Olympisch kampioen Matthijs Büchli van start gegaan in Ster van Zwolle

zaterdag 16 oktober 2021 om 12:02
Olympisch kampioen Matthijs Büchli van start gegaan in Ster van Zwolle

foto: Cor Vos

Een opvallende naam stond vanochtend aan de start van de Ster van Zwolle. Namelijk die van Matthijs Büchli. De baanwielrenner is door BEAT opgeroepen om zijn eerste UCI-koers op de weg te rijden.

De 28-jarige Büchli is een van de beste baanwielrenners van zijn generatie. Deze zomer behaalde hij nog olympisch goud op de teamsprint in Tokio en op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro veroverde hij zilver op de Keirin.

De Ster van Zwolle is in het verleden meermaals in een massasprint geëindigd. Met de gunstige weersomstandigheden behoort een massasprint zaterdag tot een van de mogelijkheden. Of Büchli dan in staat is om te winnen, moet nog blijken. De Nederlander is in elk geval de rapste van zijn team, die verder bestaat uit Martijn Budding, Jordy Bouts, Luuc Bugter, Sven Burger, Bram Dissel en Stefano Museeuw.


Dit artikel delen:

11 Reacties

xistnc 16 oktober 2021 om 12:10

Geinig, ik ben benieuwd. Voor de gelegenheid alleen bochten naar links?

dit is mijn voorwiel 16 oktober 2021 om 12:20

Ben ook erg benieuwd! Naar zijn niveau in deze context en zijn ervaring!

Wheely 16 oktober 2021 om 12:31

Lijkt me iets teveel spiermassa voor 194 km maar ik gun deze oud buurjongen van mij het allerbeste!

Thijs E 16 oktober 2021 om 12:44

Hebben ze hem uitgelegd waar al die hendels op het stuur voor zijn?

Wheely 16 oktober 2021 om 12:53

De Ster kun je eigenlijk prima rijden op een fixie.

Thijs E 16 oktober 2021 om 12:57

Arm fietsje, zoveel vermogen

Westfalen 16 oktober 2021 om 12:59

Onderschat de Lemelerberg niet

Reiger 16 oktober 2021 om 14:54

Best wel een dappere jongen die met hem gaat duelleren om een plekkie in het lint.
Gewoon een eersteklas held!

Merlinappa 16 oktober 2021 om 15:04

Dit lijkt mij toch eerder onder het mom van een doorgedreven training dan daadwerkelijk kans maken.

ir-jardinero 16 oktober 2021 om 16:36

Hij reed al vaak mee met trainingskoersen op Sloten de laatste maanden, dus ik vermoedde eigenlijk al dat hij het eens in wegwedstrijden wil gaan proberen.

Alexander 18 oktober 2021 om 18:02

Matthijs reed vorig jaar na winnen van WK een clubkoersje op Spaarnwoude. Hij kon er net aan blijven hangen en kwam er helemaal niet aan te pas in de sprint. Denk dus niet dat het iets wordt.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair