Nils Eekhoff wilde ervoor sprinten: “Er lag gewoon 1500 euro op de lijn”

Nils Eekhoff wilde ervoor sprinten: “Er lag gewoon 1500 euro op de lijn”

foto: Cor Vos

woensdag 20 juli 2022 om 07:45

Een opvallende beeld tijdens de zestiende etappe in de Tour de France 2022. Groenetruidrager Wout van Aert rijdt op kop van de omvangrijke kopgroep richting de tussensprint. Nietsvermoedend lijkt hij de punten die daar te verdienen zijn onbedreigd te kunnen opstrijken. Alleen dacht Nils Eekhoff daar anders over. Hij sprintte op 150 meter van de meet voorbij.

De nieuwe voorjaarseditie van RIDE is nu verkrijgbaar! Dit 180 pagina's dikke wielermagazine staat vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Bestel hem nu online. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

En nee, de Belg van Jumbo-Visma kon er niet mee lachen. “Iedereen heeft het recht om te sprinten”, zei Van Aert na afloop tegen Sporza. “Ik heb Nils wel verteld dat ik het geapprecieerd zou hebben als hij vooraf had gezegd dat hij wilde sprinten. Dan konden we dat echt doen. Nu gooide hij zijn wiel voor mij en dat vond ik een beetje sneu. Ik denk dat ze bij DSM de kassa nog wat willen spijzen.” Van Aert staat in de strijd om het groen overigens een halve aardbol voor op nummer twee Tadej Pogačar.

Eekhoff trekt zich er alvast weinig van aan. De 24-jarige Nederlander van Team DSM reageert bij WielerFlits op de bewuste tussensprint. “Er ligt daar gewoon 1500 euro op de lijn, ik denk dat daar best gesprint om kan worden”, zegt hij. Niet gek, want zijn Nederlandse werkgever komt er in de tussenstand van het prijzengeld maar bekaaid vanaf. Team DSM verzamelde tot en met de tweede rustdag ‘pas’ 8700 euro. Alleen B&B Hotels-KTM, Lotto Soudal en Astana Qazaqstan doen het voor minder.

Dit artikel delen:

129 Reacties

Favo 20 juli 2022 om 07:05

Hele rare en zielige actie daarna van Wout waar hij Nils even bijna de berm in duwt

0
xistnc 20 juli 2022 om 09:12

Ja, dat was toch ff een momentje in de orde van "hoe een grote renner klein kan zijn". Bah.

En dan de reactie achteraf nog een schepje er bovenop. Alsof Eekhoff toestemming moet vragen aan Wout om te mogen sprinten.

0
zietemgaan 20 juli 2022 om 09:22

Xist, jij gaat echt pas gelukkig zijn als WVA Jumbo verlaat he :)

0
Natte spons 20 juli 2022 om 10:43

Van het veranderen van ploeg verandert het karakter van de persoon toch niet mee?
Wat wil je met je opmerking zeggen?

0
Mooie Sjors 20 juli 2022 om 10:47

En toch ook een tikkel ‘hoe klein kan een kleine renner zijn’ vond ik.

0
vanSpringel 20 juli 2022 om 11:00

Dat zijn van Wout toch een beetje Lance van Armstrong trekjes.
Le Patron de Peloton maakt zich daar in mijn ogen niet populairder mee.

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=40cMEIZiDMw

0
de nieuweMerckx 20 juli 2022 om 12:26

Klopt. En ook de uitleg van JV waarom ze zo goed zijn is exact dezelfde als die van US postal toendertijd…

0
Marik 20 juli 2022 om 07:22

Elke renner heeft het recht om een premie op te rapen. En je hoeft dat niet van te voren aan te geven wat mij betreft. Het enige is dat in de meeste gevallen de groene trui geen strobreed in de weg wordt gelegd. Als er dan toch een keertje wordt geprint (waar zo’n tussensprint voor is bedoeld) dan is er meteen gedoe. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.

