NK wielrennen met twee rondes ingekort

NK wielrennen met twee rondes ingekort
zondag 20 juni 2021 om 14:05

Het NK wielrennen bij de profs is met twee rondes ingekort. Op de VAM-berg moeten de renners 25 in plaats van de geplande 27 renners van 7,3 kilometer afleggen. De totale afstand komt daarmee uit op 183 kilometer.

Het besluit om het NK in te korten is vanochtend al door de wedstrijdjury genomen. Reden voor het besluit is het krappe uitzendschema van de NOS vanwege het Europees kampioenschap voetbal. Ook zou een iets korter NK weinig invloed hebben op de zwaarte van de wedstrijd.

Voorbeschouwing: Nederlandse Loterij NK wielrennen 2021

Dit artikel delen:

17 Reacties

Merlinappa 20 juni 2021 om 14:13

Raar dat een wedstrijd wordt ingekort vanwege de uitzending.

Turtlehead 20 juni 2021 om 14:32

Tsja, uurtje eerder starten komt natuurlijk in niemands hoofd op.
En je kon dit ook niet vooraf bedenken uiteraard…
Maar ja, zo’n veldritparcours is toch al niet geweldig wat mij betreft.

Savojor 20 juni 2021 om 14:14

Wat een lachwekkende reden om een NK in te korten zeg, mijn god.

Het Nederlandse wielrennen is op alle fronten, van de nieuwelingen tot aan de profs, wel echt flink door het afvoerputje aan het gaan. Geniet van het huidige succes zolang het nog kan zou ik zeggen…

Panache 20 juni 2021 om 14:55

Hoe lachwekkend (amateuristisch) het inkorten is, het zou nóg lachwekkender zijn geweest als de finish niet te zien was. Gelukkig zijn de organisatoren over de eigen trots heen gestapt en nemen ze het hoongelach op de koop toe.

nickdt 20 juni 2021 om 14:55

@Panache

Ze hadden natuurlijk ook een uurtje eerder kunnen starten.

FW07 20 juni 2021 om 14:20

Altijd maar dat waardeloze voetbal.

Viktrodriguez 20 juni 2021 om 14:25

Het NK wielrennen bij de profs is met twee rondes ingekort. Op de VAM-berg moeten de renners 25 in plaats van de geplande 27 renners van 7,3 kilometer afleggen. De totale afstand komt daarmee uit op 183 kilometer.

Dat zijn lange renners. Zelfs voor Nederlandse begrippen

NCyclingfan 20 juni 2021 om 17:59

XD

Poeksel 20 juni 2021 om 14:25

Dit zijn natuurlijk onverzienbare omstandigheden: er blijkt plotseling dat vandaag ook voetbal uitgezonden wordt. Begrijpelijk dat dan op het laatste moment zo’n beslissing wordt genomen.

sjoerdtjen 20 juni 2021 om 14:27

Tja, we kunnen wel zielig gaan doen en afgeven op voetbal, de wedstrijdjury of de NOS, maar zo werkt t nu eenmaal.

Uiteraard vind ik de reden ook tenenkrommend maar zo steekt de commerciële wereld uiteindelijk in elkaar, de sport met de meeste kijkers (euro’s) krijgt de primetime. Gelukkig kunnen we nu wel de finish zien.

EricV 20 juni 2021 om 14:28

Mooi dat ze hier op de dag zelf pas over gaan denken ipv maanden van te voren

Westhoek Express 20 juni 2021 om 14:35

Waha waardeloos

C de Vries 20 juni 2021 om 14:41

Ik keek toch al niet. Ik trek die NOS niet.

RJV 20 juni 2021 om 17:19

Wat zielig voor je.

Edwin Jansen 20 juni 2021 om 17:34

Ik neem aan dat je het commentaar van Dijkstra en Ducrot bedoeld? Dat houd ik idd ook niet vol. Maar er zit zo’n knop op je tv/laptop die helpt je zo uit de puree dan hoor je er niets meer van! :P

NCyclingfan 20 juni 2021 om 18:00

Mee eens, ik vond Van den Berg – Clement vorig jaar zeer prettig, ook tijdens Parijs Nice

roeleur 20 juni 2021 om 14:43

Kan het niet in één ronde? Ik word duizelig van die VAM- wasmachine.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair