Oliver Naesen: “Ik kan met iets meer geluk een grote klassieker winnen”

donderdag 14 november 2019 om 15:16
Oliver Naesen: “Ik kan met iets meer geluk een grote klassieker winnen”

foto: Cor Vos

Oliver Naesen richt zijn pijlen in 2020 wederom op de klassiekers. Er zal dus weinig veranderen voor de Belgische kopman van AG2R La Mondiale: “Met iets meer geluk kan ik een grote klassieker winnen.”


Dat meldt het Belgische DH, dat aanwezig was in Vaujany, waar momenteel een trainingskamp van AG2R La Mondiale plaatsvindt.

Het is nog onduidelijk wat Naesen in het tweede deel van het seizoen gaat doen. Echter, het lijkt bijna zeker dat de klassiekerrenner niet naar de Olympische Spelen en het WK in Martigny gaat. “Het zijn geen parcoursen voor mij. Voor Vlaamse coureurs zoals ik zijn deze te zwaar. Misschien dat ik toch ga als ik word opgeroepen, maar dan zal ik in dienst van het team fungeren.”

Het geluk dat volgens Naesen nodig is om een klassieker te winnen, had de Oostendenaar in 2019 net niet aan zijn zijde. De 29-jarige coureur moest onder meer genoegen nemen met een tweede plaats in Milaan-San Remo en twee derde plaatsen in Gent-Wevelgem en Parijs-Tours.

Dit artikel delen:

19 Reacties

limburgia 14 november 2019 om 15:29

Waarom niet , het is toch een van de beste van het peloton en ook een van de smaakmakers .

Sagan=hulk 14 november 2019 om 15:38

Hij moet vooral wat later pieken. Was vorig jaar in Parijs-Nice zo goed dat hij daar gewoon top 10 reed, in MSR teerde hij nog op die vorm en had hij waarschijnlijk zijn beste dag van het seizoen. Maar vanaf dan werd hij stelselmatig wat minder. Dus het lijkt me best dat hij zich in Parijs-Nice wat meer warmrijdt ipv elke dag tot het gaatje te gaan.

Romāns Vainšteins 14 november 2019 om 15:40

Het kan, in topvorm, met wat mazzel en enige hulp van bevriende renners.

Groningen 14 november 2019 om 16:59

Inderdaad. Al was mijn eerste reactie dat hij daarvoor een sterker team nodig heeft, dat kan natuurlijk ook als hem wat gegund wordt, of de grotere teams naar elkaar kijken als hij aangaat.

Romāns Vainšteins 14 november 2019 om 17:16

Het is een aardige gozer en er rijden nogal wat land/streekgenoten in zijn koersen rond. Iets minder lijm op het wiel.

Jonasty 14 november 2019 om 15:48

Naesen is geen Oostendenaar. Hij is wel geboren in Oostende, maar opgegroeid in Berlare. Nu woont hij in Lede volgens mij.
Indien hij Oostendenaar zou zijn, zou niemand hem zo goed verstaan.

west 14 november 2019 om 15:51

De sterke blokken worden steeds sterker en hij moet het nog steeds met alleen Stijn opknappen.

Thoin 14 november 2019 om 15:59

@West
Dilier zal hopelijk dit seizoen fit zijn en hij krijgt zijn broertje erbij. Die was bij Lotto er altijd en overal bij wanneer de beslissing viel, maar heeft de kracht (nog) niet om mee te doen tot finale. Kan dus een goede hulp zijn voor hem.
Met dan nog Gougeard en Venturini evt.
Staat er toch een mooi blokje

Panache 14 november 2019 om 16:14

Een sterk blok kan voordelig en nadelig zijn. Voordelig voor de ploeg, nadelig voor het individu. Het allerbelangrijkste is dat de Naesen zelf goed genoeg is voor de winst en niet slechts voor een ereplaats. Anders gaat het inderdaad van geluk afhangen. Dus een stap maken om alleen te rijden, nog net wat sneller sprinter, tactisch wat slimmer rijden, etc.

Titaantje 14 november 2019 om 16:21

Zijn broertje zal toch op zijn voorspraak gehaald zijn. Dan heb je nog Dillier en Gougeard. Ze zullen er niet diep in de finale meer bij zijn, maar het is toch goede ondersteuning voor de eerste 200-230km.

Samlambeej 14 november 2019 om 18:40

Lawrence Naesen er overal bij wanneer de beslissing viel?
Dat heb ik dan toch gemist.

BenderBeach 14 november 2019 om 16:03

Zo zijn er nog een stuk of 30…

Janus Hirtus 14 november 2019 om 16:21

Das het mooie aan wielrennen

Leukefans 14 november 2019 om 17:08

Over een open deur gesproken, ik denk dat zowat iedereen het daar over eens is. Klasbak!

Koersmaniak 14 november 2019 om 17:52

Sinds wanneer woont Naesen in Oostende? bron?

Hij kan in de Tour gaan vrijbuiten ipv knechten voor Bardet, gezien Bardet de Giro rijdt.

Bizziecle 14 november 2019 om 20:59

Ik vind het toch vooral een volger. Ik heb heb hem nog zelden initiatief zien nemen om de wedstrijd naar z’n hand te zetten

Samlambeej 14 november 2019 om 22:34

was vanavond te zien in De Slimste Mens.

vanSpringel 15 november 2019 om 09:33

Olivier is zich op alle vlakken aan ’t verbeteren.

JayJay 14 november 2019 om 23:36

Heerlijke jongen!