Ockeloen kroont zich tot Europees kampioen Beachrace

Ockeloen kroont zich tot Europees kampioen Beachrace

foto: Léon van Bon

zondag 18 december 2016 om 11:21

Jasper Ockeloen heeft in Scheveningen de allereerste Europese titel Beachrace op zijn naam gebracht. De renner van Parkhotel Valkenburg was in een Nederlands onderonsje beter dan Ronan van Zandbeek en Ramses Bekkenk.

flag-nl EK Beachrace Scheveningen mannen
1. flag-nl Jasper Ockeloen
2. flag-nl Ronan van Zandbeek
3. flag-nl Ramses Bekkenk

flag-nl EK Beachrace Scheveningen vrouwen
1. flag-nl Paulina Rooijakkers
2. flag-nl Esther van Veen
3. flag-nl Nathalie van Gogh

Dit artikel delen:

15 Reacties

achtpuntzes 18 december 2016 om 11:57

haha, het EK strandrace. benieuwd hoe veel buitenlanders hebben meegedaan aan dit typisch Hollandse verschijnsel.

0
ikbenprocycling 18 december 2016 om 12:12

Die Ramses blijft ook maar top op dit fietsonderdeel. Was nergens live te zien via stream of regiotv dacht ik. Ach, ik was toch zelf op de bike. Weet iemand ergens een videoverslagje ? (meer dan 0:22 finishline?)

0
Stoempert 18 december 2016 om 12:14

Slechte timing precies gelijk met het Belgisch kampioenschap strandracen…

0
achtpuntzes 18 december 2016 om 12:20

@ikbenprocycling:
het schijnt dat de NOS het vanavond uit gaat zenden

0
ikbenprocycling 18 december 2016 om 12:26

Bedankt achtpuntzes.

0
moa 18 december 2016 om 12:32

Waren er buitenlanders. Erg vreemd allemaal met o.a. Ook BK dit weekend?

0
Hoebele 18 december 2016 om 12:56

Noem het dan een Open-NK.

0
CeRo 18 december 2016 om 13:41

Op het BK heeft Bert van Lerberghe (Topsport Vlaanderen) voor het tweede jaar op rij gewonnen.

0
storm-biker 18 december 2016 om 17:16

Er stonden zo’n 10-15 ingevlogen buitenlanders aan de start, maar dat was meer voor de show dan dat ze iets toevoegden. Ze hadden immers nog nooit een strandrace gereden… Echt belachelijk dat de Europese bond hier een officieel EK van heeft gemaakt.
En dan nog de soap met het BK dat ook vandaag gereden werd, ja goed voor de sport dit hoor, chapeau.

0
Velominatus 18 december 2016 om 17:40

Net zo’n “internationale” sport als veldrijden dus.

0
Romy2007 19 december 2016 om 08:40

Wat een onzin dit een EK te noemen. De enige anderen die strandracen, de Belgen, hadden op zelfde dag BK. Idioot

0
Stoempert 19 december 2016 om 14:43

Dit stukje roddel en achterklap wil ik hier toch wel even delen, Boogerd sr en Thijs Z. komen elkaar tegen na de strandrace:
http://www.offroadbikers.eu/interview-thijs-zonneveld-ek-beachracen/

0
vanSpringel 19 december 2016 om 16:16

@Stoempert……….

Wat zegt Boogerd sr ? ik kan het niet verstaan !

0
achtpuntzes 19 december 2016 om 16:33

dat die in het echt lelijker is.

0
Stoempert 19 december 2016 om 16:44

Iets in de trend van: in het echt ben je nóg lelijker

0

Headlines

Populair

Materiaalzone