacht, maar die komen nu vast bij Sunweb.

Stablinksy 19 augustus 2017 om 17:36

@wielrenner: Zouden ze daar niet voor verzekerd zijn?

Arie86 19 augustus 2017 om 17:36

@wielrenner
Dat lijkt op degenkolb vorig jaar. Koekje van eigen deeg.

moa 19 augustus 2017 om 19:59

@covadonga

Vorig jaar bijvoorbeeld? Toen ie op intensieve lag? Rare opmerking als je deze kerel volgt ieg.

@wielrenner
Als bedankje een worldtouroverwinning toch?

Covadonga 19 augustus 2017 om 23:08

@Moa
Zijn tweede jaar als prof was hij heel goed. Daarna was het minder, mede door blessureleed. Ik had dit voorjaar meer van hem verwacht. Wat is daar zo raar aan?

Sebas 20 augustus 2017 om 10:13

@ Covadonga .. Met iets meer achtergrond informatie had je wellicht wat minder verwacht? Denk dat Moa daar op doelt.

http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/3031860/2016/12/15/Edward-Theuns-krabbelt-overeind-na-horrorcrash-in-Tour-Mijn-rug-zal-nooit-meer-dezelfde-zijn.dhtml

sverige1977 21 augustus 2017 om 02:13

Trek kan nog wel wat aankopen gebruiken zeg