NK veldrijden 2020 in Rucphen: Dit zijn alle kampioenen

zondag 12 januari 2020 om 18:30
NK veldrijden 2020 in Rucphen: Dit zijn alle kampioenen

foto: Cor Vos

In het weekend van 11 en 12 januari staat het nationale wielrennen in het teken van het Nederlands kampioenschap veldrijden 2020. Rondom de Baanvelden in Rucphen, even ten oosten van Roosendaal, worden meerdere rood-wit-blauwe kampioenstruien uitgedeeld. De apotheose is op zondag 12 januari met eerst de mannenwedstrijd en daarna de elite-vrouwen. WielerFlits zet het programma op een rij.

Zaterdag 11 januari 2020

NK Masters 50+
flag-nr1 Erik Dekker
flag-nr2 Jan Weevers
flag-nr3 René Kuhlmann

NK Masters 40+
flag-nr1 Freek de Jong
flag-nr2 Maikel Govaarts
flag-nr3 Maarten Nijland

NK Amateurs / Sportklasse
flag-nr1 Yannick Runhart
flag-nr2 Bart de Veer
flag-nr3 Dennis van de Kruisweg

NK G/ID-klasse
flag-nr1 Joannathan Duinkerke
flag-nr2 Hugo Faber
flag-nr3 Walter Pollet

NK nieuwelingen meisjes
flag-nr1 Leonie Bentveld
flag-nr2 Mirre Knaven
flag-nr3 Lauren Molengraaf

NK nieuwelingen jongens
flag-nr1 David Haverdings
flag-nr2 Jelte Jochems
flag-nr3 Menno Huizing


Zondag 12 januari 2020

NK junioren vrouwen
flag-nr1 Shirin van Anrooij
flag-nr2 Puck Pieterse
flag-nr3 Fem van Empel

NK junioren mannen
flag-nr1 Tibor del Grosso
flag-nr2 Lucas Janssen
flag-nr3 Danny van Lierop

NK beloften vrouwen
flag-nr1 Inge van der Heijden
flag-nr2 Manon Bakker
flag-nr3 Aniek van Alphen

NK elite mannen
flag-nr1 Mathieu van der Poel
flag-nr2 Lars van der Haar
flag-nr3 Joris Nieuwenhuis

NK beloften
flag-nr1 Ryan Kamp
flag-nr2 Mees Hendrikx
flag-nr3 Pim Ronhaar

NK elite vrouwen
flag-nr1 Ceylin del Carmen Alvarado
flag-nr2 Annemarie Worst
flag-nr3 Lucinda Brand

Dit artikel delen:

31 Reacties

jibi verboort 6 januari 2020 om 19:55

Wie kan mij vertellen waarom?

Door ziekte is mij ontgaan waarom op het NK eerst de mannen rijden en daarna pas de vrouwen (elite dames).
Kan iemand mij vertellen waarom dat is?

Brabander 6 januari 2020 om 20:49

Dat heeft iets met een tv-uitzending in Vlaenderen te maken. Die willen de mannen uitzenden ofzo. Ik snapte het zelf ook niet zo goed. Op 16 december is daar op deze site over bericht.
Vind het persoonlijk helemaal niet erg trouwens. Zal zelf in Rucphen aanwezig zijn en nu komt het hoogstwaarschijnlijk grootste spektakel op het laatst

jibi verboort 6 januari 2020 om 21:58

@ Brabander
Ik heb de site gevonden, maar ik begrijp het toch niet zo goed.

Het NK voor elite dames en elite heren is rechtstreeks te volgen op ad.nl.
"We zijn daarop in gesprek gegaan met de KNWU en de organisatie van het NK van 2020, in Rucphen. Heel blij en trots dat we kunnen melden dat het NK op 12 januari bij de vrouwen en bij de mannen live te volgen is op http://ad.nl ".

Brabander 6 januari 2020 om 22:31

Ik begrijp het dus ook niet echt. Maar ik rouw er niet bepaald om ;)

rahimns 7 januari 2020 om 10:11

Het is live te volgen op de site van het AD. De mannen starten eerder zodat deze niet te gelijk is met het BK bij de mannen, omdat het NK ook in België is te volgen. Zo moeilijk is het echt allemaal niet…

A.M.M. Jonkers 7 januari 2020 om 21:02

N.K. = Nationaal Kampioenschap……..dat deze afkorting ook staat voor Nederlands Kampioenschap is verwarrend. Sporza zendt om 15:00 uur het Belgisch Kampioenschap uit na de strijd om de Belgische titel bij de dames. En echt niet het Nederlands Kampioenschap!
En die livestream van AD en aanverwante dagbladen van DPG (De PersGroep) is nog niet 100% geregeld.

Brabander 9 januari 2020 om 09:32

De vrouwen rijden op zaterdag in België, dus dat klopt echt niet

john 9 januari 2020 om 10:01

Waarom uitzenden (mannen) als de uitslag al 100% 1V d Poel 2 Corné van Kessel 3 v d Haar is

Taliesin 9 januari 2020 om 11:55

Neem aan dat de NOS het ook weer niet de moeite waard vindt om uit te zenden.

Pol 9 januari 2020 om 13:32

@Taliesin Het is 3 dagen schaatsen bij de NOS, dan hebben ze toch geen tijd om naar een zeer onbelangrijk crossje te gaan.Dat zijn de woorden van een NOS medewerker.
Ze zenden wel het N.K schaatsen uit want dat is veel belangrijker.

Mr10B 9 januari 2020 om 15:47

Dat het EK van een olympische sport voorrang verkrijgt op het NK in een niche sport is toch niet zo raar?

vanSpringel 11 januari 2020 om 23:53

Het vriest toch niet ?

Pol 9 januari 2020 om 16:57

@Mr10B
ISU precies 100 leden, UCI 115 leden is een grotere sport dan schaatsen. Bij de olympische spelen bij het schaatsen doen er ook maar een paar landen mee.

Joseba 10 januari 2020 om 07:44

Lekker veilig van achter je toetsenbordje anderen voor oud vuil uit maken, stoer… Dat je niet gecharmeerd bent van deze commentatoren is natuurlijk prima, ik stem ook liever af op de Belg. Maar Ducrot stelt in mijn ogen toch nog altijd meer voor dan de eerste beste pannenkoek uit Halsteren dus een beetje respect is op zijn plaats.

Brabander 10 januari 2020 om 09:08

Halsteren? Daar kom ik ook vandaan
In Halsteren wonen geen pannekoeken. Bietje respect voor Halsteren graag :)

Mr10B 10 januari 2020 om 14:05

@ Pol, dat is natuurlijk een scheve vergelijking, want bij de UCI wordt er wel een stukje meer gedaan dan veldrijden.

Overigens bij het schaatsen op de vorige OS de volgende landen met medailles:
Ned, Can, Noo, Jap, ZKo, Ita, Tsj, OAR, Chi, VS, Bel
Dat zijn dan wel 14 events. Als je van het veldrijden 14 events maakt (lijkt me best leuk een wedstrijd over 1 ronde en bv een wedstrijd over 3 uur) dan nog heb je waarschijnlijk maar 4 landen die er met de medailles vandoor gaan.

En ja Dijkstra en Ducrot zijn verschrikkelijke commentatoren en ja natuurlijk is er véél te veel schaatsen wat er wordt uitgezonden van publiek geld.

Maar de keuze voor een EK in een Olympische sport > NK in een niet olympische sport lijkt me niet zo heel ingewikkeld.

toke 10 januari 2020 om 02:20

Persoonlijk zie ik zelf liever de cross, Maar je kunt niet ontkennen dat het schaatsen internationaal gezien een stuk breder is dan het veldrijden.

toke 11 januari 2020 om 08:34

Misschien helpt het als je AUB zegt.

Wheely 11 januari 2020 om 11:19

Is dit de Erik Dekker die ooit ritten in de Tour won?

Joseba 11 januari 2020 om 11:38

The one and only…

toke 11 januari 2020 om 11:59

Dat hij hier wint verbaast me niet….. Die was vroeger al zo goed dat hij in 1 tour 3 etappes kon winnen zonder zelf doping te gebruiken tegen een voor 95% gedrogeerd peleton.

Groningen 11 januari 2020 om 12:16

Dekker komt vrijwel ieder jaar z’n titel als beste bejaardecrosser ophalen. Maar Toke heeft wel gelijk, die man barstte vroeger al van het talent.

toke 11 januari 2020 om 14:57

@groningen
Dekker kreeg een keer een startverbod op het wk…..Mijn bijdrage was dus sarcasme.
Hij had overgens wel talent, Maar dat was in die tijd niet genoeg.

Wheely 11 januari 2020 om 15:10

Volgens PCS is hij nog maar 49. Hoezo wint hij dan bij de 50 plussers?

Rom 11 januari 2020 om 15:22

Iedereen geboren in 1970 moet ook al meedoen bij de 50+.

Wheely 11 januari 2020 om 16:30

Ah zo, maar Freek de Jonge dan, die is uit 1944! Knappe prestatie, had ik niet achter hem gezocht…

Groningen 11 januari 2020 om 17:11

@toke, dat was me duidelijk. Dat ik geen groot fan van de man was/ben is blijkbaar minder duidelijk overgekomen

Cadellie 11 januari 2020 om 21:23

@Wheely blijkbaar kan jij niet lezen Jonge/Jong ;)

denistel 12 januari 2020 om 10:26

tis hier in leeuwarden kletsnat als het bij het nk ook zo is
wordt het een pittig uurtje.fijne sportdag gewenst

rvb 12 januari 2020 om 11:01

1. Shirin van Anrooij
2. Puck Pieterse
3. Fem van Empel

sooike 12 januari 2020 om 18:43

De nationale kampioen bij de beloften mannen heet Ryan Kamp….zonder S !!

Headlines

Materiaalzone

Populair