0
Chaba 20 juli 2022 om 07:25

Precies! En 1.500 piek is toch mooi meegenomen.

0
Michiel 20 juli 2022 om 07:39

Nou, gedoe vaar je wel bij. Dat is je bezine

0
wielerlover 20 juli 2022 om 08:32

Het punt is natuurlijk wel dat er nu niet echt voor gesprint is maar dat het gewoon een verrassingsaanval was zonder kans voor Wout om te verdedigen. Zoals hij zelf aangaf wou hij zeker moeite doen voor zijn trui op een eerlijke manier. Voor de rest mogen die van DSM heus wel wat prijzengeld hebben, Jumbo heeft er al genoeg.

0
Marik 20 juli 2022 om 08:32

Zeker Michiel en de bonus is als je er snel van uit balans raakt. En dat meen ik. Oprecht.
@ wielerlover, het punt is dat als ze er “eerlijk” voor gaan sprinten, het natuurlijk geen eerlijke strijd is. Een verrassingsaanval is niet verboden en voor Eekhoff de enige manier. Pogacar zegt ook niet van te voren wanneer hij een aanval plaatst.

0
Michiel 20 juli 2022 om 08:40

Je oprispingen laten me koud als een kapotte kachel. Mensen die teren op gedoe en beledigingen kan ik alleen maar veel sterkte toewensen. All the love, all the power

0
Panache 20 juli 2022 om 08:54

Je bent al twee posts off topic slechts aan het uitdagen Michiel. Ken je dat spreekwoord van de pot en de ketel?
De post van Marik is feitelijk volledig juist ‘Elke renner heeft het recht om een premie op te rapen. En je hoeft dat niet van te voren aan te geven’. Indien je tegenargumenten hebt dan kan je die geven, in plaats van vuurtjes te stoken.

0
Marik 20 juli 2022 om 09:01

Je hebt gelijk hoor Panache, dank voor je bijval. In het geval van Michiel heeft het helaas weinig zin.

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 09:12

Michiel heeft wel een erg dunne huid voor iemand die vindt dat je alles maar moet kunnen zeggen.

0
Michiel 20 juli 2022 om 09:23

Vanzelfsprekend komt merlinappa om de hoek. Ik heb nooit beweerd dat je alles maar moet kunnen zeggen. Dat zuig je uit je duim kletsmajoor. Anderen uitmaken voor iemand die omvolkingstheorieen aanhangt past natuurlijk in jullie straatje van, dat moet gewoon gezegd kunnen worden op wielerflits ook al slaat het nergens op en is het off topic. Engerds

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 09:25

‘jullie’ straatje nog wel. over uit je duim zuigen gesproken.

0
Martijn Arensman 20 juli 2022 om 09:58

Kindertjes…. Grow up.

0
jv88 20 juli 2022 om 10:59

Als dat altijd zo gebeurt maar je klapt er dit keer sneaky overheen vind ik dat ook wel heel zielig. Zeg dan gewoon hey Wout ik ga ervoor ,dit keer krijg je het niet cadeau.

Het duwen hoeft echter niet al viel dat best mee.

0
Michiel 20 juli 2022 om 13:33

Goed te vernemen dat je het met me eens bent Merlinappa

0
A.M.M. Jonkers 20 juli 2022 om 07:26

Sensatieverhalen…..

0
stalle 20 juli 2022 om 07:54

Goede relaties zijn belangrijk in het wielrennen.

0
martini151 20 juli 2022 om 07:56

Wout moet niet zeiken, het heet niet voor niets een tussenSPRINT. Een beetje moeite doen voor die trui mag ook wel.

0
JVD 20 juli 2022 om 07:58

Het ziet er ook altijd een beetje sneu uit als bij zo’n tussensprint niemand de moeite neemt om er wat van te maken.

0
Martino87 20 juli 2022 om 08:14

Voortaan eerst even bij Van Aert aanmelden.

0
vanSpringel 20 juli 2022 om 11:03

Opstellen in rijen van 3 en dan kiest Wout wel tegen wie hij wil sprinten.

Arrogantie ten top.

0
BoemBoemWvA 20 juli 2022 om 08:22

Vooral WT onwaardig. Meer iets voor Franse PT ploegen dit. Wout moet ook niet zo reageren, laat het gaan.

0
Mooie Sjors 20 juli 2022 om 10:13

Exact, om zo’n sprint als een soort muishondje van de grote smaakmaker te gaan wegstelen… Je moet het niet willen. Met dit soort acties revancheer je je nou niet bepaald voor die ‘gestolen’ wereldtitel van een paar jaar terug maar daal je als renner af tot het niveau van pispaaltje. Kom op nou een keertje koersen voor een overwinning i.p.v. dit soort gênante taferelen.

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 08:23

Ah, als je wil sprinten moet je je tegenwoordig eerst melden bij Wout? Zijn wat arrogante trekjes die hij vroeger in de cross had komen weer een beetje bovendrijven lijkt het.

0
zotvankoers 20 juli 2022 om 08:34

Dit is helemaal niet arrogant. Dit is iets dat al jarenlang , mss wel van in den beginne zo is, je legt een leider in een klassement niks in de weg, zeker niet als je er niks te zoeken hebt. En jij hoeft het daar niet mee eens te zijn maar zo werkt nu eenmaal een peloton

0
wielerlover 20 juli 2022 om 08:34

Dat is natuurlijk niet wat hij bedoelt. Wout duidt gewoon op een eerlijke sprint ipv verrassingsaanval. In een eerlijke sprint wint Van Aert dan natuurlijk wel 9 op 10, dus ik snap die Eekhoff wel.

0
Mechia 20 juli 2022 om 08:38

@zotvankoers, er is wel een verschil in deze dat de leider geen arbeid verzette in de kopgroep. Van Aert had geen enkel recht op de punten daarom wat mij betreft.

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 08:48

@zotvankoers

Dus een leider in een klassement leg je niks in de weg? Volgens die redenatie mag je de gele trui ook niet aanvallen. Er ligt gewoon 1500 piek aan de streep, en Wout heeft z’n trui al binnen. Eekhoff heeft volledig gelijk en Wout zeurt.

0
Panache 20 juli 2022 om 08:57

"Dit is iets dat al jarenlang , mss wel van in den beginne zo is, je legt een leider in een klassement niks in de weg,"

Wout heeft al menig wielerwet opnieuw gedefinieerd en dat vinden we vaak fantastisch. Het cadeau geven van bergen punten en geld is iets dat niet tot in den eeuwigheid stand zal houden, gelukkig maar. Indien Wout de punten nou echt nodig had…

0
Harry Hek 20 juli 2022 om 09:13

Inderdaad sneu en zielige reactie van Wout, daarnaast zijn groene trui is allang binnen. Cadeautjes hoeven er niet meer gegeven te worden. Beetje respect andersom naar Eekhof mag ook wel. Hij doet gewoon wat hij moet doen vervolgens is de reactie alsof hij een crimineel is best bizar.

0
YogiBear 20 juli 2022 om 09:21

@Merlinappa Je vergeet even het deel ‘zeker als je er niets te zoeken hebt’. Als je wilt reageren, reageer Daan op de gehele quote en pak niet selectief een stukje daaruit. Daarnaast is dit gewoon een ongeschreven regel die er al is sinds ik de tour kijk. En Eekhoff zal de afweging moeten maken of het breken van zo’n ongeschreven regel hem de 1500 euro waard is. Zullen we in de komende jaren wel achter komen.

0
Bart 20 juli 2022 om 09:33

Wat je nu doet is spijkers op laagwater zoeken Merlinappa, natuurlijk mag Eekhoff doen wat hij deed en maar daar mag Van Aert ook bedenkingen bij hebben. Ik snap ook wel dat een Eekhoff het zo moet doen, want als hij het op voorhand laat weten kan hij bijna evengoed niet sprinten. Maar dat Van Aert het wat bedenkelijk vond snap ik ook wel, je hebt ongeschreven regels en iemand volgt die niet dus dan heb je ook iets van ok dan. Al denk ik niet dat Eekhoff of Van Aert er echt van wakker liggen en dat er rekeningen open staan ten nadele van Eekhoff. Buiten misschien als Van Aert de trui nu mist met 5 punten :-p

En goed de ongeschreven regels zijn dan toch onzin, mag iemand dan ook onaangekondigd een aanval plaatsen op de gele trui in de laatste etappe? In principe kan het volgens mij wel…

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 11:36

Graag zelfs, een aanval op de Champs voor het geel zou ik fantastisch vinden!

0
Mechia 20 juli 2022 om 12:58

Een ongeschreven regel is vooral dat je de punten geeft als de groene trui er ook voor rijdt. Dus mee in de aanval voor de punten en dan veel kopwerk verrichten om zo de punten te halen. Daar was geen sprake van en dus geldt de ongeschoren wet niet. Als Van Aert de groep op 15 minuten had gereden is het een ander verhaal. Hij zat natuurlijk ook niet voor de punten in die groep hè.

0
John Bidon 20 juli 2022 om 08:24

Wat me verbaast is dat je nog 1500 euro kan oprapen. Lekker bedragje hoor. Dat er niet meer voor willen sprinten.

0
Maenhout 20 juli 2022 om 08:48

Die van Astana moeten nog wat oprapen om de thuisvlucht te kunnen betalen…

Ik snap Nils en Wout verder allebei, ik kan me voorstellen dat Van Aert op dat moment wat ontstemd raakte. Maar 100 meter na de sprint moet dat over zijn.

0
Bozar 20 juli 2022 om 08:29

Al dat gezeik op van Aert.. Er zijn ongeschreven regels in de koers, zeker in de Tour. Je hebt alle recht om die niet te volgen, maar je moet er dan ook mee om kunnen als ze dan later jou er eens gaan bijlappen.

0
Pol 20 juli 2022 om 08:36

Al deze bedweters hebben nooit in het profpeloton gereden.Hij krijgt de rekening nog wel gepresenteerd. En dat is meer dan €1500,00. Het is gewoon een dommerik.

0
aspiepatrick 20 juli 2022 om 08:40

De eerste volgende keer dat Eekhoff in een belangrijke wedstrijd zit met Wout kan hij het vergeten dat hij weg kan komen. Ik denk dat iemand hem toch nog even moet wijzen dat je beter vrienden dan vijanden kan maken in het peloton.

In de Armstrongtijd was er een renner (ben zijn naam even kwijt) die geen vriendjes was met Lance (weet ook niet meer waarom precies) en telkens als hij probeerde te demarreren werd hij door Armstrong zelf teruggepakt.

Als renner wil je ook niet bij Wout op zijn blacklist staan.

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 08:49

Als Wout net zo’n eikel blijkt te zijn als Armstrong dan zal hem dat op den duur opbreken in het huidige peloton.

0
TheBigShow 20 juli 2022 om 08:53

Simeone was dat.

Maar als van Aert dat gaat doen verliest hij al het respect in het peloton.

Echter lijkt het me heel sterk dat van Aert zich tot dat niveau zal verlagen.

@ Pol

Bedweters nog wel….

0
ProScoritoManager 20 juli 2022 om 09:21

@aspiepatrick
Dat had toch met het verbreken van de doping Omerta te maken? Of hebben we het over andere gevallen, want daar staat me ook wel wat van bij.

0
Harry Hek 20 juli 2022 om 09:21

Lol betweters, van Aert presenteert zich hier behoorlijk als een hork. Hij heeft nergens recht op. Daarbij heeft hij die groene trui al lang en breed binnen.

0
Maillot à Pois 20 juli 2022 om 09:23

Als je al voor zoiets de rekening gepresenteerd krijgt, zou dat wel heel kleinzielig zijn.
Voor wat puntjes en geld die Wout en Jumbo niet eens nodig hebben.

0
Michiel 20 juli 2022 om 13:23

Van Aert vergelijken met Armstrong. Hoe krijg je het uit je tobo

0
aspiepatrick 20 juli 2022 om 21:02

@ProScoritoManager

Had niets met doping te maken want toen wisten we nog niet hoe diep Lance in de doping zat. Ik weet dat het in een van zijn gewonnen tours is geweest dat hij een redelijk onbekende renner telkens persoonlijk ging terughalen als deze demarreerde.

0
aspiepatrick 20 juli 2022 om 21:10

@Michiel

Makkelijk ze zijn beiden een van de absoluut beste van hun generatie. Ik ben geen voorstander van doping maar ik vind dat de wielerwereld nogal selectief omgaat met het cancellen van dopingzondaars uit die tijd. Alle toppers uit die tijd gebruikten, deed je dat niet dan deed je gewoon niet meer mee voor de prijzen. Het is toch belachelijk dat Richard Virenque nog altijd als held behandeld wordt in Frankrijk terwijl Armstrong als grote boze wolf wordt afgeschilderd. Bij beiden spoten de verboden middelen uit de oren.

En hadden WvA, MvdP, Flipje, Pogi en Rogi in de tijd gereden hadden ze ook de keuze gehad spuiten of niet meedoen voor de knikkers.

0
zotvankoers 20 juli 2022 om 08:31

Uiteraard ligt daar 1500 euro. Maar die 1500 euro zou wel eens in je nadeel kunnen spelen later, deze openstaande rekening wordt ooit nog vereffend

0
Marik 20 juli 2022 om 08:37

Wat is dan precies die openstaande rekening?

0
Panache 20 juli 2022 om 09:01

Hij is zot, dat moet de verklaring zijn. Alsof Van Aert zich met zulke futiliteiten gaat bezighouden… het is geen Movistar. Van Aert zal zich focussen op zijn rol en zijn winstkansen en alles wat die focus wegneemt (zoals door fans verzonnen openstaande rekeningen) gaan zijn uitslagen geen goed doen. Gelukkig is Wout slimmer dan dat.

0
TheBigShow 20 juli 2022 om 08:32

Zijn ware aert

0
jooprioolpijp 20 juli 2022 om 08:42

De bron van deze storm in een glas water is de combi van punten (die van Aert wil) en geld (dat DSM/Eekhoff) wil. Wie zo riant in beide klassementen vooraan staat mag van mij best iets genereuzer zijn dan van Aert hier is.

0
Magnus Cort Nielsen 20 juli 2022 om 08:43

Zo he he. Eindelijk iemand die breekt met die belachelijke wielerwet. De tussensprint is gewoon 1.500 euro waard in elke etappe. Sommige ploegen komen daar qua totaal niet eens op uit. Als ik me ergens aan irriteer dan is het wel die ‘gentlemen agreements’ bij de tussensprint, netjes achter de groene trui aanrijden of überhaupt dat niemand zich er voor interesseert. Er zijn teams (w.o. Astana, Movistar) die alle moeite moeten doen voor een beetje prijzengeld, die pakken deze kans ook niet aan.

En wat betreft de vermeende reactie van Van Aert. Belachelijk! Bij de eindstreep ga je toch ook niet eerst even overleggen, laten we vanaf 250 meter aangaan en dan kijken wie er het snelste is? Forza Eekhoff, more to come!

0
wielerlover 20 juli 2022 om 12:16

Een ritoverwinning vergelijken met een dergelijke doorkomst aan een tussensprint is toch appels en peren hoor

0
Glorious 20 juli 2022 om 08:44

Dsm, trieste ploeg

0
Maillot à Pois 20 juli 2022 om 09:26

Standaardreactie van jou op eenieder die Jumbo een strobreed in de weg legt?
Schachmann –> triest mannetje
DSM –> trieste ploeg
Simplistische visie hoor, niemand heeft altijd gelijk

0
Romāns Vainšteins 20 juli 2022 om 08:54

Grensgevalletje, beetje maffe steal van Eekhoff, beetje overdreven reactie van van Aert. Dingetjes die duiden op al te lang op de fiets in Frankrijk onderweg.

0
Michiel 20 juli 2022 om 09:02

Ja, dat dekt de lading wel. Plus de hitte.

0
Romāns Vainšteins 20 juli 2022 om 11:50

Absoluut, hitte doet rationaliteit verdampen, check het gedrag van t verkeer in stad maar op de wat hetere dagen. Ieder voor zich.

0
Michiel 20 juli 2022 om 12:50

Klopt. In deze hitte topsport bedrijven is voor zowel lichaam als geest funest

0
Pedalo 20 juli 2022 om 08:54

Beide mannen hebben wel hun gelijk. Normaal is het zo dat de leider of de ploegmaat van de leider in het punten of bergklassement de punten krijgt. Is natuurlijk leuk dat er renners anders over denken. Mooie actie Eenkhof!!

0
Magnus Cort Nielsen 20 juli 2022 om 09:00

Hoezo krijgen? This is bike racing.

0
fqdim 20 juli 2022 om 08:59

Is dit iets typisch Hollands? Jullie schreeuwen moord en brand moest WVA een Nederlander zijn en Eekhoff een Belg. Er zijn nu eenmaal ongeschreven regels in het wielrennen, het verbaast me niet dat jullie die niet snappen. Iemand hierboven beweert ook dat hij niet meewerkte in de kopgroep? Ik weet niet naar welke koers jij keek maar toch beter is naar Hans Anders voor een nieuw brilletje! Forza Wout!

0
Magnus Cort Nielsen 20 juli 2022 om 09:00

Ongeschreven regels, totale onzin. Het is een wedstrijd, klaar.

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 09:07

Het zijn vooral de Vlamingen die huiliehuilie doen op het moment

0
TheBigShow 20 juli 2022 om 09:09

Wat een aanname zeg…

Gauw naar .be zou ik zeggen

0
fqdim 20 juli 2022 om 09:24

@thebigshow als ik jouw cometaren lees vermoed ik dat jij ook een echte topper bent.

0
jv88 20 juli 2022 om 11:10

Waarom weer NL BE discussie van maken. Ik als NLer vond het een rare actie van Eekhoff en vond Wout wat overdreven reageren. Wat heeft dat nu weer met nationaliteit te maken???

0
Brabander 20 juli 2022 om 11:43

Sommige lieden willen van alles iets nationalistisch maken hè. Zo werkt dat blijkbaar

0
TheBigShow 20 juli 2022 om 15:11

Daar heb je helemaal gelijk in fuqdim

0
Wheely 20 juli 2022 om 09:00

Bedankt Nils en Wout! Dit draadje leest heerlijk weg met een kopje koffie. ;)

0
Geit in mijn Kelderman 20 juli 2022 om 09:07

Er zijn ongeschreven regels in het wielrennen zoals: 'je legt een leider in een klassement niks in de weg', en 'je moet je als kleine ploeg niet met een grote renner bemoeien'? Hahaha wat een volslagen onzin lees ik hier allemaal over een fokking tussensprint. Alsof je in een wielerrace niet als snelste naar een lijn mag sprinten. Ik hoop dat de reaguurders in het dagelijks leven iets revolutionairder zijn dan je maar neer te leggen bij de suprematie van een leider.

0
Bart 20 juli 2022 om 09:51

Dat je die afspraken met de voeten mag treden is helemaal waar, zelfs een aanval op de gele trui in de laatste rit mag. Dat heeft de Nederlander Joop als laatste bewezen dat het mag, alleen is het nogal onsportief en sneaky. Dus echt populair wordt je daar niet mee in het peloton als je dat nu nog zou doen, al heeft Eekhoff niets van dat kaliber gedaan natuurlijk. Ik ben er ook zeker van dat Wout er geen hol interesse in heeft om hem iets te flikken zoals sommigen dagdromen. Die was even gefrustreerd van het verschieten en daarna is dat toch direct terug over…

Maar als al die sociale afspraken in het peloton niet meer nuttig zijn, ook niet meer wachten op de klassementsrijder dan als die een plaspauze heeft of gevallen is?

0
xistnc 20 juli 2022 om 09:59

De ene ongeschreven regel is natuurlijk de andere niet, Bart.

In dit geval gaat het meer om een ‘gewoonte’ dan om wat voor regel dan ook. Wout mag daarom gerust verbaasd zijn, maar hij heeft geen enkel recht om geïrriteerd te zijn laat staan om dat op deze manier richting Eekhoff te ventileren.

0
Geit in mijn Kelderman 20 juli 2022 om 10:23

Ik vind wegrijden als een renner een plaspauze haalt wel een iets andere ongeschreven regel dan sprinten voor een tussensprint. De ene druist in tegen de sportieve gedachte, de ander is de kern ervan. Als je dat niet begrijpt houdt de discussie wel een beetje op, vrees ik.

0
Bart 20 juli 2022 om 10:46

@xistnc, sociale regels zijn ook in wezen gewoontes hé. Van Aert had inderdaad zich niet zo moeten ergeren, maar de hitte en de koers dragen om het geel te beschermen geeft waarschijnlijk ook wat extra stress hé. Als hij dan een kans mist om zijn groen iets vroeger echt veilig te stellen is hij misschien wat extra prikkelbaar of zo.

@Geit in mijn kelderman, ik snap heel goed dat er gradaties zijn in acties en sociale conventies. Daarom dat ik ook stelde dat wat Eekhoff deed niet van het kaliber is van wat Joop Zoetemelk deed. Maar je was zelf nogal fel in het van leer trekken tegen de ongeschreven afspraken in het peloton. Dan is doorrijden in mijn beleving wel vrij revolutionair en dat moedigde je toch aan ;-)

0
Geit in mijn Kelderman 20 juli 2022 om 10:57

Maar ik vind ook niet dat Zoetemelk een ongeschreven regel heeft geschonden door te knokken voor het geel in de laatste etappe. Wat mij betreft is de scheidslijn sportiviteit: probeerde Joop het toen Hinault lek reed, dan is hij een lul, probeerde hij het door harder te fietsen, fine.

0
Koers 20 juli 2022 om 09:12

Normaal bemoei je je idd niet met het klassement van de ander. Maar Wout heeft groen al binnen, verwacht ie dan ook nog dat ie elke keer 1500 mag oprapen zonder strijd? Het verschil is ook maar 3 punten (20/17).

Ik had hier eigenlijk wel een poll verwacht.

0
Magnus Cort Nielsen 20 juli 2022 om 09:18

Sterker nog, hij loopt uit op al zijn concurrenten, behalve op Nils Eekhoff die geen bedreiging is. Ik zou me niet druk maken.

0
Mystery Rider 20 juli 2022 om 09:17

Van Aert de nieuwe patron van het peloton, als je wil aanvallen of sprinten laat het me even weten, zodat ik ook mee kan in de vlucht en je op een eerlijke manier de les kan spellen bij de tussensprint!

Was toch een vrij grote groep als die allemaal op de koffie moeten bij Wout vooraleer te sprinten, dan is de sprint voorbij zonder dat hij het beseft, hahahaha !

0
Veloburto 20 juli 2022 om 09:19

Gewoon genant van Eekhoff. Bij B&B ofzo had ik het nog wel begrepen

0
Polleke 20 juli 2022 om 09:23

Zegt alles over de ambities en het niveau waar DSM tegenwoordig is belandt…

0
TheBigShow 20 juli 2022 om 16:22

belandt…..

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone